Afgelopen jaar had Heracles eigenlijk Svejdik op moeten halen. Hij mocht toen vertrekken.quote:
PRecies mijn gedachte. Er vertrekken een paar spelers las ik. Ik hoop dat ze Cziommer kunnen halen, maar dat gaat moeilijk worden denk ik. Welke andere spelers zouden ze nog meer kunnen halen? Een vervanger voor Ricky hebben ze ook nog niet volgens mij.quote:
Toen hadden we Boakye die net 2 topjaren achter de rug had, plus Maertens was al gekomen. Toen hadden we niet zo zeer een basisklant nodig voor die positie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Afgelopen jaar had Heracles eigenlijk Svejdik op moeten halen. Hij mocht toen vertrekken.
Gewoon een prima verdediger, die zondag weer in de basis staat ipv Sankoh.
Ik vraag me af of Groningen hem deze zomer weer zo makkelijk laat gaan, denk het niet.
Zij halen spelers van concurrenten, wij de spelers van middenmoters!quote:Op zondag 31 mei 2009 22:23 schreef Incolumis het volgende:
belachelijk dat we 2 spelers naar de concurrent laten gaan zeg, slaat nergens op
Nu maar hopen dat het vertrek van de verantwoordelijke wethouder geen gevolgen heeft, dit komt wel op een zeer ongelukkig moment aangezien Heracles naar het schijnt veel overleg met de beste man heeft gevoerd.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:40 schreef Blawh het volgende:
Garantie van de gemeente Almelo over die flexlocatie, dat zou wel goed nieuws zijn.
Hopelijk staat het zwart op wit, dan is er geen enkel probleem.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:05 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het vertrek van de verantwoordelijke wethouder geen gevolgen heeft, dit komt wel op een zeer ongelukkig moment aangezien Heracles naar het schijnt veel overleg met de beste man heeft gevoerd.
Ik schat de clubleiding erg hoog in wanneer het gaat om zaken doen, maar wanneer er afspraken zijn gemaakt in de wandelgangen is het lang niet altijd zeker dat men zich daar ook aan gaat houden.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hopelijk staat het zwart op wit, dan is er geen enkel probleem.
Die hebben het toch een tijd goed gedaan bij Vitesse, zouden wel interessante spelers kunnen zijn mits ze transfervrij mogen vertrekken.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:28 schreef Tieske1983 het volgende:
Kaya en Pryor mogen jullie in Arnhem wel komen ophalen.
Geeft hij zichzelf nu extra tijd of wat? Elk jaar hetzelfde geneuzel. Alle clubs zijn al bezig met hun versterkingen, en wij mogen weer wachten op de afdankertjesquote:Op maandag 1 juni 2009 12:29 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
http://www.aavisie.nl/site/player.asp?t=2&id=8193
Onze voorzitter over het stadion en andere zaken die spelen rondom ons clubje. Zoals bekend is het stadion nog lang niet rond en ook het op orde brengen van de selectie is nog in volle gang. We hoeven volgens Smit niet te verwachten dat de selectie compleet is aan het begin van de competitie eind juli.
Alleen Sparta en ADO hebben zich tot nu toe versterkt. ADO haalt Ricky van den Bergh, Als wij Cziommer halen dan gaan wij er t.o.v. hen op vooruit vind ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:38 schreef Damzkieee het volgende:
Geeft hij zichzelf nu extra tijd of wat? Elk jaar hetzelfde geneuzel. Alle clubs zijn al bezig met hun versterkingen, en wij mogen weer wachten op de afdankertjes
Ongelooflijk, echt.
We zijn dus niet erg veel opgeschoten.quote:Supporters van Heracles Almelo gaan acties houden als er niet snel duidelijkheid komt over een nieuw stadion.
Dat zei de voorzitter van supportersvereniging Bianco Nero dinsdagavond. Ze denken dat aan bijvoorbeeld grote spandoeken in Almelo. Een groep supporters was dinsdagavond bij een informatiebijeenkomst van de gemeenteraad. Gemeenteraadsleden gingen onder meer met bestuursleden van Heracles en de Sportraad Almelo in gesprek. Na anderhalf uur praten had niemand van de gemeenteraad van Almelo een duidelijk standpunt. De supporters balen daarvan. Ze denken dat het slecht is voor de club als er niet snel een nieuw stadion komt.
Die heeft nu ook zo ongeveer alle clubs in die regio gehad he.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:34 schreef Strooper het volgende:
Resit Schuurman naar jullie volgens een Graafschap-fansite.
Precies mijn punt inderdaad. Looms is daar nog absoluut de zwakste schakel van het team.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:23 schreef Elwood1802 het volgende:
Niemand is nog voor de basis gehaald, tijd dat het geld van Klaven wordt geinvesteerd.
Waar haal je dat vandaan ?quote:
Ik kreeg net een sms, zou in de VI staan dacht ik.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan ?
Iemand genaamd ''Almelo'' op fcutrecht.net feliciteerde ons al met m nml.
Ik zou het wederom een goede aankoop vinden.
Ah ok, vanavond even lezen dan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik kreeg net een sms, zou in de VI staan dacht ik.
quote:'Mister Heracles' Fred Hoogstraten op 72-jarige leeftijd overleden
'Mister Heracles' Fred Hoogstraten is niet meer. Op 72-jarige leeftijd overleed het voormalige bestuurslid technische zaken, die ook enkele malen als voorzitter fungeerde, in een verzorgingstehuis in Hellendoorn. Het huidige Heracles Almelo heeft veel aan hem te danken. Fred Hoogstraten is een onmisbare schakel geweest in het bestaan van Heracles. Als hij er niet geweest was, had Heracles allang niet meer bestaan. Net als in het verleden mensen als Frits van den Elst, Rieks Verweg, Marinus Hammink, Gerard Tusveld en Mr Molenaar de club op cruciale momenten van de ondergang hebben gered, heeft ook Fred Hoogstraten, die een verwarmingsbedrijf dreef, persoonlijk veel geld, tijd en creativiteit in de club gestoken.
De uit Arnhem afkomstige Hoogstraten kwam in 1972 in het bestuur van Heracles. De organisatie van de club was op dat moment een chaos. Hoogstraten bracht lijn in de club. Toch bleef Heracles het moeilijk houden. In 1974 bedroeg de schuld drie ton. Soms liet Heracles in de jaren zeventig een speler invliegen die dan een tijdje meespeelde. De Joegoslaaf Tepavac is daar een voorbeeld van. Hoogstraten betaalde dat dan uit eigen portemonnee. Hij heeft zich in die tijd - oa samen met de door hem bij Heracles gehaalde trainer Hennie Hollink - het vuur uit de sloffen gelopen om de club aan de gang te houden.
Bij het begin van de jaren tachtig waren er weer grote financiële problemen. Steeds echter was Fred Hoogstraten de man die reddingsacties organiseerde, geldschieters vond of zelf een bedrag in de club stak.In 1986 was de club andermaal nagenoeg failliet. Redding bleek niet meer mogelijk, maar Hoogstraten vond Rieks Verweg en Marinus Hannink bereid de club te redden en zette weer een organisatie op die de club in rustiger vaarwater bracht.
Fred Hoogstraten was ere-voorzitter van Heracles.
quote:De Vries hoopt binnen twee weken op nieuwe club
Remon de Vries Heracles besloot zijn aflopende contract bij Heracles Almelo deze zomer niet te verlengen. De verdedigende middenvelder, die gratis mag vertrekken bij de Almeloërs, is nog altijd op zoek naar een nieuwe club.
De afgelopen weken was er interesse van clubs uit zowel de Eredivisie als Jupiler League, weet VoetbalPrimeur. Onder meer Vitesse zou zich volgens officieuze kanalen willen versterken met De Vries. Concreet werd die interesse niet. De Vries hoeft echter niet te wanhopen.
Naast de belangestelling vanuit de Jupiler League zijn er ook clubs uit zowel Duitsland als Oostenrijk die zich bij het management van de 29-jarige speler gemeld hebben. De Vries verwacht binnen nu en twee weken meer duidelijkheid te hebben over waar zijn voetbaltoekomst ligt.
De Vries kwam de afgelopen vier vijf seizoenen uit voor Heracles Almelo. Namens de eredivisionist verscheen hij 126 keer in competitieverband in het veld. Eerder speelde De Vries al voor AGOVV Apeldoorn.
Clausule. Bovendien zie ik ons niet toegroeien richting Utrecht, die trekken de geldbuidel aardig open.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wuytens moet je toch niet aan Utrecht gaan verkopen, dat zou juist een club moeten zijn waar je naar toe moet groeien als Heracles zijnde...
Hoe?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wuytens moet je toch niet aan Utrecht gaan verkopen, dat zou juist een club moeten zijn waar je naar toe moet groeien als Heracles zijnde...
Twee miljoen? Ga er maar niet vanuit dat het zoveel is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Hoe?
Utrecht barst ineens van de miljoenen, Heracles moet het met een paar ton doen. Voor 2 miljoen moet je Wuytens helaas laten gaan.
Ik wist niet dat ie een clausule had.. Van hoeveel eigenlijk dan?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:17 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Twee miljoen? Ga er maar niet vanuit dat het zoveel is.
Ik gun Jan een mooie stap, dus met Enschede had ik ook prima kunnen leven. Sportief gezien was Heerenveen of Enschede wellicht een betere stap, maar als je ziet welke clubs Utrecht aftroeft (ook met andere spelers) dan denk ik dat Utrecht financieel zeker niet minder interessant is. Nu hopen dat hij met Utrecht richting plaats 3-6 kan groeien.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:16 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Heracles kan financieel natuurlijk nooit met FC Utrecht concurreren, als zij het geld kunnen betalen om hem te halen dan is er niets aan te doen. Veel liever Utrecht dan Enschede.
Wordt gesproken over iets minder dan een miljoen, een koopje dus.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ie een clausule had.. Van hoeveel eigenlijk dan?
Veel clubs in Nederland zijn in ieder geval weer aan het slapen zoals bij Klavan.
quote:Jos van Putten blijft hoofd medische staf
Jos van Putten blijft hoofd van de medische staf van Heracles Almelo. Eerder gaf Van Putten aan te vertrekken vanwege een te drukke combinatie met zijn studie, maar daar is nu een passende oplossing voor gevonden. “Ik ben blij dat er een oplossing is gevonden voor de drukke combinatie van studie en Heracles Almelo. In deze constructie heb ik voldoende tijd om op een goede manier aan mijn studie manuele therapie te werken”, aldus een tevreden Van Putten.
quote:Niki Leferink fysiotherapeut bij Heracles Almelo
Niki Leferink (33) is met ingang van het nieuwe seizoen fysiotherapeut bij Heracles Almelo. De oud speler liep de afgelopen maanden al stage bij de club. “Ik word als fysiotherapeut, revalidatietrainer en verzorger toegevoegd aan de medische staf”, aldus Leferink. “Jos van Putten blijft hoofd van de medische staf en stuurt de afdeling aan. Het is voor mij een relatief nieuwe rol. Ik ben al fysiotherapeut maar het is toch anders werken. Het is een fantastische mooie uitdaging. Ik ben natuurlijk bij Heracles Almelo als speler begonnen en speelde er van 1992 tot 1999. Nadat ik stopte als voetballer heb ik mijn vak als fysiotherapeut weer opgepakt. Voor de winterstop heb ik met de voorzitter en met Jos gesproken en vervolgens ben ik één dag per week stage gaan lopen. Dat was erg leuk en het is de club blijkbaar ook goed bevallen anders hadden ze me niet gevraagd als fysiotherapeut. Het gemoedelijke wat ik als speler bij Heracles aantrof is er nog steeds.”
ja idd er zit een ziekenhuis in de buurtquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:54 schreef Damzkieee het volgende:
Hoofd Medische Staf
Als je nu eerst eens bezuinigd op dit soort onzinfuncties, alsjeblieft zeg
Concurrentie voor Boakye? Die is weg hoorquote:Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Schuurman komt definitief naar Heracles volgens RTV Oost, een nuttige speler vanwege zijn multifunctionaliteit maar verder niet zoveel bijzonders. In elk geval is er nu goede concurrentie voor Boakye en ook op het middenveld is Schuurman prima inzetbaar.
quote:Wuytens weet van belangstelling FC Utrecht
Jan Wuytens is op de hoogte van de interesse van FC Utrecht, maar zegt verder nog niet te weten waar zijn nabije toekomst ligt. Er zouden nog enkele clubs geïnteresseerd zijn in de verdediger van Heracles Almelo, zo weet dagblad Tubantia. “Ik weet nog helemaal niets zeker”, laat de 23-jarige Belg weten vanaf zijn vakantieadres. “Utrecht heeft zich gemeld, dat wel”, vervolgt de oudere broer neef van PSV’er Stijn Wuytens. “Ik ben op vakantie in Frankrijk en heb mijn zaakwaarnemer vandaag nog niet gesproken. De kans zit erin dat ik weg ga bij Heracles, maar ik wacht rustig af op wat er komen gaat.”
Eerder legde Heracles-voorzitter Jan Smit zich al neer bij een vertrek van de centrale verdediger. “Wij gaan ervan uit dat Jan naar FC Utrecht vertrekt”, zei de preses. Ook technisch directeur bij Utrecht Foeke Booy stak de belangstelling voor de Belgische jeugdinternational niet onder stoelen of banken. “Daar doe ik niet geheimzinnig over”, verklaarde de Fries tegenover Voetbal International.
Wuytens maakte in 2005 zijn debuut voor de Almeloërs. Afgelopen seizoen was zijn vierde in dienst van de ploeg van trainer Gert Heerkes. Sinds twee seizoenen is de mandekker een vaste waarde bij de nummer vijftien van de Eredivisie. Wuytens wist de afgelopen voetbaljaargang vijf keer te scoren voor de Tukkers
Ik bedoel uiteraard Breukers.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:20 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Concurrentie voor Boakye? Die is weg hoor
En voor Klavan is ook nog een paar ton gevangen (7 of 8 werd over gesproken, maar lijkt me wel bizar veel. Aan de andere kant zat AZ achterin wel aardig in de problemen en hadden ze met spoed een oplossing nodig). Van dat geld is alleen een fooi voor die Pool uitgegeven.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:10 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Boakye en Wuytens zijn dadelijk verkocht, investeerders blij met rendement uit het spelersfonds.
Over deze transfer van Klavan is niet erg veel duidelijkheid, het zou van amateurisme getuigen wanneer AZ zijn halfjarige contract afkoopt voor zo'n bedrag terwijl hij in de zomer transfervrij over zou komen. Ik geloof dan ook niet in bedragen als 7 à 8 ton. Daarnaast hoorde ik ook verhalen dat Klavan destijds gefinancierd zou zijn door een investeerder, waardoor we waarschijnlijk maar een deel van de transfer/huursom op zouden strijken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
En voor Klavan is ook nog een paar ton gevangen (7 of 8 werd over gesproken, maar lijkt me wel bizar veel. Aan de andere kant zat AZ achterin wel aardig in de problemen en hadden ze met spoed een oplossing nodig). Van dat geld is alleen een fooi voor die Pool uitgegeven.
Dus niet alleen Utrecht wil Kruiswijk, Heracles ook. Wanneer Wuytens naar Utrecht vertrekt kunnen wij Kruiswijk mooi halen! Dat zou een zeer goede speler voor ons zijn!quote:'FC Utrecht haalt Jan Wuytens, Heracles wil Kruiswijk'
FC Utrecht is nog niet uitgewinkeld. Na Ricky van Wolfswinkel, Dries Mertens, Nana Asare en Jacob Mulenga wil de ploeg uit de Domstad nu Jan Wuytens vastleggen. De verdediger kan voor een beperkte transfersom weg bij Heracles Almelo.
Volgens De Telegraaf heeft Heracles Almelo zich inmiddels neergelegd bij een vertrek van de Belgische verdediger, die deze week zijn 24ste verjaardag viert. Als vervanger van de oud-PSV'er hebben de Heraclieden Arnold Kruiswijk op het oog. Hij staat onder contract bij Anderlecht, maar komt daar weinig aan spelen toe
Dat was Pieckenhagen ook, Maertens stond ook in de belangstelling van subtoppers. Cziommer zou normaal gesproken ook onhaalbaar zijn qua salaris, maar ook die wil graag komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:54 schreef Strooper het volgende:
Kruiswijk lijkt me eerlijk gezegd zowel financieel (salaris) als sportief onhaalbaar voor jullie.
Pieckenhagen verdiende meer dan een miljoen, Cziommer zal ook wel 5 a 6 ton verdienen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kruiswijk zal wel meer dan een half miljoen bij Anderlecht verdienen?
Maar Pieckenhagen was al 30+, Cziommer zal ook wel redelijk binnen zijn. Kruiswijk nog niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Pieckenhagen verdiende meer dan een miljoen, Cziommer zal ook wel 5 a 6 ton verdienen.
Bij Heracles zal hij heus niet op droog brood hoeven te leven. Grootverdieners krijgen hier ook boven de 3 ton, voor Garcia lag vorige zomer zelfs een contract van rond de 4 ton klaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar Pieckenhagen was al 30+, Cziommer zal ook wel redelijk binnen zijn. Kruiswijk nog niet.
Bij Heracles zal hij heus niet op droog brood hoeven te leven. Grootverdieners krijgen hier ook boven de 3 ton, voor Garcia lag vorige zomer zelfs een contract van rond de 4 ton klaar. Als je vervolgens jezelf in de kijker speelt bij een grotere Nederlandse club dan kun je Almelo best als tussenstap gebruiken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar Pieckenhagen was al 30+, Cziommer zal ook wel redelijk binnen zijn. Kruiswijk nog niet.
Springplank naar de subtop. Garçia heeft het ook zo gedaan, net als nu Klavan en Wuytens dus.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Cziommer zou zeker een goede investering zijn, Kruiswijk ook, maar ik denk niet Heracles nu al in die positie is dat het een echte springplank is voor spelers naar een hoger niveau in Nederland.
Klavan is de enige tot nu toe denk ik? Daarom was het zo goed geweest wanneer je iemand als Boakye aan een Twente of Heerenveen had kunnen verkopen, en Everton goed geslaagd was, of die Japanner.
Zou wel een super aankoop zijn voor Heracles.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:54 schreef Strooper het volgende:
Kruiswijk lijkt me eerlijk gezegd zowel financieel (salaris) als sportief onhaalbaar voor jullie.
Op basis van wat ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Cziommer zou zeker een goede investering zijn.
Friend zat op een dood spoor in Friesland, heeft zich hier in de kijker van Gladbach gespeeld.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:43 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Springplank naar de subtop. Garçia heeft het ook zo gedaan, net als nu Klavan en Wuytens dus.
Jaren? Schoot AZ 2 jaar geleden nog bijna naar de titel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Op basis van wat ?
Presteert al jaren niets meer, en is een volgevreten vedette.
2 jaar zijn toch jaren ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:47 schreef Blawh het volgende:
Jaren? Schoot AZ 2 jaar geleden nog bijna naar de titel.
Servet en tafellaken verhaal inderdaad. Geldt ook wel een beetje voor Garçia.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Cziommer is voor de middenmoot wat Perez is voor de subtop. Eigenlijk te goed, en te slecht voor een niveau hoger.
Paddy kan ook goed als rechtsbuiten spelen, hij kan eigenlijk op alle plaatsen in de voorhoede uit de voeten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:07 schreef Blawh het volgende:
[..]
@HAFC-Nijverdal
Paddy is linksbuiten, die 1x vanaf rechts heeft gespeeld tijdens een invalbeurt. Hakola kan ook prima vanaf rechts spelen. Misschien dat Martina nog komt (op huurbasis), Douglas lijkt in ieder geval zijn krediet verspeeld te hebben.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:23 schreef Zapper het volgende:
Kruiswijk is alleen in beeld bij FC Utrecht, die rommelsites hebben het bericht van De Telegraaf verkeerd gelezen.
Een goede voorzet met rechts hoef je in ieder geval niet van hem te verwachten, op dat soort passjes als tegen Roda na dan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:05 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Paddy kan ook goed als rechtsbuiten spelen, hij kan eigenlijk op alle plaatsen in de voorhoede uit de voeten.
Je hebt zeker gelijk, in de Telegraaf en ook in de VI van gisteren stond dat Kruiswijk alternatief is voor Wuytens bij FC Utrecht. Wanneer Utrecht Wuytens binnenhaalt zou Heracles het ook eens kunnen proberen bij Kruiswijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Zapper het volgende:
Lezen jullie over mijn berichten heen ofzo?
[..]
Met training kun je veel bereiken. Vanaf rechts heeft hij trouwens meer assists afgeleverd dan vanaf links...quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Een goede voorzet met rechts hoef je in ieder geval niet van hem te verwachten, op dat soort passjes als tegen Roda na dan.
Afbouwen bij HSC'21quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:03 schreef Blawh het volgende:
[..]
Aldus de clubsite.
Wanneer gaat hij naar Zwolle?
quote:Een 'vreemde' dag voor Schuurman
ALMELO - Het was gisteren een vreemde dag voor voetballer Resit Schuurman. "Heel vreemd." Hij zal het woord nog vaak herhalen.
Alles moet nog even plek krijgen in zijn hoofd. Eerst was er woensdagavond de degradatie van zijn club De Graafschap. Schuurman zat op de reservebank, zag zijn ploeg spartelen en daarna langzaam verdrinken tegen RKC Waalwijk. Een dag later stroomt zijn mobiele telefoon vol met sms'jes. Allemaal met dezelfde boodschap: "Gefeliciteerd met je overgang naar Heracles". De dertigjarige speler tekent voor twee jaar bij de ploeg uit Almelo.
Schuurman is net naar het reisbureau geweest. Het is na een heel lang seizoen tijd voor reisje. Niet te ver weg, als er maar zon is. Al op 22 juni begint hij in Almelo aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De speler uit Deventer heeft amper een dag vakantie, maar verheugt zich er alweer op. "Eerst even ontspannen ergens in Europa, dan weer vol aan de bak in Almelo. Ik heb er zin in, het is een nieuwe kans bij een club die verder is dan De Graafschap", zegt de oud-speler van FC Twente. "Heracles moet ook elk seizoen vechten, maar handhaaft zich al jaar na jaar."
Terug naar De Graafschap en de nog verse pijn. Schuurman speelde er na zijn vertrek bij FC Twente twee seizoenen. De day after de degradatie overheerst bij de kersverse Heraclied vooral dat hele "vreemde" gevoel. "Ik speelde dit seizoen alles, maar in de nacompetitie stond ik er naast. Ik weet niet of het iets met mijn aflopende contract te maken had. Ik kreeg een aanbieding, maar wilde wachten. Het voelde slecht om op de bank te zitten tijdens de wedstrijden tegen RKC. Je zit daar maar, wilt wat doen, het team helpen. Maar het kan niet. In de kleedkamer was het na afloop muisstil, wat een klotegevoel. Degraderen is geen leuk woord om op je cv te hebben staan. In de bus hebben we nog nagepraat. Daarna was het klaar. Iedereen ging naar huis, vakantie vieren. Heel vreemd. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Er is niets meer, geen afsluiting of wat dan ook. Opeens is het klaar."
En dan zijn er die felicitaties, over zijn toekomst bij Heracles. "Het is dubbel, voor de jongens die bij De Graafschap blijven, vind ik het oprecht rot. Voor mezelf ook, maar ik ben ook blij om naar Heracles te gaan. Het lijkt me een mooie club en het is in de buurt van Deventer. Ik kom er een paar bekenden tegen. Hendrie Krüzen en ik hebben samengespeeld bij Go Ahead Eagles. Ik begon toen net als voetballer. Bij Heracles zal ik me moeten bewijzen. Ze verwachten van mij dat ik ervaring meebreng."
www.tctubantia.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |