Ik vind dat verzekeraars en banken helemaal niet zomaar een particulier bedrijf zijn. De wet biedt hen een aanzienlijk klantenbestand.quote:Op zondag 31 mei 2009 13:50 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Wie dan ook, zo snel mogelijk.
[..]
Tsja, ik zou nog steeds aangifte doen.
[..]
Door er met de hele buurt bovenop te zitten.
[..]
Zo doen we dat ook in mijn buurt als er eens problemen zijn.
[..]
En dan onacceptabele risico's lopen? En ik kan me voorstellen dat verzekeringsfraude in die kringen ook vrij gebruikelijk is. Ik vind niet dat je dat van hem moet verwachten, geen enkel particulier bedrijf zal sociale verantwoordelijkheid zo invullen.
Zo normaal is dat kennelijk niet, anders was er wel wetgeving voor net als met de zorgverzekeringen.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik vind dat verzekeraars en banken helemaal niet zomaar een particulier bedrijf zijn. De wet biedt hen een aanzienlijk klantenbestand.
Lijkt me niet meer dan normaal dat daar ook een zekere plicht tegenover staat.
Kut-argument van elke pauper. Alles is altijd de schuld van anderen. Kop dan een trein ofzo.quote:Maarja.... We lullen allemaal over fatsoen, maar die houdt op bij de portemonnee. En het dan gek vinden dat sommige mensen lekker schijt aan de maatschappij hebben en dat niet onder stoelen of banken steken
Jep, want onze wetten zijn onfeilbaar. Wat een lulargument.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:03 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Zo normaal is dat kennelijk niet, anders was er wel wetgeving voor net als met de zorgverzekeringen.
De keiharde waarheid en de kern van alle politiek op onze wereld. Politiek is niets meer dan de lieve vrede bewaren.quote:Kut-argument van elke pauper. Alles is altijd de schuld van anderen. Kop dan een trein ofzo.
Ze zijn meestal wel een goede indicatie van 'normaal'. Beter iig dan jouw persoonlijke mening.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jep, want onze wetten zijn onfeilbaar. Wat een lulargument.
Mensen moeten eens zelf wat meer doen om hun eigen situatie te verbeteren.quote:[..]
De keiharde waarheid en de kern van alle politiek op onze wereld. Politiek is niets meer dan de lieve vrede bewaren.
Je zorgt maar dat je mensen tevreden houdt, of je kop gaat eraf.
Dat ging niet om jou persoonlijk, maar om mensen met een dergelijke houding. Die ben ik liever kwijt dan rijk, zelfs als het me een uurtje vertraging kost.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
PS. trein koppen is ook niet netjes natuurlijk he?
Maar 'normaal' als in 'van de norm' is hier ook geheel niet relevant.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:19 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ze zijn meestal wel een goede indicatie van 'normaal'. Beter iig dan jouw persoonlijke mening.
Absoluut. Maar de overheid heeft bepaalde kerntaken. De halve politiemacht bonnen uit laten schrijven teneinde de staatskas te spekken hoort daar niet bij, hoewel de wet er geheel in voorziet.quote:Mensen moeten eens zelf wat meer doen om hun eigen situatie te verbeteren.
Lijkt me een aardig begin van een bloedige periode jaquote:En als de overheid dan toch iets moet doen aan het achterlijke volk in dergelijke wijken; preventieve sterilisatie lijkt me een aardig begin...
Dat kan. Maar voor de machinist is het ook geen feest, daar doelde ik eigenlijk op.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:20 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat ging niet om jou persoonlijk, maar om mensen met een dergelijke houding. Die ben ik liever kwijt dan rijk, zelfs als het me een uurtje vertraging kost.
Ieder zijn ding.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar 'normaal' als in 'van de norm' is hier ook geheel niet relevant.
[..]
Absoluut. Maar de overheid heeft bepaalde kerntaken. De halve politiemacht bonnen uit laten schrijven teneinde de staatskas te spekken hoort daar niet bij, hoewel de wet er geheel in voorziet.
Ja, dan ga ik toch voor mijn persoonlijke mening hoor
Ach ja, zoals het nu gaat heb ik helemaal geen hoop voor de toekomst van de mensheid.quote:[..]
Lijkt me een aardig begin van een bloedige periode ja
Kwestie van logisch nadenken. Wetten die de mens maakt zijn uiterst veranderlijk. Wetten lopen altijd achter de feiten aan.quote:
En waar doel je dan op?quote:Ach ja, zoals het nu gaat heb ik helemaal geen hoop voor de toekomst van de mensheid.
Zie de openings-scene van Idiocracy.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kwestie van logisch nadenken. Wetten die de mens maakt zijn uiterst veranderlijk. Wetten lopen altijd achter de feiten aan.
[..]
En waar doel je dan op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |