cultuurbarbaarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:49 schreef Ruud het volgende:
Niet zo ver van mijn huis is er ook een cafetaria met Aziatische eigenaars. Kwaliteit is prima, loempia's zijn veel beter en ze verkopen ook bami en nasi
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef d_b01 het volgende:
bij ons is een cafetaria overgenomen door Chinezen![]()
het loopt nu echt niet meer![]()
klant: 1 patat met graag
chinees: wat patat met eiersaus??
enz
Is Nederland ooit van Nederlanders geweest danquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef T3rr0r het volgende:
Mensen die roepen dat de Chinezen komen hebben inderdaad de laatste paar jaar geslapen. De Chinezen zijn al bijna klaar voor de overname van ons land.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:54 schreef d_b01 het volgende:
bij ons is een cafetaria overgenomen door Chinezen![]()
het loopt nu echt niet meer![]()
klant: 1 patat met graag
chinees: wat patat met eiersaus??
enz
Eerste keer buiten sinds....?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Wat mij steeds meer opvalt in Nederland is dat de autochtone frituurder zijn cafetaria verkoopt en dat er dan binnen een paar weken Aziaten inzitten die dit Hollandse cultureel erfgoed aanpassen aan hun smaak, waardoor er van de oorspronkelijke vettige ranzigheid niets meer overblijft.
Dat dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik wil gewoon lekker eten, interesseert mij weinig wie het in de frituur smijt
Wen er maar aan. Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan. Is heel hard werken en ook niet altijd even leuk. Je kan van alles zeggen van Chinesen maar het zijn harde werkers. Die stoppen niet na 8 uur werken en zijn ook bereid om 7 dagen in de week te werken. Ga maar eens kijken naar die tent en wie er iedere keer achter het frituur staat. Kans is zeer groot dat het dezelfde Chinees is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Wat mij steeds meer opvalt in Nederland is dat de autochtone frituurder zijn cafetaria verkoopt en dat er dan binnen een paar weken Aziaten inzitten die dit Hollandse cultureel erfgoed aanpassen aan hun smaak, waardoor er van de oorspronkelijke vettige ranzigheid niets meer overblijft.
Aziatische moslims dan? ruim de helft van Aziaten is moslimquote:
TS mocht het terrein verlaten vandaag ?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
Anders hap je even, ik was eergisteren nog doner etenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
[..]
Aziatische moslims dan? ruim de helft van Aziaten is moslimleer eens verschillende termen niet doorelkaar te gooien.
En we generaliseren en discrimineren er maar lekker op los.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef kdijkstra het volgende:
Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan.
dat is wel waarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Dibble het volgende:
Ach, Nederlanders moeten niet zo zeiken. Die vreten toch alles wat hun voorgeschoteld wordtChinees in Nederland is ook chinees voor Nederlanders.
Waarschijnlijk staat 'cafetaria' dan voor 'alle werkzaamheden rond een café' ofzo? Lijkt me dan, weet nietquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:52 schreef sinadO het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom het enkelvoud 'cafetaria' is, en geen 'cafetarium'?
ZOZOquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Anders hap je even, ik was eergisteren nog doner eten
Was dat al lang algemeen bekend? Ik las 't pas enkele maanden/jaren geleden hier op FOK!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Dibble het volgende:
Chinees in Nederland is ook chinees voor Nederlanders.
Wat is dat?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:08 schreef gers het volgende:
die aziaten kennen niet eens een frietje zuurvlees
pauperquote:
Mijn zegen hebben ze! Bij de cafetaria bij mijn ouders in de buurt is de friet/patat niet meer te vreten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:47 schreef postmortum het volgende:
cultuurbarbaarquote:
weet ik niet, zit niet zolang op Fok!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Was dat al lang algemeen bekend? Ik las 't pas enkele maanden/jaren geleden hier op FOK!.
Kom op wilders! Ze willen gewoon onze buiken rond maken met gefrituurd eten zodat we op boedha gaan lijken en deze ook gaan vereren omdat we hem dan zien als een van ons!quote:
Volgens mij zijn ze hartstikke lui, maar zijn ze gewoon met heel veel, en gebruiken ze het feit dat wij hun gezichten niet goed herkennen om te doen alsof ze heel druk zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:01 schreef kdijkstra het volgende:
Wen er maar aan. Nederlanders zijn te lui om in een cafetaria te staan. Is heel hard werken en ook niet altijd even leuk. Je kan van alles zeggen van Chinesen maar het zijn harde werkers. Die stoppen niet na 8 uur werken en zijn ook bereid om 7 dagen in de week te werken. Ga maar eens kijken naar die tent en wie er iedere keer achter het frituur staat. Kans is zeer groot dat het dezelfde Chinees is.
Waarom denk je dat we de gastarbeiders in eerste plaats naar Nederland hebben gehaald? Juist ja, om het vuile werk te doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:10 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
En we generaliseren en discrimineren er maar lekker op los.
Vergeleken met het werken in de keuken van een echte Chinees of in een wokrestaurant zijn de Chinese cafetariahouders heel erg lui. Je zou maar eens 10+ uren per dag met 3-4 wokken bezig zijn. Dat is echt zwaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij zijn ze hartstikke lui, maar zijn ze gewoon met heel veel, en gebruiken ze het feit dat wij hun gezichten niet goed herkennen om te doen alsof ze heel druk zijn.
ik ben geen limburger!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef SinjiOnO het volgende:
Even een korte vraag.. als ik voor een frietje zuurvlees 5 euro vraag he.. zouden jullie Limburgers het nog steeds kopen?
[ afbeelding ]
jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 19:34 schreef SinjiOnO het volgende:
Even een korte vraag.. als ik voor een frietje zuurvlees 5 euro vraag he, in een buurt waar ik de enige ben die het verkoopt.. zouden jullie Limburgers het nog steeds kopen?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |