Stel dat je drawdown NUL was, dan zou je je winst oneindig kunnen opvoeren door meer leverage te nemen, want je verliezen blijven toch nul. In de praktijk is er een optimum (theoretisch) omdat winst en verlies niet symmetrisch werken: om 33,3% verlies weer weg te werken moet je vervolgens 50% winst maken. Er bestaat daarom theoretisch een optimum leverage als je precies je kansen zou weten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:15 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarom haal je eigenlijk een hoger rendement met leverage dan? Is dat puur omdat je dan de rente kunt opbrengen als de drawdown lager is dan bij B&H en dan risicoloos kunt profiteren als het weer goed gaat?
Thx thx thx! Dat maakt het allemaal weer even wat helderder.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen idee welke kant we nu opgaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:54 schreef lammegiraf het volgende:
die 269 staat nog even in de wacht tot WS opent?
hmm...als de futs zo in de min duiken weet ik het ook niet meer....quote:
Ik heb nou niet heel veel tijd om er op in te gaan, ik ga er verder vanavond wel op in, dan gooi ik de plaatjes er ook wel weer bij.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je aan dat getal komt. Afgelezen uit het plaatje zie ik zo'n 6% annualised over de laatste 40 jaar.
Er is geen tijdschaal, alleen tradenummers, dus ik moet de tijdschaal afschatten op basis van de trades. Je hebt 29.000 trades in 112 jaar dus dat is ongeveer 1 trade per beursdag. De laatste 40 jaar beginnen dan bij trade ~19.000 (als die trades ongeveer homogeen verdeeld zijn in de tijd). Op dat moment is de equity ~300.000 dus in 40 jaar tijd ga je dan naar ~3.400.000. Dat is zo'n 6% annualised. Ik zie dus ook geen sterke verbetering van performance optreden in de laatste 40 jaar zoals jij beschreef.
[..]
Als benadering kun je gewoon de grootste dip nemen vanaf de top in de index waarop je test. Dat is iets te pessimistisch want je krijgt ook nog dividend, maar het gaat alleen maar om de orde grootte.
Paar grote pension/mutual fonds & instituten hebben hap klare brokken van rond de 25 - 200k ingekocht rond 12 - 1 uur. Waarom ze dat deden? Hadden ze vast een goede reden voorquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:04 schreef Anoniemos het volgende:
Iemand een idee waarom fugro zo stijgt? Staat nu al op +7%! Ook niet zo dat olie stijgt vandaag ofzo, iemand een reden?
Denk dat het nog wel mee zal vallen. Dat de cijfers positief zouden zijn was denk ik al ingecalculeerd.quote:
Waarom had je dat verwacht? Zoveel nieuws is er niet vandaag.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:08 schreef lammegiraf het volgende:
wat nu? Longs vasthouden of gaan we straks toch een daling inzetten...had eigelijk verwacht dat we nu wel op 271 zouden komen ofzo
omdat ik sterk het gevoel heb dat die Yanks gewoon naar 8K toewillen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom had je dat verwacht? Zoveel nieuws is er niet vandaag.
Het moratorium op foreclosures is afgelopen, dus allicht dat de verkopen nu toenemen. Alleen tegen welke prijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:54 schreef RvLaak het volgende:
US pending home sales see biggest gain in 7 years
Meteen ff een nieuwe bubble creëren? Of is de stijging enkel relatief aan het laatste cijfer?
laatst kwam ik nog een hele waslijst aan alt a , prime en option arms tegen, ik meen gezien te hebben dat we 2010 weer een lading resets krijgen, kijken hoe de FED dat kan opvangen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het moratorium op foreclosures is afgelopen, dus allicht dat de verkopen nu toenemen. Alleen tegen welke prijs?
Inderdaad wat dat betreft is dit gewoon hetzelfde als BUSH deed met zijn hypotheek stimulering, kortzichtig opjagen van de economie.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is dus ook het hele probleem van deze crisis en tevens de reden waarom het voorlopig nog niet voorbij is.
Het probleem wordt nog verergerd door allerlei andere overheidsmaatregelen. Bijvoorbeeld: in de UK hebben ze nu een 'stimuleringsplan' waarbij je £2000 subsidie krijgt als je een 10 jaar oude auto laat scrappen en een nieuwe koopt. Maar veel 10 jaar oude autos kunnen nog makkelijk 5 jaar mee. Bovendien zijn autos uit 1999 gewoon moderne schone zuinige autos. Dus je gaat perfect goede autos slopen om op korte termijn even een boost te krijgen.
Ik verwacht eigenlijk geen grote daling meer, althans, geen correctie a la double digits. Zelfde soort geluiden hoor ik elders in de business ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:08 schreef lammegiraf het volgende:
wat nu? Longs vasthouden of gaan we straks toch een daling inzetten...had eigelijk verwacht dat we nu wel op 271 zouden komen ofzo
De woningbouw stimuleren is ook een slecht idee want er is een overschot aan huizen, in elk geval in de USA en de UK. Je moet helemaal niets 'stimuleren' imo, want die 'stimulatie' betekent hogere belastingen in de toekomst.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Inderdaad wat dat betreft is dit gewoon hetzelfde als BUSH deed met zijn hypotheek stimulering, kortzichtig opjagen van de economie.
Beter is het de woningbouw te stimuleren dat geeft veel spinoff werk
Ach kijk, het nieuwe bubble denkenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:06 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk geen grote daling meer, althans, geen correctie a la double digits. Zelfde soort geluiden hoor ik elders in de business ook.
Er staat een gigaberg cash opzij te wachten klaar om de markten op te stromen.
Nou, zo zou je het ook kunnen zien. Ik ben er ook nog niet 100% aan uit. Heb wel veel gesproken met HF's, I-banks en die laten een gemengd beeld zien. Feit is wel dat Amerikaanse asset managers momenteel 2000 mrd cash opzij hebben staan wat staat te yielden tegen amper iets. Praat ik alleen over VS. Het is toch geld wat weer de markten op zal gaan stromen, omdat er genoeg interessante investment opportunities zijn....quote:
Weer terug naar 268 nu.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:26 schreef RvLaak het volgende:
Boven de 270... Ben benieuwd waar we gaan eindigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |