Flinterdun volume, zegt niks dus.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:20 schreef One_conundrum het volgende:
MT gaat nu ook in de US down. In hoeverre heeft dit verband met de nederlandse notering? of andersom ?
Als ze maar genoeg dollars bij bljiven drukken dan wordt die kans steeds groter...quote:
Zo'n vaart zal dat niet lopen. Ze kunnen immers niet geld blijven printen, voordat de beurs die hoogte bereikt zal het eerst weer keihard naar beneden gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze maar genoeg dollars bij bljiven drukken dan wordt die kans steeds groter...
gast.. serieusquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:26 schreef janvks het volgende:
Technische analyse zegt kans op rally vandaag!God heeft gesproken!
Hehe,quote:
Zo gemakkelijk gaat dat niet in Prutserstockquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even kleine opmerking, kan je niet beter een logaritmische schaal gebruiken voor de een na laatste grafiek? Dan ontstaat er een wat gelijkmatiger beeld, en kun je ook makkelijker zien wanneer waarden verdubbeld zijn.
Nouja ik gebruik het ook dagelijks met price action en pit info kom je al een heel eindquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe,sja. Iemand moet er op vertrouwen
![]()
Over geld en moestuinen gesproken![]()
![]()
Altijd leuk om te knutselen om de meest knotsgekke strategien in elkaar te zetten die nergens op slaan en soms komt er wel eens wat onverwachts uit![]()
[ afbeelding ]
Overigens is meerendeels de rente die je uit je profitable trades trekt. Efficiency is beneden zee level, en je doet een paar trades per jaar, over een periode van 104 jaar, again de Dow Jones. Dit was meer een sort off speculatie strategie op de booming sectoren op elke bull market![]()
Hoe vind je het programma? Na weken van knutselen vind ik het driewerf ruk, zal dan ook spoedig overstappen naar Ninjatrader, het is puur dat school het wat beter accepteert omdat ze Metastock wel kennen en van Ninjatrader nog nooit hebben gehoord. Helemaal nobody van het hele departement bij ons!quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:34 schreef richbitch het volgende:
[..]
Nouja ik gebruik het ook dagelijks met price action en pit info kom je al een heel eind.
Maar laat janvks nou eens van te voren iets beweren over TA en toekomstige richting.. in plaats alleen maar lovende woorden achteraf te schrijven. Ben benieuwd!
Dude, probeer iig serieus over te komen. Het feit dat je een grafiekje laat zien met een lijntje die de .382 extensie aangeeft van fibonacci en z'n vriendjes wil nog niet zeggen dat dat ook een significant koop moment is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:29 schreef janvks het volgende:
[ afbeelding ]
WOW Technische analyse is wonderbaarlijk!![]()
![]()
Waar haal jij je ticken vandaan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe vind je het programma? Na weken van knutselen vind ik het driewerf ruk, zal dan ook spoedig overstappen naar Ninjatrader, het is puur dat school het wat beter accepteert omdat ze Metastock wel kennen en van Ninjatrader nog nooit hebben gehoord. Helemaal nobody van het hele departement bij ons!![]()
Metastock heeft niet bepaald veel eigen keus wat betreft eigen formules toepassen qua codes. Erg gelimiteerd. En als er ergens een stukje code niet werkt, wordt dat niet aangegeven waar het fout gaat, het zegt puur alleen dat het niet werkt, waar ik dus geen flikker aan hebIk denk dat het dan ook meer oplevert om 1 maand Bloomberg te gebruiken, dan een licensie te kopen voor Metastock. Hoor zelf ook weinig positieve verhalen over Metastock, except dat het erg gebruikersvriendelijk is. Welke tools gebruk je nog meer ?
Kan je ook niet veel met Excel? Ik ben er redelijk handig in (tenminste medestudenten vragen mij vaak om uitleg over Excelquote:Op donderdag 4 juni 2009 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Welke tools gebruk je nog meer?
Voor meerjarige backtests op EOD data gebruik ik meestal gewoon de gratis Yahoo data. Intraday futures etc komt van Interactive brokers. Dat interfaced direct met NinjaTrader in realtime. Andere data koop ik bij een databank. Ik heb weleens ~20 jaar commodities futures data gekocht voor een backtest en ook historische EUR/USD tickdata.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar haal jij je ticken vandaan?
Ik gratis van Binckbank, maar veel tradingprogramma's kennen dat nu juist weer niet...
wat bedoel je sitting-elfling?quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dude, probeer iig serieus over te komen. Het feit dat je een grafiekje laat zien met een lijntje die de .382 extensie aangeeft van fibonacci en z'n vriendjes wil nog niet zeggen dat dat ook een significant koop moment is.
Maarja, tis al weer vroeg vandaag, ik hap waarschijnlijk te veel
geo driehoek paktquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat TA onzin is en geen voorspellende waarde heeft. Je hebt een gelukstreffer geraakt.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:04 schreef RvLaak het volgende:
geo driehoek pakt
Kun je je zelf ff quoten? kan het niet terug vinden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:29 schreef janvks het volgende:
[ afbeelding ]
WOW Technische analyse is wonderbaarlijk!![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Doet me denken aan die documentaire met die huisvrouw die ook helemaal gek was van TA.
Ik zie toch duidelijk een kop-schouder-patroon...quote:
Die wil ik zien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Doet me denken aan die documentaire met die huisvrouw die ook helemaal gek was van TA.
Doe nog tien van die voorspellingen, volg ze, en je hebt een margin callquote:Op donderdag 4 juni 2009 12:14 schreef janvks het volgende:
[ afbeelding ]
vet !!!![]()
[..]
wat bedoel je sitting-elfling?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk een kop-schouder-patroon...
Is van Frans Bromet, denk dat jij het heel erg leuk zult vinden!quote:
Ik heb natuurlijk het voordeel dat Bloomberg een soort databank is waar alles uit te trekken valt. Het probleem is dat Bloomberg niet geheel user-friendly is, en het veel tijd kost om uit te zoeken hoe je precies die data uit BB naar excel omzet, uiteraard in zo'n manier dat je er wat aan hebt. Of andersom, via excel data onttrekken uit BB zonder dat je de PC laat vastlopen anders kan hij de hoeveelheid data niet aan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar haal jij je ticken vandaan?
Ik gratis van Binckbank, maar veel tradingprogramma's kennen dat nu juist weer niet...
Ik zal vanavond even kijken of ik via MS m'n data zo goed mogelijk om kan zetten naar Excel om zo een grafiekje te plotten. Moet wel gezegd worden dat ik niet heel veel ervaring met excel, mede omdat dat niet erg veel bij ons wordt gebruikt. Oke, officieel moet je het wel veel gebruiken, we hadden daar dan ook speciale seminars voor, maar die waren altijd vrij laat op de dag, afijn je kent het welquote:Op donderdag 4 juni 2009 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kan je ook niet veel met Excel? Ik ben er redelijk handig in (tenminste medestudenten vragen mij vaak om uitleg over Excel) en ik ben nog steeds niet tegen de limieten van Excel opgelopen. Ik werk dan wel alleen met echte macro/micro-economische modellen maar ik vermoed dat de handelsstrategieen die jij wil onderzoeken niet heel veel anders in elkaar zitten. Verder vind ik Excel, zeker in combinatie met Maple ofzo, erg leerzaam werken omdat je alles zelf voor elkaar moet krijgen.
Ik weet dat de formules die ik gebruik relatief simpel zijn, maar zou echt geen idee hebben hoe ik dat implementeer in Excel, simpele wiskunde formules lukt nog wel, maar mijn eigen strategie converten naar Excel. Nee dat wordt hem nog nietquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:51 schreef SeLang het volgende:
@SE
Voor de test die jij doet blijven de resultaten moeilijk te interpreteren doordat je een index hebt die met een heel klein getal begint en na 100 jaar met een heel groot getal eindigt. Daarom zegt informatie als average trade, average profit, max drawdown etc weinig in dollars. In dit geval kun je beter kijken naar percentages winst ten opzichte van principal. Dan kun je tenminste trades vergelijken tussen vroeger en nu.
Anyway, de makkelijkste methode is altijd om gewoon naar de equitycurve te kijken. Dan zie je in één oogopslag of winsten consistent is en wat je drawdown is ten opzichte van de helling van de curve. (die ratio geeft een goede maat voor de winstgevendheid van je systeem ten opzicht van het risico). In jouw geval zie je niets aan een equitycurve met lineaire schaal, dus je moet een logarithmische schaal gebruiken. De equitycurve wordt dan ongeveer een rechte lijn. Dan kun je heel makkelijk het systeem met B&H vergelijken.
Waarschijnlijk kan MS de trades wel exporteren naar excel dus dan kun je excel gebruiken om logarithmische curves te tekenen. Je kunt ook gewoon alles in excel doen. Jouw strategie is erg eenvoudig en makkelijk in excel te implementeren.
Zelf heb ik alleen ervaring met MS van meer dan 10 jaar geleden, en dat was inderdaad erg beperkt met systemen bouwen. Het is vooral een goed gebruikersvriendelijk pakket voor charting, al zijn backtestjes met eenvoudige indicatoren ook snel gefixed. Tradestation is heel lang zo'n beetje de industriestandaard geweest en daar heb ikzelf aardig complexe dingen mee gebouwd, maar dat wordt nu niet meer ondersteund. NinjaTrader is bijna onbeperkt met wat je aan systemen kunt implementeren omdat het gewoon een extensie is op C#. Maar out of the box heeft ook dat z'n beperkingen. Zo kan Ninjatrader geen grafieken met log schaal tekenen(ik heb al een request ingediend en dat komt in versie 7, zeggen ze). Wat ikzelf dus meestal doe is half Ninjatrader en half excel. Ik doe de complexe dingen in Ninjatrader en schrijf data naar een file die ik vervolgens naar excel stuur. Maar ja, dat duurt wel even voordat je dat allemaal hebt uitgezocht. Ik zou eerst kijken of je met MS (al dan niet na exporteren naar excel) gewoon een logarithmische equitycurve kunt krijgen.
Het maakt voor het eind resultaat niet veel uit of ik nu een 10$ dollar per trade doe met 0.1% of 0.2% commissie kosten over het totaal bedrag wat je investeert. Commissie kosten blijven rond een tien-duizendtal zitten. En leuk is het inderdaadquote:Op donderdag 4 juni 2009 12:29 schreef Basp1 het volgende:
SE, Leuk zo'n technische analyse over langere periode, maar als over de gehel periode een trade steeds 20 dollar koste geeft dat mijns inziens geen reel beeld meer.
jeetje ik neem aan dat dit je papertrade account is?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuckver! Kut programma'sAlles loopt knetterhard vast en kan op geen enkele manier m'n strategie weer boven water krijgen door weer eigen adjustments er in te verwerken. Nu mag ik weer opnieuw beginnen
![]()
Overigens wist ik het voor elkaar te kreigen om met die strategie 2.5 miljoen door de goot te strooien!
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ik op 1183$ zat qua laagste balans.
Mooi om te zien. Die Eric reageerde trouwens redelijk op het forum wat eraan vast hing. Daar werd hij onder andere uitgenodigd om deel te nemen aan het forum op beurs.nl.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:32 schreef NurKs het volgende:
Hier de directe link naar de uitzendingen:
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=aftriFsHtGATmKnJybBlXlE
Jammer...had hem graag als beurscommentator hier op Fok gehad...!quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:55 schreef Oizno het volgende:
[..]
Mooi om te zien. Die Eric reageerde trouwens redelijk op het forum wat eraan vast hing. Daar werd hij onder andere uitgenodigd om deel te nemen aan het forum op beurs.nl.
Maar Eric heeft het niet zo op fora. Een mooie qoute:
maar ik had al deze opmerking "Wat ik dan kom doen hebben we dan wel over , want volgens mij lopen jullie elkaar helemaal gek te maken daar , de 1 zegt call de andere put en heb dat geen invloed op je gedachten? ik zie dat niet als iets prettigs in ieder geval , ik en arnold zijn op een gegeven moment absoluut gestopt met msn om diezelfde reden. "
quote:erik aka baardmans 24-2-2009 - 19:03
ik weet ook alleen maar de grote lijnen , of we NU naar 200 en lager gaan gelijk of eerst nog wat herstellen weet ik ook niet , ik ben geen guru , ik weet alleen de hoofdtrend , en die is zwaar naar beneden (onder aex100)
, daarom had ik het in de documentaire als enigste over familie en vrienden helpen , omdat ik gewoon weet dat ze werkeloos en dakloos gaan worden , en uitkeringen gaan stoppen , dan denk je niet aan plat tvtje en gekke auto , en dan is het niet eens liefdadigheid van mij maar eigenbelang , dwz als iemaand dakloos wordt die je goed kent staat die aan je deur omdat ze bij je in willen trekken , dus zo een saint ben ik niet
, het wordt erger als jaren30 , en nee ik wordt niet emotioneel beinvloedt doordat elke dag beurs/econmomie in news is , ik heb dit paar jaar geleden al bedacht ... ruim voordat deze shit begon , het gebeurt nu enkelt in de praktijk , vroeger was zo als op voorkant krant of hoofdnews journaal beurs in news was ... dan was einde daling , nu is dat niet het geval , het news gaat van kwaad naarerger worden , met wat komen gaat vergeleken is wat we nu hebben nog a walk in the park
Werkt deze link nog bij jullie?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:32 schreef NurKs het volgende:
Hier de directe link naar de uitzendingen:
http://info.omroep.nl/ncrv?nav=aftriFsHtGATmKnJybBlXlE
De link werkt hier iig. niet.quote:
iets algemener dan;quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:20 schreef One_conundrum het volgende:
MT gaat nu ook in de US down. In hoeverre heeft dit verband met de nederlandse notering? of andersom ?
Wat bedoel je? Is gewoon hetzelfde...quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
iets algemener dan;
In hoeverre heeft een US notering invloed (relatie effect etc) op de nederlandse notering of andersom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |