abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69555974
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn (ex) werkgever.
Ik ben gedurende 3 jaar werkzaam geweest bij een opticien. Bij de functie hoorde het volgen van een opleiding. Ik heb hier niet om gevraagd, dit was een verplichting bij het aannemen van de baan.
Na 3 jaar werkzaam te zijn geweest moet er een vast contract volgen, ofwel ontslag...
Enkele weken voordat mijn contract voor bepaalde tijd afliep, heb ik een functioneringsgesprek gehad, waarin de werkgever en bedrijfsleider hebben aangegeven dat ik het vaste contract zou krijgen.
Even voordat het zover was (1 juni zou het ingaan), kreeg ik van een collega te horen dat zij vanwege de economische crisis ontslagen zou worden. Ik schrok hier nogal van, en ben nogmaals naar mijn werkgever gegaan om te vragen of ik mijn vaste contract wel echt kreeg.
Opnieuw heeft mijn werkgever de bevestiging gegeven dat ik mijn vaste contract krijgen zou.
Enkele dagen voor mijn contractsverlenging heb ik opnieuw een gesprek gehad met mijn werkgever.
Hierin werd aangegeven dat mijn contract NIET verlengd werd, en ik dus vanaf 1 juni niet meer in dienst zou zijn. Aangezien werkgever toch tevreden was over mijn functioneren had hij een oplossing bedacht.
Hij wilde me niet kwijt, maar een vast contract zat er niet in. Zijn voorstel was om me een nieuw contract aan te bieden, onder een andere BV die ook van hem is. Ik zou wel gewoon op dezelfde plaats blijven werken, voor hetzelfde salaris, op dezelfde dagen. In principe veranderd er voor mij dus niets, enkel de officiele naam van het bedrijf waar ik voor werk veranderd. In alle contracten die binnen zijn bedrijven uitgegeven worden staat namelijk dat je ook in de andere bedrijven inzetbaar bent.

Ik voelde me hierdoor nogal belazerd, omdat het tot 2 maal toe is toegezegd dat ik een vast contract zou krijgen, en dat nu via een achterdeurmanier (om het zo maar even te noemen) weer van voor af aan begonnen gaat worden..

De studiekosten die ik gemaakt heb zouden door de nieuwe BV waarvoor ik werkzaam zou worden worden betaald aan de oude BV. De studiekostenregeling zoals ik deze heb getekend op het moment dat ik in dienst kwam, zou dus gewoon van kracht blijven.
De volgende dag lag mijn ontslagbrief op de deurmat. In deze brief stond niets vermeld over het nieuwe contract dat ik aangeboden zou krijgen, enkel dat ik vanaf 1 juni niet meer in dienst zou zijn bij de oude BV.
Nog vervelender vond ik dat in de brief stond dat de volledige studiekosten terugbetaald moesten worden.

Aangezien ik niets las over het nieuwe contract en over de overheveling van mijn studiekosten van de oude naar de nieuwe BV, en aangezien mijn vertrouwen in de werkgever al enigzins geschaadt was door het feit dat mij tweemaal een vast contract beloofd is dat ik uiteindelijk niet gekregen heb, besloot ik de ontslagbrief dan ook niet te tekenen.
Ondertussen was het ongeveer de datum waarop salaris en vakantiegeld werden uitbetaald. Ik hoorde van alle collega's dat het binnen was, maar alleen bij mij stond het er nog niet op...
Ik heb met de werkgever hierover telefonisch contact gehad. Hij vertelde mij dat hij niet in 1 brief een ontslag kon vermelden, en tevens een nieuwe contract kon aanbieden. Ik kan dat begrijpen, het gekke is dan alleen wel dat er geen rechte oversteek gemaakt kon worden, dus geen 2e brief verstuurd kon worden met daarbij het nieuwe contract en zwart op wit dat de studiekosten door de nieuwe BV werden overgenomen. Wat betreft het salaris en vakantiegeld wist hij me te vertelllen dat dit gereserveerd stond tot het moment waarop hij de brief ondertekend terug ontvangen had.

Een dag later kwam mijn werkgever met het nieuwe contract, en vroeg of ik de brief al ondertekend had.
Ik vertelde hem dat ik geen brief ging tekenen waar in stond dat ik de studiekosten ging terugbetalen, omdat volgens de studiekostenregeling terugbetaling alleen aan de orde is wanneer de werknemer zelf ontslag neemt, en afgesproken was dat de kosten door de nieuwe BV overgenomen werden.
In het nieuwe contract was hierover niets terug te lezen.
Ik heb de werkgever dan ook gevraagd of het mogelijk was de brief aan te passen, en de zin waarin stond dat ik de studiekosten moest terugbetalen er uit te halen, óf om in het nieuwe contract te vermelden dat de studiekosten werden overgenomen.
Ziijn reactie hierop was dat ik nog blij mocht zijn met een tijdelijk contract in deze tijd, dat hij me ook direct had kunnen ontslaan, en dat hij de regels maakt en niet ik, en dat er geen letter werd weggehaald of bijgeplaatst. Wanneer ik zijn brief niet wilde tekenen kon ik mijn jas pakken en gaan.
Ik wilde mezelf niet met de rug tegen de muur laten zetten en vond bovendien dat dit een hele rare manier was van werken. Wanneer beide partijen instemmen met een mondelingen afspraak, moet het geen probleem zijn dit op papier te zetten en door beide partijen te ondertekenen lijkt me. Ik ben dan ook gegaan, zonder zijn brief te tekenen.

De werkgever houdt voet bij stuk, en zegt de studiekosten a 1944 euro te verrekenen met mijn salaris en vakantiegeld a 1890 euro. IK HEB DE WERKGEVER HIER UITERAARD NOOIT TOESTEMMING VOOR GEGEVEN!

Mijn vragen aan jullie zijn:

- Kan de werkgever zonder dit vooraf aan te kondigen en/of zonder toestemming van de werknemer zomaar de studiekosten met salaris en vakantiegeld verrekenen? (Ik zal toch geld moeten hebben om deze maand van te leven en rekeningen van te betalen?!)

- Kan de werkgever mij uberhaupt verplichten tot terugbetaling van studiekosten wanneer hij mij ontslaat?
(In de studiekostenregeling staat alleen iets over terugbetaling wannneer de werknemer zelf opstapt, iets dat me erg logisch lijkt. Het is wél zo dat in de studiekostenregeling staat dat wanneer blijkt dat de deelnemer van de opleiding regelmatig niet bij de lessen aanwezig is, terugbetaling verplicht is. Ik ben niet altijd aanwezig geweest op de opleiding, maar had wel nog de volle kans van slagen, wanneer ik de komende toetsen voldoende zou afronden was ik gewoon geslaagd. De vraag is hier natuurlijk wat onder de term 'regelmatig' verstaan wordt, en of dit terrecht is wanneer de deelnemer wel nog gewoon kan slagen voor de opleiding)

- Is het toegestaan om een werknemer onder een andere BV onder te brengen, terwijl zijn uren/salaris/werkzaamheden/werkplek NIET veranderen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking!!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:26:18 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69556098
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:19 schreef bjorn_a4 het volgende:

- Kan de werkgever zonder dit vooraf aan te kondigen en/of zonder toestemming van de werknemer zomaar de studiekosten met salaris en vakantiegeld verrekenen? (Ik zal toch geld moeten hebben om deze maand van te leven en rekeningen van te betalen?!)
Nee, in principe zijn dit twee verschillende betalingen die zonder instemming van beide partijen niet verrekend kunnen worden.
quote:
- Kan de werkgever mij uberhaupt verplichten tot terugbetaling van studiekosten wanneer hij mij ontslaat?
(In de studiekostenregeling staat alleen iets over terugbetaling wannneer de werknemer zelf opstapt, iets dat me erg logisch lijkt. Het is wél zo dat in de studiekostenregeling staat dat wanneer blijkt dat de deelnemer van de opleiding regelmatig niet bij de lessen aanwezig is, terugbetaling verplicht is. Ik ben niet altijd aanwezig geweest op de opleiding, maar had wel nog de volle kans van slagen, wanneer ik de komende toetsen voldoende zou afronden was ik gewoon geslaagd. De vraag is hier natuurlijk wat onder de term 'regelmatig' verstaan wordt, en of dit terrecht is wanneer de deelnemer wel nog gewoon kan slagen voor de opleiding)
Als er in het contract staat dat studiekosten terugbetaald dienen te worden als de werknemer ontslag neemt, hoef je deze dus niet terug te betalen als de werkgever je ontslaat.
quote:
- Is het toegestaan om een werknemer onder een andere BV onder te brengen, terwijl zijn uren/salaris/werkzaamheden/werkplek NIET veranderen?
Ja, dit kan. (Of het netjes is t.o.v. de werknemer is iets anders.)
quote:
Alvast hartelijk bedankt voor jullie medewerking!!
Geen probleem.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_69556257
Lekkere tent is dat.

Je wilt toevallig niet de naam van dit geweldig werknemersgezinde bedrijf met ons delen?
deal with it
pi_69556334
SUPER reactie Man At Work!! Top!! Hier kan ik wat mee!

Ik heb er bewust voor gekozen de naam van de werkgever nog even te sparen. Op dit moment ben ik bezig met het voorbereiden van een rechtzaak. Een bekende van me heeft aangeboden me te helpen, en hij is advocaat bedrijfsrecht. Ik heb donderdag een afspraak. Dan zal het balletje gaan rollen. Ik spreek met jullie af dat ik de naam van de werkgever zeer zeker nog wel zal noemen, alleen pas wanneer dit verhaaltje is afgehandeld. Wil namelijk niet dat de werkgever hier lucht van krijgt zo lang de zaak loopt. Hoop op jullie begrijp.
pi_69556341
Hmmm..

Volgens mij kan ie die bedragen niet verrekenen. Staat los van elkaar, Je hoort volgens mij gewoon je salaris en vakantiegeld te krijgen... ook al zou je nog een ontslagbrief moeten tekenen.

Over die studiekosten.. geen idee. Maar je bent er eigenlijk dus nog mee bezig, want je hebt nog toetsen? En de werkgever betaald? En staat er ook niet iets in je contract over zoveel jaar blijven werken na afgeronde studie... want anders leid het bedrijf verlies ofzo?

Ik vind het opzich wel raar dat je werkgever je ontslaat wegens recessie... maar dus eigenlijk gewoon omdat hij de studiekosten terug wil?? Deed je je werk wel goed?

Over die andere BV, geen idee. Maar uhm... moet je werkgever zich niet aan een maand opzegtermijn houden, zoals werknemers ook moeten als ze ontslag willen nemen? Aantal dagen van tevoren lijkt me niet helemaal reeel.
pi_69556343
Begrijpelijk.

Veel succes!
deal with it
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:40:43 #7
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69556378
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:38 schreef bjorn_a4 het volgende:

Ik heb er bewust voor gekozen de naam van de werkgever nog even te sparen. Op dit moment ben ik bezig met het voorbereiden van een rechtzaak. Een bekende van me heeft aangeboden me te helpen, en hij is advocaat bedrijfsrecht. Ik heb donderdag een afspraak. Dan zal het balletje gaan rollen. Ik spreek met jullie af dat ik de naam van de werkgever zeer zeker nog wel zal noemen, alleen pas wanneer dit verhaaltje is afgehandeld. Wil namelijk niet dat de werkgever hier lucht van krijgt zo lang de zaak loopt. Hoop op jullie begrijp.
Het plaatsen van de naam heeft m.i. geen toegevoegde waarde. Wel is het verstandig (zoals je al hebt gedaan) om juridisch advies in te winnen.
Je zal niet de eerste werknemer zijn waarbij de werkgever je probeert te overbluffen.
pi_69556445
Niet tekenen, ongeacht wat.

Dikke kans dat je salaris + vakantiegeld niet krijgt omdat het is 'verrekend', en dat het altijd al het plan is geweest om überhaupt geen nieuw contract te geven bij de andere BV.
Sta je dubbel met lege handen.

Stel je werkgever schriftelijk in gebreke als je 1 juni je salaris + vakantiegeld nog niet is bijgeschreven.

En zoek een andere baan (ook al krijg je een nieuw tijdelijk contract na 1 juni), voordat ze je een volgende streek leveren (over 3 jaar weer naar een andere BV)
pi_69556560
Wettelijke verhoging en wettelijke rente
Betaalt de werkgever te laat het loon dan maakt de werknemer aanspraak op wettelijke verhoging. Dit is neergelegd in artikel 7: 625 BW. De wettelijke verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon had moeten worden betaald, 5% van het brutoloon voor elke dag. Voor elke werkdag die volgt komt daar 1% bij. De wettelijke verhoging kan nooit meer zijn dan 50% van het loon.
pi_69556676
als dit is vastgelegd in de studie overeenkomst mag er wel degelijk verrekend worden hoor. Doordat je deze destijds hebt ondertekend heb je hier dan mee ingestemd.
pi_69556737
Wat een super reacties! Allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren!
pi_69556856
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:38 schreef Kekaa het volgende:
Hmmm..

Volgens mij kan ie die bedragen niet verrekenen. Staat los van elkaar, Je hoort volgens mij gewoon je salaris en vakantiegeld te krijgen... ook al zou je nog een ontslagbrief moeten tekenen.

Over die studiekosten.. geen idee. Maar je bent er eigenlijk dus nog mee bezig, want je hebt nog toetsen? En de werkgever betaald? En staat er ook niet iets in je contract over zoveel jaar blijven werken na afgeronde studie... want anders leid het bedrijf verlies ofzo?

Ik vind het opzich wel raar dat je werkgever je ontslaat wegens recessie... maar dus eigenlijk gewoon omdat hij de studiekosten terug wil?? Deed je je werk wel goed?

Over die andere BV, geen idee. Maar uhm... moet je werkgever zich niet aan een maand opzegtermijn houden, zoals werknemers ook moeten als ze ontslag willen nemen? Aantal dagen van tevoren lijkt me niet helemaal reeel.

Ik was inderdaad nog gewoon bezig met de opleiding, en kan deze nu niet voortzetten wanneer ik niet meer in deze sector werkzaam ben. In de studiekostenregeling staat wel over terugbetaling geschreven, maar het gaat in al deze gevallen om situaties waarbij de werknemer de arbeidsovereenkomst beeindigd, niet de werkgever zelf! Zoals ik al zei is het enige punt waarin ik zwak sta de zin dat wanneer er regelmatig verzuimd wordt de rekening alsnog zal worden doorbelast. Naar mijn mening is dit niet van toepassing zolang ik de opleiding gewoon kan voortzetten?! In de studiekostenregeling staat NIETS vermeld over verrekenen met salaris of iets dergelijks, alleen dat de werknemer in sommige gevallen de studiekosten zal moeten terugbetalen.
pi_69556947
Ze moeten je volgens mij sowieso een contract voor onbepaalde tijd aanbieden als ze je willen houden. Verschuiven naar een andere B.V. lijkt mij in het kader van opvolgend werkgeverschap niet toegestaan.
quote:
De wet kent ook de regeling van ‘opvolgend werkgeverschap’. Op grond van deze regeling moeten alle dienstverbanden met ‘opvolgende’ werkgevers bij elkaar geteld worden om te bepalen of de grenzen van de regeling van tijdelijke contracten (de 3-3-3-regeling) zijn overschreden.

Er is sprake van ‘opvolgend werkgeverschap’ wanneer de werknemer hetzelfde werk op dezelfde werkplek verricht, maar formeel van werkgever verandert.
Bron: http://www.fnv.nl/helpjez(...)omen/flexwerkers.asp
pi_69557262
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:38 schreef bjorn_a4 het volgende:

Goed om te lezen dat je hierbij hulp krijgt! Ik heb hiervoor gewoon een rechtsbijstandverzekering voor afgesloten. Ik vind het altijd leuk om dit soort zaken uit te zoeken, maar op het moment dat het om jezelf gaat en het echt serieus wordt, kan het behoorlijk stressen zijn allemaal. Altijd handig om dan wat 'backup' te hebben.

Succes met deze ballenzaak!
pi_69557338
Hahaha, ja precies! Ik vind het zelf ook een heel ingewikkeld verhaal, het ene moment denk ik dat ik in mijn volste recht sta, het andere moment vraag ik me af of de werkgever niet via een uitweg toch kan doen wat hij nu aan het doen is... Het is flink stressen ja, ze hebben me al laten weten dat ik het me kan bekijken met mijn tijdelijke contract en dat het per 1 juni gewoon is afgelopen.
Dat komt hard aan, maar van de andere kant waren het door dit conflict toch nooit meer goede arbeidsomstandigheden geworden.
Ik hoor dan ook liever van de rechter dat ik de studiekosten niet hoef te betalen en dat ik mijn salaris + boete alsnog krijg dan dat ik een vast contract dien te krijgen... Dit gebruik ik hooguit ter overbrugging tot ik iets anders gevonden heb.
pi_69557374
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:56 schreef bjorn_a4 het volgende:
Wat een super reacties! Allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren!

Een goede website met een hoop informatie vindt je op www.arbeidsrechter.nl
Ik heb daar zelf heel veel informatie kunnen vinden betreffende mijn rechten en plichten vanwege een arbeidsconflict.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:26:47 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69557398
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:23 schreef bjorn_a4 het volgende:
Hahaha, ja precies! Ik vind het zelf ook een heel ingewikkeld verhaal, het ene moment denk ik dat ik in mijn volste recht sta, het andere moment vraag ik me af of de werkgever niet via een uitweg toch kan doen wat hij nu aan het doen is... Het is flink stressen ja, ze hebben me al laten weten dat ik het me kan bekijken met mijn tijdelijke contract en dat het per 1 juni gewoon is afgelopen.
Dat komt hard aan, maar van de andere kant waren het door dit conflict toch nooit meer goede arbeidsomstandigheden geworden.
Ik hoor dan ook liever van de rechter dat ik de studiekosten niet hoef te betalen en dat ik mijn salaris + boete alsnog krijg dan dat ik een vast contract dien te krijgen... Dit gebruik ik hooguit ter overbrugging tot ik iets anders gevonden heb.
En dan loop je wel het risico dat je de studiekosten moet terugbetalen. Jij neemt dan immers ontslag!
pi_69557727
Dat is waar, maar dat aanbod zou ik alleen accepteren wanneer blijkt dat de werkgever in zijn recht staat en ik ook in dat geval de studiekosten zou moeten terugbetalen.
pi_69558213
Wacht even, begrijp ik het goed dat je geen vast contract kunt krijgen wegens de crisis....

Maar dat je werkgever je wel eenzelfde contract voor bepaalde tijd (Evenveel uren enzo) kan geven via een andere bv.van hem?

Ligt het dan aan mij of wil hij gewoon niet aan jou vast zitten?

In dat geval.. fijne baas is dat. Zou ik geen dag langer voor willen werken
pi_69558257
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Wacht even, begrijp ik het goed dat je geen vast contract kunt krijgen wegens de crisis....

Maar dat je werkgever je wel eenzelfde contract voor bepaalde tijd (Evenveel uren enzo) kan geven via een andere bv.van hem?

Ligt het dan aan mij of wil hij gewoon niet aan jou vast zitten?

In dat geval.. fijne baas is dat. Zou ik geen dag langer voor willen werken
Dat begrijp je goed ja. Ik functioneer goed, maar hij wil me in deze tijd geen vast contract geven omdat hij dan moeilijker van me af komt (dat laatste zei hij me natuurlijk niet, maar denkt hij ongetwijfeld). Via een andere BV begint het liedje weer van voor af aan, en over 3 jaar keer ik waarschijnlijk weer terug naar een andere BV... lullige manier om nooit een vast contract te hoeven geven, iets waar ik wel 3 jaar naar heb uitgekeken...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:07:49 #21
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_69558357
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 18:26 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

En dan loop je wel het risico dat je de studiekosten moet terugbetalen. Jij neemt dan immers ontslag!
Hij neemt geen ontslag. Op dat moment heeft de werkgever dus ook geen recht op vergoeding aangezien het contract gewoon afloopt en eenieder zijn eigen weg kan gaan. De inhouding is dan ook onrechtmatig en ik zou de werkgever per direct sommeren het over te maken met vermelding dat indien hij het niet doet je het per direct uit handen geeft.
pi_69558456
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:02 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Dat begrijp je goed ja. Ik functioneer goed, maar hij wil me in deze tijd geen vast contract geven omdat hij dan moeilijker van me af komt (dat laatste zei hij me natuurlijk niet, maar denkt hij ongetwijfeld). Via een andere BV begint het liedje weer van voor af aan, en over 3 jaar keer ik waarschijnlijk weer terug naar een andere BV... lullige manier om nooit een vast contract te hoeven geven, iets waar ik wel 3 jaar naar heb uitgekeken...
Ik zou gewoon eens met de rechtswinkel contact op nemen. Volgens mij kun je middels het aanbod van een nieuw contract aanspraak maken op een vaste aanstelling aangezien je gewoon bij dezelfde werkgever blijft en ook in het zelfde filiaal blijft werken.

Moet je aanstaande Dinsdag op je werk verschijnen?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:23:21 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69558732
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:07 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Hij neemt geen ontslag. Op dat moment heeft de werkgever dus ook geen recht op vergoeding aangezien het contract gewoon afloopt en eenieder zijn eigen weg kan gaan. De inhouding is dan ook onrechtmatig en ik zou de werkgever per direct sommeren het over te maken met vermelding dat indien hij het niet doet je het per direct uit handen geeft.

Even goed lezen: hij gaat ervan uit dat hij in zijn recht staat, de rechter dit toe zal wijzen net als een vervolg contract. Welke hij aan zal nemen tot hij iets anders heeft gevonden.
Dan neemt hij wel ontslag. Dus even alles lezen.
pi_69559105
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:02 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb aangegeven is er volgens mij hier sprake van 'opvolgend werkgeverschap’ en mag dat dan niet. Als dit zomaar zou mogen dan zouden er toch allang geen contracten voor onbepaalde tijd meer bestaan?
pi_69559731
Lijkt me inderdaad niet een normale manier van werken in ieder geval. Zou wel erg makkelijk zijn om zo vaste contracten te vermijden.. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Donderdag gaat het door de advocaat bekeken worden, en ik ga er van uit dat hij ondertussen al een plan de campagne aan het uitstippelen is...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:15:53 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69559990
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:26 schreef ManAtWork het volgende:
Ja, dit kan. (Of het netjes is t.o.v. de werknemer is iets anders.)
En vervolgens is er sprake van opvolgend werkgeverschap. Dit houdt in dat TS een contract voor onbepaalde tijd krijgt bij de nieuwe BV.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:56:02 #27
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69560955
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:15 schreef sanger het volgende:

[..]

En vervolgens is er sprake van opvolgend werkgeverschap. Dit houdt in dat TS een contract voor onbepaalde tijd krijgt bij de nieuwe BV.
Of er voor de inhoud van een contract sprake is van opvolgend werkgeverschap is of niet, was niet de vraag van TS.
Er werd gevraagd of het kan/mag, en ja, het kan en mag.
En vervolgens kan er sprake zijn van opvolgend werkgeverschap met alle bijkomende resultaten.

Einde miereneukermodus.
pi_69561197
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 20:56 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Of er voor de inhoud van een contract sprake is van opvolgend werkgeverschap is of niet, was niet de vraag van TS.
Er werd gevraagd of het kan/mag, en ja, het kan en mag.
En vervolgens kan er sprake zijn van opvolgend werkgeverschap met alle bijkomende resultaten.

Einde miereneukermodus.
Flauw hoor, je weet dat je fout zat en nu probeer je jezelf er zo onder uit te lullen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:12:08 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69561312
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 21:06 schreef crazy_ivan het volgende:

[..]

Flauw hoor, je weet dat je fout zat en nu probeer je jezelf er zo onder uit te lullen.
Ik heb alleen maar antwoord op de vraag gegeven, meer niet.
Dat anderen dit willen aanvullen, best.
Als jij vindt dat het antwoord niet correct was, sta ik open voor argumenten.
Vind je de inhoud van de post 'flauw', respecteer ik je mening. Even goede vrienden.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 21:21:52 #30
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_69561506
TS wordt flink genaaid en prijs hem voor zijn beheersheid, ik had hem platgeslagen!
pi_69569068
Ja anders ik wel :S.. Tering zeg dat er zulke bazen bestaan!

nou, even afwachten dan maar tot donderdag. Ik ben benieuwd wat jouw advocaat zegt. Want dit is echt geen zuivere koffie.

Hou je hoofd koel en zet nergens je poot onder, het komt dan vast wel goed.
pi_69569701
Dank jullie allemaal voor de reacties! De vraag was in eerste instantie inderdaad of het uberhaupt wel mag op deze manier. Nu blijkt dat het mag, maar het wel gezien kan worden als opvolgend werkgeverschap ga ik evengoed bekijken wat we hier juridisch mee kunnen.
pi_69569783
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 19:11 schreef chevere het volgende:

Moet je aanstaande Dinsdag op je werk verschijnen?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:14:44 #34
65960 sanger
pi_69570226
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:39 schreef bjorn_a4 het volgende:
Dank jullie allemaal voor de reacties! De vraag was in eerste instantie inderdaad of het uberhaupt wel mag op deze manier. Nu blijkt dat het mag, maar het wel gezien kan worden als opvolgend werkgeverschap ga ik evengoed bekijken wat we hier juridisch mee kunnen.
Leidend voor de vraag of het opvolgend werkgeverschap betreft is of de functie inhoudelijk gelijk is gebleven(voor zover ik begrepen heb wel) en of de plaats van de werkzaamheden gelijk is gebleven (voor zover ik begrepen heb wel).

Op basis van wat je hier zegt lijkt het op opvolgend werkgeverschap. We kunnen hier echter niet tot in detail alles zien enzo.

Daarnaast is er (helaas) nog een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. In dit geval zal dat waarschijnlijk betekenen dat er een bezoek aan de kantonrechter gebracht zal moeten worden. Dat komt de relatie niet echt ten goede, en misschien wordt deze zelfs zo slecht dat er sprake kan zijn van een onwerkbare situatie.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:17:55 #35
65960 sanger
pi_69570276
Overigens kun je de werkgever ook herinneren aan de mondelinge afspraak over het contract voor onbepaalde tijd. Echter zal dit helemaal een gesteggel worden (zijn woord tegen de jouwe).
  zondag 31 mei 2009 @ 11:25:05 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69570390
Lekkere werkgever zeg, ben je mooi klaar mee. Ik denk niet dat ik zelf nog de behoefte had 'm voor zo'n knakker te werken eigenlijk. Iig, succes!
Huilen dan.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:28:27 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69570457
Goed bezig TS. Volgens mij hadden veel mensen maar akkoord gegaan of uit angst snel iets ondertekend.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69574563
Ja precies, ik wou me niet laten kennen en niet tekenen voor iets wat simpelweg niet is afgesproken en waar ik het dus ook niet mee eens ben. De werkplaats is hetzelfde gebleven, en ook de werklokatie.
Ik hoef aanstaande dinsdag niet meer te verschijnen op het werk en heb inmiddels ook een brief gekregen waar in staat dat ik per 31-5-2009 niet meer in dienst zal zijjn.
pi_69575133
Nu even hopen dat je werkgever 10 dagen wacht met geld overmaken, zodat je recht hebt op 50% extra
  zondag 31 mei 2009 @ 15:17:22 #40
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_69575654
Als echt alles hetzelfde blijft zoals TS aangaf (salaris, werkplek, werkzaamheden, uren) en alleen de naam van het bedrijf is anders, dan kan men toch niet anders concluderen dan dat er sprake is van opvolgend werkgeverschap?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 31 mei 2009 @ 15:22:37 #41
65960 sanger
pi_69575757
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:17 schreef Sylver_ het volgende:
Als echt alles hetzelfde blijft zoals TS aangaf (salaris, werkplek, werkzaamheden, uren) en alleen de naam van het bedrijf is anders, dan kan men toch niet anders concluderen dan dat er sprake is van opvolgend werkgeverschap?
Imo wel ja. Alleen moeten niet wijd ie beslissing nemen, maar een kantonrechter ooit (als het al zover komt).
pi_69577231
Indien de werkgever niet toegeeft dan ga ik hiermee door totdat de rechter een uitspraak gedaan heeft.
Ik ben wel blij om hier op dit forum te lezen dat er mogelijkheden zijn. Er veranderd nogmaals helemaal niets, alleen de naam van het bedrijf op papier. Uit dit topic kan ik concluderen dat er dan inderdaad sprake is van opvolgend werkgeverschap, waar ik erg blij mee ben.. ik denk dat we hier wel wat mee kunnen!

Is het trouwens 10 dagen te laat met betalen vanaf de eerste van de maand, of 10 dagen na de normale betaaldatum? (Normaal gesproken werd het salaris altijd op de 24e overgemaakt...)
pi_69580298
Je contract loopt van rechtswege af, dat is wat anders dan dat je ontslagen wordt. Derhalve:

• Waarom krijg je überhaupt een ontslagbrief?
  • Sinds wanneer moet een werknemer een ontslagbrief ondertekenen?

Raar
  • r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_69580414
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 14:56 schreef SemperFii het volgende:
    Nu even hopen dat je werkgever 10 dagen wacht met geld overmaken, zodat je recht hebt op 50% extra

Jij rekent je rijker dan je bent.
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
      zondag 31 mei 2009 @ 18:33:14 #45
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69580503
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:23 schreef r_one het volgende:
    Je contract loopt van rechtswege af, dat is wat anders dan dat je ontslagen wordt. Derhalve:

• Waarom krijg je überhaupt een ontslagbrief?
  • Sinds wanneer moet een werknemer een ontslagbrief ondertekenen?
  • Omdat het ontslag niet is aangevraagd bij het UWV?
    Ik denk dat het gewoon een voorstel tot ontbinding is, vandaar dat de TS moet tekenen, de werkgever chanteert hem ook nog eens, door loon en vkg niet uit te betalen als TS niet tekent!
    pi_69580731
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:33 schreef THEFXR het volgende:
    Omdat het ontslag niet is aangevraagd bij het UWV?
    Ik denk dat het gewoon een voorstel tot ontbinding is, vandaar dat de TS moet tekenen
    TS heeft een contract voor BEpaalde tijd, dan zijn dit soort zaken niet aan de orde.
    Het contract loopt gewoon af en daarmee basta, einde oefening.
    .
      zondag 31 mei 2009 @ 18:45:32 #47
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69580778
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:43 schreef r_one het volgende:

[..]

TS heeft een contract voor BEpaalde tijd, dan zijn dit soort zaken niet aan de orde.
    oh ja, das waar ook, ongeacht dat de werkgever hem tig keer een verlening heeft belooft en dat van die studie terug betalen, slaat nergens op, want de werkgever wist dat de TS een contract had voor bepaalde tijd.
    pi_69581033
    quote:

Nee hoor. Als er niet minimaal 1 maand (of 30 dagen) van tevoren schriftelijk bevestigd wordt dat het einde eraan komt voor je gaat automatisch een nieuw contract in met dezelfde duur (met max termijn van een jaar) laat maar, lees ineens weer eens wat anders op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h344.htm
    quote:
    Bepaalde tijd
    Arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd kunnen eindigen doordat de werkgever daartoe een vergunning heeft verkregen en vervolgens opzegt met het in acht nemen van een opzeggingstermijn.
    Ik zie verschillende periodes staan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Guus Muisarm op 31-05-2009 19:06:22 ]
    pi_69581144
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:57 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee hoor. Als er niet minimaal 1 maand (of 30 dagen) van tevoren schriftelijk bevestigd wordt dat het einde eraan komt voor je gaat automatisch een nieuw contract in met dezelfde duur (met max termijn van een jaar)
    Dus... dan zou ie nu een contract voor onbepaalde tijd hebben...
      zondag 31 mei 2009 @ 19:54:12 #50
    231121 Sylver_
    Gooi mielies!
    pi_69582386
    Een contract voor bepaalde tijd kan alleen tussentijds worden opgezegd (door beide partijen) als dit in het contract staat opgenomen.

Voor zover ik het begreep loopt het contract van rechtswege af en ik ben dan inderdaad ook wel erg benieuwd vanwaar een ontslagbrief..?
    pi_69586313
    Sorry mensen, dat was inderdaad het verkeerde woord. Ik kreeg een brief waar in stond dat de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigde per 31-5. Dit is iets anders dan ontslag, mijn fout.
    Ook stond er dus in dat de studiekosten worden verrekend met salaris en vakantiegeld.
    Toen ik de 1e brief kreeg (toen de werkgever er nog van uit ging dat ik het nieuwe contract ging tekenen) was er plaats voor een handtekening van mijn kant, waarmee ik er mee instemde de studiekosten terug te betalen, in de 2e brief was die ruimte er niet, deze is alleen door de werkgever ondertekend.
    Het is te proberen natuurlijk....
      zondag 31 mei 2009 @ 22:34:48 #52
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69586904
    quote:
    [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1297799/2/50#69586313]zondag 31 mei
    Ook stond er dus in dat de studiekosten worden verrekend met salaris en vakantiegeld.
    pure chantage, je werkgever moet gewoon voor de studiekosten opdraaien en je vakantiegeld en loon betalen, dit mag echt niet met elkaar verrekend worden, je werkgever wist dat je een contract voor bepaalde tijd had of hij heeft dit gemist en wil zijn fout nu op jouw verhalen, geen rechter die hier mee akkoord gaat!
    Kijk, als jij nu het contract verbreekt staat er iid in dat je dan die studiekosten moet terugbetalen, een werkgever gaat er vanuit als hij in zijn personeel investeert, dat je dan ook een aantal jaren in dienst blijft.
    pi_69587032
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 22:13 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Sorry mensen, dat was inderdaad het verkeerde woord. Ik kreeg een brief waar in stond dat de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigde per 31-5. Dit is iets anders dan ontslag, mijn fout.
    Toen ik de 1e brief kreeg (toen de werkgever er nog van uit ging dat ik het nieuwe contract ging tekenen) was er plaats voor een handtekening van mijn kant, waarmee ik er mee instemde de studiekosten terug te betalen, in de 2e brief was die ruimte er niet, deze is alleen door de werkgever ondertekend.
    Het is te proberen natuurlijk....
    Oke. Dus niet een ontslagbrief in de letterlijke zin des woords, maar een brief waarin de werkgever voor de goede orde bevestigt dat je contract na afloop niet verlengd zal worden.

Een dergelijke brief is dus puur om voor kennisgeving te worden aangenomen, niet meer en niet minder. In een brief met een dergelijke strekking hoort domweg geen clausule waar jij voor moet tekenen. Immers, na beëindiging van de overeenkomst zijn jullie op geen enkele wijze nog met elkaar verbonden. Het slaat werkelijk als een lul op een drumstel.

Kun je de brief niet eens scannen, anonimiseren en hier posten?
    .
      zondag 31 mei 2009 @ 22:38:35 #54
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_69587033
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:57 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee hoor. Als er niet minimaal 1 maand (of 30 dagen) van tevoren schriftelijk bevestigd wordt dat het einde eraan komt voor je gaat automatisch een nieuw contract in met dezelfde duur (met max termijn van een jaar) laat maar, lees ineens weer eens wat anders op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h344.htm
    [..]

Ik zie verschillende periodes staan.
    Dat gaat over opzeggen, er wordt hier niets opgezegd. Het contract is afgelopen, meer niet. De rest is gewoon kut voor TS.
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_69588181
    Ik ben op dit moment op de laptop, ik zal ze morgen even scannen! (Ze= de opzeggingsbrief en de studiekostenregeling)

Ik ben erg blij om te lezen dat vrijwel iedereen hier in de veronderstelling is dat hier geen rechter mee akkoord zal gaan!!
    De werkgever heeft ook altijd gezegd dat hij het zag als een investering, heeft ook gezegd dat als ik het tijdelijke contract zou tekenen dat ik dan pas de studiekosten hoefde terug te betalen wanneer ikzelf zou stoppen met de opleiding of wanneer ikzelf ontslag zou nemen, en nu ik weiger die brief te tekenen waar ook in staat dat ik alles moet terugbetalen wordt opeens alles verrekend met mijn salaris.... Snappen jullie het nog?? Ikzelf niet meer..

[ Bericht 0% gewijzigd door bjorn_a4 op 31-05-2009 23:26:05 ]
      zondag 31 mei 2009 @ 23:48:38 #56
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_69589813
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij rekent je rijker dan je bent.
    Inderdaad.
    Maar aangezien de werkgever geen salaris mag inhouden moet dit gewoon betalen.
    En voor vakantiegeld geld ook dat dit voor een bepaalde datum overgemaakt moet zijn. Anders kan de werkgever ook een boete tegemoet zien. Dus TS kan hier ook nog even naar kijken of hij hiermee meer dwang op de werkgever kan uitoefenen.

Mijn ervaring met "creatieve" werkgevers is dat ze pas tot betaling over gaan op de datum van de zitting.
    Dus gewoon zo snel mogelijk actie.
      maandag 1 juni 2009 @ 04:30:40 #57
    231121 Sylver_
    Gooi mielies!
    pi_69594644
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 23:09 schreef bjorn_a4 het volgende:
    De werkgever heeft ook altijd gezegd dat hij het zag als een investering, heeft ook gezegd dat als ik het tijdelijke contract zou tekenen dat ik dan pas de studiekosten hoefde terug te betalen wanneer ikzelf zou stoppen met de opleiding of wanneer ikzelf ontslag zou nemen, en nu ik weiger die brief te tekenen waar ook in staat dat ik alles moet terugbetalen wordt opeens alles verrekend met mijn salaris.... Snappen jullie het nog?? Ikzelf niet meer..
    Dat er geen verlenging van je contract komt is niet jouw keuze, het zou toch wel heel raar zijn als je ineens de studiekosten zelf moet betalen omdat je werkgever je geen vast contract wil geven ..
    pi_69595121
    Dat is zeker raar Sylver!

Advocaat vroeg ook al of ik niet wat spaargeld achter de hand had om even van te leven zodat het even gerekt kon worden, om het maximale uit die achterstandsrente te halen... Fijn, een advocaat die meedenkt!
    pi_69603364
    maar hoe zit het nou met dinsdag op het werk verschijnen?
    Hij heeft een mondelijke toezegging dat hij een nieuw contract krijgt (details daargelaten).
    Of is het feit dat hij de deur uit werd gestuurd en ook daadwerkelijk ging, een ontslag op staande voet, dat hij ook nog kan aanvechten?

TS, sterkte! Wat een lul de behanger die vent!
    pi_69608307
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 15:09 schreef aroha-nui het volgende:
    maar hoe zit het nou met dinsdag op het werk verschijnen?
    Hij heeft een mondelijke toezegging dat hij een nieuw contract krijgt (details daargelaten).
    Of is het feit dat hij de deur uit werd gestuurd en ook daadwerkelijk ging, een ontslag op staande voet, dat hij ook nog kan aanvechten?

TS, sterkte! Wat een lul de behanger die vent!
    Hij werd niet de deur uitgestuurd, noch is hij op staande voet ontslagen.

Hij heeft een schriftelijke bevestiging dat zijn contract niet verlengd wordt. Daarmee is het zinloos om op het werk te verschijnen.
    .
    pi_69609349
    Ik vind dat iedereen wel heel makkelijk over het feit heen stapt dat er mondeling een vast contract is afgesproken (is immers ook bindend). Ik heb hetzelfde gehad met een afspraak per e-mail waarbij op het laatste moment het vast contract niet door ging. Dat heeft mij destijds toch een twee maanden extra salaris opgebracht mbv interventie van een rechter.

Daarnaast vraag ik mij af of TS ook zelf een kopie van het nieuwe contract heeft. In dat geval kan je natuurlijk bij een arbeidsrechter duidelijk maken dat de werkgever eigenlijk probeerde onder de wet uit te komen door onder een andere B.V. een 4e contract bepaalde tijd aan te smeren.

Lijkt mij dat zoiets wettelijk niet mag. Anders zou het overal gebeuren.

Ik vermoed dat je gewoon recht heb op je loon en vakantiegeld en dat de studiekosten gewoon voor de werkgever zijn. (je bent immers niet zelf opgestapt zoals dat in het contract staat omschreven).
    Profiel opgeheven.
    pi_69609505
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:40 schreef Bierie het volgende:
    Ik vind dat iedereen wel heel makkelijk over het feit heen stapt dat er mondeling een vast contract is afgesproken (is immers ook bindend).
    Zonder bewijs is het niks waard...

TS, goed dat je voet bij stuk hebt gehouden! Die werkgever van je probeert je echt hard te naaien.
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
    pi_69616655
    Samenvatting:
    Die werkgever doet verschillende toezeggingen, maar als puntje bij paatlje komt staat er op het papier iets anders.

Je hebt gelijk. Een rechtszaak is (helaas) de enige manier voor jou om je recht te halen.
    Je werkgever loopt je namelijk achter je rug te belazeren terwijl hij je face to face iets anders vertelt.

Hij hoopt waarschijnlijk dat je tekent omdat jij afgaat op wat er mondeling is afgesproken.

Gelukkig voor jou lees je tenminste wat je tekent.

Zoals iedereen al heeft gezegd: je staat in je recht, en je moet er uit halen wat er in zit.
      maandag 1 juni 2009 @ 21:50:18 #64
    65960 sanger
    pi_69616701
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 18:40 schreef Bierie het volgende:
    Daarnaast vraag ik mij af of TS ook zelf een kopie van het nieuwe contract heeft. In dat geval kan je natuurlijk bij een arbeidsrechter duidelijk maken dat de werkgever eigenlijk probeerde onder de wet uit te komen door onder een andere B.V. een 4e contract bepaalde tijd aan te smeren.

Lijkt mij dat zoiets wettelijk niet mag. Anders zou het overal gebeuren.
    Dat mag wettelijk gezien wel degelijk. Waarom veel werkgevers het niet doen heeft denk ik te maken met opvolgend werkgeverschap en het zijn van een goed werkgever
    pi_69617369
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 19:54 schreef Sylver_ het volgende:
    Voor zover ik het begreep loopt het contract van rechtswege af en ik ben dan inderdaad ook wel erg benieuwd vanwaar een ontslagbrief..?
    Die brief lijkt mij enkel bedoeld om topic starter te laten tekenen zodat hij vast zit aan het terugbetalen van zijn studiekosten.
      maandag 1 juni 2009 @ 22:14:50 #66
    65960 sanger
    pi_69617742
    In de herziene brief kon TS niet eens tekenen, Die is dus wel alleen ter kennisgeving.
    pi_69637134
    @ Bierie: Ik wil zeker gaan proberen hier een schadevergoeding uit te slepen via de rechter.
    Ik heb geen kopie van het nieuwe tijdelijke contract nee, maar wel een heel team dat kan aantonen dat ik het voorgeschoteld kreeg. Er is openlijk over gesproken op het werk. Het hele team stond met open mond toen ze hoorde dat dit de manier was hoe het verder zou gaan.

@mgerben: Ja klopt! Maar aangezien hij me 2 keer een vast contract beloofd heeft en ook dat niet heeft waargemaakt was het vertrouwen al niet meer 100%, en heb ik gewoon voet bij stuk gehouden door te zeggen dat ik akkoord ga met alle afspraken, maar wel alleen als we die ook netjes op papier kunnen zetten. Als dat niet blijkt te kunnen trek ik daaruit wel mijn conclusie...

@sanger: Ik neem aan dat opvolgend werkgeverschap niet bij de wet is toegestaan toch?!

@crazy_ivan: Dat weet ik wel zeker ja, daarvoor ken ik ze goed genoeg...

Verder had ik beloofd de brieven en studiekostenregeling nog even te posten. Mijn scanner laat het even afweten dus ik heb er met de digicam even een foto van gemaakt. Kwaliteit is iets minder dan gescand maar nog altijd leesbaar.

Kom maar op met die reacties!

pi_69637337
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:27 schreef bjorn_a4 het volgende:
    @ Bierie: Ik wil zeker gaan proberen hier een schadevergoeding uit te slepen via de rechter.
    Ik heb geen kopie van het nieuwe tijdelijke contract nee, maar wel een heel team dat kan aantonen dat ik het voorgeschoteld kreeg. Er is openlijk over gesproken op het werk. Het hele team stond met open mond toen ze hoorde dat dit de manier was hoe het verder zou gaan.
    Ik denk niet dat je een schadevergoeding krijgt. Wel denk ik dat je die studiekosten niet hoeft te betalen.
    pi_69637599
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:35 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je een schadevergoeding krijgt. Wel denk ik dat je die studiekosten niet hoeft te betalen.

Als ik die studiekosten al niet hoef terug te betalen en mijn salaris + vakantiegeld gewoon krijg ben ik in principe al tevreden. Wat meer is is meegenomen.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 16:43:43 #70
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_69637621
    Het is toch zo klaar als een klontje?
    Je moet volgens de overeenkomst terugbetalen indien jij zelf de studie staakt / ontslag neemt in een bepaalde periode na de studie. Nou, dat is toch niet het geval?
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_69637695
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:43 schreef _Flash_ het volgende:
    Je moet volgens de overeenkomst terugbetalen indien jij zelf de studie staakt / ontslag neemt in een bepaalde periode na de studie. Nou, dat is toch niet het geval?
    Mijn zwakke punt is gewoon de regel waar in staat dat als uit de schoolregistratie blijkt dat er regelmatig verzuimd wordt de studiekosten alsnog worden doorbelast. Ik ben regelmatig niet op school geweest, maar van de andere kant ben ik er wel vaak genoeg geweest om gewoon door te kunnen gaan met de studie. Dus wat is regelmatig? Waar ligt de grens....
    pi_69637846
    One a side note.

Wat een ontzettende hufter is die chef van je. Echt ongelooflijk eigenlijk als je er goed over nadenk. Zou niet met iemand kunnen samenwerken die zijn mensen zo probeert te belazeren.
    Profiel opgeheven.
    pi_69638057
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:51 schreef Bierie het volgende:
    One a side note.

Wat een ontzettende hufter is die chef van je. Echt ongelooflijk eigenlijk als je er goed over nadenk. Zou niet met iemand kunnen samenwerken die zijn mensen zo probeert te belazeren.
    Precies ja, ik hoop ook echt dat hij flink op zijn bek gaat tijdens deze rechtzaak. Ik hoorde vandaag van een collega uit het andere filiaal dat zij hetzelfde contract aangeboden heeft gekregen en dit heeft geaccepteerd. Ik werk in winkel A en zij in winkel B, en vanaf 1 juni werkt zij officieel voor winkel A, maar in praktijk gewoon nog steeds op dezelfde plaats. Zij kon kiezen, op deze manier tekenen of vanaf 1 juni geen werk meer hebben. Voor haar zijn studiekosten niet aan de orde.
    Wel zei zij ook dat wanneer ze ergens anders een job kon krijgen, ze zo snel mogelijk weg ging bij dit bedrijf.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 17:05:01 #74
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_69638246
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 19:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Even goed lezen: hij gaat ervan uit dat hij in zijn recht staat, de rechter dit toe zal wijzen net als een vervolg contract. Welke hij aan zal nemen tot hij iets anders heeft gevonden.
    Totdat TS zijn krabbel heeft gezet onder een vast contract, loopt het oude gewoon af, en vervallen dus alle studiekosten. Dus ik snap je niet helemaal.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      dinsdag 2 juni 2009 @ 17:16:34 #75
    234835 blaatertje
    mekkert maar wat
    pi_69638632
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 19:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De werkgever mag neit het hele bedrag terugvorderen
    quote:
    1. De regeling bevat een tijdspanne waarin de werkgever geacht wordt baat te hebben van de door de werknemer tijdens zijn studiewerkzaamheden verworven kennis en vaardigheden;
    2. De regeling bevat de bepaling dat de werknemer zijn loon moet terugbetalen indien de dienstbetrekking tijdens of onmiddellijk na afloop van de studieperiode eindigt;
    3. De terugbetalingsverplichting vermindert naar evenredigheid van het voortduren van de dienstbetrekking gedurende de onder a. bedoelde tijdspanne.
    http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=69559
      dinsdag 2 juni 2009 @ 17:19:07 #76
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69638719
    Hoe kan je nu als werkgever pas op 20 mei aangeven dat je per 1 juni ontslagen bent?
    daar zit toch gewoon een opzegtermijn van minimaal 1 maand op.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 17:22:02 #77
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69638803
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:46 schreef bjorn_a4 het volgende:

[..]

Mijn zwakke punt is gewoon de regel waar in staat dat als uit de schoolregistratie blijkt dat er regelmatig verzuimd wordt de studiekosten alsnog worden doorbelast. Ik ben regelmatig niet op school geweest, maar van de andere kant ben ik er wel vaak genoeg geweest om gewoon door te kunnen gaan met de studie. Dus wat is regelmatig? Waar ligt de grens....
    daar gaat het niet om, de terugbetaling is omdat jij zogenaamd stopt met werken,maar dat is niet het geval.
    pi_69638921
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 17:19 schreef THEFXR het volgende:
    Hoe kan je nu als werkgever pas op 20 mei aangeven dat je per 1 juni ontslagen bent?
    niet als je contract afloopt
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      dinsdag 2 juni 2009 @ 17:41:15 #79
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69639343
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 17:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

niet als je contract afloopt
    ja, er is ook meerdere keren gesproken over contractsverlening en dat is niet doorgegaan, dat zal ook wegen bij de rechter.
    pi_69639789
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 17:19 schreef THEFXR het volgende:
    quote:
    quote:
    Op zondag 31 mei 2009 18:45 schreef THEFXR het volgende:
    oh ja, das waar ook
    .
    pi_69639819
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:27 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Verder had ik beloofd de brieven en studiekostenregeling nog even te posten. Mijn scanner laat het even afweten dus ik heb er met de digicam even een foto van gemaakt. Kwaliteit is iets minder dan gescand maar nog altijd leesbaar.

Kom maar op met die reacties!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Kwaliteit is ronduit slecht en onleesbaar (3 rode kruisjes ).
    .
    pi_69640084
    quote:

[..]

Lig je gewoon op schema met de opleiding, alle toetsen/examens die er eventueel bij horen gehaald?

p.s. Je naam staat nog op de 1e scan...
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:06:40 #83
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69640099
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Totdat TS zijn krabbel heeft gezet onder een vast contract, loopt het oude gewoon af, en vervallen dus alle studiekosten. Dus ik snap je niet helemaal.
    Nogmaals: in de posts GING TS uit van het HYPOTHETISCHE geval dat wanneer hij het nieuwe contract ZOU gaan tekenen zodat hij DAARNA tijd had om een nieuwe baan te gaan zoeken en DAARNA ontslag zou nemen. In DAT geval zou TS zelf ontslag nemen en in DAT geval zou er op grond van de studieregeling een terugbetalingsverplichting zijn.

Maar aangezien TS er (heel wijs) voor heeft gekozen om niet voor dit HYPOTHETISCHE geval te kiezen, is bovenstaande HYPOTHETISCHE mogelijkheid niet meer van toepassing.
    Ik hoop dat het nu duidelijk is.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:19:03 #84
    65960 sanger
    pi_69640496
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:27 schreef bjorn_a4 het volgende:@sanger: Ik neem aan dat opvolgend werkgeverschap niet bij de wet is toegestaan toch?!
    Het is wel degelijk toegestaan. Het is in feite ter bescherming van de werknemer (om dit soort constructies te vermijden)

Het betekent niets meer dan dat de rechten van de werknemer doorlopen bij de "nieuwe werkgever" vanaf de oude werkgever. Denk aan aantal tijdelijke contracten, arbeidsvoorwaarden, toegezegde bonussen en studies etc.

Waar het regelmatig gebeurt is als iemand via een uitzendbureau ziek is geweest (in de uitzendwereld is ziek zijn gelijk aan einde dienstbetrekking en weer aan het werk gaan een nieuwe dienstbetrekking) en vervolgens een aantal (twee) contracten krijgt aangeboden. Feitelijk is de uitzendkracht dan in dienst voor onbepaalde tijd (hij heeft immers twee uitzendcontracten en twee contracten bij de opvolgende werkgever gehad = 4 contracten = contract voor onbepaalde tijd).

Er is dan vaak veel sneller sprake van opvolgend werkgeverschap dan de bedoeling was.

[ Bericht 18% gewijzigd door sanger op 02-06-2009 18:25:40 ]
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:30:04 #85
    65960 sanger
    pi_69640843
    Gezien de studiekostenovereenkomst hoef je je geen zorgen te maken. Ind e overeenkomst wordt puur gesproken van terugbetaling indien jij de dienstbetrekking opzegt. Daar is hier geen sprake van; het bewijs is de brief waarin de werkgever het niet voortzetten bevestigt.

Ik zou een briefje terugsturen waarin je stelt dat de studiekostenovereenkomst alleen dan een terugbetalingsregeling kent wanneer jij als werknemer ontslag neemt. Vermeld dat daar geen sprake van is omdat zij het contract niet wensen te verlengen, voeg een kopie van de studiekostenovereenjkomst bij waarin je highlight in alinea 3:

• Het woordje werknemer
  • indien hij/zij

Stel vervolgens dat er geen sprake van is dat de werknemer (die bedoeld wordt met hij/zij) opzegt en dat een terugbetalingsregeling niet van kracht is.

Daarnaast zou ik vermelden dat ze formeel geen recht hebben om je uitbetaling te reserveren en dat je per ommegaande betaling hiervan verwacht.
  • Everything you want is on the other side of fear.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:31:22 #86
    65960 sanger
    pi_69640887
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nogmaals: in de posts GING TS uit van het HYPOTHETISCHE geval dat wanneer hij het nieuwe contract ZOU gaan tekenen zodat hij DAARNA tijd had om een nieuwe baan te gaan zoeken en DAARNA ontslag zou nemen. In DAT geval zou TS zelf ontslag nemen en in DAT geval zou er op grond van de studieregeling een terugbetalingsverplichting zijn.

Maar aangezien TS er (heel wijs) voor heeft gekozen om niet voor dit HYPOTHETISCHE geval te kiezen, is bovenstaande HYPOTHETISCHE mogelijkheid niet meer van toepassing.
    Ik hoop dat het nu duidelijk is.
    En zelfs dan kun je er over discusseren als er bij de "nieuwe werkgever" geen nieuw studiekostencontract was afgesloten. Maar laten we het daar maar niet over hebben
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:32:44 #87
    65960 sanger
    pi_69640935
    quote:

[..]

Regelmatig is over het algemeen meer dan de helft.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 18:33:40 #88
    65960 sanger
    pi_69640966
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 17:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, er is ook meerdere keren gesproken over contractsverlening en dat is niet doorgegaan, dat zal ook wegen bij de rechter.
    Maar zolang TS dat niet kan aantonen zal een rechter het niet laten meewegen. Iedere gefrustreerde werknemer kan dat wel roepen bij wijze van spreken.
    pi_69643828
    Het is wel degelijk toegestaan. Het is in feite ter bescherming van de werknemer (om dit soort constructies te vermijden)

Die zin begrijp ik niet helemaal om eerlijk te zijn.... Is de constructie die mijn werkgever heeft bedacht toegestaan of toch niet?
      dinsdag 2 juni 2009 @ 20:25:58 #90
    65960 sanger
    pi_69645031
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 19:54 schreef bjorn_a4 het volgende:

Die zin begrijp ik niet helemaal om eerlijk te zijn.... Is de constructie die mijn werkgever heeft bedacht toegestaan of toch niet?
    Het is toegestaan om na bv. 3 tijdelijke contracten de werknemer een contract vanuit een andere BV te geven/aan te bieden. Er is geen enkele wet die dat verbiedt. Dat is iets tussen werkgever en werknemer.

Echter heeft de wetgever bepaald dat de werknemer, en dan met name zijn rechten, moeten worden beschermt indien de functie, werkzaamheden en werkplek gelijk blijven en het dus eigenlijk om dezelfde baan gaat. Juist om te voorkomen dat een werkgever op deze manier altijd onder een vast contract uit kan komen, wat ten nadele is voor de werknemer, die heeft immers minder zekerheid en rechten vanuit de arbeidsovereenkomst.

Die beschermingsregel heet (zeg maar) opvolgend werkgeverschap. Die regeling bepaalt dat je rechten van de oude op de nieuwe werkgever overgaan. Je contract bij de nieuwe werkgever (lees andere BV) is dus eigenlijk een volgcontract op je oude. Een 4de contract of een totale arbeidsduur van langer dan 3 jaar verdeeld over beide werkgevers zou dus automatisch een contract voor onbepaalde tijd zijn.
    pi_69648041
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 20:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is toegestaan om na bv. 3 tijdelijke contracten de werknemer een contract vanuit een andere BV te geven/aan te bieden. Er is geen enkele wet die dat verbiedt. Dat is iets tussen werkgever en werknemer.

Echter heeft de wetgever bepaald dat de werknemer, en dan met name zijn rechten, moeten worden beschermt indien de functie, werkzaamheden en werkplek gelijk blijven en het dus eigenlijk om dezelfde baan gaat. Juist om te voorkomen dat een werkgever op deze manier altijd onder een vast contract uit kan komen, wat ten nadele is voor de werknemer, die heeft immers minder zekerheid en rechten vanuit de arbeidsovereenkomst.

Die beschermingsregel heet (zeg maar) opvolgend werkgeverschap. Die regeling bepaalt dat je rechten van de oude op de nieuwe werkgever overgaan. Je contract bij de nieuwe werkgever (lees andere BV) is dus eigenlijk een volgcontract op je oude. Een 4de contract of een totale arbeidsduur van langer dan 3 jaar verdeeld over beide werkgevers zou dus automatisch een contract voor onbepaalde tijd zijn.
    Helemaal duidelijk, bedankt voor je uitleg! Als alleen het contract ter sprake was geweest had ik het waarschijnlijk wel getekend, al helemaal nu ik dit weet. Het was alleen geen optie om de eerste brief niet te tekenen en het contract wel. Door al dit gerommel zijn de arbeidsomstandigheden ook niet meer wat ze geweest zijn, mocht ik al terugkeren. Het is gewoon afgelopen daar, hoop alleen op een goede regeling wat betreft de studiekosten/salaris/vakantiegeld/boete
      dinsdag 2 juni 2009 @ 21:42:06 #92
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69648591
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 18:31 schreef sanger het volgende:

[..]

En zelfs dan kun je er over discusseren als er bij de "nieuwe werkgever" geen nieuw studiekostencontract was afgesloten. Maar laten we het daar maar niet over hebben
    Klopt. Maar ja, als er sprake is van een opvolgend werkgever, is dat iets moeilijker vol te houden.
    Maar zoals gezegd: het was allemaal HYPOTHETISCH.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 21:51:58 #93
    65960 sanger
    pi_69648984
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 21:42 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Klopt. Maar ja, als er sprake is van een opvolgend werkgever, is dat iets moeilijker vol te houden.
    Maar zoals gezegd: het was allemaal HYPOTHETISCH.
    Dat zou indd tegenstridig/hypocriet zijn
    pi_69649486
    Wat een belachelijke situatie, volgens mij kan je werkgever je helemaal niets maken.

Ben wel benieuwd hoe dit verder loopt...
    pi_69649633
    Inderdaad echt een belachelijke situatie, waar ik op dit moment 24/7 mee bezig ben... Ik heb wel enorm veel aan de reacties op dit forum! Morgen het advocaatbezoek voorbereiden, en donderdag zal ik jullie informeren over de ingeschatte kansen door de advocaat.
    pi_69651072
    tvp

belachelijk hoe je werkgever hiermee omgaat, ik kan altijd wel advies gebruiken. (niet dat ik in een soortgelijke situatie zit, maar zodat ik het ook weet).

succes ts, je staat 100% in je recht.
    I pwn u!
    pi_69655227
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 22:07 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Inderdaad echt een belachelijke situatie, waar ik op dit moment 24/7 mee bezig ben...
    Ik kan me dat levendig voorstellen, vandaar dat ik je vanaf deze plaats even mijn steun wil toezeggen. Misschien helpt het als ik zeg overtuigd te zijn van je gelijk en van een goede afloop, het zal je wel de nodige tijd en energie kosten omdat je je gelijk in rechte zal moeten halen.

In feite is alles al zo'n beetje gezegd door deze en gene, ik wil dan ook volstaan met _Flash_ te quoten:
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:43 schreef _Flash_ het volgende:
    .
    pi_69731652
    Update! Gisteren bij mijn advocaat geweest. Plan de campagne is geen kort geding, maar een normaal proces. Sterker nog, hoe langer hoe liever. Reden hiervoor is dat ik mijn advocaatkosten op 95 euro na volledig vergoed krijg, en de werkgever geen enkel recht op vergoeding heeft. Hoe langer alles duurt, hoe hoger ook zijn advocaatkosten worden, hoe eerder hij zal zwikken er aan toegeeft dat hij fout zit. De advocaatkosten liggen al gauw hoger dan de kosten waar het in deze kwestie om gaat. Bovendien is het zo dat mocht de werkgever niet akkoord gaan met de in de brief van mijn advocaat voorgestelde eisen, het gaat komen tot een compromis of een rechtzaak, en indien het komt tot een rechtzaak de werkgever grote kans loopt mij alsnog een vast contract aan te moeten bieden, en aangezien we tegen die tijd wel eens een jaar verder kunnen zijn is hij dan ook verplicht de tussenliggende maanden gewoon nog loon uit te betalen, plus de wettelijke verhoging. Deze is tegen die tijd zo hoog opgelopen dat ik direct zelf ontslag kan nemen en daarmee de studiekosten betaal. Dit is nogal een fictief verhaal, omdat hij het waarschijnlijk nooit zo ver zal laten komen en voor die tijd wel zal toegeven dat hij fout zit en een overeenkomst met ons zal treffen. Hieronder de brief van mijn advocaat gericht aan de werkgever, tevens geanonimiseerd.

****, 4 juni 2009

Inzake : ********
    Uw kenmerk : - -
    Ons kenmerk : *****

Geachte heer ****

Tot mij heeft zich gewend de heer ****, wonende te**** met het verzoek zijn belangen te behartigen en u naar aanleiding van uw brief d.d. 29 mei jl. als volgt te berichten.
    Op de eerste plaats merk ik op dat cliënt niet gehouden is om enige studiekosten aan u te voldoen. Immers, u en cliënt zijn een studiekostenregeling overeengekomen, waarin staat vermeld wanneer werknemer verplicht is de gemaakte kosten te vergoeden. Los van de vraag of de betreffende bepaling juridisch houdbaar is, doet zich geen van de daarin vermelde omstandigheden voor. Cliënt is u dan ook geen enkel bedrag uit hoofde van studiekosten verschuldigd.

Vervolgens begreep ik van cliënt dat u het salaris van mei, inclusief vakantiegeld, niet uitbetaalt totdat cliënt zijn handtekening plaatst onder uw brief waarin staat vermeld dat hij wel tot terugbetaling van studiekosten overgaat. Hiermee handelt u niet alleen in strijd met het goed werkgeverschap zoals opgenomen in artikel 7:611 BW, maar is zulks ook juridisch gezien niet toegestaan. Verrekening van salaris is ex art. 7:632 BW slechts in een beperkt aantal gevallen toegestaan, welke gevallen thans niet aan de orde zijn. Daarenboven dient u hoe dan ook rekening te houden met de voor cliënt geldende beslagvrije voet. Cliënt heeft dan ook recht op uitbetaling van het salaris van mei 2009, vermeerderd met het vakantiegeld. Voorts heeft cliënt recht op de wettelijke verhoging ex art. 7:625 BW en de wettelijke rente ex art. 6:119 BW.

Voorts maakte cliënt mij erop attent dat u tot tweemaal toe heeft toegezegd dat cliënt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgt, zulks onder dezelfde voorwaarden als waaronder cliënt tot nu toe gewerkt heeft. Thans wenst u kennelijk op deze toezegging terug te komen, aangezien cliënt niet genegen is om een handtekening te plaatsen onder uw brief waarin u vraagt om terugbetaling van de studiekosten. Zulks vormt echter geen enkele reden om op uw aanbod tot een vast contract, hetwelk door cliënt is aanvaard, terug te komen.

Cliënt stelt zich dan ook op het standpunt dat hij thans op basis van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij u in dienst is. Cliënt vordert dan ook loondoorbetaling, terwijl cliënt vanzelfsprekend bereid is om op uw verzoek de werkzaamheden te hervatten. In dit verband merk ik nog op dat het werkzaam zijn bij een opticien een voorwaarde is voor het voltooien van de betreffende studie. Indien en voorzover u zich op het standpunt mocht stellen dat cliënt niet meer bij u in dienst is, stel ik nu reeds vooralsdan aansprakelijk voor de door cliënt geleden en te lijden schade aangaande het niet kunnen voltooien van de betreffende studie.
    Gelet op het bovenstaande wordt u hierbij verzocht, en voorzover nodig gesommeerd, om vóór 17 juni a.s.:
    het salaris van mei 2009, vermeerder met het vakantiegeld, te voldoen op het bij u bekende rekeningnummer van cliënt, zulks vermeerderd met de wettelijke verhoging ex art. 7:625 BW en de wettelijke rente ex art. 6:119 BW;
    mij schriftelijk te bevestigen dat cliënt niet gehouden is om enige studiekosten terug te betalen;
    mij schriftelijk te bevestigen dat cliënt bij u in dienst is op basis van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, onder vermelding van datum en tijdstip waarop cliënt de werkzaamheden kan hervatten;
    een bedrag van ¤ 150,00 te voldoen uit hoofde van buitengerechtelijke incassokosten op rekeningnummer ***** t.n.v. **** te ****

Indien u niet tijdig of niet volledig aan voornoemde sommaties voldoet, acht cliënt zich vrij u zonder nadere aankondiging in rechte te betrekken.

Cliënt vertrouwt erop dat u tot een correcte afwikkeling zult overgaan en cliënt spreekt het vertrouwen uit dat de arbeidsrelatie op een prettige wijze kan worden voortgezet.
    Inmiddels verblijf ik,

hoogachtend,

Ik ben benieuwd naar de reactie hierop...
      vrijdag 5 juni 2009 @ 10:50:22 #99
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_69731969
    Huilen dan.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 10:54:09 #100
    65960 sanger
    pi_69732089
    Nette brief

Hoop je nu echt weer daar aan de slag te kunnen?
      vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:26 #101
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_69732467
    Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt en ze bluffen maar een beetje. Je hebt nu je tanden laten zien, en aangetoond dat je het meent. Nu kwestie van voet bij stuk houden en de overwinning is voor jou! Succes!
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_69732596
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 10:40 schreef bjorn_a4 het volgende:
    ****, 4 juni 2009

Inzake : ********
    Uw kenmerk : - -
    Ons kenmerk : *****

Geachte heer ****

Tot mij heeft zich gewend de heer ****, wonende te**** met het verzoek zijn belangen te behartigen en u naar aanleiding van uw brief d.d. 29 mei jl. als volgt te berichten.
    Op de eerste plaats merk ik op dat cliënt niet gehouden is om enige studiekosten aan u te voldoen. Immers, u en cliënt zijn een studiekostenregeling overeengekomen, waarin staat vermeld wanneer werknemer verplicht is de gemaakte kosten te vergoeden. Los van de vraag of de betreffende bepaling juridisch houdbaar is, doet zich geen van de daarin vermelde omstandigheden voor. Cliënt is u dan ook geen enkel bedrag uit hoofde van studiekosten verschuldigd.

Vervolgens begreep ik van cliënt dat u het salaris van mei, inclusief vakantiegeld, niet uitbetaalt totdat cliënt zijn handtekening plaatst onder uw brief waarin staat vermeld dat hij wel tot terugbetaling van studiekosten overgaat. Hiermee handelt u niet alleen in strijd met het goed werkgeverschap zoals opgenomen in artikel 7:611 BW, maar is zulks ook juridisch gezien niet toegestaan. Verrekening van salaris is ex art. 7:632 BW slechts in een beperkt aantal gevallen toegestaan, welke gevallen thans niet aan de orde zijn. Daarenboven dient u hoe dan ook rekening te houden met de voor cliënt geldende beslagvrije voet. Cliënt heeft dan ook recht op uitbetaling van het salaris van mei 2009, vermeerderd met het vakantiegeld. Voorts heeft cliënt recht op de wettelijke verhoging ex art. 7:625 BW en de wettelijke rente ex art. 6:119 BW.

Voorts maakte cliënt mij erop attent dat u tot tweemaal toe heeft toegezegd dat cliënt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgt, zulks onder dezelfde voorwaarden als waaronder cliënt tot nu toe gewerkt heeft. Thans wenst u kennelijk op deze toezegging terug te komen, aangezien cliënt niet genegen is om een handtekening te plaatsen onder uw brief waarin u vraagt om terugbetaling van de studiekosten. Zulks vormt echter geen enkele reden om op uw aanbod tot een vast contract, hetwelk door cliënt is aanvaard, terug te komen.

Cliënt stelt zich dan ook op het standpunt dat hij thans op basis van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij u in dienst is. Cliënt vordert dan ook loondoorbetaling, terwijl cliënt vanzelfsprekend bereid is om op uw verzoek de werkzaamheden te hervatten. In dit verband merk ik nog op dat het werkzaam zijn bij een opticien een voorwaarde is voor het voltooien van de betreffende studie. Indien en voorzover u zich op het standpunt mocht stellen dat cliënt niet meer bij u in dienst is, stel ik nu reeds vooralsdan aansprakelijk voor de door cliënt geleden en te lijden schade aangaande het niet kunnen voltooien van de betreffende studie.
    Gelet op het bovenstaande wordt u hierbij verzocht, en voorzover nodig gesommeerd, om vóór 17 juni a.s.:
    het salaris van mei 2009, vermeerder met het vakantiegeld, te voldoen op het bij u bekende rekeningnummer van cliënt, zulks vermeerderd met de wettelijke verhoging ex art. 7:625 BW en de wettelijke rente ex art. 6:119 BW;
    mij schriftelijk te bevestigen dat cliënt niet gehouden is om enige studiekosten terug te betalen;
    mij schriftelijk te bevestigen dat cliënt bij u in dienst is op basis van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, onder vermelding van datum en tijdstip waarop cliënt de werkzaamheden kan hervatten;
    een bedrag van ¤ 150,00 te voldoen uit hoofde van buitengerechtelijke incassokosten op rekeningnummer ***** t.n.v. **** te ****

Indien u niet tijdig of niet volledig aan voornoemde sommaties voldoet, acht cliënt zich vrij u zonder nadere aankondiging in rechte te betrekken.

Cliënt vertrouwt erop dat u tot een correcte afwikkeling zult overgaan en cliënt spreekt het vertrouwen uit dat de arbeidsrelatie op een prettige wijze kan worden voortgezet.
    Inmiddels verblijf ik,

hoogachtend,

Touché
    .
    pi_69733773
    coole brief

hoe worden jouw advocaatkosten vergoedt? Rechtsbijstandsverzekering?
      vrijdag 5 juni 2009 @ 11:52:49 #104
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_69733897
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:48 schreef aroha-nui het volgende:
    coole brief

hoe worden jouw advocaatkosten vergoedt? Rechtsbijstandsverzekering?
    Hoogstwaarschijnlijk is het salaris van TS te laag zodat de advocaatkosten door de overheid worden vergoed. Iedereen moet immers toegang hebben tot de rechter.

Maar qua brief zou het helpen om bedragen te noemen. En het is ook goed voor TS om te weten om welke bedragen het precies gaat. Immers die wettelijke verhoging welk percentage over welk deel van het salaris dat is weet de ex werkgever van TS hoogstwaarschijnlijk ook niet.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 12:07:24 #105
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_69734398
    Ik krijg een behoorlijk harde lul van die brief, goed werk TS.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_69734688
    Geniale brief. Heel netjes

En vooral voet bij stuk houden en je niet laten intimideren!
    Profiel opgeheven.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 juni 2009 @ 12:29:00 #107
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_69735083
    Prima brief!

Ik denk overigens dat de werkgever van mening is dat je ontslagen bent, dan zou hij immers de studiekosten terug moeten krijgen (dat staat in de studiekostenovereenkomst). Er is natuurlijk een subtiel verschil tussen ontslagen worden of het aflopen van een contract
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_69735161
    Haha bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik zou ook buikpijn krijgen als deze brief op mijn deurmat zou vallen! Wat betreft de wettelijke verhoging is het zo dat we allereerst afwachten of geld daadwerkelijk zal worden overgemaakt, en op het moment dat het geld ontvangen is zal bekeken worden hoeveel dagen dit te laat is, en zal er een navordering volgen voor de wettelijke verhoging.
    pi_69735229
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:29 schreef Rewimo het volgende:
    Prima brief!

Ik denk overigens dat de werkgever van mening is dat je ontslagen bent, dan zou hij immers de studiekosten terug moeten krijgen (dat staat in de studiekostenovereenkomst). Er is natuurlijk een subtiel verschil tussen ontslagen worden of het aflopen van een contract
    Precies, en het mooie is dat er in al hun schrijven staat dat het contract voor bepaalde tijd simpelweg is afgelopen. Het woord ontslag is nooit gevallen.

Buiten dat wist de advocaat mij nog te vertellen dat hij er op de eerste plaats van uit ging dat mijn verzuim op school geen rol speelde omdat ik nog altijd voldoende aanwezig ben geweest om de opleiding te kunnen afronden, en buiten dat zou indien dit de reden was voor het niet afgeven van een contract voor onbepaalde tijd dit specifiek in hun brieven als reden vermeld moeten staan.
    pi_69739102
    Goede brief, ik ben erg benieuwd naar hun reactie. Hou ons op de hoogte
    pi_69739595
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:34 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Buiten dat wist de advocaat mij nog te vertellen dat hij er op de eerste plaats van uit ging dat mijn verzuim op school geen rol speelde omdat ik nog altijd voldoende aanwezig ben geweest om de opleiding te kunnen afronden, en buiten dat zou indien dit de reden was voor het niet afgeven van een contract voor onbepaalde tijd dit specifiek in hun brieven als reden vermeld moeten staan.
    Het argument klopt op zich wel maar in feite heb je nog helemaal geen brief dienaangaande (geen ontslagbrief) mogen ontvangen. De werkgever heeft -feitelijk tegen ontslag!- dus ook nog geen argumenten naar voren gebracht, op dat punt ligt alles nog open.
    .
    pi_69743879
    Ik ben benieuwd hoe de werkgever reageert.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 16:39:23 #113
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_69743944
    ZO, die werkgever van jou, gaat wel piepen geloof ik!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 16:47:30 #114
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_69744250
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 16:39 schreef THEFXR het volgende:
    ZO, die werkgever van jou, gaat wel piepen geloof ik!
    Volgens mij ligt hij in de foetushouding op de grond met een duim in zijn mond zichzelf in slaap te huilen
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      vrijdag 5 juni 2009 @ 17:33:09 #115
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_69745767
    TVP, interessante case.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 18:09:14 #116
    224610 Kaar68
    ~eerst denken dan doen~
    pi_69746779
    Er staat toch onderaan de overeenkomst "wordt de werknemer op grond van art. blablabla binnen deze tijd ontslagen, ook dan geldt terugbetaling".
    We hebben het hier niet over ontslag, maar toch denk ik dat de werkgever hier wel een punt heeft.

Verder ziet de brief er prima uit, al denk ik niet dat de sfeer dusdanig is dat er nog een vast contract uitgesleept kan worden.
    ~gedachten zijn meestal geen feiten~
    pi_69747652
    die "blabla" bedoel je artikel 7:677 en 678 mee?
    "De partij die opzegt zonder een dringende reden of zonder gelijktijdige mededeling van de dringende reden is schadeplichtig"

De opzegger is de baas, want die stuurde hem de winkel uit

Artikel 7:678 gaat over fraude, diefstal, dronkenschap, e.d.: geen van allen redenen die de baas heeft opgegeven.
    pi_69748190
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 17:33 schreef Ludootje het volgende:
    TVP, interessante case.
    pi_69748585
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 18:36 schreef aroha-nui het volgende:
    die "blabla" bedoel je artikel 7:677 en 678 mee?
    "De partij die opzegt zonder een dringende reden of zonder gelijktijdige mededeling van de dringende reden is schadeplichtig"

De opzegger is de baas, want die stuurde hem de winkel uit

Artikel 7:678 gaat over fraude, diefstal, dronkenschap, e.d.: geen van allen redenen die de baas heeft opgegeven.
    Art 7:677 en 7:678 horen bij elkaar. De eerste geeft aan dat ontslag op staande voet mogelijk is, door beide partijen. 7:678 bevat een lijst met geldige redenen waarom de werkgever de werknemer op staande voet mag ontslaan.
    Er wordt niet verwezen naar 7:679 (geldige redenen voor de werknemer om ontslag op staande voet te nemen). Ze horen dus bij elkaar, die 677 en 678. En ze zijn idd beide niet van toepassing.
    pi_69756379
    Precies, die nummers doelen niet op iets dat hier aan de orde is...
    Een vast contract er uit halen is ook niet de bedoeling uiteindelijk, is meer bedoeld om even de tanden te laten zien, en zoals ik al zei, als het komt tot een rechtzaak dan zijn we een jaar verder en is de werkgever verplicht om het loon van tussenliggende maanden alsnog uit te betalen en daarbij nog de wettelijke verhoging. Deze is tegen die tijd nog hoger dan de studiekosten, dus dan neem ik zelf mijn ontslag wel de dag na de kwestie en betaal ik de studiekosten zelf. Ik ga er niet van uit dat dit gaat komen tot een rechtzaak, maar dat er ergens een compromis getroffen gaat worden.
    pi_69758378
    Geniale brief dit

Ben dan ook reuze nieuwsgierig naar de uitkomst!
    pi_69760253
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef bjorn_a4 het volgende:
    dus dan neem ik zelf mijn ontslag wel de dag na de kwestie en betaal ik de studiekosten zelf.
    Ontslag nemen? Op welke gronden? En dan? Heb je al een nieuwe job of doe je aanspraak op WW? Die kon je dan wel eens mislopen of met terugwerkende kracht mogen terugbetalen.
    .
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 juni 2009 @ 02:34:33 #123
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69761482
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 22:43 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Precies, die nummers doelen niet op iets dat hier aan de orde is...
    Een vast contract er uit halen is ook niet de bedoeling uiteindelijk, is meer bedoeld om even de tanden te laten zien, en zoals ik al zei, als het komt tot een rechtszaak dan zijn we een jaar verder en is de werkgever verplicht om het loon van tussenliggende maanden alsnog uit te betalen en daarbij nog de wettelijke verhoging. Deze is tegen die tijd nog hoger dan de studiekosten, dus dan neem ik zelf mijn ontslag wel de dag na de kwestie en betaal ik de studiekosten zelf. Ik ga er niet van uit dat dit gaat komen tot een rechtszaak, maar dat er ergens een compromis getroffen gaat worden.
    Dan zou ik minstens een aantal dagen gaan werken en dan kijken of je bij een andere opticën aan de slag kan met de regeling dat deze nieuwe werkgever jouw studiekosten betaalt aan jou en jij aan werkgever 1.
    Uiteraard in dit geval wel op een andere werklocatie en niet alleen van naam

Hoewel ik denk ik zelfs nog wel in staat zou zijn de werkgever nog veel meer dwars te zitten en juist blijven werken, opleiding volgen en zorgen dat je je papiertje in je zak hebt.
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      zaterdag 6 juni 2009 @ 09:07:36 #124
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69762898
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 02:34 schreef Nizno het volgende:
    Hoewel ik denk ik zelfs nog wel in staat zou zijn de werkgever nog veel meer dwars te zitten en juist blijven werken, opleiding volgen en zorgen dat je je papiertje in je zak hebt.
    Het moet natuurlijk ook werkbaar zijn. De werkgever kan jou ook dwars gaan zitten.
    pi_69763045
    Ja precies, het is een vrij klein bedrijf waarbij je ongeveer de halve week met de baas zelf aan het werk bent, dus dat schiet niet echt op. Indien zou blijken dat ik de maanden tussen nu en het proces recht zou hebben gehad op loondoorbetaling zal ik natuurlijk een eventuele ww uitkering terug moeten betalen.
    Op dit moment ben ik bezig met vrijwilligerswerk, heb een aanvraag voor ww gedaan, en verwacht binnen een maand aan de slag te kunnen binnen het bedrijf van mijn vader.
    pi_69764061
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 09:28 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Ja precies, het is een vrij klein bedrijf waarbij je ongeveer de halve week met de baas zelf aan het werk bent, dus dat schiet niet echt op. Indien zou blijken dat ik de maanden tussen nu en het proces recht zou hebben gehad op loondoorbetaling zal ik natuurlijk een eventuele ww uitkering terug moeten betalen.
    Op dit moment ben ik bezig met vrijwilligerswerk, heb een aanvraag voor ww gedaan, en verwacht binnen een maand aan de slag te kunnen binnen het bedrijf van mijn vader.
    De looninkomsten bij je pa konden wel eens in mindering worden gebracht op de na te betalen looninkomsten bij je (ex-)baas.
    .
    pi_69764385
    Hoezo?
      zaterdag 6 juni 2009 @ 11:29:31 #128
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69764637
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 11:00 schreef r_one het volgende:

[..]

De looninkomsten bij je pa konden wel eens in mindering worden gebracht op de na te betalen looninkomsten bij je (ex-)baas.
    Inderdaad. Ik zou me even rustig houden wat het aannemen van nieuw werk betreft.
    Je stelt je immers op het standpunt dat je recht hebt op een verlenging van je contract. Dan is het vreemd om ondertussen een nieuwe baan aan te nemen.
    Je (ex-)werkgever kan dan stellen dat er geen sprake is van (gedeeltelijke) loonderving zodat hij, word jij in het gelijk gesteld, niet alle achterstallige loon hoeft te betalen.
    pi_69765155
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 17:19 schreef bjorn_a4 het volgende:

Volgens mij is dat een vorm van fraude die heel moeilijk aan te pakken is. Het is een vorm van overhevelen van middelen van het ene het naar het andere bedrijf zonder op te draaien voor allerlei kosten en verplichtingen di er natuurlijk niet voor niets zijn. Ik heb wel eens een reportage gezien over een kerel in Groningen die dat soort praktijken op zijn horeca bedrijven toepast. In mijn ogen is je werkgever iig een crimineel als hij dit soort trucs toepast.
    pi_69862032
    Heeft de TS het bedrag al op ze'n rekening?

Die brief is
    pi_69863408
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:33 schreef Doagere het volgende:
    Heeft de TS het bedrag al op ze'n rekening?

Haha... was dat maar waar....
    pi_69875168
    Nog niks gehoord op de brief?
      dinsdag 9 juni 2009 @ 20:44:46 #133
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_69875522
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 11:29 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zou me even rustig houden wat het aannemen van nieuw werk betreft.
    Je stelt je immers op het standpunt dat je recht hebt op een verlenging van je contract. Dan is het vreemd om ondertussen een nieuwe baan aan te nemen.
    Je (ex-)werkgever kan dan stellen dat er geen sprake is van (gedeeltelijke) loonderving zodat hij, word jij in het gelijk gesteld, niet alle achterstallige loon hoeft te betalen.
    Misschien maar zolang TS aangeeft meteen beschikbaar te zijn om weer aan de slag te gaan lijkt het me geen probleem. Dat hij ondertussen bezig is in het bedrijf van zijn vader is ook maar omdat de ex werkgever moeilijk doet en de schoorsteen moet ondertussen toch ook roken..
      dinsdag 9 juni 2009 @ 21:18:36 #134
    90429 Arnold_fan
    I'll be back
    pi_69876794
    TVP, interessant om te lezen.
    Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
    pi_69879924
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:07 schreef eleusis het volgende:
    Ik krijg een behoorlijk harde lul van die brief, goed werk TS.
    pi_69882515
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 11:49 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een vorm van fraude die heel moeilijk aan te pakken is. Het is een vorm van overhevelen van middelen van het ene het naar het andere bedrijf zonder op te draaien voor allerlei kosten en verplichtingen di er natuurlijk niet voor niets zijn. Ik heb wel eens een reportage gezien over een kerel in Groningen die dat soort praktijken op zijn horeca bedrijven toepast. In mijn ogen is je werkgever iig een crimineel als hij dit soort trucs toepast.
    Je bedoeld de Kooistra Methode. Zembla heeft hier een documentaire over: http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20040212/zembla
    pi_69896241
    Ik heb tot op heden nog niets van de werkgever vernomen. Waarschijnlijk zal ook hij zich aan het orienteren zijn bij een advocaat, om te zien hoe hij hier het verstandigst mee om kan gaan. Het zijn erg principiele mensen die het waarschijnlijk nog liever op een rechtzaak laten aankomen dan dat ze eraan toegeven.
    Ik wacht gespannen af.....
    pi_69896678
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 13:38 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Ik heb tot op heden nog niets van de werkgever vernomen. Waarschijnlijk zal ook hij zich aan het orienteren zijn bij een advocaat, om te zien hoe hij hier het verstandigst mee om kan gaan. Het zijn erg principiele mensen die het waarschijnlijk nog liever op een rechtzaak laten aankomen dan dat ze eraan toegeven.
    Ik wacht gespannen af.....
    Lijkt mij ook ja. Is natuurlijk te mooi om waar te zijn dat ze meteen huilend en vergiffenis smekend op je stoep liggen
      woensdag 10 juni 2009 @ 15:06:57 #139
    65960 sanger
    pi_69899325
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 23:45 schreef Daan1992 het volgende:

[..]

Je bedoeld de Kooistra Methode. Zembla heeft hier een documentaire over: http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20040212/zembla
    Als dat zo is dan betreft het en wezenlijk andere situatie natuurlijk.
    pi_69900027
    TVP
      Milf woensdag 10 juni 2009 @ 15:49:06 #141
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_69900599
    TVP
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_69901500
    Ik ben stiekum erg benieuwd welke opticien in r'mnd dat is.... heb er zelf begin dit jaar gesjopt voor een bril, misschien ben ik TS wel tegengekomen.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_69907490
    Van benieuwd zijn kun je oud worden
    Zodra de zaak is afgehandeld zal ik de naam hier groooots plaatsen.
      woensdag 10 juni 2009 @ 20:06:14 #144
    89647 Cappy
    Gelegenheids dichter
    pi_69909945
    Ik hou wel van zulke brieven helaas krijg ik ze sinds 01-01-2009 bijna niet meer te zien. Vroeger kregen wij een kopie van de brieven die de rechtsbijstandverzekeraars naar een tegenpartij stuurde, maar nu is dat gestopt tenzij een verzekerde een tussenpersoon machtigt om ze te ontvangen .. bummer.

Ik hoop voor de TS dat het hiermee helemaal goed komt, maar sta er niet versteld van als je een gepeperde brief retour krijgt ( niet gelijk onder de indruk daar van zijn hoor, een scherpe tong op papier wil nog niet zeggen dat er echt inhoudelijk wat weerlegt wordt )

Cheerio
    Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
    Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
    pi_70015547
    Neem toch aan dat de ex-baas van TS nu toch wel zo een beetje iets van zich heeft moeten laten horen?...

Ben gewoon erg benieuwd naar de reactie
    Profiel opgeheven.
      maandag 15 juni 2009 @ 08:15:03 #146
    238372 DrD00m
    Hmmpf Hmmpf
    pi_70015681
    tvp

Ben wel benieuwd naar afloop
    pi_70021704
    Anders ik wel! Heeft nog steeds niets van zich laten horen hier... Woensdag is de deadline. Ik kan ook echt niet wachten! Weet iemand hoe zoiets normaal gesproken verder gaat? Wanneer de werkgever dus niet zal reageren op de verzoeken van de advocaat, en dus totaal niets van zich laat horen?
    pi_70024228
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Anders ik wel! Heeft nog steeds niets van zich laten horen hier... Woensdag is de deadline. Ik kan ook echt niet wachten! Weet iemand hoe zoiets normaal gesproken verder gaat? Wanneer de werkgever dus niet zal reageren op de verzoeken van de advocaat, en dus totaal niets van zich laat horen?
    Dan wordt een kort geding geëntameerd.

Of (als de werkgever wel reageert maar niks doet of alle punten bestrijdt) hooguit nog één -kort doch dwingend- briefje met een finale termijnstelling en de aankondiging dat, mocht de werkegever ook die termijn onverrichterzake laten verstrijken, er een kort geding zal worden geëntameerd.
    .
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:06:25 #149
    238372 DrD00m
    Hmmpf Hmmpf
    pi_70124001
    Het is nu donderdag. Al wat gehoord?
    pi_70394974
    Nog steeds niks gehoord?
    Profiel opgeheven.
    pi_70397610
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 12:35 schreef bjorn_a4 het volgende:
    Hun toch al zwakke positie lijkt me er in ieder geval niet echt sterker door worden.
      zondag 28 juni 2009 @ 21:23:55 #152
    231121 Sylver_
    Gooi mielies!
    pi_70457803
    * Sylver_ wil graag een update!
    pi_70458564
    WAt ik me nou afvraag na het lezen van dit topic. Met het op deze manier opgestelde studiecontract staat de werkgever toch sowieso best lullig? Als de werknemer na afloop van dit contract had gezegd, heejoo bedankt, maar ik hoef geen nieuwe, dan hoeven de gemaakte kosten niet terugbetaald te worden, want ze neemt geen ontslag...

En ook in dit geval, de arbeidsoverenkomst wordt niet opgezegd, hij wordt simpelweg niet verlengd...
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
      maandag 29 juni 2009 @ 17:39:06 #154
    137360 mrPanerai
    Bekende Belg!
    pi_70486398
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 21:23 schreef Sylver_ het volgende:
    * Sylver_ wil graag een update!
    * r_one ook!
    .
    pi_70494223
    Al nieuws?
    pi_70503611
    quote:
    Gebruikersnaam: bjorn_a4
    Laatste bezoek: 14 dagen, 16 uur geleden.
    .
    pi_70503623
    Opgepakt voor poging tot doodslag me dunkt
      Official ESF Kreviewer dinsdag 30 juni 2009 @ 09:00:09 #159
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_70802010
    TVP
    .
    pi_70802039
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 17:34 schreef RTB het volgende:
    Lekkere tent is dat.

Je wilt toevallig niet de naam van dit geweldig werknemersgezinde bedrijf met ons delen?
    Hij of iemand die er al 20 jaar werkt

Denk dat de keus zo is gemaakt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 9 juli 2009 @ 16:14:53 #162
    173788 Unabombertje
    kanker kachel
    pi_70816958
    http://bjorn455.hyves.nl

Dit is de 28jarige Bjorn Cleven uit Roermond. Denk dat dit hem is? Misschien wil iemand hem vragen waar de updates zijn?
    The king is dead! LONG LIVE THE KING!
    score +3 Fok! movie trivia
    pi_70817254
    tvp
    Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
    pi_70817988
    tvp
    Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
    [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
      zondag 19 juli 2009 @ 15:19:54 #165
    173788 Unabombertje
    kanker kachel
    pi_71119710
    Zo lam, volg je dat hele topic al tijden is TS hem gevlogen
    The king is dead! LONG LIVE THE KING!
    score +3 Fok! movie trivia
      zondag 19 juli 2009 @ 15:37:11 #166
    103111 Its-Jojo-4you
    gone fishin'
    pi_71120178
    misschien heeft zijn werkgever hier ook megeelezen en durft hij niet meer te posten?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_71134663
    OF! hij is op vakantie.. zoals wel meer mensen dat doen deze tijd van het jaar?
    "Pools are perfect for holding water"
    pi_71145844
    Toch erg verdacht...
      vrijdag 24 juli 2009 @ 23:54:44 #169
    147172 THEFXR
    Alpha Bear
    pi_71304336
    Ben toch benieuwd hoe het afgelopen is?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: