cultuurbarbaarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:49 schreef Ruud het volgende:
Niet zo ver van mijn huis is er ook een cafetaria met Aziatische eigenaars. Kwaliteit is prima, loempia's zijn veel beter en ze verkopen ook bami en nasi
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef d_b01 het volgende:
bij ons is een cafetaria overgenomen door Chinezen![]()
het loopt nu echt niet meer![]()
klant: 1 patat met graag
chinees: wat patat met eiersaus??
enz
Is Nederland ooit van Nederlanders geweest danquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef T3rr0r het volgende:
Mensen die roepen dat de Chinezen komen hebben inderdaad de laatste paar jaar geslapen. De Chinezen zijn al bijna klaar voor de overname van ons land.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef d_b01 het volgende:
bij ons is een cafetaria overgenomen door Chinezen![]()
het loopt nu echt niet meer![]()
klant: 1 patat met graag
chinees: wat patat met eiersaus??
enz
Eerste keer buiten sinds....?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Wat mij steeds meer opvalt in Nederland is dat de autochtone frituurder zijn cafetaria verkoopt en dat er dan binnen een paar weken Aziaten inzitten die dit Hollandse cultureel erfgoed aanpassen aan hun smaak, waardoor er van de oorspronkelijke vettige ranzigheid niets meer overblijft.
Dat dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik wil gewoon lekker eten, interesseert mij weinig wie het in de frituur smijt
Wen er maar aan. Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan. Is heel hard werken en ook niet altijd even leuk. Je kan van alles zeggen van Chinesen maar het zijn harde werkers. Die stoppen niet na 8 uur werken en zijn ook bereid om 7 dagen in de week te werken. Ga maar eens kijken naar die tent en wie er iedere keer achter het frituur staat. Kans is zeer groot dat het dezelfde Chinees is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Wat mij steeds meer opvalt in Nederland is dat de autochtone frituurder zijn cafetaria verkoopt en dat er dan binnen een paar weken Aziaten inzitten die dit Hollandse cultureel erfgoed aanpassen aan hun smaak, waardoor er van de oorspronkelijke vettige ranzigheid niets meer overblijft.
Aziatische moslims dan? ruim de helft van Aziaten is moslimquote:
TS mocht het terrein verlaten vandaag ?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Anders hap je even, ik was eergisteren nog doner etenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
[..]
Aziatische moslims dan? ruim de helft van Aziaten is moslimleer eens verschillende termen niet doorelkaar te gooien.
En we generaliseren en discrimineren er maar lekker op los.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef kdijkstra het volgende:
Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan.
dat is wel waarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Dibble het volgende:
Ach, Nederlanders moeten niet zo zeiken. Die vreten toch alles wat hun voorgeschoteld wordtChinees in Nederland is ook chinees voor Nederlanders.
Waarschijnlijk staat 'cafetaria' dan voor 'alle werkzaamheden rond een café' ofzo? Lijkt me dan, weet nietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:52 schreef sinadO het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom het enkelvoud 'cafetaria' is, en geen 'cafetarium'?
ZOZOquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Anders hap je even, ik was eergisteren nog doner eten
Was dat al lang algemeen bekend? Ik las 't pas enkele maanden/jaren geleden hier op FOK!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Dibble het volgende:
Chinees in Nederland is ook chinees voor Nederlanders.
Wat is dat?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:08 schreef gers het volgende:
die aziaten kennen niet eens een frietje zuurvlees
pauperquote:
Mijn zegen hebben ze! Bij de cafetaria bij mijn ouders in de buurt is de friet/patat niet meer te vreten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
cultuurbarbaarquote:
weet ik niet, zit niet zolang op Fok!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Was dat al lang algemeen bekend? Ik las 't pas enkele maanden/jaren geleden hier op FOK!.
Kom op wilders! Ze willen gewoon onze buiken rond maken met gefrituurd eten zodat we op boedha gaan lijken en deze ook gaan vereren omdat we hem dan zien als een van ons!quote:
Volgens mij zijn ze hartstikke lui, maar zijn ze gewoon met heel veel, en gebruiken ze het feit dat wij hun gezichten niet goed herkennen om te doen alsof ze heel druk zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef kdijkstra het volgende:
Wen er maar aan. Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan. Is heel hard werken en ook niet altijd even leuk. Je kan van alles zeggen van Chinesen maar het zijn harde werkers. Die stoppen niet na 8 uur werken en zijn ook bereid om 7 dagen in de week te werken. Ga maar eens kijken naar die tent en wie er iedere keer achter het frituur staat. Kans is zeer groot dat het dezelfde Chinees is.
Waarom denk je dat we de gastarbeiders in eerste plaats naar Nederland hebben gehaald? Juist ja, om het vuile werk te doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
En we generaliseren en discrimineren er maar lekker op los.
Vergeleken met het werken in de keuken van een echte Chinees of in een wokrestaurant zijn de Chinese cafetariahouders heel erg lui. Je zou maar eens 10+ uren per dag met 3-4 wokken bezig zijn. Dat is echt zwaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij zijn ze hartstikke lui, maar zijn ze gewoon met heel veel, en gebruiken ze het feit dat wij hun gezichten niet goed herkennen om te doen alsof ze heel druk zijn.
ik ben geen limburger!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef SinjiOnO het volgende:
Even een korte vraag.. als ik voor een frietje zuurvlees 5 euro vraag he.. zouden jullie Limburgers het nog steeds kopen?
[ afbeelding ]
jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef SinjiOnO het volgende:
Even een korte vraag.. als ik voor een frietje zuurvlees 5 euro vraag he, in een buurt waar ik de enige ben die het verkoopt.. zouden jullie Limburgers het nog steeds kopen?
[ afbeelding ]
Ach als die ene er net niet was begreep er toch niemand wat dat kind zei. Wel beschamend als ouder als je kind dat zegt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:42 schreef d_b01 het volgende:
die chinezen die bij ons de cafetaria hebben overgenomen praten op 1 na allemaal chinees...
schijt irritant![]()
laatst was ik daar, staan er een vader en een kind van +/- 4 jaar naast mij, dat kind: kijk papa een poepchinees![]()
Achja was het "Kijk papa, een poepturk" bij de shoarma geweest, was het hele land in rep en roer.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:42 schreef d_b01 het volgende:
die chinezen die bij ons de cafetaria hebben overgenomen praten op 1 na allemaal chinees...
schijt irritant![]()
laatst was ik daar, staan er een vader en een kind van +/- 4 jaar naast mij, dat kind: kijk papa een poepchinees![]()
Je bedoeld "Kijk papa, een poepturk" bij de Dönerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:46 schreef Droomert het volgende:
[..]
Achja was het "Kijk papa, een poepturk" bij de shoarma geweest, was het hele land in rep en roer.
Maar goed.
Chinezen en China![]()
Nog iemand die hapt en verder snappen de meeste wel wat ik bedoel. Aziaten bedoel ik >> Chinezen/ Koreanen/ Japanners/ Indonesiërs en moslims de allah akbar gastenquote:
Indonesië is een islamitisch land. De meeste inwoners zijn moslimquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Nog iemand die hapt en verder snappen de meeste wel wat ik bedoel. Aziaten bedoel ik >> Chinezen/ Koreanen/ Japanners/ Indonesiërs en moslims de allah akbar gasten. Aziaten >> Midden oosten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet als ze bij mij in de straat wonenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:48 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
Je bedoeld "Kijk papa, een poepturk" bij de Döner
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:48 schreef sjimz het volgende:
Bij mij in de straat hebben de Aziaten zelfs een shoarmatent overgenomen
Dat is pas de laatste 60 jaar hoor. Daarvoor viel dat wel mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:56 schreef Dibble het volgende:
[..]
Is Nederland ooit van Nederlanders geweest dandit land is de laatste paar eeuwen een mengelmoes van culturen, dat is kenmerkend voor Nederland. Live with it.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan. Is heel hard werken en ook niet altijd even leuk. Je kan van alles zeggen van Chinesen maar het zijn harde werkers. Die stoppen niet na 8 uur werken en zijn ook bereid om 7 dagen in de week te werken. Ga maar eens kijken naar die tent en wie er iedere keer achter het frituur staat. Kans is zeer groot dat het dezelfde Chinees is.
Nu heb ik hongerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef SinjiOnO het volgende:
Even een korte vraag.. als ik voor een frietje zuurvlees 5 euro een tientje vraag he, in een buurt waar ik de enige ben die het verkoopt.. zouden jullie Limburgers het nog steeds kopen?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:30 schreef sjimz het volgende:
Laten wij als Nederlanders dan allemaal een Chinees restaurant beginnen!
Zal ze leren!
Chinezen werken altijd, isch koeltoerquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:08 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Zijn er allochtonen die WEL werken, is het weer niet goed!
Wat lul jij nou weer, pas wat na ww2 (60-70) kwamen al deze immigranten, hiervoor was het 99% blank met wat joden in Amsterdam.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:56 schreef Dibble het volgende:
[..]
Is Nederland ooit van Nederlanders geweest dandit land is de laatste paar eeuwen een mengelmoes van culturen, dat is kenmerkend voor Nederland. Live with it.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:57 schreef waterkip het volgende:
Stond ik voorheen tegen de achterzijde van zo'n ongeinterresseerd mestvarken aan te kijken wanneer ze
mijn culinaire verrassing uit de frituur harkte ,hebben we nu lekkere strakke kontjes in kleine spijkerbroekkies.
Vind het wel een vooruitgang .
Waren die Joden geen blanken dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:17 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer, pas wat na ww2 (60-70) kwamen al deze immigranten, hiervoor was het 99% blank met wat joden in Amsterdam.
Niet elk woord dat op een "a" eindigt is meervoud......quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:52 schreef sinadO het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom het enkelvoud 'cafetaria' is, en geen 'cafetarium'?
Hij bedoeld Chinezenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
[..]
Aziatische moslims dan? ruim de helft van Aziaten is moslimleer eens verschillende termen niet doorelkaar te gooien.
Ja massaal emigreren naar China en daar snackbaren bouwenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:30 schreef sjimz het volgende:
Laten wij als Nederlanders dan allemaal een Chinees restaurant beginnen!
Zal ze leren!
De Gouden Eeuw deed anders ook wel z'n best.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:17 schreef Tribalist het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer, pas wat na ww2 (60-70) kwamen al deze immigranten, hiervoor was het 99% blank met wat joden in Amsterdam.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:48 schreef sjimz het volgende:
Bij mij in de straat hebben de Aziaten zelfs een shoarmatent overgenomen
Die kaartquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:56 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Half Azië is moslim, epic fail![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Een Arabische stad:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die kaart![]()
Israel blijft daar midden in de achterlijkheid stand houden, net het dorp van Asterix en Obelix
Gebouwd en gefinancierd voor en door niet arabierenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:10 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Een Arabische stad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterlijk? Fokkers en hun wereldkennis...
Leren jullie dit tegenwoordig echt op school joh? Zelfs ik kan me herinneren dat het niet zo was, en ik ben nog geen veertig jaar oud.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:56 schreef Dibble het volgende:
[..]
Alle ingenieurs die deze stad gebouwd hebben komen uit het Westen en alle arbeiders uit het verre Oosten en Pakistan. En wanneer er daar geen enorme hoeveelheden olie in de grond zat reden ze allemaal nog op een ezeltje en woonden in tenten. Net zoals het geval zal zijn tien jaar nadat de olie op is.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:10 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Een Arabische stad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterlijk? Fokkers en hun wereldkennis...
Dubai heeft een heel ander probleem. Ik meen dat nog geen 40% van de bevolking daar ook oorspronkelijk vandaan komt. Voor de rest draait de economie van Dubai al lang niet meer op olie. Dat is iets leuks voor erbij. Alle andere productiviteit is al voldoende om de welvaart te garanderen. In Nederland hebben we tenslotte ook een groot deel van de economie opgebouwd uit aardgas baten.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:02 schreef LXIV het volgende:
Alle ingenieurs die deze stad gebouwd hebben komen uit het Westen en alle arbeiders uit het verre Oosten en Pakistan. En wanneer er daar geen enorme hoeveelheden olie in de grond zat reden ze allemaal nog op een ezeltje en woonden in tenten. Net zoals het geval zal zijn tien jaar nadat de olie op is.
Vergeet Iran niet. Door de economische sancties kan Iran nauwelijks olie exporteren. Ook import van grondstoffen gaat erg moeizaam. Het zorgt er wel voor dat de mensen creatief worden en een eigen markt hebben geproduceerd. Ik heb wel het idee dat de Iraniers (ondanks hun zeer twijfelachtige regime) erg slim zijn. Mocht het ooit zover komen dat de sancties wegvallen dan denk ik dat Iran zich economisch heel snel kan ontplooien.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:12 schreef LXIV het volgende:
Waar. Dubai zal het als een der weinige landen aldaar wel wat langer uitzingen wanneer de olie eenmaal op is.
Dubai is geen land.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:12 schreef LXIV het volgende:
Waar. Dubai zal het als een der weinige landen aldaar wel wat langer uitzingen wanneer de olie eenmaal op is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |