abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69629012
Hallo lieve dierenminnende Fok!kers

Onlangs (lees: 2 maanden geleden) hebben mijn vrienden en ik onze intrek genomen in onze eerste woning samen. Heerlijk, en zoals (bijna) ieder samenwonend stel kunnen we nu eindelijk die dingen doen zoals we die zelf zouden willen. Onderdeel hiervan is het in huis nemen van een asielkat. We hebben beide meerdere redenen hiervoor en zijn er 100% zeker van dat we het willen (en ons ook bewust van ALLE verantwoordelijkheden / evt. nadelen van het in huis nemen van een kat (of dier uberhaupt)). Mijn vriendin krijgt deze week nog de uitslag van haar allergietest, aangezien ze last heeft van hooikoorts kun je ook sneller allergisch zijn voor dieren.

Maar, we lopen tegen één ding aan... Er is nagenoeg geen asiel te vinden "in de buurt". We hadden verwacht dat, aangezien Nijmegen toch echt een redelijk grote stad is, dat er hier wel een zou zitten.
We willen een kat uit het asiel omdat deze ofwel aan hun lot zijn overgelaten, danwel dat er niet meer voor ze gezorgd kon worden. Ook is het fijn dat je dan een goede medische achtergrond hebt (toch?) zodat je weet wat er wel/niet extra nodig is.

Zou iemand hier weten wat er qua mogelijkheden zijn in omgeving Nijmegen? En eventueel extra tips mbt "je eerste kat" ?

Alvast bedankt!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_69629101
Ondanks dat ik een gruwelijke hekel aan katten heb waardeer ik het wel dat je er iig een uit het asiel wilt halen.... Zodat er iig niet meer van die beesten bij komen. Ik woon in nijmegen maar ik ken verder geen asiel in de buurt (nooit in verdiept of zo) dus kan je helaas niet verder helpen... succes
I'm not the man you think I am!
pi_69629143
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69629147
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
You dream it, I live it.
pi_69629210
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
ik zou er niet een uit het asiel nemen, gewoon een leuke kitten op marktplaats opzoeken. Veel leuker zo'n jong katje.
In een asiel zitten meestal ook kittens.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_69629294
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Acquoi (vogels), Apeldoorn, Bruchem, Doetinchem, Ede, Ermelo (tamme konijnen),
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:00 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629313
Andere asiels in de provincie Gelderland vind u in
Harderwijk, Harfsen (katten), Huissen (katten), Klarenbeek, Tiel, Velp, Voorthuizen,
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen.

Even verder zoeken op www.dierenasiels.com
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:34:25 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629329
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:33 schreef innepin het volgende:
www.dierenasiels.com - sowieso wel een handige site - zegt:
Andere asiels in de provincie Gelderland vindt u in
Wageningen, Winterswijk, Zevenaar (katten), Zutphen

Top dat je een asielkat neemt trouwens!
Ha!
pi_69629363
Is dat zo heel bijzonder dan een asielkat?
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Alvast bedankt voor de tips/reacties, erg nuttig
Mr. Prolapse 2009
pi_69629387
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ha!

ik heb de spelfout nog even weggehaald, vond het zo stom staan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:38:07 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_69629435
Volgens dierenasiel.nl zit de dichtsbijzijnde in Zevenaar.
Ik heb mijn beide katten via Stichting Braaf, een herplaatsings-club waarbij de dieren bij de oorspronkelijke eigenaars blijven totdat een nieuwe baas is gevonden, maar ik weet niet of die nog functioneert, de website was al niet veel, en nu bestaat www.stichtingbraaf.nl helemaal niet meer, volgens SIDN is de domein-naam weer beschikbaar.
Op http://kat.sitepark.nl/ staan onder het kopje "Plaatsing en Herplaatsing" een hoop organisaties die nieuwe baasjes zoeken voor katten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_69629474
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Ja het is ook lastig omdat we geen idee hebben waar we nou op moeten letten bij een kat. We willen het liefst ook een binnenkat, beetje uit morele overweging omdat ik niet wil dat mijn kat lekker zijn/haar behoefte doet op de plantjes van de buren. Ik heb daar zelf namelijk ook een gruwelijke hekel aan

Veel mensen gaan voor de kleine kittens ipv de poesjes in 't asiel, die net zo goed een huisje verdienen. Dus als iemand - zeker bij een eerste poes - een asielkat wil adopteren, vind ik dat tof

Bij het asiel weten ze vaak wel welke katten echt naar buiten moeten kunnen en welke evt als binnenkat gehouden kunnen worden. Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik drie tuttebollen uit het asiel heb die per se alleen maar op de kattenbak plassen en poepen, ondanks dat ze vaak buiten zijn en ik zou het zelf een beetje zielig vinden om een kat alleen om die reden binnen te houden, maar ja
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:41:41 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629527
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

Nou, dat is al één ding: je wilt een binnenkat. Meestal zijn ze in het asiel wel goed op de hoogte, dus een kat die graag naar buiten gaat, zullen ze je niet snel adviseren.

Wil je eventueel een tweede kat erbij? Dan is het wel goed om er nu een te kiezen die goed met andere katten overweg kan.

Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden. Vraag ook naar medische achtergrond. Er zitten bijv. ook katten die blaasgruis hebben. Dan zit je meestal levenslang vast aan duurder dieetvoer. En daar moet je dan wel bewust voor kiezen.

Wij waren afgelopen zaterdag nog in een asiel, voor een kat voor mijn moeder. Zelf hebben we ook een asielpoes.
pi_69629817
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Lienekien het volgende:
Verder is het wel plezierig als de kat in het asiel al lekker door je geaaid wil worden.
Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:57:30 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69629969
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:51 schreef innepin het volgende:

[..]

Mwah, aan de andere kant zitten er ook juist een hoop katten die zich niet thuis voelen in het asiel, voormalige zwervertjes die nog erg schuw zijn en waarbij het heel erg de moeite waard kan zijn om ze te adopteren. Wij hebben zo'n schuw zwervertje die nu echt een enorme knuffelkat is geworden, terwijl ie in het asiel heel hard wegrende voor ons Juist het knuffelbaar maken van zo'n poes geeft wel heel veel voldoening hoor
Ben ik ook helemaal voor. Maar als TS een beginneling is met katten zou ik toch voor een iets gemakkelijker dier kiezen.
pi_69630576
Bij Arnhem is ook een opvang voor moederloze kittens
Kijk eens hier: http://www.wijzeweeskitten.nl/
of informeer bij stichting Kattenzorg. Zij kunnen je ook vast meer informatie geven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:25:23 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69630630
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69631407
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef Addict89 het volgende:

[..]

In een asiel zitten meestal ook kittens.
Dat dus, en die moeten gesteriliseerd worden, zodat er een beetje een rem kan komen op josti's die poezen nemen die vervolgens weer volgebatst worden door katers van andere josti's waardoor er een kattenoverschot komt. Het is al triest genoeg dat de asiels zo vreselijk vol zitten...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_69631491
http://www.ikzoekbaas.nl/ is trouwens ook nieuw, daar hangen nu overal campagneposters van in abri's enzo. Misschien vind je daar wel een poes
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:19:16 #20
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631938
ga eens in Balgoij kijken (weet niet of ik het zo goed spel...) daar zitten katten genoeg. hebben wij flip ook gehaald een aantal jaren geleden
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:21:22 #21
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69631988
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Meddo het volgende:
Dierentehuis de Mère ligt in de buurt van Nijmegen.
idd, die bedoelde ik ook met mijn post.
tvp
Ex nihilo nihil fit
pi_69636931
Bedankt voor de vele en snelle reacties. Zoals gezegd, eerst even afwachten wat de uitslag is van haar allergietest (keeping my fingers crossed ) en dan gaan we eens aan de slag met wat tips van hier.
Zodra één en ander gerealiseerd is komen hier uiteraard foto's!
Mr. Prolapse 2009
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:22:17 #23
18653 crew  D.
pi_69637011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:25 schreef Klonk het volgende:
Venray is ook nog te doen vanaf Nijmegen: http://www.smakterheide.nl/

Lieve mensen daar
Daar heeft mijn moeder ook een kat vandaan
  Moderator dinsdag 2 juni 2009 @ 16:34:46 #24
18653 crew  D.
pi_69637323
Misschien wil je wel een Fok! kitten

Kittens: Pim, Boris, Noes & Evie
pi_69682141
http://www.redcat.nu/adoptie.htm

Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen mee Zwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
♥ scars make us who we are ♥
pi_69691055
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.redcat.nu/adoptie.htm

Is in Eindhoven, maar daar heb ik erg goede ervaringen mee Zwerfkittens & volwassen katten worden hier in gastgezinnen opgevangen.
Klopt. De kittens worden in de wijde regio van Eindhoven opgevangen. (ik zelf woon bij voorbeeld in Weert De adoptie kost wat duiten, maar dan krijg je een ontwormd en gevaccineerd kitten met een gratis afspraak voor castratie of sterilisatie. En als je alles optelt is dat goedkoper dan adoptie van een gratis kitten, waarbij je die kosten nog zelf moet lappen.

[/infomercial]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 09:05:14 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_69691155
*duimt voor goede allergietest!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69809890
In Arnhem zit www.kittenopvangarnhem.nl
Zij hebben momenteel ook enkele volwassen schatten die een huisje zoeken.
Kijk bij baasje gezocht.
  zondag 7 juni 2009 @ 22:55:51 #29
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_69811346
Je kunt ook contact opnemen met de dierenambulance in Nijmegen, die weten je vast wel verder te verwijzen
pi_69816756
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
*duimt voor goede allergietest!
Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.

Ze is in ieder geval niet allergisch voor katten, dus project kat-in-huis ( ) gaat door!
Volgens de huisarts kan ze altijd nog een allergie ontwikkelen, maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Nu nog informatie zoeken over "onze eerste kat" en wat we allemaal voor spullen nodig gaan hebben daarvoor.

Jullie alvast bedankt voor de tips, ik denk dat De Mere nu als eerste keus zal komen ivm de bereikbaarheid, maar eerst even afwachten wat het nieuws zometeen is

[ Bericht 24% gewijzigd door Dragorius op 08-06-2009 09:04:55 ]
Mr. Prolapse 2009
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 09:05:34 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_69817333
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik ook, afgelopen vrijdag belde mijn vriendin maar was het een beetje onduidelijk, er waren wat dingen uit de test negatief en positief. Uiteraard werd niet telefonisch verteld hoe/wat en is haar verzocht een afspraak te maken. Vandaag om 08.40u staat die afspraak.

Ze is in ieder geval niet allergisch voor katten, dus project kat-in-huis ( ) gaat door!
Volgens de huisarts kan ze altijd nog een allergie ontwikkelen, maar goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Nu nog informatie zoeken over "onze eerste kat" en wat we allemaal voor spullen nodig gaan hebben daarvoor.

Jullie alvast bedankt voor de tips, ik denk dat De Mere nu als eerste keus zal komen ivm de bereikbaarheid, maar eerst even afwachten wat het nieuws zometeen is
Spannend!! Ik hoop dat het goed is voor je!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_69962534
Vanavond gaan we een kattenbak + andere benodigdheden scoren!
Mr. Prolapse 2009
pi_69969524
En wanneer komt poezel zijn of haar intrede maken in huis?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70025584
Ha, tijdje terug (ahum) en we zijn als volgt gevorderd;
Afgelopen zaterdag naar het asiel De Mere geweest, in Balgoij. Werkelijk waar overspoeld met te lieve diertjes daar...

Afijn, we gaven aan dat we opzoek waren naar een echte binnenkat, daar hadden ze er op dat moment maar 2 van zitten, eentje van 8 (kater) en een poes van 11. De poes van 11 was erg krabberig (auw ) en de zwarte kater was heel erg afstandelijk. Daarbij hadden we ook niet echt een "click" met de beestjes. Enigszins teleurgesteld verlieten we dat binnenhok, tot we bij de kittens kwamen. Ondanks miijn grote mond hierboven over "wij gaan voor een oude kat" werden onze harten meteen gestolen door de ondeugende verschijning van een oranje-met-witte-giraffe-vlekken-kitten-met-wit-puntje-op-neus.
Zo lief, zo klein...
Navraag leerde dat deze kitten (kater) nog geënt moest worden, en dat zal waarschijnlijk morgen gebeuren. Als dat zo is (ik bel morgen voor bevestiging) dan krijgen we zaterdag ons nieuwe gezinslid in huis!

Foto vriendin weg-editen ivm privacy
Mr. Prolapse 2009
pi_70025942
Ahhhhh rode katertjes zijn zóoóóóó lief
(kijk maar in het Joep & Teuntje topic )
Wat issie mooi zeg. Heel donkerrood, of lijkt dat maar zo?
pi_70026266
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:57 schreef innepin het volgende:
Ahhhhh rode katertjes zijn zóoóóóó lief
(kijk maar in het Joep & Teuntje topic )
Wat issie mooi zeg. Heel donkerrood, of lijkt dat maar zo?
Ja hij is echt ontzettend leuk en met van die ondeugende kattenoogjes
Hij is inderdaad vrij donker, daarom, het is net een katten-giraffe.
Mr. Prolapse 2009
pi_70026453
En hoe gaat ie heten?
pi_70026534
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:10 schreef innepin het volgende:
En hoe gaat ie heten?

Dat is dus het volgende probleem...haha
Mr. Prolapse 2009
  maandag 15 juni 2009 @ 15:52:06 #39
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_70027873
Wat een leukerd!
Rode katers zijn écht het einde...ben nog steeds verliefd op mijn Sam!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_70028316
Die stomme kittens ook altijd met hun vertederende snoetjes! Veel plezier met hem.

Een van de meest briljante namen voor een witte-sokken-kater is ooit door mijn neven gegeven: kleintje pils.
  Moderator maandag 15 juni 2009 @ 16:23:53 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_70029125
aww, poeppiee!!!
pi_70191333
Ladies and gentlemen, we got him!
Nou, Garfield (lekker origineel ) is in huis!!! Tijdens de rit naar huis (ong. 15-20 min) was ie heel rustig, 1 klein miauwtje, en het laatste stuk heeft ie zelfs geslapen!!
Thuis bleef ie een paar minuten in het reismandje zitten en is daarna een soort verkenningstocht gaan houden. We hadden hem meteen op de kattenbak gezet maar daar klom ie na een minuut al uit. Kan geen kwaad denk ik?
Hij heeft nog niet gegeten of gedronken, maar al wel 2x (nu de 2e keer) in zo'n diepe kittenslaap.
Valt dit onder normaal gedrag? Of is ie nog erg bangig? Hij liet zich wel door mijn vriendin kroelen op zijn buik en toen ging hij hoorbaar spinnen!!

Oh, nog even een vraag tussendoor (sorry sorry ) moeten we nu al kattengras gaan "planten"? Vanuit het bakje? Of daar nog even mee wachten?

Foto's volgen!!!
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:47:02 #43
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_70193510
awww wat een poepie
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator zaterdag 20 juni 2009 @ 13:59:19 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_70193787
Volgens mij is dat gewoon normaal gedrag Als ie weet waar z'n eten en drinken staat, komt dat ook wel goed. Er zijn nu nog zoveel nieuwe indrukken, dat er even geen tijd is voor eten en drinken. Lekker z'n gang laten gaan, en er veel van genieten En als ie op z'n gemak is natuurlijk ook veel foto's maken
pi_70197800
Niks mis met zijn gedrag hoor. Zoveel nieuwe indrukken is hartstikke spannend en vermoeiend voor zo'n klein ding, maar kittens zijn superflexibel.
Hij weet nu waar de kattebak staat dus die vindt hij wel als het nodig is. Bij die kleintjes wel altijd zorgen dat ze niet té ver moeten lopen, het is net als met kleine kinderen: als ze te lang wachten moeten ze heel snel in de bak kunnen!

Met kattegras zou ik even wachten: hij verliest nu niet veel haartjes dus hoeft ook nog niks op te hoesten. Hou je nog even hetzelfde grit en voer aan als in het asiel? Dan kun jij langzaam overschakelen naar door jullie gewenst spul.
pi_70199894
Hij heeft daarstraks al een flinke kattenboodschap gedaan Netjes in de kattenbak! Hij heeft al wel gegeten maar nog niet gedronken, en al veel gespeeld en verkend. Die kleine nep-muisjes zijn schijnbaar erg populair.
Nu ligt ie weer in zo'n echte "kittenslaap" diep weggezonken...heerlijk!
Mr. Prolapse 2009
pi_70200353
Fotoooooooooooooooooooooooooooooo's

ps: hoe oud is ie?
pi_70201120
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 18:15 schreef Logician het volgende:
Fotoooooooooooooooooooooooooooooo's

ps: hoe oud is ie?
Fotoooooooos komen zeker nog
Op zijn paspoort staat maart 2009, dus hij zou nu 3-4 maanden moeten zijn...maar hij heeft dinsdag zijn kitten-enting gehad, en volgende maand moet ie daarvoor op herhaling. Dus ik weet niet precies hoe oud, aangezien dit nestje was gedumpt bij het asiel.

Wel geniaal om dat beestje te zien slapen, af en toe een soort snurkje, en wat bewegen, net als ik in bed! En als ie wakker is, dan lekker spelen en ontdekken en al een beetje kattenkwaad uithalen. Wel valt op dat hij bij m'n vriendin lekker rustig blijft liggen en lekker geaaid wil worden, maar bij mij is ie nog een beetje onwennig.

Ik zit een forum op Fok! als kittenblog te gebruiken
Mr. Prolapse 2009
pi_70215315
Ok, misschien wordt het vervelend maar ik heb toch nog een vraag: Hoe moeten we het voeden aanpakken? Dat is voor ons nog niet geheel duidelijk. Vanmorgen heb ik zijn bakje gevuld en vers water neergezet. Kan ik dat bakje (met droogvoer - brokjes) nu de hele dag laten staan? Hij eet er af en toe van. Dan gaat ie eerst spelen/slapen en dan knabbelt ie wat, dan gaat ie weer een tijdje spelen enzo en dan knabbelt ie uiteindelijk weer wat. Dit omdat ie morgen zijn eerst "overdag' alleen is.
Bedankt lieve Fok!kers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_70215714
Vragen zijn nooit vervelend. Liever teveel gevraagd dan onwetend een beestje slecht verzorgd.

Kan prima. Kittens eten kleine beetjes, verspreid over de dag, dus constant voer laten staan is juist goed.
Als hij ouder is kun je eventueel overgaan op bepaalde voermomenten per dag.

Zielig he, als ze zo piepen. Tis ook niet niks, vanuit een druk asiel met veel geluiden alleen in een kamer. Als het niet gauw beter gaat zou je wellicht een paar nachten de radio aan kunnen zetten, heeft hij toch nog wat geluiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')