Wel, dat Mussolini Berlusconi met zijn PDL fascistoïde trekjes heeft is toch wel duidelijk. Nu is dat niet helemaal onpassend bij Italie. De enige regeringen die het daar langer dan 20 maanden hebben uitgehouden kwamen allemaal uit die hoek. En dat Italiaanse (semi)fascisme heeft toch ook wel iets frivools en vertederends (Als in: niet helemaal serieus te nemen: Heil Musolini!).quote:Stem op christendemocraten is steun fascisten'
BERLIJN - In Duitsland is rumoer ontstaan over het feit dat de christendemocratische CDU na de Europese verkiezingen gaat samenwerken met Italiaanse postfascisten.
De CDU is immers lid van dezelfde fractie in het Europees Parlement als de partij Popolo della Libertà (PDL) van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi. De postfascistische Alleanza Nazionale ging onlangs op in die partij. Reinhard Bütikofer, lijsttrekker namens de Groenen, stelt dat de CDU in alle stilte een taboe doorbreekt.
„Tot nog toe valt het niemand in Duitsland op dat de CDU na de Europese verkiezingen met de nieuwe partij van Berlusconi wil gaan samenwerken, alsof er niets aan de hand is”, aldus de Duitse politicus. Hij vindt dat bondskanselier en CDU-leidster Angela Merkel afstand moet nemen van de partij van de Italiaanse premier. „Waarom zwijgt Merkel over de aanvallen van Berlusconi op de scheiding van machten, op de rechterlijke macht, op het parlement en op de vrije pers”, vraagt Bütikofer zich af.
GroenLinks-lijsttrekker Judith Sargentini vindt de opmerking van haar Duitse collega smakeloos. Ze wil iets dergelijks niet in de mond nemen over het CDA, hoewel die in dezelfde fractie zit als de CDU of de PDL. „Een stem op het CDA is een stem op het CDA”, zegt ze. „Wat ik wel altijd tegen Wim van de Camp en Jan Peter Balkenende zeg, is dat ze Berlusconi moeten aanspreken op zijn gedrag. Zoals het terugsturen van asielzoekers naar Libië, dat helemaal geen asielverdrag heeft. Of het apart registreren van de Roma-minderheid: dat is gewoon discriminatie.”
Ik vraag me werkelijk af op hoeveel zetels het CDA zou staan zonder hun vermaledijde koppigheid aangaande de HRA. Slecht voor het land, maar de beste lijm voor het pluche. Ik denk dat ze nog geen 20 zetels overhielden.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wisten we toch al? Maar we stemmen massaal voor de HRA en Balkenendes scheiding, de rest interesseert ons niet.
Mwah, ik vrees dat er ook nog heel wat idioten in NL zijn die daadwerkelijk denken dat het CDA nog een 'Christelijke' partij is met 'waarden en normen'. Die stemmen op het CDA om op die manier verzekerd te zijn van een plekje in de hemel(!)quote:Op zondag 31 mei 2009 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af op hoeveel zetels het CDA zou staan zonder hun vermaledijde koppigheid aangaande de HRA. Slecht voor het land, maar de beste lijm voor het pluche. Ik denk dat ze nog geen 20 zetels overhielden.
Ik als katholiek heb de laatste keer op CU gestemd, ook met het oog op het hiernamaals en de gehoopte verhoging van de kinderbijslag. Dat tweede is hem niet geworden, dat eerste is nog maar afwachten. Zijn SGP en CU mindere partijen aangaande het zielenheil dan het CDA? Is daar een pauselijk decreet over?quote:Op zondag 31 mei 2009 22:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, ik vrees dat er ook nog heel wat idioten in NL zijn die daadwerkelijk denken dat het CDA nog een 'Christelijke' partij is met 'waarden en normen'. Die stemmen op het CDA om op die manier verzekerd te zijn van een plekje in de hemel(!)![]()
Maar die HRA helpt uiteraard ook gigantisch. Schandalig eigenlijk, maar bij het CDA gaat het partij-belang nu eenmaal boven het landsbelang.
Om te huilenquote:GroenLinks-lijsttrekker Judith Sargentini vindt de opmerking van haar Duitse collega smakeloos. Ze wil iets dergelijks niet in de mond nemen over het CDA, hoewel die in dezelfde fractie zit als de CDU of de PDL. „Een stem op het CDA is een stem op het CDA”, zegt ze. „Wat ik wel altijd tegen Wim van de Camp en Jan Peter Balkenende zeg, is dat ze Berlusconi moeten aanspreken op zijn gedrag. Zoals het terugsturen van asielzoekers naar Libië, dat helemaal geen asielverdrag heeft. Of het apart registreren van de Roma-minderheid: dat is gewoon discriminatie.”
quote:Bescherming van mensen die worden vervolgd wegens ras, godsdienst of overtuiging is
en blijft de hoeksteen van ons beleid. Daarom zijn echte vluchtelingen altijd welkom in
de EU en in Nederland. Dat is rechtvaardig en dus vanzelfsprekend. Het aantal economische
vluchtelingen is groot en groeit. Een onderscheid tussen gelukszoekers en echte
vluchtelingen is dan ook noodzakelijk. Op Europees niveau moeten afspraken worden
gemaakt over de criteria voor gelukszoekers en asielzoekers. Omdat vluchtelingenstromen
vaak ontwrichtend werken in de landen van oorsprong en van aankomst moeten
deze zoveel mogelijk voorkomen worden. Deze ontwrichting leidt namelijk tot meer
geweld en armoede
quote:Het CDA vindt een Europees asiel- en migratie beleid noodzakelijk, mede ter voorkoming
van een toestroom van economische vluchtelingen. Dit beleid is primair gericht op
opvang in de regio. Aanpak van illegalen die de EU zijn binnengekomen, gaat de EU als
geheel aan.
quote:Het CDA wil dat de buitengrenzen van de Europese Unie, inclusief de Nederlandse
buitengrenzen worden versterkt door verder te investeren in het Europese grensagentschap
Frontex en in een Europese kustwacht. Het CDA vindt dat het Dublin mechanisme
adequaat moet worden gehandhaafd.
quote:Het CDA steunt een Europese coördinatie van het terugkeerbeleid van uitgeprocedeerde
asielzoekers en illegale migranten. Het CDA streeft dan ook naar een gezamenlijke
Europese inzet om de landen van herkomst te laten meewerken aan terugkeer van
hun onderdanen die niet langer in de EU mogen blijven. Zowel verplichte terugkeer als
steun via ontwikkelingsprojecten maken onderdeel uit van dit beleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |