Hitler was ook een kampioen in generaliserenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hilter heeft prima autobahnen neer gezet, dat is jouw manier van redeneren
Ja en dat gebeurd vandaag de dag nog steeds in verschillende kraakpanden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoezo gered? Hebben ze geholpen aan het onderhoud van deze panden? Daar hun tijd, geld en energie in gestoken om het te behouden?
Mooi verhaal, en ik ben het ook wel met je eens dat antikraak een goede manier is om leegstand tegen te gaan (en kraken niet, gegeven het al eerdere aangehaalde wangedrag van krakers). Maar ik denk dat antikraak weinig kans van slagen heeft zonder krakers, omdat de antikraak-bedrijven worden ingehuurd door bedrijven, instellingen of huiseigenaren om te voorkomen dat het huis gekraakt wordt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:19 schreef Waterwereld het volgende:
Zal rood-Verzet en die anderen (die voor kraken zijn) het vast wel mee eens zijn. Het gaat jullie toch om het verval van de huizen tegen te gaan? En niet alleen voor een goedkope speeltuin?
Die buitenlandse krakers worden gewoon getoloreerd door de krakersbeweging. Op het moment dat de krakersbeweging zichzelf niet kan reguleren moet de overheid ingrijpen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is inderdaad het probleem van vooral buitenlandse krakers die elke idealisme ontberen.
Jou niet, maar niet iedereen is zo tolerant helaas.quote:
Hoezo? Gaat het hier dan om nieuwe wet- of regelgeving?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:14 schreef Mirjam het volgende:
dat rechtssysteem hier wordt met de dag gekker, echt.
Tja, wat is de kraakbeweging? Volgens mij heb je enerzijds van die gevelknuffelaars met hun gezellig truttige saamhorigheidsidealen en anderzijds van die figuren die een beetje zijn blijven hangen in hun puberale opstandigheid en nog steeds denken dat zij uitverkoren zijn om de maatschappij drastisch te veranderen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:42 schreef Catbert het volgende:
Die buitenlandse krakers worden gewoon getoloreerd door de krakersbeweging. Op het moment dat de krakersbeweging zichzelf niet kan reguleren moet de overheid ingrijpen.
Daar gaat het niet om. Ik kan mij situaties voorstellen dat je de morele afweging maakt om je niet bij het geweldsmonopolie van de overheid neer te leggen. Maar dan moet je de consequentie dat je daarvoor gestraft kunt worden ook maar dragen. Als het ernstig genoeg is om geweld te gebruiken, is het ook ernstig genoeg om die consequentie te dragen.quote:Jou niet, maar niet iedereen is zo tolerant helaas.
Inderdaad, zulk tuig moet je gewoon dat huis uitslaan en de kosten op hun verhalen. Werken zullen ze!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:25 schreef Labtech het volgende:
[..]
Tja, de krakers beweren dat het huis langer dan een jaar leeg staat. De eigenaar niet. Wie er gelijk heeft weet de politie dus ook niet (ze hebben geen glazen bol) Dus mag, volgens de politie, de eigenaar gaan bewijzen dat het niet zo is. Met dank aan de "geweldige" kraakwet.
Oplossing is heel simpel: kraakverbod, en wel snel. Prive bezit blijf je met je ongewassen poten vanaf. Als ik mijn huis 10 jaar leeg wil laten staan, dan doe ik dat. daar is het namelijk mijn huis voor.
Ik wil daar wel een kanttekeking bij zetten. Wil jij je leegstaand huis niet onderhouden en laten vervallen en vervuilen? Dan mag er wat mij betreft wel ingegrepen worden. Alleen al voor het aangezicht van de wijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:25 schreef Labtech het volgende:
[..]
Oplossing is heel simpel: kraakverbod, en wel snel. Prive bezit blijf je met je ongewassen poten vanaf. Als ik mijn huis 10 jaar leeg wil laten staan, dan doe ik dat. daar is het namelijk mijn huis voor.
En dit ben ik dus niet met je eens. Je wil een ander laten betalen (de echte eigenaar)voor jouw woongenot?Want neem aan dat die eigenaar gewoon zijn lasten voor dat pand moet betalen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die niet mee willen doen met de consumptiemaatschappij omdat ze daar tegen zijn. Ik vind in principe dat mensen die vrijheid moeten hebben Maar dan heb je dus de kwestie dat wonen in Nederland wel binnen het kader van de consumptiemaatschappij zit. Als dat dan opgelost kan worden met leegstaande gebouwen, dan vind ik dat op zich prima.
[..]
Maar wie heeft er behoefte aan antikraak inhuren als er toch geen 'krakersdreiging' is? Of wat zou jij een 'stok achter de deur' vinden om te zorgen dat mensen dit ook daadwerkelijk doen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik wil daar wel een kanttekeking bij zetten. Wil jij je leegstaand huis niet onderhouden en laten vervallen en vervuilen? Dan mag er wat mij betreft wel ingegrepen worden. Alleen al voor het aangezicht van de wijk.
Maar dan vind ik anti-kraak een betere optie dan die krakers van het schorum op dat krakersforum bieden.
Antikraak huur je niet inquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar wie heeft er behoefte aan antikraak inhuren als er toch geen 'krakersdreiging' is? Of wat zou jij een 'stok achter de deur' vinden om te zorgen dat mensen dit ook daadwerkelijk doen?
Als eigenaar huur je wel degelijk een antikraak-bureau in om jouw eigendom door antikraak bewoond te laten zijn. Geen idee of dat veel kost of niet, maar die bureaus denken echt niet 'hey dat huis staat een jaar en een dag leeg, nu gaan wij er mensen in laten wonen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:22 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Antikraak huur je niet inZe zoeken gewoon tijdelijke bewoners voor je huis uit een selectie waar jezelf voor kiest.
Ik zal niet zeggen dat ik het eens ben met deze wet of de belachelijke dingen die krakers soms doen, maar ik zie aan de andere kant ook dat Nederland heel weinig leegstand en verloedering kent.quote:Ik was zo naïef om te denken dat een eigendom ook echt je eigendom is (dus denk ook aan foto's en erfstukken) Maar blijkbaar is het zo bij de wet geregeld dat jij je eigendom niet onbeheerd mag laten, want dan is diefstal van je eigendom een rechtmatig iets geworden.
Het vervult me met afschuw, dat mag je best weten. Ik kies er dan liever voor om dat soort volk op alle manieren dwars te zitten.
Het is inderdaad naar dat de wet geen onderscheid maakt tussen mensen die huizen om wat voor reden dan ook laten vervallen en mensen die gewoon 'op vakantie zijn.' Aan de andere kant zou ik mijn huis ook willen laten bewonen als ik langer dan een jaar weg ben. Door antikraak, niet door krakers, uiteraard.quote:En nu heb ik het dus niet over historische panden, want die beschermt een gemeente uit zichzelf wel, dus dat soort panden boeit me niet zo. Als gewone eigenaar ben je dus loslopend wild voor mensen die geen cent ergens voor willen betalen, wanneer jij een wereldreis voor twee jaar wil maken. Of misschien wel als vrijwillig arts in landen als Afrika gaat werken voor een paar jaar.
Wat voor inspraak dan? Tegen de tijd dat een gebouw zodanig begint te vervallen dat er iets aan gedaan moet worden is het eigenlijk al te laat, zoals jouw voorbeeld ook aanhaalt. 'Voorkomen is beter dan genezen'.quote:Een stok achter de deur zou al zijn dat de gemeente inspraak heeft op het onderhouden van.
Het zal allemaal wel, maar dan nog wil ik mijn huius in dezelfde smaak terug zien (dus zonder graffiti aan de muren en schoon)quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als eigenaar huur je wel degelijk een antikraak-bureau in om jouw eigendom door antikraak bewoond te laten zijn. Geen idee of dat veel kost of niet, maar die bureaus denken echt niet 'hey dat huis staat een jaar en een dag leeg, nu gaan wij er mensen in laten wonen.
[..]
Ik zal niet zeggen dat ik het eens ben met deze wet of de belachelijke dingen die krakers soms doen, maar ik zie aan de andere kant ook dat Nederland heel weinig leegstand en verloedering kent.
[..]
Dit zijn we dan niet helemaal met elkaar eens, maar wanneer ik dan een keuze moet maken, dan maar via antikraak en net als jou, niet de doorsnee krakers in mijn huis. En al helemaal niet dat soort criminelen van dat krakersforum.quote:Het is inderdaad naar dat de wet geen onderscheid maakt tussen mensen die huizen om wat voor reden dan ook laten vervallen en mensen die gewoon 'op vakantie zijn.' Aan de andere kant zou ik mijn huis ook willen laten bewonen als ik langer dan een jaar weg ben. Door antikraak, niet door krakers, uiteraard.
Inspraak; Mensen kunnen snel genoeg zien of een huis aan zijn lot overgelaten wordt (verf wat afbladert en tuin wat meer op een wildernis lijkt)quote:Wat voor inspraak dan? Tegen de tijd dat een gebouw zodanig begint te vervallen dat er iets aan gedaan moet worden is het eigenlijk al te laat, zoals jouw voorbeeld ook aanhaalt. 'Voorkomen is beter dan genezen'.
Uiteraardquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:54 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, maar dan nog wil ik mijn huius in dezelfde smaak terug zien (dus zonder graffiti aan de muren en schoon)
Dat kan. Ik moet zeggen dat bij mij het risico op kraken ook meespeelt, al is het niet de enige optie.quote:Dit zijn we dan niet helemaal met elkaar eens, maar wanneer ik dan een keuze moet maken, dan maar via antikraak en net als jou, niet de doorsnee krakers in mijn huis. En al helemaal niet dat soort criminelen van dat krakersforum.
Helaas is er geen juridisch/wettelijk criterium voor 'snel genoeg'. En ik ken bewoonde huizen die er slechter uit zagen dan bepaalde kraakpanden..quote:Inspraak; Mensen kunnen snel genoeg zien of een huis aan zijn lot overgelaten wordt (verf wat afbladert en tuin wat meer op een wildernis lijkt)
Ja precies, maar dat is dus als toevoeging op de huidige regelgeving, geen vervanging.quote:In ieder geval de eigenaar wijzen op de mogelijkheid kraken van je huis te voorkomen.
Ik vrees dat de meeste krakers andere fatsoensnormen hebben dan wij. Het trekt natuurlijk ook een bepaald soort mensen: bij antikraak heb je nog allerlei voorzieningen, bij kraken moet je alles zelf regelen en maar hopen dat je water hebt en houdt, laat staan elektriciteit. Dat trekt natuurlijk ook 'een bepaald soort mensen' aan.quote:Ik wil ook best gratis en voor niets wonen, maar zal uit fatsoen en respect nooit een huis kraken wat een jaar leeg staat en van een particulier is. Ligt denk ik aan het soort opvoeding van mijn en dijn.
De eigendomis geen issue, de eigenaar is de eigenaar. Ik vind echter dat de stad van iedereen is. De stad maakt ook de waarde voor de eigenaar. Alsof die zelf helemaal in zijn eentje de waarde een gebouw heeft gecreeerd. Nee, dat hebben anderen voor hem gedaan. Buren, stadsgenoten, de overheid, over vele generaties. Het is naast de eigenaar zijn eigendom ook nog een onderdeel van een groter geheel, wat dus het gros van de waarde van die eigendom maakt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:07 schreef Waterwereld het volgende:
En dit ben ik dus niet met je eens. Je wil een ander laten betalen (de echte eigenaar)voor jouw woongenot?Want neem aan dat die eigenaar gewoon zijn lasten voor dat pand moet betalen?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 06:04 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Dan sla ik ze eruit, vuile flikkers. krakers
Mooi, gewelddadige types als jij kunnen we hier toch niet gebruiken!quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
That's it, dit bericht heeft mij ineens een rood vakje laten kleuren onder een zekere Geert W. en bovendien een gang laten maken naar de ambassades van Canada en Nieuw Zeeland.
Begin jaren 80 had ik het groepje van Willem en Cor ff ingehuurd.
Geweldadige krakers wel?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi, gewelddadige types als jij kunnen we hier toch niet gebruiken!
Moet je een knal voor je harses?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi, gewelddadige types als jij kunnen we hier toch niet gebruiken!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |