GODVERDEGODVER!!!!
Zo die ben ik alvast kwijt.
ff woonhuisschets: TS woont op kamers. In het huis waar ik zit wonen meerdere mensen, naast me 1, onder me 2 kamers met elk 1, en boven me 2 grote kamers met een stelletje.
toenHet zit zo, ik heb boven een buurjongen, die woont daar samen met zijn vriendinnetje (het stelletje dus). Hij is 19, zij is 18.
Anderhalve maand geleden ben ik (horende) getuige geweest van een gruwelijke ruzie boven, waarbij het op het gehoor
leek alsof zij helemaal in elkaar werd geslagen... Maar! Haar moeder was er bij dus ik dacht: dat kan niet, je laat je eigenste dochter niet voor je neus in elkaar rammen door een puber van 19. Toch?
Fout dus. Weet ik nu.
Anyways, toen, na een bijna een uur (als het serieus niet langer was) gekrijs en gejank, heb ik maar eens op de deur staan rammen en gezegd dat ze hun bek moeten houden omdat ik de tv gewoon niet kan horen. Wat ook echt zo was

En toen hield het snel op. Daarna ook nimmer meer echt iets gehoord.
afgelopen vrijdagAfgelopen vrijdag toen ik thuiskwam, stond in ene de wijkagent voor mijn neus. Of ik wel eens wat gehoord had boven. Ik zo, neuh, al bijna twee maanden niet. Ze hebben 2mnd terug een goeie ruzie gehad, met haar moeder er bij, maar verder niet (ohja, ze wonen net een maandje of vier boven me).
Hij zo: nou, we hebben hem net met 8 man politie opgepakt, want hij had z'n vriendin van de trap af geslagen

Andere buren zagen het, en hadden 112 gebeld

Afijn, de agent zei dat hij 3 dagen opgesloten zou zitten, want zij had een aanklacht ingedient. Wederom

want je vriendin slaan is een groot teken van onmacht en lafheid.

Ik was net een getuigenverklaring aan het afleggen van wat ik 2mnd terug had gehoord, toen zij met haar moeder thuiskwam. Nee, ze kwam niet terug, ze had het uitgemaakt en kwam alvast e.e.a. ophalen en morgen met een busje.
De wijkagent wist mij dus nog te vertellen dat ze 2 mdn terug ook al een keer langs zijn geweest, want toen schijnt er ook van alles loos te zijn geweest. En dat was, zo schijnt, daags nadat ik op de deur had zitten bonken.
vandaag
Ik had net mijn eten gemaakt, zie ik hem thuiskomen. Ik had haar niet meer gehoord, en dacht dus ook dat ze er echt niet meer was. Totdat ik boven mijn koptelefoon uit (ik heb lekker zo'n draadloos geval

) keiharde muziek hoor. Ik doe geërgerd mijn koptelefoon af, hoor ik erbij een hoop gekrijs en geschreeuw.
Dit is wat ik hoorde:
zij "Nee nee, niet doen!"
hij "houd je bek of ik gooi het en dan is het raak!"
zij "nee niet met dat mes, nee nee ik zal het niet meer doen"
hij "ga me zeggen {onverstaanbaar} -> hij praat normale luidheid, lastig te verstaan dus
zij: "ik zeg al niets meer, ik huil al niet meer"
(wel dus)
hij: "ik wil dat {onverstaanbaar}
ik hoor een "PETS!" en hij: "Zo, dat was een, nu nog zacht!"
zij, krijsend: "nee, nee niet doen!"
hij "PETS" zo en dat is twee, nu al harder!"
zij huilt nog harder, jammert er tussen door "niet doen, ik stop al met geluid maken! Niet dat mes, nee!"
hij "ik ga klein beginnen, moet je je bek maar houden, of ga je de politie weer bellen!"
en toen ben ik naar mijn benedenbuur gelopen nadat ik mijn deur op slot had gedaan en zei tegen hem dat ze weer bezig waren en ik ging 112 bellen.
Afijn, 5 minuten later. Politie komt er aan, ik doe mijn verhaal, vertel wat ik hoorde, en hup, vier man (naja, 3 man 1 vrouw) naar boven.
Zeggen ze allebei dat er niets aan de hand is.
Zij zegt dat ze een half uur onder de douche heeft gestaan, wat bull is want hun douche lekt en dan ligt er bij mij naast mijn deur een plas en hij zei dat hij net vijf minuten thuis was

Zij houdt maar vol dat er niets aan de hand is
Ze hebben hem op mijn verdieping apart, en hij zo: ik heb nog geen woord met haar gewisseld, ik kom net thuis. Nou toen stormde ik dus naar boven en heb hem even haarfijn verteld wat ik gehoord heb en dat ik dat aan de politie heb verteld. HIj zo: "tssk, er is echt niets man" waarop ik zeg: en of er wat is, ik ben niet gek en zeker niet doof. Ik zeg het hier gewoon waar de politie bij is, maar de volgende keer loop ik echt naar boven en kom ik je een handje helpen, je ff laten zien hoe je het moet doen. Maar dan gebruik ik wel jouw lijf als boksbal, niet die van je vriendin, laten we daar ff heel duidelijk in zijn
De politie breekt het op en zegt: we laten het voor nu, gaat u maar naar boven (tegen hem). Dus hij druipt af.
Naja, politie vervolgens bij mij naar binnen. Tja ze staan machteloos als zij het toe laat (ja weet ik wel, maar toch

) ze nemen het wel op in het dossier, maar kunnen dus niets doen.
Goed nu mijn probleem. Nee natuurlijk loop ik niet naar boven als hij weer tekeer gaat. Kijk wel beter uit, want ik sla hem echt de tyfus in, en dan ben ik de gebeten hond en mag achter de tralies

Maar ik weet ook (helaas uit ervaring) dat als het weer gebeurt en ik bel weer, dat de volgende keer de politie niet zo snel zal komen, en de keer daarop nog langzamer, zeker als ze meerdere calls hebben.
Maar ik vrees dus wel voor dat meiske. Jochies die hun meissie in elkaar slaan zijn niet tof, maar als ze daarbij met messen lopen te dreigen, zijn ze al helemaal niet tof meer

Iemand tips hoe ik zou kunnen handelen een volgende keer? Want hoewel TS serieus die gozer wel paar flinke hoeken kan geven, heeft TS weinig zin in een mes tussen haar ribben natuurlijk

oh en het meest belachelijke natuurlijk, die griet laat het toe