ah, herkenbaarquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:48 schreef popolon het volgende:
Gewoon, als je van 1993 tm 2003 bent geweest weet je hoe het was en toen zag je het al veranderen in slechte zin. Heb daarna nog wel eens gekeken op het terrein maar niet meer de volle vier dagen. Sommige vrienden van me gaan nog steeds, tegen beter weten in en dat geven ze zelf toe, en verlangen toch steeds weer naar die jaren '90 LL.
Ik twijfel er altijd aan in hoeverre zulke dingen van melancholische gevoelens afhangen, of dat het ook daadwerkelijk beter was toen..quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:48 schreef popolon het volgende:
Gewoon, als je van 1993 tm 2003 bent geweest weet je hoe het was en toen zag je het al veranderen in slechte zin. Heb daarna nog wel eens gekeken op het terrein maar niet meer de volle vier dagen. Sommige vrienden van me gaan nog steeds, tegen beter weten in en dat geven ze zelf toe, en verlangen toch steeds weer naar die jaren '90 LL.
Beide denk ik. En ik hou niet van drukte, die eerste jaren waren dus perfect.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:03 schreef Micson het volgende:
[..]
Ik twijfel er altijd aan in hoeverre zulke dingen van melancholische gevoelens afhangen, of dat het ook daadwerkelijk beter was toen..
Wat natuurlijk ook een rol speelt is dat zo tot het jaar 2000 het festival nog echt in opbouw was in alle opzichten. Ik ben zelf vanaf 2004 van de partij (grmbl vorig jaar geen kaart) en vind het op zich allemaal niet heel erg veranderen op natuurlijk af en toe tentwisselingen enz. naquote:Op zondag 19 augustus 2012 16:03 schreef Micson het volgende:
Ik twijfel er altijd aan in hoeverre zulke dingen van melancholische gevoelens afhangen, of dat het ook daadwerkelijk beter was toen..
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb geen gat zitten en voor mij is het festival gewoon met zijn tijd meegegaan en toch Lowlands gebleven.
In de begindagen van LL waren er volgens mij niet zoveel oude lullen (ja daar behoor ik zelf ook tegenwoordig toe met mijn nog net 41quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]psies. Door het gat is de ontwikkeling beter zichtbaar geweest voor mij denk ik, maar wat je zegt: het is nog steeds LL. Alleen dan anders dan in de 90's. Maar goed, de hele muziek en jongerencultuur is ook gewoon enorm veranderd, dus logisch
hehe ik heb precies jouw gat meegemaak 02 03 04 en 06.... ik vond niet dat LL veranderd was in die jaren maar meer dat ik het nu wel kende tijd voor andere festivals die ik nog niet kende. En dat is goed uitgepakt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:21 schreef Sunnythesun het volgende:
LL van 1997 tot 2000 was idd anders dan vanaf 2004 tot nu (daar heb ik dus een gat zitten). Maar nog steeds gewoon een tof en voor mij zeer compleet festival![]()
De grap is dat in 1997 de oldbies van toen ook al zeurden![]()
Die waren er wel hoor. En de ouwe lullen van nu waren toen de jonkiesquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de begindagen van LL waren er volgens mij niet zoveel oude lullen (ja daar behoor ik zelf ook tegenwoordig toe met mijn nog net 41).
Of het wel toegeven maar het gewoon nog steeds veel te leuk vindenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:03 schreef Basp1 het volgende:
In mijn belevenis viel het reuze mee met de oudere jongeren die er in de begindagen rondslingerden. Het lijkt wel alsof er steeds meer oudere jongeren bij komen die maar niet willen toegeven dat ze ouder worden en gewoon lekker blijven door feesten.
Het aantal podia is altijd wel tzelfde gebleven. En de Foxtrot en gewoon de Juliet en de Mike geworden, dus daar hoeven we ook niet echt sentimenteel over te doen. Naja, die echt fijne foute onzinavonden missen wel een beetje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:34 schreef MrStokey het volgende:
Er is wel een grote sanering van tenten geweest. Na 2002 (meen ik) is de Foxtrot verdwenen, evenals het Dommelsch buitenpodium en nog een paar tenten.
Dat was ook een breuk in de sfeer van het festival: minder leut (de Foxtrot leek wel eens het epicentrum, maar daar was het festival niet om begonnen) en meer focus op nieuwe bandjes.
Later is het nachtprogramma enorm uitgebreied en dat heeft te maken met de veranderende uitgaanscultuur.
Kom er al 20 jaar en ben het met noobirdoobie eens dat het festival zich blijft vernieuwen zonder zijn smoel kwijt te raken. En dat is een prestatie op zich IMHO.
Het aantal wel, ja, maar het karakter is toch veranderd: Juliet is toch echt anders dan de flauwe leut van Foxtrot. De bands van Dommelsch zijn er nog steeds, maar wel/geen buitenpodium is toch een andere sfeer. Ook een verandering vanaf 2002 is de aanwezigheid van Oxfam, Amnest etc. Dat was aanvankelijk niet zo (sterk).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het aantal podia is altijd wel tzelfde gebleven. En de Foxtrot en gewoon de Juliet en de Mike geworden, dus daar hoeven we ook niet echt sentimenteel over te doen. Naja, die echt fijne foute onzinavonden missen wel een beetje.
Verder is Lima de Higher Ground en Grolsch is de Golf. Het Dommelsch podium is nu in een verkleinde versie bij de Charlie te vinden, de ouwe Charlie is nu de India. Dus eigenlijk hebben we er de X-Ray extra bijgekregen.
Toch mis ik de oude higher ground, leuk klein tentje met een lekker intieme sfeer, de mini draaimolen, het ronde houten concert tentje, de wigwams etc.. etc...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Verder is Lima de Higher Ground
Schaken in het miniradquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch mis ik de oude higher ground, leuk klein tentje met een lekker intieme sfeer, de mini draaimolen, het ronde houten concert tentje, de wigwams etc.. etc...
Ik word een oude sentimentele zak
Mini draaimolenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Schaken in het miniraddat was grappig!!
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mini draaimolen![]()
Uiteraard bedoelde ik het minirad![]()
De drank is nog niet helemaal uit mijn systeem![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |