Nee. Niet per se zou ik zeggen. Iets als oog om oog, tand om tand is is ook een vorm van wederkerigheid, maar ik denk niet dat het heel snel onder de categorische imperatief zou vallen, immers er zullen er maar weinigen zijn die graag zelf een oog verliezen en daarom dat ook een ander willen aandoen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef Clesar03 het volgende:
dat is dus eigenlijk hetzelfde als dat categorisch imperatief van Kant?
Oh jakkes, wat een verschrikking!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:43 schreef Iblis het volgende:
Ik zou het omschrijven als een meldkamer die virtueel gekoppeld is, als je het echt in deze vorm wilt doen, dan zou ik virtueelgekoppelde meldkamer ervan maken, in navolging van b.v. populairwetenschappelijk. Vraag het anders ook even in TTK. Daar lezen er nog wat meer mee.
Wat wilde je er anders van maken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:25 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh jakkes, wat een verschrikking!![]()
Moet dat echt zo, tegenwoordig?..
Twee aparte woorden.quote:
Dan krijg je echter (strikt genomen) dat je dus een ‘virtueel gekoppelde meldkamer’ hebt waarbij virtueel wat over de meldkamer gaat zeggen, die virtueel en gekoppeld is. Maar, niemand zal het zo lezen, omdat je dan eigenlijk ‘virtuele’ moet schrijven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Twee aparte woorden.Maar daar heb ik geen onderbouwing voor hoor;
ik kon gewoon m'n persoonlijke mening even niet voor me houden!![]()
Je zult dus vast gelijk hebben hoor.
Je moet de juist vorm van to be invullen, dus ‘has been/was/is/will be’. Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:46 schreef Meki het volgende:
Today (be) ______________ the second day of my trek around Mount Annapurna.
kan iemand me hierbij gaan helpen
Als er niets staat, lijkt me dat het meest logische. Maar, als iemand net opstaat, dan kan hij/zij natuurlijk ook prima zeggen ‘today will be’. Terwijl als de tocht achter de rug is en iemand gaat slapen voor ‘today has been’ of ‘today was’ zelfs mogelijk is.quote:
Dat eerste antwoord is juist, dat laatste niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:10 schreef Meki het volgende:
Laar maar. heb ik al.
Liam tries
en Tam are saying
Continuous - wanneer het een gebeurtenis beschrijft wat aan de gang isquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:57 schreef Meki het volgende:
Het is alleen present contionious en present simple
"Every time"quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:59 schreef Meki het volgende:
Hoe zeg je ook al weer deze ?
Every time Tam (say) ___says____a new word, Liam (try) ___tries___ to repeat it
Tam = he ... en welke vorm van 'to be' hoort bij he/she/it?quote:Tam are saying
Jep. gelijk heb jequote:Op donderdag 14 januari 2010 18:38 schreef Da_Ripper het volgende:
Kijk nog eens even Meki
[..]
Continuous - wanneer het een gebeurtenis beschrijft wat aan de gang is
Simple - wanneer iets altijd, regelmatig of nooit gebeurd
dus
[..]
"Every time" [ afbeelding ] [ afbeelding ] --> signaalwoord voor Present Simple
enne![]()
[..]
Tam = he ... en welke vorm van 'to be' hoort bij he/she/it?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:55 schreef Meki het volgende:
Hurry up ! Everybody _____ ( to wait ) for you
Ik twijfel tussen is waiting of are waiting
Everybody zijn meerdere personen dan zou het eigenlijk are waiting moeten zijn ?
Krijg je op het HBO serieus zulk Engels?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Jep. gelijk heb je
Ik heb er door heen gekeken. Heb morgen tentamen engels. heb jaren geen engels meer gehad. Heb op me MBO geen engels gehad en HBO krijg ik wel engels vandaar.
Dank je wel voor je uistekende uitleg
Zelf vond ik de vroegere regel eigenlijk best duidelijk, waarbijquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan krijg je echter (strikt genomen) dat je dus een ‘virtueel gekoppelde meldkamer’ hebt waarbij virtueel wat over de meldkamer gaat zeggen, die virtueel en gekoppeld is. Maar, niemand zal het zo lezen, omdat je dan eigenlijk ‘virtuele’ moet schrijven.
Een groot groen huis is b.v. ook een huis dat groot en groen is (komma’s erbij is beter misschien). Zo ook zou je het over een virtueel [en] gekoppeld huis kunnen hebben, wat iets anders is dan een virtueelgekoppeld huis. Maar goed… uiteindelijk denk ik dat er niemand echt over kan vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |