Inderdaad wat dat betreft is dit gewoon hetzelfde als BUSH deed met zijn hypotheek stimulering, kortzichtig opjagen van de economie.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is dus ook het hele probleem van deze crisis en tevens de reden waarom het voorlopig nog niet voorbij is.
Het probleem wordt nog verergerd door allerlei andere overheidsmaatregelen. Bijvoorbeeld: in de UK hebben ze nu een 'stimuleringsplan' waarbij je £2000 subsidie krijgt als je een 10 jaar oude auto laat scrappen en een nieuwe koopt. Maar veel 10 jaar oude autos kunnen nog makkelijk 5 jaar mee. Bovendien zijn autos uit 1999 gewoon moderne schone zuinige autos. Dus je gaat perfect goede autos slopen om op korte termijn even een boost te krijgen.
Ik verwacht eigenlijk geen grote daling meer, althans, geen correctie a la double digits. Zelfde soort geluiden hoor ik elders in de business ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:08 schreef lammegiraf het volgende:
wat nu? Longs vasthouden of gaan we straks toch een daling inzetten...had eigelijk verwacht dat we nu wel op 271 zouden komen ofzo
De woningbouw stimuleren is ook een slecht idee want er is een overschot aan huizen, in elk geval in de USA en de UK. Je moet helemaal niets 'stimuleren' imo, want die 'stimulatie' betekent hogere belastingen in de toekomst.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Inderdaad wat dat betreft is dit gewoon hetzelfde als BUSH deed met zijn hypotheek stimulering, kortzichtig opjagen van de economie.
Beter is het de woningbouw te stimuleren dat geeft veel spinoff werk
Ach kijk, het nieuwe bubble denkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:06 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk geen grote daling meer, althans, geen correctie a la double digits. Zelfde soort geluiden hoor ik elders in de business ook.
Er staat een gigaberg cash opzij te wachten klaar om de markten op te stromen.
Nou, zo zou je het ook kunnen zien. Ik ben er ook nog niet 100% aan uit. Heb wel veel gesproken met HF's, I-banks en die laten een gemengd beeld zien. Feit is wel dat Amerikaanse asset managers momenteel 2000 mrd cash opzij hebben staan wat staat te yielden tegen amper iets. Praat ik alleen over VS. Het is toch geld wat weer de markten op zal gaan stromen, omdat er genoeg interessante investment opportunities zijn....quote:
Weer terug naar 268 nu.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:26 schreef RvLaak het volgende:
Boven de 270... Ben benieuwd waar we gaan eindigen.
Stijgen is veel minder leuk als je verder niet in aandelen zit omdat je nog een behoorlijke daling verwacht.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Het is wel erg rustig geworden hiertis ook saai.
Jezus, wat een bedragenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuckver! Kut programma'sAlles loopt knetterhard vast en kan op geen enkele manier m'n strategie weer boven water krijgen door weer eigen adjustments er in te verwerken. Nu mag ik weer opnieuw beginnen
![]()
Overigens wist ik het voor elkaar te kreigen om met die strategie 2.5 miljoen door de goot te strooien!
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ik op 1183$ zat qua laagste balans.
Geld maakt niet gelukkigquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Jezus, wat een bedragenHier zal ik met m'n studietje Engels wel een eeuw voor moeten werken oid
Het dagelijkse nieuws is ook niet zo boeiend want dat is slechts ruis. Het enige wat interessant is is the big picture, zoals:quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Stijgen is veel minder leuk als je verder niet in aandelen zit omdat je nog een behoorlijke daling verwacht.Voorlopig zijn de indicatoren voor economische ontwikkeling (stijgende huizenverkopen, stijgende koers, lage inflatie etc) in ieder geval nog op de hand van hen die denken de crisis op te lossen door de economie te manipuleren, het wachten is denk ik tot de gemanipuleerde lijken niet meer in de kast zijn te houden. Alleen de oplopende lange rente is momenteel wel interessant vind ik.
Dat hou ik mezelf ook maar voorquote:
Gezien dat lijstje gaat er nog wel wat klappen vallen. Wanneer ging je ook alweer op reis?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het dagelijkse nieuws is ook niet zo boeiend want dat is slechts ruis. Het enige wat interessant is is the big picture, zoals:
- Stijgende lange rente (verlaagt bedrijfsmarges en koopkracht van de meeste consumenten en drukt de huizenprijzen verder omlaag)
- Crowding out ten gevolge van teveel geld lenen door zo'n beetje alle overheden overal ter wereld (van wie gaan ze dat dan lenen? Opbieden leidt tot hogere rente)
- Afschrijvingen door banken (nog niet op de helft)
- De komende commercial real estate crisis (zit vooral bij kleinere lokale niet to big to fail banken)
- De naderende leningencrisis in China (580B stimulering, banken worden door de overheid gedwongen om onrendabele leningen te verstrekken)
- De politiekisering van de financiele markten (Obama breekt wetten om politieke vrienden en vakbonden te bevoordelen - zie Chrysler en GM). Dit gaat leiden tot hogere risicopremies in obligaties (=hogere rente)
- De hernieuwde commodities bubble ten gevolge van de te lage korte rente ( --> inflatie)
- De nieuwe aandelenbubble (onrealistische verwachtingen, waarderingen alweer boven historisch gemiddelde)
- Het ontbrekende exitscenario van de FED (hoe gaan ze in Godsnaam hun balancesheet straks weer krimpen?)
- Etc
Deze zomer ga ik wat rondreizen binnen de UK, verdeeld over wat kortere trips.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:24 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Gezien dat lijstje gaat er nog wel wat klappen vallen. Wanneer ging je ook alweer op reis?
In september spreken we elkaar weerquote:Op woensdag 3 juni 2009 14:44 schreef intradayTrader het volgende:
[..].
Pas als Selang in vliegtuig gestapt is, gaan alle partijen gelijk short..
Het probleem met trends is de termijn waarin deze gemeten worden. De daling van vandaag is de trend van vandaag.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:53 schreef hrrick het volgende:
de daling die vandaag is ingezet, wordt dat een trend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |