abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:14:40 #26
136 V.
Like tears in rain...
pi_69631799
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:13 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom niet?
Je bent toch in de kamer om je politieke agenda er doorheen te drukken.
Als je botweg weigert in te zien waarom niet, of niet bij machte bent om het in te zien waar hier een grens is overschreden, is verder discussiëren met jou zinloos.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:15:10 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69631817
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die vrouw lijkt inderdaad wat merkwaardige opvattingen te hebben, maar desondanks vind ik het weinig kies van Wilders om zo'n verhaal te gebruiken.
Waarom ? die vrouw zoekt immers zelf de openbaarheid op met haar verhaal ? Zelf lijkt ze bepaald geen last van * kiesheid * te hebben..
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69631855
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Als je botweg weigert in te zien waarom niet, of niet bij machte bent om het in te zien waar hier een grens is overschreden, is verder discussiëren met jou zinloos.

V.
Whaaha Lees ik net www.watwilderswil.nl deze:
quote:
“Dat doe ik niet omdat ik de dialoog niet wil, maar omdat een debat niet mogelijk is. Dan is het zinloos.”
En lees ik net jouw reactie
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:17:46 #29
188345 Py
op zich
pi_69631886
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hallootjes... het gaat niet over wat de vrouw zegt, of haar uitgever, maar om wat WIlders zegt.

Hij heeft politiek bedreven over de rug van een individu. Smakeloos, wanstaltig, onnodig. Als dit de toekomst wordt van het politieke debat houd ik mijn hart vast

V.
Wat vond je dan van Jan Marijnissen die in de 2e kamer e-mails voorlas van burgers met hun persoonlijke verhaal om vervolgens zijn politieke punt te maken?
pi_69631941
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:40 schreef Klopkoek het volgende:
Sneu dat mensen die vrouw hier veroordelen. Is het nou zo moeilijk om in te denken dat je én boos kunt zijn op de Taliban én tot het inzicht komt dat het geen hersenloze, gevoelloze monsters zijn? Ze noemde dit keer dat voorbeeld van de Taliban die speciaal voor haar kaas ging halen. Ze heeft toch 100% gelijk dat ze dat niet hoefden te doen en het dus iets zegt over hun empathisch vermogen?

Diezelfde ongenuanceerde domheid zag je ook bij de rechtsjes Knevel en Van den Brink. Alsof er een mechaniek in hun botte kop zit die zegt dat je alleen zwart/wit meningen mag hebben.
Dus als ik jouw moeder verkracht, en ik ga speciaal voor haar kaas halen, dan is het een stuk minder erg?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:20:47 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69631974
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:15 schreef deedeetee het volgende:
Waarom ? die vrouw zoekt immers zelf de openbaarheid op met haar verhaal ? Zelf lijkt ze bepaald geen last van * kiesheid * te hebben..
Wat mij betreft maakt dat niet heel veel uit. Ik vind dat Wilders wel enige discretie zou mogen betrachten in het uitkiezen van hetgeen hij gebruikt, en hoe hij het gebruikt. Nu weet ik ook wel dat Wilders doorgaans niet uiterst discreet is, maar wat mij betreft gaat het te ver.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:21:29 #32
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_69631991
Femke en excuses??? enige wat al die linkse provos hebben is zich sociaal voordoen en rechts hun zakken vullen en nooit verantwoording willen nemen.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_69632014
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die vrouw lijkt inderdaad wat merkwaardige opvattingen te hebben, maar desondanks vind ik het weinig kies van Wilders om zo'n verhaal te gebruiken.
mee eens.
Al denk ik ook dat ze wel hele rare opvattingen heeft over verkrachting en spijt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_69632024
quote:

[..]

Hallootjes... het gaat niet over wat de vrouw zegt, of haar uitgever, maar om wat WIlders zegt.

Hij heeft politiek bedreven over de rug van een individu. Smakeloos, wanstaltig, onnodig. Als dit de toekomst wordt van het politieke debat houd ik mijn hart vast

V.
Waarom niet?
Ik kan me herinneren dat Marijnnissen een brief voorlas van een van zijn kiezers. Die ze later als reclame hebben gebruikt. Daar heb ik ook nooit iemand over gehoord.

Dit mens schrijft een actueel boek, zoekt derhalve het publieke debat op. Het verhaal sluit kennelijk aan bij iets dat Wilders uiteen wil zetten. Lijkt me zijn goed recht om dat aan te halen. Interessant wordt het als hij in de kamer massaal verguisd wordt maar vervolgens gelijk blijkt te hebben.
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ah op die tour.
Tour de elite-a-gauche
pi_69632174
quote:

[..]

V.
Dat was het al blinde. Je bent alleen bereid je ogen te openen als Wilders het doet.
Gevalletje racisme...
pi_69632181
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:21 schreef thloreg het volgende:
Femke en excuses??? enige wat al die linkse provos hebben is zich sociaal voordoen en rechts hun zakken vullen en nooit verantwoording willen nemen.
Zij staat in ieder geval op tegen de persoon die jou als tweederangsburger wil behandelen.
quote:
“Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
quote:
“Criminele allochtonen zouden na het uitzitten van hun straf hun verblijfsvergunning kwijt moeten raken en het land moeten worden uitgezet”.
Geert Wilders, Volkskrant, 6 oktober 2006
pi_69632189
Mogen we concluderen dat Geert zich in deze beter heeft voorbereid dan Femke? Dat geeft toch te denken over de fundering van Femkes andere standpunten. Wel oordelen, maar de feiten niet kennen. Woorden als onderbuik en populisme komen in me op.

En oh ja, haar auto:

Zie ook: http://www.carwoman.nl/2009/05/14/de-auto-van-femke-halsema/
pi_69632250
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zij staat in ieder geval op tegen de persoon die jou als tweederangsburger wil behandelen.
[..]

[..]
Oja, dat is waar.
Nou dan maakt het allemaal niet uit wat ze doet.
pi_69632294
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Mogen we concluderen dat Geert zich in deze beter heeft voorbereid dan Femke?
Geen twijfel mogelijk dat Wilders toneel zit te spelen en incalculeert hoe zijn tegenstanders zullen reageren. Dat hij semi-verbaasd ging roepen "dit toont mijn gelijk aan", op het moment dat zijn vorm afgekeurd werd en het niet om zijn inhoud ging, was al duidelijk dat het hem om die reactie te doen was. Hij wil het helemaal niet over inhoudelijke zaken hebben. Backfire zal echter volgen na landelijke verkiezingen, als nog steeds niemand met hem over de inhoud wil praten.
pi_69632326
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:30 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Oja, dat is waar.
Nou dan maakt het allemaal niet uit wat ze doet.
Vergeleken met Wilders niet meer, inderdaad.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:33:27 #41
188345 Py
op zich
pi_69632355
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

[..]
Wat wil je nu zeggen? Dat mensen die zich aan moeten passen aan onze samenleving, tweederangsburgers zijn? Dan zijn we dus allemaal tweederangsburgers.

Of wil je beweren dat thloreg een criminele allochtoon is?
pi_69632447
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:33 schreef Py het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?
Dat Wilders allochtonen slechter wil behandelen dan autochtonen. Dat hij van plan is vrijheden van allochtonen in te perken, dat hij allochtonen in geval van criminaliteit harder wil straffen dan autochtonen.

Dat betekent niet dat Thloreg een crimineel is, dat betekent dat Wilders Thloreg van te voren al als minderwaardig aanmerkt en in een andere categorie plaatst. Als Thloreg iets verkeerds doet, is dat blijkbaar erger dan als een willekeurige Piet iets verkeerds doet.
pi_69632506
Ach kom Meh, de onsmakelijke opvattingen van mevrouw De Rijke mogen best door Wilders voor politiek gewin gebruikt worden. Daar vraag je om, als je met zulke standpunten het debat zoekt. Nu kan Wilders me niet zoveel schelen, wat me echter wel kan schelen is de primitieve onderbuikreactie van de linksen (en mn Halsema) in het parlement (mogelijk met het oog op politiek gewin, maar ik vrees het ergste). Ik verwacht een beetje niveau daar, geen apengedrag. Maar gelet op Halsema's stuitende hypocrisie (zie ook de auto), verwacht ik van die kant geen enkele verbetering. Wellicht is het een idee om het passief kiesrecht voor vrouwen maar weer in te trekken. Het is wellicht een wat zwaar middel, maar ik krijg niet de indruk dat types als Halsema/Kant/Hamer usw veel nuttigs toevoegen aan het maatschappelijk debat.
pi_69632511
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:04 schreef Verbal het volgende:
Al had dat mens de befkwaliteiten van Osama Bin Laden zelf bejubeld, Wilders had haar niet mogen gebruiken voor zijn eigen politieke puntje in een kamerdebat. Punt.

V.
Als mevrouw in kwestie zelf de media opzoekt met haar verhaal, zie ik niet in waarom iemand anders niet aan dat verhaal mag refereren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_69632592
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wellicht is het een idee om het passief kiesrecht voor vrouwen maar weer in te trekken.
Doe maar niet, Diederik.
pi_69632671
Dat het mens niet helemaal spoort, lijkt me duidelijk. Dat Wilders die situatie aangreep, terwijl die totaal niet terzake doet, is kwalijk. Maar nog dommer is de verbolgen reactie van types als Halsema, die met hun over-verontwaardigde gedoe juist bereiken dat alles weer om Wilders draait. Reële oplossingen heeft Wilders niet, maar in het bespelen van de media en collega-politici is hij een meester.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:50:08 #47
188345 Py
op zich
pi_69632795
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat Wilders allochtonen slechter wil behandelen dan autochtonen. Dat hij van plan is vrijheden van allochtonen in te perken, dat hij allochtonen in geval van criminaliteit harder wil straffen dan autochtonen.

Dat betekent niet dat Thloreg een crimineel is, dat betekent dat Wilders Thloreg van te voren al als minderwaardig aanmerkt en in een andere categorie plaatst. Als Thloreg iets verkeerds doet, is dat blijkbaar erger dan als een willekeurige Piet iets verkeerds doet.
Als een illegaal opgepakt wordt dan wordt hij ook gediscrimineerd op basis van zijn papieren. Als jij zonder rijbewijs opgepakt wordt, wordt je ook gediscrimineerd ten opzichte van iemand die wel een rijbewijs heeft.
Maar ik snap best dat jij roept "DISCRIMINATIE TWEEDERANGSBURGERSCHAP!!!" Dan druipen er vanzelf een paar af die bang zijn om dat label opgeplakt te krijgen, of dat nu terecht is of niet.

Het proberen de criminelen in de zielige hoek te houden is juist datgene waar veel mensen klaar mee zijn. Met name die trollers die er hun beroep van hebben gemaakt om hier de boel te ontwrichten.
pi_69632866
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:50 schreef Py het volgende:

Maar ik snap best dat jij roept "DISCRIMINATIE TWEEDERANGSBURGERSCHAP!!!" Dan druipen er vanzelf een paar af die bang zijn om dat label opgeplakt te krijgen,
In feite eenzelfde theater-techniek als wat wilders toepast in de 2dekamer, lijkt me zo.
pi_69632946
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:50 schreef Py het volgende:

[..]

Als een illegaal opgepakt wordt dan wordt hij ook gediscrimineerd op basis van zijn papieren. Als jij zonder rijbewijs opgepakt wordt, wordt je ook gediscrimineerd ten opzichte van iemand die wel een rijbewijs heeft.
Maar ik snap best dat jij roept "DISCRIMINATIE TWEEDERANGSBURGERSCHAP!!!" Dan druipen er vanzelf een paar af die bang zijn om dat label opgeplakt te krijgen, of dat nu terecht is of niet.
M.a.w. hou je bek en wees blij dat Wilders je wil behandelen als een tweederangsburger. Dat hij het wil doen is evident. Zo staat Wilders er ook achter dat allochtone criminelen met de gehele familie het land uitgezet worden. Dus ook al doet Throleg niets, als zijn broertje zich niet gedraagt, lopen Throleg en zijn ouders het risico om het land uitgezet te worden.

Maar niets van zeggen hoor, anders ben je "discriminatie tweederangsburgerschap" aan het roepen.
pi_69633030
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

M.a.w. hou je bek en wees blij dat Wilders je wil behandelen als een tweederangsburger. Dat hij het wil doen is evident. Zo staat Wilders er ook achter dat allochtone criminelen met de gehele familie het land uitgezet worden. Dus ook al doet Throleg niets, als zijn broertje zich niet gedraagt, lopen Throleg en zijn ouders het risico om het land uitgezet te worden.

Maar niets van zeggen hoor, anders ben je "discriminatie tweederangsburgerschap" aan het roepen.
Met de gehele familie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')