abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:59:32 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69954208
quote:
Laurent Fignon moet vechten voor zijn leven

Bij tweevoudig Tourwinnaar Laurent Fignon (48) is een vergevorderd stadium van kanker geconstateerd. Dit heeft de Fransman in een TV-programma onthuld dat aankomende zondag op TF1 uitgezonden zal worden. waarschijnlijk alvleesklierkanker",aldus Fignon. "Da's geen goed nieuws". Volgens de artsen heeft de kanker geen verband met het dopinggebruik in zijn wielercarriere.
"De artsen kunnen me niet zeggen hoe lang ik nog te leven heb. Ik ben optimistisch en zal de strijd aangaan tegen de ziekte"

In het TV-programma praat Fignon over zij carriere en het gebruik van doping. "Of er een verband is tussen de kanker en doping? Ik weet het niet", aldus Fignon die toegeeft dat hij amfetamines en cortisone heeft gebruikt. "Er is mogelijk een verband, ookal zeggen de artsen van niet. het zou ook te makkelijk zijn om te zeggen dat het door de doping komt. In mijn tijd, eigenlijk net als nu, nam iedereen doping", vervolgde hij. "Eventueel verband tussen kanker en dopinggebruik zou pas na grondig onderzoek over toen of twintig jaar bekend kunnen zijn. Er valt nu nog gewoon niets te concluderen over de gevolgen van dopinggebruik. Als iedereen die doping gebruikt heeft kanker zou krijgen, dan krijgen we het dus allemaal"
Laurent , hij is en blijft een cultfiguur.

Las het trouwens eerst op de twitter-pagine van Armstrong, die wenste 'm uiteraard veel sterkte.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:27:13 #103
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_69955539
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Laurent , hij is en blijft een cultfiguur.

Las het trouwens eerst op de twitter-pagine van Armstrong, die wenste 'm uiteraard veel sterkte.
Ja, ik ook. Hij (Fignon) "beschuldigt" hier wel het hele (huidige) wielerpeloton, dus inclusief Armstrong, van dopinggebruik. Maar ik denk niet dat iemand hem dat nu kwalijk zal nemen.
pi_69955852
Treurig...
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:39:45 #105
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_69956118
Mijn buurman is aan alvleesklierkanker overleden. De overlevingskansen zijn minder dan 10 % en de helft van degene waarbij het wordt het geconstateerd overlijden al na n paar maanden , de rest binnen de paar jaar ...

Bijzonder treurig dus ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_69956231
Idd triest.
pi_69956781
Treurig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:53:19 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_69956792
Dat is minder nieuws. Ene site bericht overigens over darmkanker, andere sites over alvleesklierkanker.
pi_69958088
Ik las het zonet al op TT
Kutnieuws
pi_69958323
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:53 schreef Ericr het volgende:
Dat is minder nieuws. Ene site bericht overigens over darmkanker, andere sites over alvleesklierkanker.
In L'Equipe komt zowel darmkanaal als alvleesklier naar voren. Niet geheel onwaarschijnlijk dat het van de alvliesklier uitgezaaid is naar het darmkanaal en wellicht de lymfeklieren.

Maar goed, het is gewoon een kutziekte die je niemand toewenst.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:30:53 #111
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69958339
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:53 schreef Ericr het volgende:
edit: ik neem het terug, misschien net over het randje.
pi_69968800
De ploegen voor de Vuelta van dit jaar:
quote:
AG2R LA MONDIALE
ANDALUCIA CAJASUR
ASTANA
BBOX BOUYGUES TELECOM
CAISSE D'EPARGNE
CERVELO TEST TEAM
COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE
CONTENTPOLIS-AMPO
EUSKALTEL-EUSKADI
FRANÇAISE DES JEUX
GARMIN-SLIPSTREAM
LAMPRE-N.G.G.
LIQUIGAS
QUICK STEP
RABOBANK
SILENCE LOTTO
TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD
TEAM MILRAM
TEAM SAXO BANK
VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM
XACOBEO GALICIA
pi_69969366
Vacansoleil!
pi_69970301
quote:
STEEGMANS: "WEET NIET OF IK MAG RIJDEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Gert Steegmans heeft van zijn team Kat-
joesja nog tijd tot vrijdagmorgen om de
annex in zijn contract te tekenen. "Ik
weet niet of ik zal mogen starten",
zegt Steegmans in HNB, HLN en HBvL.

"Hoe kun je dit oplossen, als de ploeg
zelfs het probleem niet ziet?", vraagt
Steegmans zich af. "Op deze manier ver-
lies ik het plezier in de wielersport."

Eerder deze week had Katjoesja-manager
Andrei Tchmil zich afgevraagd of Steeg-
mans iets te verbergen heeft. "Ik heb
intussen van de UCI een attest gekregen
om te bewijzen dat ik niet verdacht
ben", zegt onze landgenoot.

* Paul De Geyter, de manager van Steeg-
mans, steunt zijn renner. "Gert gelooft
in het rechtsprincipe dat een partner
niet eenzijdig een contract kan veran-
deren. Ploegleider Serge Parsani heeft
me overigens laten verstaan dat ze Gert
liever kwijt dan rijk zijn", vertelt De
Geyter in HLN. "Katjoesja kan hem niet
ontslaan, maar ze zullen proberen om
hem weg te pesten. De Tour mag hij in
de huidige omstandigheden vergeten."
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:49:59 #115
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_69971420
Tchmil.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 13:51:33 #116
pi_69971478
Tchmil was natuurlijk de cleanheid zelve ...
pi_69983166
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 12:45 schreef marcodej het volgende:
Vacansoleil!

pi_69983206
Vacansoleil heeft het natuurlijk ook dik verdiend.
pi_69985006
Net was de proloog van de Delta Tour Zeeland (2.1). Het leek beslist te worden met 1 honderdste van een seconde, maar als laatste renner dook Farrar toch nog ruim onder de tot dan toe snelste tijd van Elijzen.

1 Tyler Farrar 3.08.59
2 Michiel Elijzen 3.10.86
3 Rick Flens 3.10.87
4 Andre Schulze 3.11.65
5 Jeremy Hunt 3.11.79
6 David Boucher 3.11.96
7 Robert Hunter 3.12.05
8 Sebastian Langeveld 3.12.12
9 Theo Bos 3.12.74
10 Kristof Goddaert 3.13.13
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:37:42 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_69988469
Wat is die Tchmill een onprofessionele brulaap zeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_69988739
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:44 schreef TheArt het volgende:
Net was de proloog van de Delta Tour Zeeland (2.1). Het leek beslist te worden met 1 honderdste van een seconde, maar als laatste renner dook Farrar toch nog ruim onder de tot dan toe snelste tijd van Elijzen.

1 Tyler Farrar 3.08.59
2 Michiel Elijzen 3.10.86
3 Rick Flens 3.10.87
4 Andre Schulze 3.11.65
5 Jeremy Hunt 3.11.79
6 David Boucher 3.11.96
7 Robert Hunter 3.12.05
8 Sebastian Langeveld 3.12.12
9 Theo Bos 3.12.74
10 Kristof Goddaert 3.13.13
Aardig deelnemersveld nog zo gek weg. Kijken of Bos Farrar een keertje kan verslaan. Kan een aardige indicatie zijn waar hij nu staat.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:01:05 #122
259298 Deval
Best of both worlds 8)
pi_69989133
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mijn buurman is aan alvleesklierkanker overleden. De overlevingskansen zijn minder dan 10 % en de helft van degene waarbij het wordt het geconstateerd overlijden al na n paar maanden , de rest binnen de paar jaar ...

Bijzonder treurig dus ...
Alvleesklierkanker is heel snel gebeurd ja. Blijft treurig.
pi_69989345
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Aardig deelnemersveld nog zo gek weg. Kijken of Bos Farrar een keertje kan verslaan. Kan een aardige indicatie zijn waar hij nu staat.
Er zijn nog meer sprinters: Petacchi, Van Hummel, Cooke, Van Dijk om er wat meer op te noemen. Trouwens, Bos staat op 4 sec. van Farrar, Petacchi op 6 sec. en Van Hummel op 8 sec. Kan nog spannend worden met oog op de eindzege (vanwege de bonificatie).
pi_69989397
Leuk sprinterswedstrijdje inderdaad.

Toch niet verkeerd qua namen.
pi_69989555
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er zijn nog meer sprinters: Petacchi, Van Hummel, Cooke, Van Dijk om er wat meer op te noemen. Trouwens, Bos staat op 4 sec. van Farrar, Petacchi op 6 sec. en Van Hummel op 8 sec. Kan nog spannend worden met oog op de eindzege (vanwege de bonificatie).
Ah ok, wordt nog interessanter dan.
pi_69990956
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tchmil was natuurlijk de cleanheid zelve ...
Inderdaad zeg...
pi_70001409
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zeker nergens te volgen dit wedstrijdje? Farrar had een lekke band trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Bassie op 13-06-2009 14:39:25 ]
pi_70002075
Te volgen via Omroep Zeeland Radio. En natuurlijk de liveticker op http://www.deltatourzeeland.nl/live.php. Vanavond samenvatting op TV en daarna op www.omroepzeeland.nl/deltatour te bekijken .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_70002243
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:25 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Zeker nergens te volgen dit wedstrijdje? Farrar had een lekke band trouwens.
Farrar spreekt gewoon Nederlands
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70002506
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:11 schreef Digital-Love het volgende:

[..]

Farrar spreekt gewoon Nederlands
Vanochtend op het podium in Middelburg werd verteld dat hij al 1 1/2 jaar in Gent woont. Trekt ook regelmatig Zeeuws-Vlaanderen in om te trainen.
pi_70004327
Petacchi wint eerste etappe
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_70004431
Voor Farrar, die leider blijft, en Traksel.
pi_70011213
quote:
Van Hummel geeft renner elleboog

TERNEUZEN - Skil-renner Kenny van Hummel heeft zaterdag in volle finale zijn Spaanse collega Rafael Serrano met een elleboogstoot een gebroken neus bezorgd. Skil-ploegleider Piet Hoekstra was zondag duidelijk in zijn commentaar. „We moeten geen knokploeg worden”, zei hij over de actie van zijn sprinter.

Van Hummel kwam er vanaf met een tijdstraf van 1 minuut en een boete. Hij hield vol dat er geen sprake was geweest van opzet. Hoekstra: „Het gebeurde op zo'n 10 kilometer voor de streep. Kenny was net naar voren gereden door Roy Curvers, die een beetje naar links stuurde waardoor Kenny in aanraking kwam met die Spanjaard. Die begon vervolgens in zijn zij te porren. Kenny draaide zich om en gaf hem daarbij onbewust een elleboog.”

De ploegleider en renner begrepen pas ver na de rit dat de schade aanzienlijk was. „Ik heb de ploegleider van die Spanjaard nog gesproken en gezegd dat er absoluut geen sprake was van opzet. Sprinters zijn natuurlijk altijd een beetje nerveus, het was geen handige actie. Dit soort dingen hebben we gewoon niet nodig.”
  zondag 14 juni 2009 @ 23:49:22 #134
67640 SaintOfKillers
pi_70011687
Het wordt wel steeds leuker met die onbedoelde manoeuvres. Ik sleurde 'm per ongeluk onderuit van zijn fiets, ik sloeg 'm per ongeluk een neusbreuk. Steels had gewoon moeten zeggen dat zijn drinkbus uit zijn handen gleed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 15 juni 2009 @ 02:05:45 #135
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70014387
Bram de Tank gaat niet mee naar de Tour.
quote:
Tankink niet naar Tour
GRENOBLE (ANP) - Wielrenner Bram Tankink zal niet starten in de Ronde van Frankrijk. Dat heeft Erik Breukink, ploegleider van Rabobank, de renner zaterdag al kenbaar gemaakt, zo meldt de website van de ploeg.

Tankink maakte deel uit van de voorselectie van twaalf renners, van wie er drie moeten afvallen. Hij ondervond dit voorjaar last van blessures.Volgens de ploegleiding komt de Tour te vroeg voor Tankink, die de Dauphiné Libéré zondag afsloot als 84e.
Geen geniale interviews van deze man dus komende juli.

Tourselectie Rabobank:
"Zeker"
- Denis Menchov (RUS)
- Robert Gesink (NED)
- Osar Freire (ESP)
- Juan Antonio Flecha (ESP)
- Laurens ten Dam (NED)
- Juan Manuel Garate (ESP)

Keuze
- Koos Moerenhout (NED)
- Stef Clement (NED)
- Joost Posthuma (NED)
- Grischa Niermann (GER)
- Pieter Weening (NED)

Er vallen er dus nog twee af.
Ik zou zeggen dat Posthuma afvalt. Hij is niet echt in vorm de laatste tijd en voor de ploegentijdridt is er ook nog Clement die bewijst in de Dauphiné dat ie wel in vorm is.

Niermann is met Gesink op trainingsstage geweest, dat lijkt me een goed teken.
En Moerenhout heeft ook lekker gereden de afgelopen tijd.

Mijn gedachte: Posthuma en Weening vallen af
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_70017101
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het wordt wel steeds leuker met die onbedoelde manoeuvres. Ik sleurde 'm per ongeluk onderuit van zijn fiets, ik sloeg 'm per ongeluk een neusbreuk. Steels had gewoon moeten zeggen dat zijn drinkbus uit zijn handen gleed.
Vriendelijk schouderklopje was het toch
pi_70018490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 02:05 schreef Szura het volgende:

Niermann is met Gesink op trainingsstage geweest, dat lijkt me een goed teken.
Weening ook.
pi_70018706
Nu even iets anders. Weet iemand hoe het met Vladimir Gusev gaat? Sinds hij eind vorig jaar werd ontslagen bij Astana heb ik niets meer van hem gehoord.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  maandag 15 juni 2009 @ 10:46:14 #139
pi_70018818
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:41 schreef MarijeH het volgende:
Nu even iets anders. Weet iemand hoe het met Vladimir Gusev gaat? Sinds hij eind vorig jaar werd ontslagen bij Astana heb ik niets meer van hem gehoord.
Er was sprake van dat ie bij Katusha zou beginnen dit jaar, maar daar is ook niks van gekomen. Voor de rest idd nergens nog een spoor te vinden
pi_70023319
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:34 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Weening ook.
Daarvan heeft Gesink niet gezegd dat het met het oog op de Tour een goed teken was dat hij daar zo goed was.
pi_70023518
Weening zal wel afvallen ja (of hij moet gaan vliegen in Zwitserland). Dan zal het gaan tussen Posthuma en Niermann (Stef en Koos zijn zeker wat mij betreft.)

Niermann en Joost zijn vrij gelijkwaardig aan elkaar wat Tourselectie betreft denk ik. Je kan ze allebei goed gebruiken.

Het liefst zou ik zien dat Garate afvalt en dat Joost en Niermann allebei meegaan, maar dat zal wel niet gebeuren. Garate zal vooral vooruit gestuurd worden denk ik, zodat ie in het slot van de etappe nog van waarde kan zijn. Ik zou zeggen, laat Niermann die functie dan doen en neem Joost dan ook mee voor de TT's en het vlakke.

[ Bericht 27% gewijzigd door marcodej op 15-06-2009 13:47:26 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 14:39:06 #142
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_70025337
Niermann kan goed klimmen en heeft een goede tijdrit in de benen, zoiezo meenemen dus.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_70025613
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daarvan heeft Gesink niet gezegd dat het met het oog op de Tour een goed teken was dat hij daar zo goed was.
Weet ik, dat heb ik destijds zelfs gepost, en ik denk ook dat Niermann een goede kans maakt. Maar Weening was er ook (en Tankink). Dus dat feit alleen (dat hij er was) zegt niet veel.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:09:50 #144
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70034503
Vandaag is ook het etappe schema bekend gemaakt voor de Eneco tour 2009:
quote:
Etappeschema Eneco Tour 2009
Datum Start Finish Omschrijving Lengte
Dinsdag 18 augustus Rotterdam (NL) Rotterdam (NL) Proloog 4,4 km
Woensdag 19 augustus Aalter (B) Ardooie (B) Rit 1 184,3 km
Donderdag 20 augustus Ardooie (B) Brussel (B) Rit 2 184 km
Vrijdag 21 augustus Niel (B) Hasselt (B) Rit 3 187 km
Zaterdag 22 augustus Hasselt (B) Libramont (B) Rit 4 215,0 km
Zondag 23 augustus Roermond (NL) Sittard (NL) Rit 5 204.3 km
Maandag 24 augustus Genk (B) Roermond (NL) Rit 6 159,4 km
Dinsdag 25 augustus Amersfoort (NL) Amersfoort (NL) Ind. tijdrit 14,3 km
quote:
Toelichting op het etappeschema
Alle detailinfo over de etappes van de Eneco Tour.
18/8 Proloog Rotterdam

Start en finish van de proloog over 4.4 km vinden plaats op de parking naast Ahoy Rotterdam. Het snelle parcours voert de renners over de Zuiderparkweg, Vaanweg, Oldegaarde en dan via de Zuiderparkweg en de Ahoyweg terug naar de Parking van Ahoy Rotterdam.

19/8 1ste etappe Aalter - Ardooie

De eerste etappe in lijn van de Eneco Tour 2009 begint in Aalter, waar de start plaatsvindt voor het prestigieuze stadhuis. Na een kleine ronde door het Meetjesland wordt opnieuw Aalter aangedaan, waar de eerste rush/tussensprint van de Eneco Tour wordt betwist. Via o.a. Gent, Deinze en Oudenaarde gaat de rit richting West-Vlaanderen voor de finale van deze eerste etappe. Nadat de Tiegemberg en Nokereberg zijn beklommen, gaat het snel richting Ardooie waar nog één plaatselijke ronde van 18km wordt afgelegd. De aankomstlijn ligt na 184 km opnieuw in de Stationsstraat, waar Tom Boonen vorig jaar nog de bloemen pakte.

20/8 2de etappe : Ardooie - Brussel

Vanuit het centrum van Ardooie - waar de start is gelegen - gaat het peloton richting Vlaamse Ardennen. Heel wat hellingen, bekend van de Ronde van Vlaanderen, zullen door het peloton worden aangedaan. De eerste helling van de dag is Mont de l'Enclus, waarna in snel tempo Oude Kwaremont, Oude(berg)straat in Ronse, Varent, leberg, Berendries volgen. Via Brakel met o.a. Ten Bosse en Eikenmolen gaat het richting de Muur van Geraardsbergen. De laatste hellingen van deze rit zijn de Bosberg, Congoberg en Putberg in Ternat die op 25km van de aankomst ligt. Net als in de afgelopen editie zal de aankomst in Brussel in de buurt van het mooie Koning Boudewijnstadion zijn.

21/8 3de etappe : Niel - Hasselt

De gemeente Niel, gelegen in de provincie Antwerpen en o.a. bekend van zijn internationale 11 november cyclocross, is gastheer voor de start van deze derde rit in lijn. Een snel en vlak parcours dat via een groot gedeelte van de provincie Antwerpen (via o.a. Aartselaar, Duffel, Lier, Herentals) naar de provincie Limburg voert. Na 124 km komt de Eneco Tour via Leopoldsburg de provincie Limburg binnen en via Beringen en Lummen bereikt de Eneco Tour Hasselt, waar één lokale ronde wordt verreden van 21 km. Na 187 km is de etappewinnaar in Hasselt bekend.

22/8 4de etappe : Hasselt - Libramont

Deze vierde etappe vormt het eerste deel van een uitdagend sportief weekend dat zonder twijfel een belangrijk aandeel zal hebben in het bepalen van winst en verlies van deze Eneco Tour 2009. Na de start op het bekende Kolonel Dusartplein (onder meer start en finishlocatie van de proloog van de Eneco Tour in 2007) en een rustige aanloop wordt in Hoei de Maas overgestoken.

Na ongeveer 60km volgt de eerste helling (Ch.de Dinant te Hoei), snel gevolgd door de beklimming van Côte de lustin in Andenne (na 75km). Over een golvend parkoers bereikt het peloton na exact 100km de Côte Ry d'Août. Via de Côte de Pirli (Houyet) wordt afgedaald naar het station van Houyet en volgt richting Rochefort de ruim 5km lange beklimming van de Mont Gauthier.

Na 156 km bereikt het peloton Rochefort waar een nieuwe klim wacht bij het buitenrijden. Vanaf Grupont voert de Eneco Tour de renners richting St-Hubert via Awenne, opnieuw een klim van ongeveer 4km. In St-Hubert volgen, middenin de finale van de rit, nog twee stevige klimmetjes en gaat het over een golvend parcours richting aankomt te Libramont.

23/8 5de etappe Roermond - Sittard

De start van deze Limburgse koninginnenrit vindt plaats in het centrum van Roermond op de historische Markt bij het stadhuis. Via de kortst mogelijke route wordt het heuvelachtige Zuid-Limburg bereikt en dan staan de renners in deze 204.3 km lange rit alle bekende beklimmingen te wachten zoals de Adsteeg, tweemaal de Cauberg, de Geulhemmerweg, de Loorberg, Camerig, het Drielandenpunt, de Eyserbosweg, de Hulsberg, de Fromberg en niet te vergeten de Doodeman, de evenknie van de Keutenberg.

In de finaleomloop nabij Sittard zijn de Schatsberg bij Oirsbeek (tweemaal), de klim op Instituut St. Pergamijn (tweemaal) en de Bergstraße in het Duitse Hillensberg opgenomen. De finish is weer in het centrum van Sittard op de Engelenkampstraat bij het stadhuis van de gemeente Sittard-Geleen.

24/8 6de etappe Genk - Roermond

De 6de etappe verbindt Belgische Limburg met Nederlands Limburg, n.l. vanuit Genk door een groot deel van Limburg naar bisschopsstad Roermond. De renners bereiken na 23 km Maastricht en vandaar gaat het parallel aan de Maas in noordelijke richting met onderweg één beklimming, de met kasseien geplaveide Maasberg in Elsloo. Halverwege de 159.4 km lange rit wordt de finishlijn op de Willem II-singel in Roermond gepasseerd, waarna nog een lus volgt van 75 km door het noordwestelijke deel van Limburg en de zuidelijke Peel rond Weert.

25/8 7de etappe Amersfoort (Ind. tijdrit)

Amersfoort Spektakel is het motto van een heel jaar festiviteiten rond de 750e verjaardag van de stad Amersfoort. Een hoogtepunt is het verrijden van de slottijdrit van de Eneco Tour 2009 in het centrum van de stad. De start is op het Eemplein nabij het kantoor van Amersfoort 750 en de Stadsring vormt het centrale deel van het parcours waar na 13.1 km de finish is gelegen t.h.v. de Mariënhof. De renners wacht ook nog een stukje vals plat aan de zuidkant van de stad n.l. richting de Stichtse Rotonde. Kenmerkend voor de tijdrit is dat er diverse plaatsen zijn waar het publiek de renners tweemaal kan zien passeren.
quote:
Een sportieve uitdaging voor de betere renners
Van dinsdag 18 tot en met dinsdag 25 augustus aanstaande wordt de Eneco Tour - editie 2009 - verreden. De Eneco Tour is de enige meerdaagse wedstrijd in Nederland en België die voor de vijfde maal deel uitmaakt van de UCI ProTour en zo ook van de UCI World Calendar, de hoogste internationale wielercompetitie.

Uiteraard bepalen de renners het verloop van de wedstrijd, maar de organisatie heeft ervoor gekozen om via het parcoursconcept te zorgen voor de nodige stimuli, die ongetwijfeld zullen bijdragen tot een boeiende en spannende Eneco Tour 2009.

Dit jaar start de Eneco Tour in Rotterdam en na een 4-daagse doortocht door België zullen de laatste drie dagen opnieuw op Nederlandse bodem plaatsvinden. Voor het eerst zal de Eneco Tour beginnen en eindigen op een dinsdag, waardoor een betere overgang (extra rustdag) naar de vier dagen later startende Vuelta wordt gerealiseerd.

ETAPPESCHEMA

Op 17 augustus trapt de Eneco Tour 2009 af met een ploegenpresentatie in Rotterdam. Een dag later zal om en rond Ahoy Rotterdam de proloog van de Eneco Tour verreden worden. Hiermee kan Rotterdam tevens warmdraaien voor de proloog van de Tour de France 2010, die op dezelfde locatie zal starten en finishen.

Bij de doortocht in België zullen door de klassementsrijders vooral de etappes naar Brussel en Libramont worden aangestipt. De rit naar Brussel wordt gekruid met een passage door de Vlaamse Ardennen en enkele Brabantse heuvelruggen in de finale, terwijl op zaterdag de etappe naar Libramont verloopt via stevige klimpartijen in o.a. Hoei, Andenne, Awenne, Rochefort en St-Hubert. De volgende dag vormt het landschap van Nederlands Limburg (het Amstel Gold Race terrein) het decor van de tweede koninginne-etappe van de Eneco Tour 2009, die zijn finale kent om en rond Sittard.

De parcoursen van de ritten naar Roermond, Ardooie en Hasselt zullen heel wat mogelijkheden bieden aan de sprinters van het peloton. Op de laatste dag zal een individuele tijdrit in Amersfoort zorgen voor een spannende afsluiter van deze Eneco Tour. Kortom elk rennerstype komt aan bod in deze editie!!
Net efkes anges
pi_70034941
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag is ook het etappe schema bekend gemaakt voor de Eneco tour 2009:
[..]

[..]

[..]
Interessant parcours, heuvels zat in ieder geval.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:27:48 #146
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70035141
Inderdaad een heuvelachtig parcours dit jaar.
Jammer dat Etappe in Roermond op maandag aankomt ipv zondag, Moet ik weer een halve dag verlof opnemen.
Net efkes anges
  maandag 15 juni 2009 @ 20:57:29 #147
pi_70038915
Wel vreemd dat ze zo van een proloog in Rotterdam opeens direct naar West-Vlaanderen gaan
  maandag 15 juni 2009 @ 21:04:42 #148
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70039270
Er zijn sowiezo grote en rare verplaatsingen dit jaar.

Zoals je al zei van Rotterdam naar west Vlaanderen een circa 110KM.
Op Zaterdag komt men aan in Libramont (diep in de Ardennen), waarna men de volgende dag VERTREKT in Roermond. Waat bijna 200 kilometer per auto zijn.
Vreemd genoeg keert men een dag later weer terug in Roermond voor de aankomst aldaar.

Maar een ander schema had hoogfstwaarschijnlijk ook voor Grotere reisafstanden gezorgt.

Libramont ligt (te) ver van andere etappeplaatsen.
Dit jaar eigenlijk een ronde door Belgisch en Nederlands Limburg. Ik zit zelf een beetje te puzzelen, maar je komt toch iedere keer weer tot de conclussie dat de etappeplaatsen ver uit elkaar liggen

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjoerd102 op 15-06-2009 21:12:24 ]
Net efkes anges
pi_70052817
quote:
Lefevere: 'Boonen in de Tour of totale oorlog'

De laatste dagen gonst het steeds meer van de geruchten dat Tom Boonen toch aan de start van de Tour mag verschijnen, maar een officiële bevestiging kwam er nog niet. En dat begint Quick.Step-manager Patrick Lefevere stilaan op de heupen te werken: 'Ik wil het op papier zien, officieel.'

'Als ik tegen woensdag nog geen duidelijkheid heb, dan is het tijd voor plan B: de totale oorlog', dreigt de West-Vlaming.

UCI-voorzitter Patrick McQuaid liet al enkele keren verstaan dat Boonen de Tour niet ontzegd kan worden, maar voorlopig blijft het bij dergelijke uitspraken. 'Woorden, niets dan woorden', aldus Lefevere in de kranten van Concentra. 'Vraag ik bevestiging, trekt iedereen zijn paraplu open. Tom werd door geen enkele officiële instantie positief bevonden, dus kan hij niet gestraft worden.'

En dus staat Lefevre alvast met het mes tussen de tanden klaar. 'Met braaf te zijn kom je nergens. Dat weet ik uit ervaring', zegt de manager. 'Laat de andere kant zich niet horen, vallen we al wie ons iets in de weg legt om Boonen in de Tour te krijgen vanaf alle flanken frontaal aan.'

'Dan zullen de schadeclaims hen om de oren vliegen. Miljoenen eisen we. De sportieve en economische schade voor de ploeg en de sponsors valt bij de afwezigheid van Tom in de grootste koers van het jaar immers niet te overzien.'
Bron: www.sportwereld.be
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:22:43 #150
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70089273
Vandaag wordt de lijst met 50 verdachte renners openbaar gemaakt...
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:23:58 #151
67640 SaintOfKillers
pi_70089317
Het zou niet over 50 renners gaan, dat is een misverstand. Er worden er 50 extra gevolgd (de 50 "besten"), maar dat betekent niet dat ze verdachte waarden hebben.
pi_70089903
Volgens een bericht op Facebook. In hoeverre dit klopt want mijn Russisch is zo slecht dat ik dat niet kan natrekken via de site vd krant.
quote:
Russian newspaper Nezavisimaya Gazeta states that Denis Mencov, Ivan Basso, Franco Pellizotti and (already caught) Antonio Colom are on the list of riders with suspected blood values
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:52:38 #153
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70090476
Basso Dat zou wel ongelofelijk stom zijn
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:54:02 #154
pi_70090557
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:38 schreef Bartoli het volgende:
Volgens een bericht op Facebook. In hoeverre dit klopt want mijn Russisch is zo slecht dat ik dat niet kan natrekken via de site vd krant.
[..]

Ik zou bijna zeggen , het zou mij bij die vier niks verbazen , maar bij wie zou het mij uberhaupt wel nog verbazen als ze erop stonden ...
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:54:40 #155
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70090582
Link naar het artikel soms? ik lees een beetje Russisch...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70090675
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Link naar het artikel soms? ik lees een beetje Russisch...
origineel artikel niet gevonden. kwam dit tegen op Facebook die het van hun beurt weer hadden van:
http://forum.cyclingnews.com/showthread.php?p=25150

ik bedoelde te zeggen dat ik het op de site vd krant niet kon vinden, ook niet als ik die site door google translation laat vertalen
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:09 #157
153506 Captain_Fabulous
pi_70090847
Zat zelf ook al op de site, en zie er nergens wat van staan, kijk even door...
pi_70090932
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zat zelf ook al op de site, en zie er nergens wat van staan, kijk even door...
wrsl gewoon een verzinsel van die gast
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:04:51 #159
153506 Captain_Fabulous
pi_70091012
En dan nog, de meeste Russische kranten zijn wel eens creatief met de waarheid. Al is dit voorzover ik me kan herinneren niet echt een schandaalblad.
pi_70092852
Wat voor nut heeft het eigenlijk om zo'n lijst met renners die ze in de gaten houden openbaar te maken?
Is dat nu weer puur politiek?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:08:54 #161
67640 SaintOfKillers
pi_70093128
Het biologisch paspoort is een alternatieve manier om de "slimme" renners te proberen pakken. Zij die ook vanalles slikken, maar het strategisch aanpakken zodat ze nooit positief zullen testen. Wat Kohl dus blijkbaar een hele tijd met succes deed.

Het wordt bekend gemaakt omdat men er vanuit gaat dat de genoemde namen dan zullen worden geweigerd in de diverse wedstrijden. McKwaak had al gezegd dat hij het zich niet kon voorstellen dat de namen op zijn lijstje zouden mogen starten in de Tour, aangezien hij erg overtuigd was van de resultaten en ze eventueel voor een rechter wilde verdedigen.
pi_70095334
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]

Dat die op de lijst van 50 staan lijkt me logisch. Nu gaat het er alleen om of dit om toppers gaat die sowieso meer in de gaten worden gehouden omdat ze toppers zijn of omdat ze echt verdachte bloedwaarden hebben.

Vooralsnog duidt niets op dat laatst en ook dat zogenaamde Russische bericht niet.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:06:23 #163
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70099546
Hoe laat wordt die lijst openbaar gemaakt?
pi_70105655
Op dit moment in de proloog van de Ster Elektrotoer aan de gang. Een tussenstandje na 78 renners:

1 - Piet Rooijakkers (Skil-Shimano) 8'07"
2 - Marcel Sieberg (Columbia) 8'13"
3 - Mauro Facci (Quick Step) 8'15"
4 - Robert Förster (Milram) 8'15"
5 - Thomas De Gendt (Topsport Vlaanderen) 8'16"
pi_70106301
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:01 schreef TheArt het volgende:
Op dit moment in de proloog van de Ster Elektrotoer aan de gang. Een tussenstandje na 78 renners:

1 - Piet Rooijakkers (Skil-Shimano) 8'07"
2 - Marcel Sieberg (Columbia) 8'13"
3 - Mauro Facci (Quick Step) 8'15"
4 - Robert Förster (Milram) 8'15"
5 - Thomas De Gendt (Topsport Vlaanderen) 8'16"
Rooijakkers lijkt een boost te krijgen van zijn tourselectie.
19:12 > 51 km/h voor Piet Rooijackers
Om u een indruk te geven hoe hard de renners hier over het parcours rijden, Piet Rooijakkers reed de 6,9 km lange proloog met een gemiddelde snelheid van maarliefst 51 km/h.
pi_70107355
Rooijakkers is ook sneller dan Rabon

edit: maar Westra 5 seconden sneller dan Rooijakkers
pi_70107478
Stand met nog ongeveer 15 man te gaan:

1 - Lieuwe Westra (Vacansoleil) 8'01"
2 - Piet Rooijakkers (Skil-Shimano) 8'06"
3 - Philippe Gilbert (Silence-Lotto) 8'11"
4 - Hayden Roulston (Cervelo) 8'11"
5 - Maarten Tjallingii (Rabobank) 8'12"
6 - Martin Reimer (Cervelo) 8'13"
7 - Marcel Sieberg (Columbia) 8'13"

Wat een tijd van Ut Beest

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 17-06-2009 20:06:57 ]
pi_70107712
Terpstra nog sneller 7'59"
pi_70107734
Amai.
pi_70107900
Terpstra wint de proloog van de Ster Elektrotoer! Zijn tweede zege in een week tijd en ook nog eens een volledig Nederlands podium.

1 - Niki Terpstra (Milram) 7'59"
2 - Lieuwe Westra (Vacansoleil) 8'01"
3 - Piet Rooijakkers (Skil-Shimano) 8'06"
4 - Philippe Gilbert (Silence-Lotto) 8'11"
5 - Hayden Roulston (Cervelo) 8'11"
6 - Sebastian Langeveld (Rabobank) 8'11"
7 - Maarten Tjallingii (Rabobank) 8'12"
8 - Martin Reimer (Cervelo) 8'13"
9 - Marcel Sieberg (Columbia) 8'13"
pi_70107938
Drie Nederlandse niet-raborenners.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:05:44 #172
67089 Gillingham
The horror...
pi_70108015
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:02 schreef TheArt het volgende:
Terpstra wint de proloog van de Ster Elektrotoer! Zijn tweede zege in een week tijd en ook nog eens een volledig Nederlands podium.

1 - Niki Terpstra (Milram) 7'59"
2 - Lieuwe Westra (Vacansoleil) 8'01"
3 - Piet Rooijakkers (Skil-Shimano) 8'07"
4 - Philippe Gilbert (Silence-Lotto) 8'11"
5 - Hayden Roulston (Cervelo) 8'11"
6 - Sebastian Langeveld (Rabobank) 8'11"
7 - Maarten Tjallingii (Rabobank) 8'12"
8 - Martin Reimer (Cervelo) 8'13"
9 - Marcel Sieberg (Columbia) 8'13"
Een Nederlands podium zonder Rabobank nog wel.
Knap van Terpstra weer.
What's it going to be then, eh?
pi_70108159
Terpstra

Mooi startveld. Jammer (of beter gezegd: onbegrijpelijk!) dat dit niet uitgezonden wordt op TV.
pi_70108176
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Mooi startveld. Jammer (of beter gezegd: onbegrijpelijk!) dat dit niet uitgezonden wordt op TV.
Elke dag na middernacht een samenvatting op RTL7. Meer ook niet, dat is dan wel weer jammer.
pi_70109085
Woooh Terpstra

Waarschijnlijk wel iets te vroeg in topvorm om ook in Monaco te winnen maar Niki moet prioriteiten stellen dat snap ik
pi_70109622
Uitzending op RTL om 0.55 geeft de EPG aan inderdaad. Wat een klotentijd, ze willen zeker geen kijkers. Volstrekt belachelijk weer.
pi_70109805
Toch nog een wat andere uitslag dan gedacht (met dank aan de ticker die dingen natuurlijk niet genoemd heeft).
quote:
1. 68 NED 19840518 TERPSTRA, Niki MRM .07'59" 090 51,848km/h
2. 148 NED 19820911 WESTRA, Lieuwe VAC .08'01" 520 2" 51,586km/h
3. 124 NED 19800816 ROOIJAKKERS, Piet SKS .08'06" 270 7" 51,082km/h
4. 21 BEL 19801015 BOONEN, Tom QST .08'09" 550 10" 50,74km/h
5. 94 LTU 19851208 KONOVALOVAS, Ingnatas CTT .08'10" 610 11" 50,63km/h
6. 32 NED 19820831 ELIJZEN, Michiel SIL .08'10" 700 11" 50,621km/h
7. 13 NED 19850117 LANGEVELD, Sebastiaan RAB .08'11" 020 12" 50,588km/h
8. 34 BEL 19820705 GILBERT, Phillippe SIL .08'11" 540 12" 50,535km/h
9. 98 NZL 19810110 ROULSTON, Hayden CTT .08'11" 660 12" 50,522km/h
10. 17 NED 19771105 TJALLINGII, Maarten RAB .08'12" 090 13" 50,478km/h
11. 97 GER 19870614 REIMER, Martin CTT .08'13" 080 14" 50,377km/h
12. 48 GER 19820430 SIEBERG, Marcel THR .08'13" 590 14" 50,325km/h
13. 45 CZE 19830926 RABON, Frantisek THR .08'14" 220 15" 50,261km/h
14. 176 NED 19840720 VAN LEIJEN, Joost VVE .08'14" 470 15" 50,235km/h
15. 15 NED 19850515 STAMSNIJDER, Tom RAB .08'15" 480 16" 50,133km/h
16. 24 ITA 19820511 FACCI, Mauro QST .08'15" 710 16" 50,109km/h
17. 62 GER 19780127 FORSTER, Robert MRM .08'15" 980 16" 50,082km/h
18. 133 BEL 19861106 DE GENDT, Thomas TSV .08'16" 260 17" 50,054km/h
19. 44 NZL 19760910 HENDERSON, Greg THR .08'16" 380 17" 50,042km/h
20. 93 GBR 19740130 KING, Edward CTT .08'16" 420 17" 50,038km/h
21. 77 DEN 19840609 RASMUSSEN, Alex SAX .08'16" 810 17" 49,998km/h
22. 18 NED 19850218 VAN EMDEN, Jos RAB .08'17" 000 18" 49,979km/h
23. 61 GER 19820218 EICHLER, Markus MRM .08'17" 340 18" 49,945km/h
24. 65 NED 19710306 KNAVEN, Servais MRM .08'17" 590 18" 49,92km/h
25. 42 GER 19820716 GREIPEL, Andrè THR .08'17" 710 18" 49,908km/h
26. 6 RSA 19770422 HUNTER, Robert BAR .08'17" 950 18" 49,884km/h
27. 125 NED 19850613 TIMMER, Albert SKS .08'17" 970 18" 49,882km/h
28. 12 NED 19741218 DE GROOT, Bram RAB .08'18" 510 19" 49,828km/h
29. 16 NED 19781203 TANKINK, Bram RAB .08'19" 600 20" 49,719km/h
30. 101 UKR 19850508 CHUZHDA, Oleg MCO .08'19" 790 20" 49,7km/h
pi_70110485
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Elke dag na middernacht een samenvatting op RTL7. Meer ook niet, dat is dan wel weer jammer.
Ik zie het nu staan op www.sterelektrotoer.nl:
quote:
De exacte uitzendtijden zijn als volgt:

Woensdag 17 juni, 1e etappe om 00.55 uur
Donderdag 18 juni, RTL Z nieuws replay 1e etappe om 10.20 uur

Donderdag 18 juni, 2e etappe om 00.40 uur
Vrijdag 19 juni, RTL Z nieuws replay 2e etappe om 11.20 uur

Vrijdag 19 juni, 3e etappe om 00.10 uur

Zaterdag 20 juni, 4e etappe om 00.05 uur

Zondag 21 juni, 5e etappe om 00.15 uur
Maandag 21 juni, RTL Z nieuws replay 5e etappe om 15.20 uur

De samenvatiing van de totale Ster Elektrotoer wordt uitgezonden op zaterdag 27 juni van 16.30 tot 17.00 uur.
Sorry hoor maar deze uitzendtijden kan ik niet serieus nemen. Ik heb een tijdje geleden al gelezen dat de organisatie niet echt blij was met het feit dat de NOS geen enkele interesse had. Ze zijn nu dus noodgedwongen in zee gegaan met RTL.
pi_70110509
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik zie het nu staan op www.sterelektrotoer.nl:
[..]

Sorry hoor maar deze uitzendtijden kan ik niet serieus nemen. Ik heb een tijdje geleden al gelezen dat de organisatie niet echt blij was met het feit dat de NOS geen enkele interesse had.
Denk dat ze voor een paar tientjes de rechten hebben gekocht, want dit slaat idd echt nergens op.
sig verwijderd door FA
pi_70110597
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Denk dat ze voor een paar tientjes de rechten hebben gekocht, want dit slaat idd echt nergens op.
Ik denk eerder dat het andersom is, dus dat Elekrotour (of een sponsor) RTL betaald.
pi_70111733
Wat een belachelijke tijdens zeg. Zendt het dan zelf uit met een soort van podcast ofzo
pi_70114616
Dat slaat inderdaad nergens op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:45:58 #183
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70114809
Zo net terug van de proloog in Gemert.
Een erg leuk dorpje, en een erg gezellige sfeer.
Thv de start/ finish was het redelijk druk, maar nog geen 100meter verder kon je gewoon aan de dranghekken staan. Op het 1e deel van het parcours zaten de mensen gezellig in de voortuin naar het wielrennen te kijken.

Alleraardigst deelnemersveld, en doet niet veel onder voor de ENECO tour.

Helaas was ik door files, en wegwerkzaamheden inclusief omleidingen pas om 19:15u bij het Parcours.
Toch nog enkele foto’s (helaas sommige (weer) niet al te scherp).

De Proloog vond plaats in het centrum van Gemert.

Spreekt voor zich (is dat bovenste bord nu reclame voor Ale-jet)

Maarten Tjallingii

Ook diversen Continental ploegen aan de start zoals KrolStonE

Cyclingteam Jo Piels

En natuurlijk ook de Pro continental teams zoals Vacansoleil

Skil Shimano met Goesinnen aan het vertrek

Oud winnaar (van de toenmalige TeleFlex toer) Servais Knaven

Markov mist bijna een bocht

Een van de favorieten voor de eindzege Frantisek Rabon

Gevolgd door de andere Favoriet Philleppe Gilbert

Alan Davis weet maar net een geparkeerde auto (van de organisatie!!!) te ontwijken

Tom Stamsnijder

Gezellige drukte in Gemert

Leuke fietsjes

Ronan van Zandbeek(???)

Markov komt gehevand binnen na een valpartij

Maint Berkenbosch in zijn laatste meters

Kristof Goddaert van Topsport Vlaanderen

Koen kwam net iets te Kort voorbij om goed op de foto te komen

Bert de Waele, wist de zware ardennenetappe in de ronde van België te winnen

Eloy Teruel van de spaans Contentpolis – Ampo ploeg

Litouws kampioen tijdrijden Konovalovas en winnaar laatste etappe Giro

Terpstra op weg naar de snelste tijd

Boonen bijt zijn tanden stuk op de tijd van Terpstra

Winnaar van vandaag Niki Terpstra

Beste jongere van vandaag: Martin Reimer

De 2e gele trui binnen 1,5 week voor Terpstra

En de overige truien werden vreemd genoeg pas morgen uitgereikt.

Edit: Ik zie overigens op de routekaart voor morgen dat ze morgen de N279 van Helmond richting Asten rijden. Laat die weg nu gestremd zijn door wegwerkzaamheden

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjoerd102 op 17-06-2009 22:51:10 ]
Net efkes anges
pi_70116074
Etappe van overmorgen en vooral die van zaterdag zien er qua parcours trouwens erg goed uit. Leuke koers, met mooi deelnemersveld. Echt doodzonde dat we hier niet veel meer van kunnen zien, TdS is nou ook nog niet echt enerverend.
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:22:41 #185
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70116145
Mooie plaatjes
Vliegt die Markov bijna over die krat Bavaria heen
Daarna alsnog gevallen, geen tijdrijder dus
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:44:05 #186
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70116830
hehe die bolletjes trui, hoeveel HC cols hebben we dit jaar?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70117422
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:44 schreef Waaghals het volgende:
hehe die bolletjes trui, hoeveel HC cols hebben we dit jaar?
Geen cols misschien, maar wel dit bijvoorbeeld in de 4e etappe.

donderdag 18 juni 2009 @ 07:28:28 #188
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70119839
Helaas komen ze pas rond 15:00 door Midden Limburg, en kan ik dit niet combineren met de pauze op mijn werk..
Zaterdag wil ik (mits goed weer) de ardennen etappe gaan bekijken. En zondag misschien nog even als ze weer op de terugweg zijn richting Brabant.
Net efkes anges
pi_70122524
Het lijkt heel wat, als je die hoogtemeter aan de linkerkant weg denkt
Where facts are few, experts are many.
pi_70122554
Astana moet Gusev schadevergoeding

WIELRENNEN

Astana moet Vladimir Gusev een fikse schadevergoeding betalen. Vorig jaar werd de Rus door Johan Bruyneel aan de deur gezet, nadat hij argwaan had gewekt bij interne dopingcontroles. Gusev zocht verhaal bij het Arbitragehof (TAS) en dat gaf hem nu gelijk. Het verdict zal officieel worden meegedeeld aan de UCI, zodat Gusev gerehabiliteerd kan worden.

www.sportwereld.be

Wat bedoelen ze eigenlijk met gerehabiliteerd?
pi_70122595
Dat je goeie naam wordt hersteld.. althans, dat zou het effect moeten zijn. Nou had ik bij Gusev al niet meteen doping gedachtes als ik de naam las, maar nu wel
Where facts are few, experts are many.
pi_70137011
Uitslag eerste etappe Route du Sud:

1 - Nicolas Rousseau (AG2R-La Mondiale)
2 - Fumiyuki Beppu (Skil Shimano)
3 - Carlos Castano (Xacobeo)
4 - Yann Pivois (Bretagne-Schuller)
5 - Marco Marcato (Vacansoleil)

De eerste vier waren vooruit. Ze hadden maximaal 11'30" voorsprong en daar bleef aan het einde nog een minuut of 2 van over. Marcato won de sprint van een fel uitgedund peloton.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:49:28 #193
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70137269
Beppu
Jap in de Tour wellicht?
pi_70137412
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:49 schreef Szura het volgende:
Beppu
Jap in de Tour wellicht?
Er doet sowieso al een Jap aan de Tour mee (Arashiro).
pi_70137472
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:49 schreef Szura het volgende:
Beppu
Jap in de Tour wellicht?
Ach, het klinkt leuk een Jap in de tour, maar Skil heeft andere renners die beter zjn. Wagner, Veelers en De Kort bijvoorbeeld.
  donderdag 18 juni 2009 @ 16:54:23 #196
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70137475
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:52 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er doet sowieso al een Jap aan de Tour mee (Arashiro).
Oh dat had ik nog niet meegekregen
pi_70138352
Eerste etappe Ster Elektrotoer:

1. André Greipel
2. Danilo Napolitano
3. Tom Boonen

Een massasprint dus met de verwachte winnaar.

[ Bericht 19% gewijzigd door TheArt op 18-06-2009 17:27:40 ]
  donderdag 18 juni 2009 @ 17:35:13 #198
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70138886
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:34 schreef Sautor het volgende:
Wat een belachelijke tijdens zeg. Zendt het dan zelf uit met een soort van podcast ofzo
op rtl.nl staan ze een dag later wel erop

De proloog staat er in elk geval op.

http://www.rtl.nl/compone(...)otoer_2009_s1_a1.xml
Net efkes anges
pi_70139097
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

op rtl.nl staan ze een dag later wel erop

De proloog staat er in elk geval op.

http://www.rtl.nl/compone(...)otoer_2009_s1_a1.xml
Heb het gister gezien en wat een slechte reportage zeg. Geen titels, geen tussen- en eindtijden, geen overzicht... Drama.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:21:40 #200
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70148742
quote:
Canada krijgt 2 ProTourkoersen in 2010
Volgend jaar worden op 10 en 12 september twee nieuwe elitewedstrijden georganiseerd in respectievelijk Montreal en Quebec City in Canada.
Beide wedstrijden hebben een ProTourlicentie aangevraagd en zullen nu de gebruikelijke procedure volgen. Dat maakte de Internationale Wielerunie (UCI) donderdag bekend na afloop van een bestuursvergadering in Lausanne.

Nog donderdag besliste de UCI om in de komende Ronde van Frankrijk het gebruik van oortjes te verbieden tijdens de tiende (14/7) en dertiende rit (17/7), twee relatief vlakke etappes. Een reden voor het verbod is niet bekend.
Maarten Ducrot, heeft zojuist een gat in de lucht gesprongen hoorde ik
Net efkes anges
pi_70170784
En de tweede etappe van de Ster Elektrotoer is gewonnen door..............jawel hoor, André Greipel.

Overwinning nummero 41 dit seizoen voor Columbia.

1. André Greipel
2. Allan Davis
3. Borut Bozic

[ Bericht 11% gewijzigd door TheArt op 19-06-2009 16:41:20 ]
pi_70171791
quote:
Giovanni Visconti heeft een succes behaald voor zijn ploeg ISD door de tweede etappe van de Ronde van Slovenië te winnen. De Italiaan bleef de Slovenen Grega Bole en Jure Kocjan voor. Zij maakten deel uit van een grotere groep die in de slotfase was weggereden.

Derde overwinning dit seizoen voor ISD

Bron: www.wielerflits.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')