http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDualbootHardyquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:43 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb al mijn persoonlijke spullen al op /home staan. Hoe pak ik dit dan aan tijdens een nieuwe install? Ik ben bang wat kapot te maken.
En moet ik dan een nieuwe cd branden, of kan ik ook via de console een nieuwe distro proberen en Ubuntu eventueel verwijderen?
vind ik wel zo prettig ja, updates via de update manager gaan bij mij nooit zo soepel als een simpele cd installquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:54 schreef Sloggi het volgende:
Maar ik moet dus wel een nieuwe cd branden?
Je kan ook via een usb-stick booten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:54 schreef Sloggi het volgende:
Maar ik moet dus wel een nieuwe cd branden?
Ok, dan nu nog beslissen welke distroquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
vind ik wel zo prettig ja, updates via de update manager gaan bij mij nooit zo soepel als een simpele cd install
Mint, zowel in gnome als KDE smaak te verkrijgenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok, dan nu nog beslissen welke distro.
ja, Mint is gewoon een ubuntu variant, je kunt ook eens kijken naar xcfe dingen, xubuntu, die zijn ook teringsnelquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:45 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben nu openSUSE aan het downloaden, de gnome-versie. Misschien probeer ik binnenkort Mint. Mint ziet er goed uit, maar is 7 ook in het Nederlands te krijgen?
je hebt gelijk, vergeten, ff aangepastquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:04 schreef slacker_nl het volgende:
Ik mis de link in de OP naar deel 24. Denk dat ie dan ook in de wiki zal missen.
TeVens een Post om iets terug te vinden.
jaquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
Mint ziet er mooi uit
Zou ik ook alle repos van ubuntu en dezelfde .deb bestanden kunnen gebruiken
ja. crap, sinds wanneer kan dat danquote:
weet ik, maar ik werk liever met schone distro installs vanuit repo´s een ander ding installen geeft vaak rotzooi in de menus..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:32 schreef seventhseagulll het volgende:
In ubuntu kan je KDE installeren vanuit de repositories, dus misschien kan dat bij mint ook wel.
ik denk dat ik mint KDE eens ga downloadenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:43 schreef pfaf het volgende:
Kubuntu is overigens erg slecht vertaald, dus een Engelse installatie is wel aan te bevelen. Tenzij je je zo verveeld dat je aan het vertalen wilt.
het leven is te leuk om af toen geen dingen te doen waarvan andere mensen denkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:39 schreef thloreg het volgende:
Dus jij gaat MINT installeren als je die widgets er ook gewoon vanaf kan flikkeren ipv alleen maar te locken.
Onzin. Ik kan Kubuntu desktop zo verwijderen zonder gerotzooi met menu'tjes of de Ubuntu desktop of de edubuntu desktop of de xubuntu desktop. Gewoon weten wat je moet verwijderen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
weet ik, maar ik werk liever met schone distro installs vanuit repo´s een ander ding installen geeft vaak rotzooi in de menus..
tof, dat geintje kende ik nog nietquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:48 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Onzin. Ik kan Kubuntu desktop zo verwijderen zonder gerotzooi met menu'tjes of de Ubuntu desktop of de edubuntu desktop of de xubuntu desktop. Gewoon weten wat je moet verwijderen.
Hint: aptitude -D show ubuntu-desktop
Ik heb normaal vista maar heb ff op een andere partitie van 10 gb groot Ubuntu geinstalleerdquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:56 schreef sbientje het volgende:
ik ben al jaren van plan om ooit linux te installeren.. maar het komt er steeds niet van. Misschien dat ik mijn desktop kan vervangen na de zomer (vakantiewerk) en kan ik mooi de oude gebruiken om linux te proberen... hoop ik. Tot die tijd lees ik hier even mee
Het lukt me niet zo bestquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef Klonk het volgende:
kan trouwens ook via synaptic en dan instellingen --> pakketbronnen
hmm.. ja dat zou ook kunnen... ik ben alleen bang dat het dan misgaat en ik vanalles kwijtraak enzoquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:58 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik heb normaal vista maar heb ff op een andere partitie van 10 gb groot Ubuntu geinstalleerdKun je toch ook doen, kun je het uitproberen.
Je kunt het ook uitproberen zonder het te installeren, door de livecd te gebruiken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
hmm.. ja dat zou ook kunnen... ik ben alleen bang dat het dan misgaat en ik vanalles kwijtraak enzoen ik weet niet of ik daarvoor plek heb op mijn pc
Zal eens kijken als ik thuisben, zoveel boeiends staat er niet op, brand ik het wel op een cdtje..
dan gaan we nu lachen, ik ben geen linux goeroe maar eerder een goeroe in opleiding maar ik ga het toch proberenquote:
ook nog een idee...echt een newbie hier dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Je kunt het ook uitproberen zonder het te installeren, door de livecd te gebruiken.
Ja ik heb ook echt sinds 2 uur ofzo Ubuntu, maar het werkt vooralsnog echt niet lekker. De layout enzo is allemaal echt super overzichtelijk en perfect, heb alleen heel erg veel last van schokken tijden het scrollen enzo, geen idee waar het aan ligt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:21 schreef sbientje het volgende:
[..]
ook nog een idee...echt een newbie hier dus
ik weet alleen niet of mijn pc het wel aankan. zal eens op zoek gaan naar minimale specsquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja ik heb ook echt sinds 2 uur ofzo Ubuntu, maar het werkt vooralsnog echt niet lekker. De layout enzo is allemaal echt super overzichtelijk en perfect, heb alleen heel erg veel last van schokken tijden het scrollen enzo, geen idee waar het aan ligt.
veel plezier, je zult nooit meer naar windows verlangenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:21 schreef sbientje het volgende:
[..]
ook nog een idee...echt een newbie hier dus
alles vanaf ouwe lijken, linux in het algemeen is zeer geschikt voor oudere of minder sterke hardwarequote:Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik weet alleen niet of mijn pc het wel aankan. zal eens op zoek gaan naar minimale specs
ga vanavond eens proberen vanaf zo'n cd, ben erg benieuwd! denken jullie dat ik mijn tvkaart aan de praat kan krijgen onder ubuntu? dan zou ik evt helemaal over kunnenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
veel plezier, je zult nooit meer naar windows verlangen
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop daar word alles piekfijn uitgelegd
het is al wel een beetje een oud lijk. Maar goed, we zien het vanzelf. Laat het vanavond wel wetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
alles vanaf ouwe lijken, linux in het algemeen is zeer geschikt voor oudere of minder sterke hardware
Ik weet het, maar welkequote:Op woensdag 3 juni 2009 11:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan gaan we nu lachen, ik ben geen linux goeroe maar eerder een goeroe in opleiding maar ik ga het toch proberen![]()
Ik ga er even van uit dat je het mint menu gebruikt, dan klik je daarop en dan staat er pakketbeheer, daar op klikken en dan zit je in het scherm van synaptic.
Dan ga je naar instellingen --> pakketbronnen en daar kun je pakketbronnen toevoegen
Drivers voor de videokaart. Had ik eerst ook.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja ik heb ook echt sinds 2 uur ofzo Ubuntu, maar het werkt vooralsnog echt niet lekker. De layout enzo is allemaal echt super overzichtelijk en perfect, heb alleen heel erg veel last van schokken tijden het scrollen enzo, geen idee waar het aan ligt.
Ik heb ze via dat progje, synaptic ofzo geinstalleerd, nja ze waren al geinstalleerd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Drivers voor de videokaart. Had ik eerst ook.
In mijn andere topicquote:Niemand weet waarom ik zo lagg? Als ik op google zoek naar 'ubuntu scroll lag' dan kom ik heel veel mensen tegen met hetzelfde probleem, ze geven daar Deinstalleer compiz als oplossing, heb het gedaan maar het had geen invloed. Verder merk ik dat er vooral op FOK last van heb.
de pakketbronnen die je toe wilt voegen, dus medibuntu ofzo of zitten we nu een partij langs elkaar heen te lullenquote:
Ik heb alleen de multiverse en de universe repo's nodigquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
de pakketbronnen die je toe wilt voegen, dus medibuntu ofzo of zitten we nu een partij langs elkaar heen te lullen
1 |
1 |
Hmm, niet helemaal waar helaas. Op mijn laptop heb ik met Vista op zolder wel internetbereik, met Ubuntu niet. En sinds de update naar 9.04 is mijn geluidskaart met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Tenminste, in de browser, in andere programma's werktie wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
veel plezier, je zult nooit meer naar windows verlangen
En ondanks dat je er vaak wat meer tijd in moet steken om alles goed te krijgen mis ik geen moment Windows. Thuis heb ik het jaren geleden eruit gegooid en daar ben ik tot op heden nog niet van teruggekomenquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:08 schreef jakkop het volgende:
[..]
Hmm, niet helemaal waar helaas. Op mijn laptop heb ik met Vista op zolder wel internetbereik, met Ubuntu niet. En sinds de update naar 9.04 is mijn geluidskaart met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Tenminste, in de browser, in andere programma's werktie wel.
dat kan aan de drivers liggen en je brwoser probleem heeft NIETS te maken met je geluidskaart..quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:08 schreef jakkop het volgende:
[..]
Hmm, niet helemaal waar helaas. Op mijn laptop heb ik met Vista op zolder wel internetbereik, met Ubuntu niet. En sinds de update naar 9.04 is mijn geluidskaart met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Tenminste, in de browser, in andere programma's werktie wel.
ik ook, alle computers hier in huis draaien nu op linux (4 in totaal) de helft nog met windows sticker aan de zijkant de rest had ik zoiets ik knutsel zelf wat in elkaar en het komt wel goed met linux erop en het uitzoeken enzo is idd raar maar leukquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En ondanks dat je er vaak wat meer tijd in moet steken om alles goed te krijgen mis ik geen moment Windows. Thuis heb ik het jaren geleden eruit gegooid en daar ben ik tot op heden nog niet van teruggekomenIk vind het eigenlijk zelfs wel een beetje leuk, al dat uit gezoek en geklooi
Ben niet de enige dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, alle computers hier in huis draaien nu op linux (4 in totaal) de helft nog met windows sticker aan de zijkant de rest had ik zoiets ik knutsel zelf wat in elkaar en het komt wel goed met linux erop en het uitzoeken enzo is idd raar maar leuk
Bedankt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:42 schreef slacker_nl het volgende:
Stel dat je dit hebt staan in je sources.list (/etc/apt/sources.list):
[ code verwijderd ]
dan kan je gewoon universe en multiverse erachter zetten:
[ code verwijderd ]
Of je maakt nog een regel aan met multiverse en universe..
Die console grapjes (Fortune) kun je gewoon aanzetten in Ubuntu, heb ik ook gedaan. En je hebt ook een "onaardige" fortune, da's helemaal leukquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie trouwens niet in wat er zoveel beter aan Mint is vergeleken met Ubuntu (op de console-grapjes na).
Van de week maar eens openSUSE proberen.
Troubled day for virgins over 16 who are beautiful and wealthy and livequote:Op woensdag 3 juni 2009 17:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Die console grapjes (Fortune) kun je gewoon aanzetten in Ubuntu, heb ik ook gedaan. En je hebt ook een "onaardige" fortune, da's helemaal leuk
Heb je Wanda de vis trouwens ook al geprobeerd?
de multimedia ondersteuning die je in ubuntu naderhand moet installeren ziet in mint ingebakkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie trouwens niet in wat er zoveel beter aan Mint is vergeleken met Ubuntu (op de console-grapjes na).
Van de week maar eens openSUSE proberen.
You will experience a strong urge to do good; but it will pass.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Troubled day for virgins over 16 who are beautiful and wealthy and live
in eucalyptus trees.
Klopt, dat is zeker een voordeel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
de multimedia ondersteuning die je in ubuntu naderhand moet installeren ziet in mint ingebakken
doe eens "apt-get moo"quote:Op woensdag 3 juni 2009 @ 18:05 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
You will experience a strong urge to do good; but it will pass.
genoeg fortune nu, maar wilde deze je niet onthouden![]()
Welke versie heb je geinstalleerd? vanaf 9.04 heb ik er geen last meer van. Vroeger loste ik het zo op: http://thatsbibulous.blog(...)irefox-3-ubuntu.htmlquote:Op woensdag 3 juni 2009 @ 11:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
quote:
hier nog ff op terugkomend, heb de specs van mijn pc bekeken. draait nu (al toen ik m kocht) windows xp op...quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
alles vanaf ouwe lijken, linux in het algemeen is zeer geschikt voor oudere of minder sterke hardware
De standaard Ubuntu is ongeveer even zwaar als windows xp. Ik denk dat het wel zal draaien dus. Een andere optie is Xubuntu. Da's ubuntu met een andere (lichtere) grafische omgeving, die daardoor veel lagere systeemeisen heeft. Maar ik zou eerst eens proberen of de gewone Ubuntu lekker draait.quote:Op woensdag 3 juni 2009 @ 21:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
hier nog ff op terugkomend, heb de specs van mijn pc bekeken. draait nu (al toen ik m kocht) windows xp op...
1,2 Ghz processor, 240 MB staat erachter (raar getal, niet? :S)
zou dat gaan? nou ja, ik zie het vanzelf denk ik
ben nu het cdtje aan het downloaden en branden dan... zal vanavond of anders morgenavond eens kieken. laat het nog wel even wetenquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:57 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
De standaard Ubuntu is ongeveer even zwaar als windows xp. Ik denk dat het wel zal draaien dus. Een andere optie is Xubuntu. Da's ubuntu met een andere (lichtere) grafische omgeving, die daardoor veel lagere systeemeisen heeft. Maar ik zou eerst eens proberen of de gewone Ubuntu lekker draait.
ik ga (nog) niet installeren, maar misschien van de zomer een nieuwe pc en dan ben ik het wel van planquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:03 schreef raarmaarwaar het volgende:
nee joh, je moet gewoon de alternate installer disk downloaden. Een live cd is alleen maar om te testen en je KUNT er ook mee installeren. Als je gewoon de installer wil gebruiken is een alternate installer veel makkelijker.
veel suc6 met installeren. Laat maar weten als je hulp nodig hebt
het zit zo.. ik heb een pc en een laptop... de pc is stokoud (uit 2002 ofzoquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:07 schreef raarmaarwaar het volgende:
Als je toch een nieuwe koopt kun je op deze bijvoorbeeld kubuntu zetten.. dat moet met die specs best lukken.
Komt door Mint. Overigens heb ik ten alle tijde fortune als ik een shell open:quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:46 schreef Visitor.Q het volgende:
Nou, het vorige topic deed er 3 maanden over om vol te raken en nu raakt iedereen er opeens niet over uitgepraat. Tvp dan maar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | motd() { max_user=13 which_users=`w | head -${max_user}` # Some fun and the date FORTUNE=`which fortune` if [ $? -ne 0 ] ; then fortune="" else fortune=" # Fortune of the shell `$FORTUNE` " fi UNAME=`uname -a` DATE=`date` cat <<OEF # Users logged in (max $max_user) $which_users $fortune $UNAME OEF } |
heb ik dat gezegd? Dat is dan verkeerd overgekomen, want dat bedoelde ik nietquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:12 schreef raarmaarwaar het volgende:
ze geeft aan dat ze geen ruimte wil en later een dual boot systeem inrichten
Jep, want het is een env var die niet gebruikt wordt in je GUI. Je kan uiteraard wel een shellscript executen vanuit je GUI die wel gebruikt maakt van die var, maar dan zal je dus wel ff dat bestand moeten sourcen of de variable opnieuw moeten zetten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:40 schreef Visitor.Q het volgende:
Als ik een script in /etc/profile zet om wat environmental variables te exporteren, zijn die variabelen dan ook op de desktop gedeclareerd? Het lijkt er niet op, bij mij
Uitleg:
Voor de intel-c-compiler moet je een bepaald initialisatiescript uitvoeren die een aantal environmental variables exporteert. Als ik die in .bashrc zet kan ik prima icc aanroepen vanuit de terminal. Als ik echter met mijn desktop-icoontje mijn IDE (Eclipse) start dan mist icc dus wat van die variabelen en doet hij niks. Eclipse starten vanuit de terminal werkt dan weer wel maar ik wil natuurlijk dat het gewoon via mijn desktop shortcut werkt.
Youtube wil bijvoorbeeld wel...quote:Op zondag 7 juni 2009 13:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Heb je het over de "windows only" videos of in het algemeen?
Als ik het late nieuws van gisteravond open, dan werkt dat gewoon, via het totem-mozilla package.
Anders kun je ook eens kijken of er browser packages zijn voor vlc, mplayer, oid. Of je probeert de mediaplayerconnectivity plugin van firefox, zodat dit soort films in een externe player kunnen openen.
Die laatste opent bij mij met de totem browserplugin. Heb je die geinstalleerd staan in firefox?quote:Op zondag 7 juni 2009 @ 13:43 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Youtube wil bijvoorbeeld wel...
http://player.omroep.nl/?aflID=9593110 doet het bijv. ook niet ...
Ja, die staat geinstalleerd, maar heeft iets met MMS nodig...quote:Op zondag 7 juni 2009 18:14 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
Die laatste opent bij mij met de totem browserplugin. Heb je die geinstalleerd staan in firefox?
aaah, dat was het niet, maar ik heb het nu wel voor elkaar:quote:Op zondag 7 juni 2009 21:04 schreef erikkll het volgende:
even op medibuntu googlen danwin32codecs heb je nodig namelijk.
Iemand een oplossing om dat embedded te laten doen?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:47 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
aaah, dat was het niet, maar ik heb het nu wel voor elkaar:
MPlayer-mozilla plug-in verwijderd, Totem-mozilla plug-in verwijderd en de VLC mozilla plug-in geinstalleerd. VLC doet het dus wel
vsftp... goed de config lezen. dan kom je er wel uitquote:Op maandag 8 juni 2009 19:44 schreef Visitor.Q het volgende:
Wat voor ftp server moet ik nemen?
Er zijn vsftp en proftpd; proftpd heb ik altijd gebruikt, maar ik heb wat gezeur met die passieve poorten enzo gehad. Dat kan ook aan de router liggen trouwens, maar erg lekker werkt dat niet. Er is ook een grafische schil waarmee je proftpd kunt aanpassen. Een nieuwe ftp gebruiker wordt meteen een nieuwe user op het systeem, en dat bevalt me om de een of andere reden niet. Dus, mijn vraag, hoe werk jij met ftp?
Ja het opzetten van een ftp is me idd gelukt. Ik heb aangezet dat de users gelocked moeten worden in hun homedir als ze via ftp inloggen. De man page zegt dat dat beveiligingsissues heeft, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat dat dan is. Ok, de user heeft ook shell access maar dan nog kan die niet bij vitale bestanden. Of is er iets dat ik over het hoofd zie?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:31 schreef raarmaarwaar het volgende:
[..]
vsftp... goed de config lezen. dan kom je er wel uit
Dat is embedded, btwquote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:16 schreef F04 het volgende:
[..]
Iemand een oplossing om dat embedded te laten doen?
Ik gebruik zelf pure-ftpd, en dan met virtuele gebruikers. Hier kun je een handleiding vinden hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:00 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ja het opzetten van een ftp is me idd gelukt. Ik heb aangezet dat de users gelocked moeten worden in hun homedir als ze via ftp inloggen. De man page zegt dat dat beveiligingsissues heeft, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat dat dan is. Ok, de user heeft ook shell access maar dan nog kan die niet bij vitale bestanden. Of is er iets dat ik over het hoofd zie?
Ga het meteen proberen! Neem je ff mee naar "mijn" topic.. kom je ook?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:04 schreef Klonk het volgende:
ga eens naar systeem - beheer - hardware stuurprogramma´s
dan gaat ie zoeken naar beschikbare stuurprogramma´s (drivers)
Dat is denk ik een aangepaste dockyquote:Op woensdag 3 juni 2009 19:13 schreef Sloggi het volgende:
Volgende vraag.
Hoe krijg ik zo'n balkje onderaan:
[ afbeelding ]
Dat plaatje is de Avant Window Navigator, AWN, en staat in de repositories van ubuntu, je kunt hem dus standaard installeren. Maar Gnome-Do staat ook in die repo's en kan inderdaad ook een dock uithangen (welke in mijn ervaring iets strakker reageert dan de AWN versie)quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:09 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Dat is denk ik een aangepaste docky
http://do.davebsd.com/wiki/index.php?title=Docky
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat .deb-je een script meeleverd die de install naar 3.5 voor je doetquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:20 schreef Klonk het volgende:
ik heb het warm en ik ben nog niet wakker, waar kan ik na het installen van dat debje 3.5 terugvinden
via alt-f2 kom ik ook niet verder...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | /. /etc /etc/cron.daily /etc/cron.daily/ubuntuzillaupdatecron /usr /usr/share /usr/share/man /usr/share/man/man1 /usr/share/man/man1/ubuntuzilla.py.1.gz /usr/share/man/man1/ubuntuzilla.1.gz /usr/local /usr/local/bin /usr/local/bin/ubuntuzilla.py |
Al denk ik dat je net zo makkelijk de source van 3.5 kan downloaden en dan met checkinstall er een deb van kan maken...quote:10:26 pts/4 0 wesleys@eniac:/home/wesleys$ /usr/local/bin/ubuntuzilla.py
Welcome to the Ubuntuzilla Firefox script version 4.6.1
Ubuntuzilla is built only for Ubuntu Linux and other distributions derived from Ubuntu (such as Linux Mint, e.g.)
This script will now install the latest release of the official Mozilla build of Firefox on your Linux system. If you run into any problems using this script, or have feature requests, suggestions, or general comments, please visit our website at http://ubuntuzilla.sourceforge.net/
Retrieving the version of the latest release of Firefox from the Mozilla website...
The most recent release of Firefox is detected to be 3.5. Please make sure this is correct before proceeding. (You can confirm by going to http://www.mozilla.org/)
If no version number shows, if the version shown is not the latest, or if you would like to install an older release, press 'n', and you'll be given the option to enter the version manually. Otherwise, press 'y', and proceed with installation. [y/n]?
Please enter 'y' or 'n':
Deze doet het nog steeds nietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:55 schreef Sloggi het volgende:
http://www.empireonline.com/crypticcanvas/
Hij doet het niet bij mij...
Normaal doet alles het, en flash is ook goed geïnstalleerd (geloof ik).
Je moet gewoon vanuit een terminal-venster ubuntuzilla.py aanroepen, dan doet 'ie hetquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:20 schreef Klonk het volgende:
ik heb het warm en ik ben nog niet wakker, waar kan ik na het installen van dat debje 3.5 terugvinden
via alt-f2 kom ik ook niet verder...
Bij mij (Linux Mint 6) lijkt hij ook gewoon te werken:quote:
Maak je stageopdracht anders gewoon eens afquote:
jaja, i knowquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Maak je stageopdracht anders gewoon eens af
Ik heb Mint potverdimme!quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:13 schreef Klonk het volgende:
als ik nu ga roepen dat onder Mint die site wel werkt, dan wordt ik waarschijnlijk aan mijn ballen opgehangen
vind je het erg als ik even de volgende smiley toepas:quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:53 schreef Sloggi het volgende:
Hij doet het! Het lag aan mijn Adblocker.
Gebruik je misschien een 64bit versie? Daar zou het misschien aan kunnen liggen (wilde gok)...quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:15 schreef Visitor.Q het volgende:
Op intrepid krijg ik dat scriptje niet werkend. Ook zelf de tar.gz uitpakken in /opt resulteert in een niet-werkende flash en een crappy theme... Misschien moet ik toch eens updaten naar jaunty
Op mijn laptop werkt het prima door zelf de boel uit te pakken in /opt. Inclusief thema en flash(en het nieuwe icon is ook mooi natuurlijk
)
Kijk anders hier even rond.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:20 schreef exile79 het volgende:
Weet iemand of er voor Linux een alternatief is voor bijvoorbeeld limewire? Ik gebruik Kubuntu.
frostwire: http://www.getdeb.net/app/Frostwirequote:Op maandag 6 juli 2009 22:20 schreef exile79 het volgende:
Weet iemand of er voor Linux een alternatief is voor bijvoorbeeld limewire? Ik gebruik Kubuntu.
Mja, google leert dat er nog geen stabiele versie van puppy voor powerpc is. Ik ga Xubuntu wel even proberen.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Klonk het volgende:
puppy is het eerste wat ik denk, maar ik zou niet weten of die op powerpc draait, xubuntu draait volgens mij wel op ppc
Great! Heb het gegoogled, als deb gedownload, gezocht hoe je deb bestand moet openen en het is gelukt. Thanksquote:Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef Daeron het volgende:
Limewire is gewoon beschikbaar voor Linux, in de vorm van .deb of rpm packages.
dpkg -i packagename.debquote:Op maandag 6 juli 2009 22:54 schreef exile79 het volgende:
[..]
Great! Heb het gegoogled, als deb gedownload, gezocht hoe je deb bestand moet openen en het is gelukt. Thanks
GUI is voor Windows usersquote:Op maandag 6 juli 2009 23:15 schreef Daeron het volgende:
Je kan toch ook dubbelklikken op een .deb?
Zou het? Nooit geprobeerd tbh.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:15 schreef Daeron het volgende:
Je kan toch ook dubbelklikken op een .deb?
Aangezien hij expliciet noemde dat hij Kubuntu draait ging ik ervanuit dat hij met een gui werktquote:
Irritant inderdaad, maar het wentquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:26 schreef Joooo-pi het volgende:
vraagje:
Als ik in windows een ' doe voor een letter of teken waar geen accent op hoeft, komt er direct een ' te staan. Als ik in ubuntu nu een ' intik en ik doe een ) erachteraan, dan geeft ie een piep en komen de tekens er niet. Ik moet dan ' spatie ) doen om : ' ) in te toetsen (het welbekende).
Iemand idee hoe dit aan te passen is?
Komt door de ingestelde toetsenbordtaal, waarschijnlijk heb je hem ingesteld op een taal met "dead keys", met deze taal kun je tekens met accenten als é maken door eerst " ' " en dan "e" te doen. Als je hem instelt op een taal met "alt gr" kun je met de rechter alt accenten maken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:26 schreef Joooo-pi het volgende:
vraagje:
Als ik in windows een ' doe voor een letter of teken waar geen accent op hoeft, komt er direct een ' te staan. Als ik in ubuntu nu een ' intik en ik doe een ) erachteraan, dan geeft ie een piep en komen de tekens er niet. Ik moet dan ' spatie ) doen om : ' ) in te toetsen (het welbekende).
Iemand idee hoe dit aan te passen is?
Define niet perfect, ik zit al ruim 5 jaar te internetten via Wifi onder Ubuntu.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:26 schreef Gimmick het volgende:
Ik lees vanaf nu even mee. Sinds afgelopen weekend Ubuntu geïnstalleerd en ben erg enthousiast. Alles werkte direct.
Slechts één probleem: wifi doet het niet perfect. In het begin gaat het goed, daarna is het onmogelijk nog webpagina's te openen terwijl ik nog wel gewoon verbonden ben. Na enig googlen kwam ik er achter dat veel mensen hetzelfde probleem hebben en dat er nog geen 100% oplossing voor is. Op zich is het voor mij niet zo'n probleem, ik internet net zo makkelijk over ethernetkabel.
Ik heb een intel 3945. Ik hoefde niets te configureren, dat ging allemaal automatisch. Alleen het wachtwoord voor draadloos internet. Ik ga er vanuit dat ik nog verbonden ben, omdat de netwerkmanager dat zegt. Een soortgelijk probleem wordt hier ook besproken, maar er is geen eenduidige oplossing uitgekomen:quote:Op maandag 13 juli 2009 12:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Define niet perfect, ik zit al ruim 5 jaar te internetten via Wifi onder Ubuntu.
* welke kaart heb je?
* waarmee configureer je je wifi?
* hoe weet je dat je nog verbonden bent?
Check ook ff http://wiki.fok.nl/index.php/Dig/linux/wireless (door moi geschreven).
Depends met wat je ermee wilt doen:quote:Op maandag 13 juli 2009 14:02 schreef Darkomen het volgende:
Zo, ik mag me hier ook melden.
Ik heb sinds het weekend een desktop ingericht met ububtu, webserver, openssh en denyhost.
Iemand nog interessante software? of iets wat je MOET installeren.
Ding gaat gebruikt worden voor een webapplicatie.
Zoek ook nog de juiste versie/pakket van imagemagick
Voor de rest, total linuxnoob
Waar vind ik welke drivers ik gebruik?quote:Op maandag 13 juli 2009 14:19 schreef slacker_nl het volgende:
Ik heb dezelfde intel kaart als jij hebt...
0c:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (rev 02)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | [ 1504.295978] iwl3945 0000:06:00.0: Microcode SW error detected. Restarting 0x82000008. [ 1504.295998] iwl3945 0000:06:00.0: Error Reply type 0x00000005 cmd REPLY_TX (0x1C) seq 0x02E0 ser 0x004E0000 [ 1504.346271] Registered led device: iwl-phy0::radio [ 1504.346307] Registered led device: iwl-phy0::assoc [ 1504.346338] Registered led device: iwl-phy0::RX [ 1504.346367] Registered led device: iwl-phy0::TX [ 1555.623180] tg3: eth0: Link is up at 100 Mbps, full duplex. [ 1555.623186] tg3: eth0: Flow control is on for TX and on for RX. [ 1555.623696] ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready [ 1565.948152] eth0: no IPv6 routers present [ 1588.530222] wlan0: beacon loss from AP f61316b8 - sending probe request [ 1599.150528] wlan0: beacon loss from AP f61316b8 - sending probe request [ 1614.405284] wlan0: beacon loss from AP f61316b8 - sending probe request [ 1616.545335] tg3 0000:05:00.0: irq 2296 for MSI/MSI-X [ 1616.760316] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth0: link is not ready [ 1616.771780] wlan0: deauthenticating by local choice (reason=3) [ 1616.794830] wlan0: deauthenticating by local choice (reason=3) [ 1618.393938] tg3: eth0: Link is up at 100 Mbps, full duplex. [ 1618.393944] tg3: eth0: Flow control is on for TX and on for RX. [ 1618.394268] ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready [ 1621.876749] Registered led device: iwl-phy0::radio [ 1621.876800] Registered led device: iwl-phy0::assoc [ 1621.876831] Registered led device: iwl-phy0::RX [ 1621.876863] Registered led device: iwl-phy0::TX [ 1621.900986] ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 1622.032064] wlan0: direct probe to AP f61316b8 try 1 [ 1622.032089] wlan0: privacy configuration mismatch and mixed-cell disabled - disassociate [ 1622.037079] wlan0 direct probe responded [ 1622.037085] wlan0: authenticate with AP f61316b8 [ 1622.038982] wlan0: authenticate with AP f61316b8 [ 1622.038999] wlan0: privacy configuration mismatch and mixed-cell disabled - disassociate [ 1622.040868] wlan0: authenticated [ 1622.040874] wlan0: associate with AP f61316b8 [ 1622.040881] wlan0: mismatch in privacy configuration and mixed-cell disabled - abort association [ 1622.115943] wlan0: authenticate with AP f61316b8 [ 1622.117946] wlan0: authenticate with AP f61316b8 [ 1622.119728] wlan0: authenticated [ 1622.119732] wlan0: associate with AP f61316b8 [ 1622.122732] wlan0: RX AssocResp from f0914026 (capab=0x831 status=0 aid=1) [ 1622.122737] wlan0: associated [ 1622.125500] ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready [ 1628.905048] eth0: no IPv6 routers present [ 1632.408129] wlan0: no IPv6 routers present |
Ik heb Ubuntu van de laptop gehaaldquote:Op maandag 13 juli 2009 12:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Define niet perfect, ik zit al ruim 5 jaar te internetten via Wifi onder Ubuntu.
* welke kaart heb je?
* waarmee configureer je je wifi?
* hoe weet je dat je nog verbonden bent?
Check ook ff http://wiki.fok.nl/index.php/Dig/linux/wireless (door moi geschreven).
Als het goed is heb ik zelf handmatig die nieuwe driver geïnstalleerd, maakt dus ook geen verschil. Ik heb ook even wicd gebruikt zelfde probleem. Gebruik weer nu de standaard netwerkmanager.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:54 schreef Visitor.Q het volgende:
Je gebruikt de iwl driver, de oudere heet ipw. Het lijkt er op dat je rfkill switch de boel verpest, zo te lezen als ik effe google... Ik heb ook een 3945 en het werkt prima... Er is een andere netwerk manager, wicd heet die, maar dan moet je de normale netwerk manager wel uninstallen... En of dat ook helpt durf ik niet te zeggen...
Probeer het eens met de manier zoals beschreven staat in de wiki, wellicht helpt dat, ik gebruik de volgende driver: iwl3945quote:Op maandag 13 juli 2009 19:50 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik zelf handmatig die nieuwe driver geïnstalleerd, maakt dus ook geen verschil. Ik heb ook even wicd gebruikt zelfde probleem. Gebruik weer nu de standaard netwerkmanager.
Nee, want je moet opstarten vanaf de cd, dus dan doet daemon tools niks. Het is wel mogelijk met een usb stick (min. 1GB) met het programma Unetbootinquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:44 schreef Matsuo_Yoshitoki het volgende:
Vraagje:
Is het mogelijk om Ubuntu te installeren door het gebruik van (bijvoorbeeld) Daemon Tools? En dan niet de cd te branden?
maar dat is niet 'echt'quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:55 schreef Klonk het volgende:
of met wubi, wordt het gewoon geinstalleerd als een windows programma, en ook zo te verwijderen
http://wubi-installer.org/
Misschien niet, maar werkt wel als een tiet...quote:
Zit dat standaard in sshd-server?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef slacker_nl het volgende:
Ik gebruik gewoon sftp (maar ik heb alleen gebruikers op mijn systeem die in /etc/passwd staan) wat default aanstaat..
Als je een SSH server hebt geinstalleerd is die inderdaad direct als SFTP host te gebruiken (SFTP verkeer gaat over SSH).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:58 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Zit dat standaard in sshd-server?
Die heb ik al geinstalleerd, misschien dan een linkje hoe te gebruiken.
De bedoeling is om vanaf een windows bak met bijvoorbeeld wsftp te ftpen naar de linux bak waar unbuntu op staat met apache en sshd-server.
Be aware: linuxnoob.
Heb je de SSH server geinstalleerd, en gestart?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:48 schreef Darkomen het volgende:
mmm raar, WinSCP heb ik, kreeg ik ook timeouts ,maar toen had ik ook een van die ftp servers geinstalleerd, ik ga ze eens verwijderen.
Hmmmm.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:54 schreef Klonk het volgende:
Er schieten met twee te binnen, allereerst een kleine applet: http://planetearthworm.com/projects/wp_tray/ en te installeren via synaptic en dan wallpaper in het zoekgedeelte en dan kom je vanzelf Wallpaper-tray tegen.
En webbilder is op zich ook een leuk progje want die doet dat kunstje met foto´s van Flicker: http://www.webilder.org
Apt cache legen? Hoe doe ik dat?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:13 schreef amvrosios het volgende:
apt-get remove met --purge proberen,en evt ff je apt-cache leeg gooien
sudo apt-get cleanquote:
aptitude purge $package doet hetzeflde btw, en volgens mij heeft apt-get ook een purge optie erin zitten (zonder --purge te hoeven doen dus) en dan removed ie ook gelijk je package indien nog installed (bij aptitude weet ik het zeker, apt-get niet 100%).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:13 schreef amvrosios het volgende:
apt-get remove met --purge proberen,en evt ff je apt-cache leeg gooien
Dat laatste dat nam ik ook al in twijfel toen ik het gepost had, ik weet niet zeker wat de grootte van de schijf is, maakt ook niet uit. Ik zal de cd eens opzoeken en het proberen. Dankquote:Op zondag 19 juli 2009 18:24 schreef pfaf het volgende:
Gewoon de installatie-cd in de lade doen en opnieuw installeren. Alleen even goed uitkijken hoe groot je de partities maakt. Overigens maakt 30+2.5 bij mij 32.5 en geen 80?
De goede verdeling hangt van jezelf af....
Dit had ook mooi met gparted gekundquote:Op zondag 19 juli 2009 18:24 schreef pfaf het volgende:
Gewoon de installatie-cd in de lade doen en opnieuw installeren. Alleen even goed uitkijken hoe groot je de partities maakt. Overigens maakt 30+2.5 bij mij 32.5 en geen 80?
De goede verdeling hangt van jezelf af....
Ik doe het nu al een paar maand en het is zeker aan te bevelen inderdaad. Al mis ik her en der wel wat GNOME-dingetjes. Daarentegen heb je wel een prachtig eenduidig geheel.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:40 schreef Klonk het volgende:
voor de mensen die eens iets anders dan anders willen, ik draai sinds een dag of twee Pardus met KDE 4 nog wat en dat bevalt prima tot nu toe, aanradertje
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 07:37 schreef Klonk het volgende:
http://www.itlure.com/200(...)rdus-linux-2009.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Dat dus...quote:
met het programma gparted.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:02 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik heb net voor 't eerst Ubuntu 9.04 geïnstalleerd op mijn laptop naast Windows XP Home NL. Ubuntu werkt prima maar ik vind eigenlijk mijn partitie te klein. Het is een oudere laptop (Celeron M370, 40 GB Hd, 512 Mb intern) die ik voor beetje office/internet wil gebruiken. Want ik wilde linux updaten maar er is te weinig schijfruimte. Heb tijdens de install de standaard instellingen aangehouden. Hoe maak ik mijn linux partitie groter? Wil zeg maar 15 gieg meer ruimte voor linux hebben. Heb nog niet zo veel verstand ervandus brand me niet af als ik stomme dingen vraag
ahja, daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar een partitie mag inderdaad niet gemount zijn tijdens het resizenquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:29 schreef geelkuikentje het volgende:
Is een ouwe laptop waar ik al een Ghost image gemaakt heb van m'n windows schijf. Mocht er iets 'stuk' gaan is het geen ramp maar bedankt voor je tip
Nu heb ik 10 GiB vrijgemaakt en wil ik dit aan de linux partitie toevoegen (dat is toch de /dev/sda6 in ext3 geformatteerd van 2.33 GiB?) maar die partitie mag ik niet vergroten in GParted.
*EDIT* partitie wordt nu vergroot. Moest tijdens opstarten Ubuntu CD 'ubuntu proberen' nemen en dan kan ik wel bij m'n partitie. Eigenlijk logischWant in windows kan je je windows partitie niet vergroten terwijl je daarvanaf geboot hebt
![]()
Haha, dat is uit veiligheidsoverwegingen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:01 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb ik wat gevonden voor vraag 2.
http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=746
Mag ik de file /etc/pam.d/gdm niet opslaan
"Onvoldoende rechten" Who cares? Sla gewoon op!
nou kijk. vanuit vroegah had je in linux twee soorten gebruikers. De gewone gebruikers en de beheerders (de root/superuser)quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:25 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik weet nog niet wat sudo is maar daar kom ik gauw genoeg achter. Kwam er inderdaad achter dat ik vaak m'n password moest intikken.
Ga ik ook even kijken. Thanksquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:36 schreef erikkll het volgende:
goede site voor het bekijken van leuke software voor ubuntu is bijv www.getdeb.net
maar ook ERG veilig, en dé reden dat je niet elke 2/3 maanden je pc hoeft te formatteren met ubuntu. Een gewone gebruiker kan niks kapotmaken!quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
mijn ouders hadden windows xp op de computer, maar ik moest dat ding elke twee a drie maanden formatteren, omdat ze er een puinzooi van maakten. ik heb nu ubuntu geinstalleerd, maar ik zit met 1 probleem: hoe kan ik de outlook pst bestanden in evolution danwel thunderbird krijgen (of een ander programma wat makkelijk werkt)?
p.s. ik snap niet dat ze het root account standaard hebben uitgeschakeld... erg vervelend!
http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files#Linux daarmee moet het lukkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
mijn ouders hadden windows xp op de computer, maar ik moest dat ding elke twee a drie maanden formatteren, omdat ze er een puinzooi van maakten. ik heb nu ubuntu geinstalleerd, maar ik zit met 1 probleem: hoe kan ik de outlook pst bestanden in evolution danwel thunderbird krijgen (of een ander programma wat makkelijk werkt)?
Root heb je dan ook eigenlijk niet nodig meestal, dit voorkomt veel gezeur omdat je nooit "per ongeluk" onder root kan werken.quote:p.s. ik snap niet dat ze het root account standaard hebben uitgeschakeld... erg vervelend!
No problemquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:42 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ga ik ook even kijken. Thanks
Ik heb VLC al geinstalleerd. Is dit beter?quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:10 schreef erikkll het volgende:
[..]
No problem
als je overigens films/muziek e.d. wilt afspelen moet je even de medibuntu repository toevoegen. www.medibuntu.org voor meer info.
Als je er niet uitkomt laat maar weten
vlc is ook prima denk ik hoorquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:11 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik heb VLC al geinstalleerd. Is dit beter?
En je webserver/ftpserver/andere deamons draaien allemaal onder root zeker?quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:42 schreef Posergoth6667 het volgende:
dank jullie voor de hulp. die tools hebben echter allemaal windows en outlook nodig... morgen maar de PST bestanden naar mijn werk meenemen op stick.
p.s. ik had die laatste zin niet voor niets in p.s. gezet. ik gebruik normaal alleen root rechten. ik heb hier een bak naast me staan, die niet eens een gebruiker heeft. draait nu een jaar stabiel (enkele keren uitgeweest voor kernel upgrade, hardware upgrade en stroom uitval. nog eentje in amsterdam hangen (beide zijn deb) waar ik ook alleen met root werk. zalig!
in het programma synaptic, wat je kunt vinden in het menu onder 'beheer' zoek je eerst naar het woordje flash. Die pakketten verwijder je gewoon allemaal. Daarna zoek je naar adobe en kies je de flashplayer van adobe om te installerenquote:Op zondag 26 juli 2009 15:36 schreef Peunage het volgende:
Ja maar ik kan de goeie maar niet vinden. Hoe kan ik de oude verwijderen? Ik kan ze wel enablen en disablen.
Wat je nodig hebt zijn de win32codecs van medibuntu.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Uitzending gemist, vpro, etc.
Ik krijg het niet voor elkaar in ubuntu om programma's als tegenlicht terug te kijken. De site geeft de keuze tussen Real player en windows media player. Ik kan dan wat plugins installeren, waaronder Xine.
Maar als ik dat doe, en dan de video afspeel, krijg ik alleen het Xine-logo te zien, meer niet. Iemand enig idee hoe ik dit goed kan aanpakken?
Omdat het er geil uit ziet. Daarom heb ik altijd een programma aan staan, anders kom ik nooit meer aan werken toequote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:47 schreef Spike1506 het volgende:
Iemand van de KDE fans die me wilt zeggen waarom KDE en niet een andere DE?
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Uitzending gemist, vpro, etc.
Ik krijg het niet voor elkaar in ubuntu om programma's als tegenlicht terug te kijken. De site geeft de keuze tussen Real player en windows media player. Ik kan dan wat plugins installeren, waaronder Xine.
Maar als ik dat doe, en dan de video afspeel, krijg ik alleen het Xine-logo te zien, meer niet. Iemand enig idee hoe ik dit goed kan aanpakken?
1 |
Ik ga Kubuntu eens testen in VirtualBox en als het me bevalt ga ik een tijdje met beide DE's werken.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat het er geil uit ziet. Daarom heb ik altijd een programma aan staan, anders kom ik nooit meer aan werken toe.
Maar echt, ik vind het de mooiste DE. De bediening is ook simpel, al mis ik soms wat kleine features (of denk ik die te missen) die ik in GNOME makkelijker heb gevonden en dan heb ik het vooral over het aanpassen van instellingen.
Je kunt makkelijk tussen DE's hoppen, dus waarom zou je het niet even proberen?.
Ik heb gisteravond Ubuntu Server ïn VMWare geïnstalleerd om te proberen. Mijn einddoel is een hippe mail/fileserver voor mijn band (zie sig) te klussen.
Heb (nog) niet veel verstand van linux maar welke nVidia grafische kaart heb je precies?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb ubuntu sinds een tijdje draaien op een oude pc (AMD sempron 1.6Ghz e.d.). Is een beetje een hobby-bakje. Omdat het toch voor de hobby is, wilde ik Karmic (9.10) ook alvast proberen.
Wat ik eigenlijk al verwachtte, gebeurde natuurlijk ook: problemen...Op zich dus niet erg, maar het zou mooi zijn als de boel weer werkt.
Het OS draait wel, maar niet grafisch, want het loopt niet lekker met mijn nvidia kaart. De splash-screen krijg ik wel, maar dan gaat ie naar cli. Krijg dan de melding "NVIDIA [failed]".
Tips? Of links?
fx5200 AGP van MSIquote:Op maandag 27 juli 2009 21:15 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Heb (nog) niet veel verstand van linux maar welke nVidia grafische kaart heb je precies?
Als ik naar de site van nVidia ga kan ik gewoon de driver zien:quote:
Gisteren heb ik zo'n out of the box installatie van Vista gedaan. Eerste wat ik deed was ubuntu downloaden, maar je raadt het al, windows internet explorer crashte. Na wat windows equivalenten van kill -9 opnieuw geprobeerd en toen de iso binnengehengeldquote:Op maandag 27 juli 2009 21:21 schreef Witchfynder het volgende:
Ik probeer in VMware met behulp van LTSP een terminal server te maken en straks een virtuele thin client te maken (is dat dubbelop?). Zit ik de build te maken, crasht Windows grrr. Typisch weer!
.
Ik heb via apt-get gewoon een driver (nVidia-glx-173) geinstalleerd. Denk je dat die driver beter is? Die op de site lijkt mij nl. ook versie 173.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:37 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Als ik naar de site van nVidia ga kan ik gewoon de driver zien:
[ afbeelding ]
Kan je die niet proberen te downloaden?
Apart. Ik heb al een verbinding op mijn laptop voordat het opstartgeluidje speelt, zowel thuis als op de zaak. Ik gebruik Kubuntu 9.04.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Probeer ik mijn laptop aan te zwengelen vind die het leuk om maar GEEN draadloos netwerk te vinden. Kut ubuntu
Hoe zoek ik eigenlijk geforceerd naar draadloze netwerken. Er gebeurt helemaal niks als ik die pc opstart. Ik wil gewoon draadloos internet. Dat werkte tot een paar dagen geleden gewoon. Heb dat ding alleen maar aangezet...
*EDIT* Het duurde 'maar' vijf minuten voordat er een draadloos netwerk gevonden werd. Echt handig zo snel![]()
Heb de laptop weer net aangezet en na 10 minuten nog steeds geen draadloos netwerk, na herstarten nog niks. Ik word er een beetje gek van. Iemand tips? Ik kan nergens geforceerd naar draadloos zoeken. Dat kan in windows wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Apart. Ik heb al een verbinding op mijn laptop voordat het opstartgeluidje speelt, zowel thuis als op de zaak. Ik gebruik Kubuntu 9.04.
Omdat ze het root account niet nodig achten, overigens is ie niet uitgeschakeld, hij heeft geen passwd. sudo passwd root en je kan su'en naar root als je wilt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
p.s. ik snap niet dat ze het root account standaard hebben uitgeschakeld... erg vervelend!
Dat is inderdaad vervelend, en de reden dat ik mijn hardware koop waarvan ik weet dat Linux er geen (bekende) problemen mee heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef geelkuikentje het volgende:
Waarschijnlijk heb ik de dader van het probleem gevonden:
[ afbeelding ]
Deze vond ik onder Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's
Toen ik die melding zag dacht ik waar zit de 'Who gives a fuck' knop. Het heeft hiervoor wel gewerkt en nu in eens niet meer. Echt super handig zo dat linux.
Ik heb dit soort meldingen nog nooit gezien, maar wat je kunt doen is de output van het commando dmesg bekijken, evt zoeken op jouw wireless driver (ath5k) en kijken wat voor meldingen er omheen staan. Ook even googlen op bv ath5k + jaunty + cannot connect zou helpen. Zo lees ik hier dat je wellicht wicd moet installeren (ipv network manager) en dat het dan wel werkt.quote:Activeren/inactiveren heeft totaal geen invloed. Nieuwe driver voor dit ding vinden misschien wel maar ik weet niet hoe dat moet. Iemand tips?
Niemand die hier iets mee kan?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb ubuntu sinds een tijdje draaien op een oude pc (AMD sempron 1.6Ghz e.d.). Is een beetje een hobby-bakje. Omdat het toch voor de hobby is, wilde ik Karmic (9.10) ook alvast proberen.
Wat ik eigenlijk al verwachtte, gebeurde natuurlijk ook: problemen...Op zich dus niet erg, maar het zou mooi zijn als de boel weer werkt.
Het OS draait wel, maar niet grafisch, want het loopt niet lekker met mijn nvidia kaart. De splash-screen krijg ik wel, maar dan gaat ie naar cli. Krijg dan de melding "NVIDIA [failed]".
Tips? Of links?
Op beide Ubuntu-systemen geïnstalleerd en het werkt heerlijk. Thanks!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:10 schreef erikkll het volgende:
[..]
No problem
als je overigens films/muziek e.d. wilt afspelen moet je even de medibuntu repository toevoegen. www.medibuntu.org voor meer info.
Als je er niet uitkomt laat maar weten
Dik offtopic, maar in BeOS zat een "Duh!"-knopquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef geelkuikentje het volgende:
Toen ik die melding zag dacht ik waar zit de 'Who gives a fuck' knop.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dik offtopic, maar in BeOS zat een "Duh!"-knop.
Je kreeg het als optie bij een error. Bijv zo van: "<Application> appears to have crashed". Dan kun je alleen nog op "Duh!" klikken haha.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:43 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
![]()
Hoe reageert BeOS dan als je daar op drukt?
Toch nog een (gedeeltelijke) oplossing gevonden!!quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:35 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Niemand die hier iets mee kan?
Want anders ga ik gewoon weer terug naar Jaunty 9.04.
... no words can express the feeling...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:28 schreef Klonk het volgende:
http://desktoplinuxreviews.com/2009/07/27/hannah-montana-linux/3/
one smiley can:quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:07 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
... no words can express the feeling...
weet ik en geeft ook niet. Ik hoef niks met die pc. Is beetje voor de hobby, zoals gezegd...quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:52 schreef Klonk het volgende:
daar is het ook een alpha voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |