2 redenen:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:39 schreef SpiceWorm het volgende:
Baltic dry +30% in 10 dagen gezien?
Staat ondertussen op 4000, daar heeft hij afgelopen 10 jaar, in totaal 3 jaar boven gestaan.
http://www.euroinvestor.n(...).aspx?StockId=495422
Op BNR was laatst het bericht dat er een behoorlijk grote vloot aan vrachtschepen gesloopt is/zal worden. Dat zal de prijs ook wel opdrijven, denk ikquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:18 schreef SpiceWorm het volgende:
Je gaat pas goederen vervoeren op het moment dat je wat verkocht hebt. Is er veel vraag naar vervoer -> hogere baltic dry. Beter dan consumentenvertrouwen / inkoopindex etc.
vwmb zegt het niet zoveel op dag/week niveau, en op de lange termijn geen goede absolute index, want de aanbod kant varieert traag maar met grote stappen. Maar YTD 500% zegt echt wel iets over de hoeveelheid spullen die vervoerd worden.
Idd inflatie is er niet uitgehaald, maar +30% in 10 dagen haal daar een mega inflatie correctie van 1% af, en hij staat nog steeds op +29%.
Ik zat in hetzelfde dubio, want zou van 2 - 3 weg zijn, precies als de cijfers komen. Ga dan geen risico nemen, dus ik heb alles verkocht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit in dubio. Ik moet over 10 minuten weg en ik zit nog met mijn 262 long!
2. Tekort aan schepen?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:12 schreef pberends het volgende:
2 redenen:
1) China & kunstmatige vraag naar grondstoffen
2) tekort aan schepen waardoor de tarieven kunstmatig hoog zijn
BDI zegt weinig over de wereldeconomie atm.
http://www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/ ?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:24 schreef One_conundrum het volgende:
heeft iemand een lijst van welke cijfers komen? Kon er op Binck niets over vinden...
http://money.ninemsn.com.au/article.aspx?id=821103quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:21 schreef SpiceWorm het volgende:
[..]
2. Tekort aan schepen?
Er liggen nog gewoon schepen aan de ketting. Genoeg contracten die niet dekkend zijn voor de rentelasten.
quote:But delays in delivering large numbers of dry bulk ships ordered for this year has helped tighten the market. Barclays Capital said this trend could reverse and drag freight rates lower later this year and in 2010.
1230 GMT is toch NLtijd 1330?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
http://www.fxstreet.com/fundamental/economic-calendar/ ?
nope, 14:30quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
1230 GMT is toch NLtijd 1330?
en waar staat Cons. voor?
Consensus, oftewel de verwachtte waarde van deze cijfers.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
1230 GMT is toch NLtijd 1330?
en waar staat Cons. voor?
Persoonlijk vind ik forexfactory een wat helderder website...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Consensus, oftewel de verwachtte waarde van deze cijfers.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:11 schreef pberends het volgende:
Blijft een goede kooptip onder de 50 eurocent:
ETFS Natural Gas
We currently have an oil to natural gas ratio of about 18. Historically, the oil to natural gas ratio has always returned to 6 and since 2000 it has averaged 8.
Goede analisten... hoe kunnen ze het percentage zwaar onderschatten, en het verlies van het aantal banen zwaar overschatten?quote:VS aantal banen mei -345.000; verwachting was -525.000 14:30:00
VS werkloosheid mei 9,4%; verwachting was 9,2% 14:30:00
En t is dr'opquote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:31 schreef lammegiraf het volgende:
ik veracht nu eigelijk een rustig uurtje...wellicht heel iets dalen en dan bij de cijfers zal het er op of er onder zijn
wss wordt volgende weer het aantal banen zwaar negatief bijgesteld. Zorgt voor minder tumult...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Goede analisten... hoe kunnen ze het percentage zwaar onderschatten, en het verlies van het aantal banen zwaar overschatten?
ai ja...scheelt me slechts een kleine 500 euri....ach ja....heb er toch nog 200 winst.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:33 schreef Oizno het volgende:
[..]
En t is dr'opHad je ze nou maar gehouden he
Daar heb je wel een punt. Ben wel benieuwd wat voor % van de jaarproductie er in de gehele vloot kan.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:51 schreef SeLang het volgende:
Veel schepen worden omgebouwd naar tankers om al die olie in op te slaan die iedereen koopt maar niemand nodig heeft.
Ik kan me dus wel iets voorstellen bij dat tekort aan schepen. Ik weet niet in hoeverre andere grondstoffen momenteel ook op zee worden opgeslagen als speculatie zoals met olie nu het geval is maar het zou goed kunnen. Dat zou die Baltic Dry stijging kunnen verklaren.
Als je concreet kijkt naar productiecijfers (nog steeds dalend wereldwijd) en de verdubbeling van veel grondstoffenprijzen dan mag duidelijk zijn dat hier iets heel erg scheef zit. Volgens mij is het gewoon een symptoom van het feit dat 1) niemand meer langlopende staatsobligaties wil en 2) kortlopende staatsobligaties en cash slechts 0% geven en 3) de aandelenmarkt is overgewaardeerd. Dus waar moet je verder nog heen?
Er zijn mensen die daar aan verdienen, en dat is dan toch simpel herverdelen van geld? Miss wel weg uit de groep die de hypotheek niet kan betalen. Toch redelijk zeker dat er een tijd komt van olie 200$ / vat.quote:Ik verbaas me elke keer weer hoe iedereen staat te juichen 'green shoots!' bij het zien van een stijging van grondstoffenprijzen in een dalende economie.
Pff, werkloosheidcijfer van 9,4 procent. Van de 100 mensen in Amerika zijn er bijna 10 werkloos. En wat een optimische weer. Bel klapt voor juli nog wel in.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:36 schreef RvLaak het volgende:
Banencijfers VS vielen "nogal" mee (of waren een typo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |