abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2009 @ 19:58:18 #76
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69582503
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:50 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wie dan ook, zo snel mogelijk.
[..]

Tsja, ik zou nog steeds aangifte doen.
[..]

Door er met de hele buurt bovenop te zitten.
[..]

Zo doen we dat ook in mijn buurt als er eens problemen zijn.
[..]

En dan onacceptabele risico's lopen? En ik kan me voorstellen dat verzekeringsfraude in die kringen ook vrij gebruikelijk is. Ik vind niet dat je dat van hem moet verwachten, geen enkel particulier bedrijf zal sociale verantwoordelijkheid zo invullen.
Ik vind dat verzekeraars en banken helemaal niet zomaar een particulier bedrijf zijn. De wet biedt hen een aanzienlijk klantenbestand.

Lijkt me niet meer dan normaal dat daar ook een zekere plicht tegenover staat.

Maarja.... We lullen allemaal over fatsoen, maar die houdt op bij de portemonnee. En het dan gek vinden dat sommige mensen lekker schijt aan de maatschappij hebben en dat niet onder stoelen of banken steken
Intelligent, but fucked up.
pi_69582639
quote:
Op zondag 31 mei 2009 19:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik vind dat verzekeraars en banken helemaal niet zomaar een particulier bedrijf zijn. De wet biedt hen een aanzienlijk klantenbestand.

Lijkt me niet meer dan normaal dat daar ook een zekere plicht tegenover staat.
Zo normaal is dat kennelijk niet, anders was er wel wetgeving voor net als met de zorgverzekeringen.
quote:
Maarja.... We lullen allemaal over fatsoen, maar die houdt op bij de portemonnee. En het dan gek vinden dat sommige mensen lekker schijt aan de maatschappij hebben en dat niet onder stoelen of banken steken
Kut-argument van elke pauper. Alles is altijd de schuld van anderen. Kop dan een trein ofzo.
  zondag 31 mei 2009 @ 20:14:45 #78
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69582911
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:03 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Zo normaal is dat kennelijk niet, anders was er wel wetgeving voor net als met de zorgverzekeringen.
Jep, want onze wetten zijn onfeilbaar. Wat een lulargument.
quote:
Kut-argument van elke pauper. Alles is altijd de schuld van anderen. Kop dan een trein ofzo.
De keiharde waarheid en de kern van alle politiek op onze wereld. Politiek is niets meer dan de lieve vrede bewaren.

Je zorgt maar dat je mensen tevreden houdt, of je kop gaat eraf.

Zodra een bepaalde groep mensen zich vergeten voelt of in het nauw gedreven, dan gaan ze zich roeren. En dat kan aardig uit de klauwen roepen.

Dan kun je je gaan beroepen op een soort goddelijk recht, maar dat bestaat niet. We zullen het samen moeten rooien.
  zondag 31 mei 2009 @ 20:16:53 #79
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69582957
PS. trein koppen is ook niet netjes natuurlijk he?
pi_69583036
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Jep, want onze wetten zijn onfeilbaar. Wat een lulargument.
Ze zijn meestal wel een goede indicatie van 'normaal'. Beter iig dan jouw persoonlijke mening.
quote:
[..]

De keiharde waarheid en de kern van alle politiek op onze wereld. Politiek is niets meer dan de lieve vrede bewaren.

Je zorgt maar dat je mensen tevreden houdt, of je kop gaat eraf.
Mensen moeten eens zelf wat meer doen om hun eigen situatie te verbeteren.

En als de overheid dan toch iets moet doen aan het achterlijke volk in dergelijke wijken; preventieve sterilisatie lijkt me een aardig begin...
pi_69583060
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
PS. trein koppen is ook niet netjes natuurlijk he?
Dat ging niet om jou persoonlijk, maar om mensen met een dergelijke houding. Die ben ik liever kwijt dan rijk, zelfs als het me een uurtje vertraging kost.
  zondag 31 mei 2009 @ 20:55:54 #82
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69584044
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:19 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ze zijn meestal wel een goede indicatie van 'normaal'. Beter iig dan jouw persoonlijke mening.
Maar 'normaal' als in 'van de norm' is hier ook geheel niet relevant.
quote:
Mensen moeten eens zelf wat meer doen om hun eigen situatie te verbeteren.
Absoluut. Maar de overheid heeft bepaalde kerntaken. De halve politiemacht bonnen uit laten schrijven teneinde de staatskas te spekken hoort daar niet bij, hoewel de wet er geheel in voorziet.

Ja, dan ga ik toch voor mijn persoonlijke mening hoor

En die is dat die politiemacht beter kan worden gebruikt. Bijvoorbeeld in wijken waar je gvd geen verzekering kan afsluiten omdat er teveel gejat wordt.

Maar uiteraard geeft onze overheid dan plots niet thuis en begint het oneigenlijke geleuter over de eigen verantwoordelijkheid weer. Alle verkeersboetes en exorbitante belastingen ten spijt.
quote:
En als de overheid dan toch iets moet doen aan het achterlijke volk in dergelijke wijken; preventieve sterilisatie lijkt me een aardig begin...
Lijkt me een aardig begin van een bloedige periode ja
  zondag 31 mei 2009 @ 20:56:27 #83
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69584057
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:20 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat ging niet om jou persoonlijk, maar om mensen met een dergelijke houding. Die ben ik liever kwijt dan rijk, zelfs als het me een uurtje vertraging kost.
Dat kan. Maar voor de machinist is het ook geen feest, daar doelde ik eigenlijk op.
pi_69584088
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar 'normaal' als in 'van de norm' is hier ook geheel niet relevant.
[..]

Absoluut. Maar de overheid heeft bepaalde kerntaken. De halve politiemacht bonnen uit laten schrijven teneinde de staatskas te spekken hoort daar niet bij, hoewel de wet er geheel in voorziet.

Ja, dan ga ik toch voor mijn persoonlijke mening hoor
Ieder zijn ding.
quote:
[..]

Lijkt me een aardig begin van een bloedige periode ja
Ach ja, zoals het nu gaat heb ik helemaal geen hoop voor de toekomst van de mensheid.
  zondag 31 mei 2009 @ 20:59:50 #85
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69584144
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:58 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ieder zijn ding.
Kwestie van logisch nadenken. Wetten die de mens maakt zijn uiterst veranderlijk. Wetten lopen altijd achter de feiten aan.
quote:
Ach ja, zoals het nu gaat heb ik helemaal geen hoop voor de toekomst van de mensheid.
En waar doel je dan op?
pi_69584292
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Kwestie van logisch nadenken. Wetten die de mens maakt zijn uiterst veranderlijk. Wetten lopen altijd achter de feiten aan.
[..]

En waar doel je dan op?
Zie de openings-scene van Idiocracy.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:07:26 #87
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69584355
Niet gezien nog... ben niet zo'n filmfreak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: