Ik ben slechts 1 keertje geweest, in 1997. Flarden van optredens kan ik me nog wel herinneren, o.a. Hooverphonic, Pavement, Foo Fighters, Dinosaur Jren in het bijzonder; mn eerste echte kennismaking met dEUS ... dat optreden maakte toch wel de meeste indruk.
Leuke anekdote, wat nu onvoorstelbaar lijkt;
Ik ging vrijdags samen met een vriend...... zijn vriendin + vriendengroep waren de donderdag daarvoor al naar de camping gegaan en zouden hun tent al opzetten waar wij ook in zouden slapen. Ze hadden half/half op 1 terrein afgesproken waar ze de tent zouden zetten, en ''we zouden ze wel vinden en het zou wel goed komen''. Alleen hadden wij toen nog geen mobieltje..... Er stonden her en der grote zuilen waar mensen briefjes enzo op konden plakken, maar daar was geen berichtje op te vinden. Op het afgesproken terrein konden ze niet zijn, want die bleek voor caravans enzo alleen bestemd te zijn, niet voor tenten. Volgens iemand daar konden ze alleen op terrein nr zoveel zijn, dus wij daar naar toe..... en echt het hele terrein leek wel enkele voetbalvelden groot, en tot de laatste vierkante centimeter benut met een tentje..... Tot overmaat van ramp had die vriendin van mn maat net een nieuwe tent gekocht, en hij wist niet echt precies hoe dat ding er ook alweer uit zag..... Misschien 1 keer ff kort gezien... Verder ook niet afgesproken om iets herkenbaars aan de tent te maken...
Daar stonden we dan...
Dus mn maat begint maar een eind rechdoor over het ''pad'' te lopen, slaat na een tijdje willekeurig ergens rechtaf, zig zagt tussen tenten door, slaat plotseling weer links af, zig zaggend enkele meters verder en blijft staan voor een tent. ''Tja.....'' zei ie ''.......zo moet ie er ongeveer uitzien''. (ik dacht nog bij mezelf ''die heb ik nu al 127 keer gezien , zo'n tentje'')
Hij roept wat, maar geen reactie, blijkbaar niemand in dat dichte tentje.... Dan maar even brutaal tjekken en tentje openritsen...en wat blijkt? Hij ziet de spullen van zn vriendin liggen....
On-fokking-ge-loof-lijk. En net nadat wij de spullen er in hadden gelegd en even bij zaten te komen, komt er toevallig een vriend van hem wat halen..... en die bracht ons weer naar zn vriendin en de rest van de groep. Ik verder niet eens een luchtbed of slaapzak bij me, en sliep maar op het zijl van de tent met een jas over me heen....maar verder was ook echt een mooi weekend ...
Ik zou nog wel eens willen gaan, maar ik weet niet of ik het 3 dagen lang volhou in de drukte..