abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:42:05 #176
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69921790
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:25 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

EQ?
Ja, volgens de wikipedia:
IQ > het intelligentiequotiënt of IQ is één van de meest gangbare maten voor de intelligentie
EQ > Meer dan een wetenschappelijke methode is het gedachtegoed rond het EQ een levensbeschouwelijke doctrine die probeert te achterhalen welke mensen emotioneel het best zijn toegerust om maatschappelijk succes te bewerkstelligen en stilzwijgend aanneemt dat aan die mensen een voorbeeld moet worden genomen.

verstand versus emotie/gevoel

Autisten in het algemeen hebben vaak met 1 van beiden een probleem, of met beiden.
Maar, dat wil niets zeggen, ieder mens mankeert wel iets. Bij autisten is het echter 'meer' dan iets, het belemmert hen vaak bij hun dagelijks functioneren.
Een Asperger heeft vaak een normale of meer-dan-normale intelligentie en kan daarmee vaak de 'tekorten' opvangen (en vaak zelfs camoufleren) Er is dus wel iets, maar daar kom je zelden of nooit achter.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:43:09 #177
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_69921799
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:40 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat ik zei stond er. Verder is een grenzeloos vertrouwen in wat er op Wikipedia staat niet echt raadzaam.
[..]

Stam + t. Alsjeblieft.

Er zijn nogal wat soorten intelligentie, waaronder het EQ ("emotionele" intelligentie). Ga me nou niet vertellen dat je daar nog nooit van gehoord hebt In ieder geval, dat ligt bij een autist dus juist weer vrij laag...
En dan quote ik de wikipedia om dat weer uit te leggen, fijn
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 01:49:28 #178
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_69921844
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:40 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat ik zei stond er. Verder is een grenzeloos vertrouwen in wat er op Wikipedia staat niet echt raadzaam.
[..]

Stam + t. Alsjeblieft.

Er zijn nogal wat soorten intelligentie, waaronder het EQ ("emotionele" intelligentie). Ga me nou niet vertellen dat je daar nog nooit van gehoord hebt In ieder geval, dat ligt bij een autist dus juist weer vrij laag...
heb ik nog nooit van gehoord, en nee ben niet dom.
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
pi_69921897
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:49 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

heb ik nog nooit van gehoord, en nee ben niet dom.
Maar je komt pas net onder je steen vandaan kruipen..?
  donderdag 11 juni 2009 @ 07:41:22 #180
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69923131
Ik doe nu VWO, zonder daar echt veel voor te doen.
pi_69925286
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:16 schreef ScarFace- het volgende:
Kipptje en anderen,

Als een massage de dag van je leven is, ga wat meer ondernemen blowen, uitgaan, enz, neem van mij aan dat het leuk is.
Je denkt misschien oh nee ik vind dat niet leuk teveel prikkels etc, dat is ook wel te begrijpen als je het nog nooit hebt gedaan
Van het blowen verminderen die prikkels en krijg je ook wat meer zin in dingen(niet teveel roken anders krijg je een ander effect haha)
Lang verhaal kort gewoon doen.
Prikkel, prikkel, prikkel...

Mijn hardlooptrainer zei eens: je moet gewoon je ene been voor het andere zetten. Hetzelfde geldt voor het lopen in een drukke stad als Parijs. Dat valt (net als hardlopen trouwens) prima te leren, maar dan kun je beter met een kleinere stad beginnen en langzaam opbouwen.
pi_69927777
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:43 schreef tijnbrein het volgende:

Hoe werkt die knop precies?

quote:
En hoe duur is die?
[..]
Heel duur
quote:
Zo erg was het nu ook weer niet. Vermoeiendheid speelt ook een rol. En ach aan elke dag komt een eind.
Prikkels zijn sowieso vermoeiend, maar vermoeidheid maakt weer extra prikkelbaar...
pi_69927938
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Naar concerten gaan is iets wat ik toch niet kan missen.
Mooi dat je dat aan kan, aan mensenmassa's moet ik niet denken.
pi_69928035
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:09 schreef Bullschnitzel. het volgende:

[..]

[..]

[..]

Onder autisme:
[..]

Vergis je je niet?
Datgene wat ik heb gesteld is verre van strijdig van de quotes die je nu aanvoert.

Misschien is het handig dat je focust op het thema "intelligentie" dat vele vormen kent...

Verder heb ik niets toe te voegen aan de replieken die anderen je hebben gegeven.
pi_69934578
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee .. ik ook niet Ik denk dat ik helemaal gek zou worden. Maar ik heb ook altijd wel veel last in een restaurant of een verjaardag bijvoorbeeld. Dat je dan 20 gesprekken doorelkaar heen hoort
Er gaat niets boven Groningen
pi_69935187
quote:

[..]

Ik heb er ook nog wel moeite mee. Alhoewel ik nu me wel veel beter kan opstellen als ik bijvoorbeeld naar de stad ga. Ben veel minder snel moe en 'vervelend'.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_69939918
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:56 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Nee .. ik ook niet Ik denk dat ik helemaal gek zou worden. Maar ik heb ook altijd wel veel last in een restaurant of een verjaardag bijvoorbeeld. Dat je dan 20 gesprekken doorelkaar heen hoort
Ja, dan word ik ook horendol...
pi_69939984
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:11 schreef kipptje het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog wel moeite mee. Alhoewel ik nu me wel veel beter kan opstellen als ik bijvoorbeeld naar de stad ga. Ben veel minder snel moe en 'vervelend'.
Ik ga het liefst als het rustig is.... Maar dat weet je niet altijd vooruit, helaas.
pi_69940023
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:41 schreef Jotcha het volgende:
Ik doe nu VWO, zonder daar echt veel voor te doen.
qed
pi_69949903
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ziet er pijnlijk uit
quote:
[..]

Heel duur
[..]
Dat dacht ik al
quote:
Prikkels zijn sowieso vermoeiend, maar vermoeidheid maakt weer extra prikkelbaar...
Een vicieuze cirkel
quote:

[..]

Gelukkig heb ik van zulke dingen geen last.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_69949948
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:54 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar je komt pas net onder je steen vandaan kruipen..?

Inderdaad
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_69949954
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:24 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ziet er pijnlijk uit
[..]

Dat dacht ik al
[..]

Een vicieuze cirkel
[..]

Gelukkig heb ik van zulke dingen geen last.
He, Tijn alles goed met U
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
pi_69950140
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:25 schreef Thrustmaster_Special het volgende:

[..]

He, Tijn alles goed met U
Tuurlijk. Dit is geen singles
14 SHADES OF GREY
pi_69954204
Mijn moeder wil het volgens mij niet weten dat ik PDD-NOS heb. Of ze wil er niet over praten.
14 SHADES OF GREY
pi_69954394
tvp
Children of the night. What music they make.
pi_69955071
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:59 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn moeder wil het volgens mij niet weten dat ik PDD-NOS heb. Of ze wil er niet over praten.
Zou je er uitgebreid over willen praten, of gewoon kort maar krachtig? Je persoonlijkheid verandert er niet door; misschien houdt je moeder niet van labeltjes.

Bij mij was het precies omgekeerd. Mijn moeder was zelfs zo onverstandig het tegen mijn dominee te vertellen op het kennismakingsgesprek (2006, ik woonde toen nog thuis). Idem naar mijn buurmeisje toen ik zelfstandig ging wonen. Het komt op mij over dat ze zich wilde indekken tegen eventuele sentimentele pieken.
pi_69955390
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:17 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Zou je er uitgebreid over willen praten, of gewoon kort maar krachtig? Je persoonlijkheid verandert er niet door; misschien houdt je moeder niet van labeltjes.

Bij mij was het precies omgekeerd. Mijn moeder was zelfs zo onverstandig het tegen mijn dominee te vertellen op het kennismakingsgesprek (2006, ik woonde toen nog thuis). Idem naar mijn buurmeisje toen ik zelfstandig ging wonen. Het komt op mij over dat ze zich wilde indekken tegen eventuele sentimentele pieken.
Dat ze niet van labeltjes houdt dat klopt. Maar dit helemaal doodzwijgen vind ik raar. Misschien veranderd dat ik de toekomst nog wel. Ik moet ooit nog wel eens een keer met mij ouders praten.

Dat je zoiets aan je dominee verteldt is opzich niet raar. Dat zou ik ook doen als ik naar de kerk ging.
Dat laatste is wel vreemd inderdaad.
14 SHADES OF GREY
pi_69964326
Het punt is alleen dat mijn moeder die dominee nog niet kende, want noch ik als mijn moeder gingen vroeger niet naar de kerk. In een nieuwe relatie moet je met een schone lei beginnen, niet meteen allerlei problemen gaan benoemen. Ook voel ik me niet anders of zo, communiceren ging toch al redelijk goed.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:05:58 #199
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_69976452
Wat vinden jullie, het beste boek over autisme?
Ik vind ''Van een andere planeet'' van D. Dumortier (een autiste uit België) het beste - en mijn eigen boekjes natuurlijk.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:56:03 #200
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_69979789
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:05 schreef Oxymoron het volgende:
Wat vinden jullie, het beste boek over autisme?
Ik vind ''Van een andere planeet'' van D. Dumortier (een autiste uit België) het beste - en mijn eigen boekjes natuurlijk.
Zijn er veel boeken over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')