Selectie Oranje:quote:Wesley Sneijder ontbreekt tijdens de komende WK-kwalificatieduels van het Nederlands elftal met IJsland en Noorwegen. Bondscoach Bert van Marwijk nam Eljero Elia wel op in zijn 22-koppige selectie.
Sneijder kampte weken met een hamstringblessure. De middenvelder heeft sinds het uitduel met Recreativo van 18 april geen wedstrijd meer gevoetbald. Hij is nog niet wedstrijdfit. Reden voor Van Marwijk de 24-jarige Utrechter buiten de Oranje-selectie te laten. Net als Ibrahim Afellay maakte Sneijder nog wel deel uit van de voorselectie. Zij zijn de enige twee internationals die de bondscoach heeft laten afvallen.
Nieuw bij Oranje is Eljero Elia. De 22-jarige vleugelspeler maakte dit seizoen grote indruk bij FC Twente, waar hij uitgroeide tot een van de belangrijkste spelers. Hij verdiende er onlangs zelfs de titel Talent van het Jaar mee.
Nederland moet zaterdag 6 juni op bezoek in IJsland. Vier dagen later staat in Rotterdam het thuisduel met Noorwegen op het programma. Oranje kan zich via deze wedstrijden kwalificeren voor het WK van 2010 in Zuid-Afrika.
De Aussies gaan volgende week zaterdagmiddag als tweede land kwalificeren, NL is drie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:48 schreef tralalala het volgende:
En dan als tweede gekwalificeerd toch?
Na Zuid-Afrika![]()
Waar baseer je dat op ?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:01 schreef Bos81 het volgende:
Dit moet wel te doen zijn voor Oranje, lijkt me.
Nou gewoon, sterkere selectie. Natuurlijk kan het misgaan, maar de kans dat we winnen is groter.quote:
Ze hebben het allemaal op Van Persie gemunt.quote:Op maandag 1 juni 2009 02:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Na de thuiswinst van Oranje wil IJsland Nederland betaald zetten. Nederland heeft dus nog wat te goed. IJsland is bereid om risico te nemen en met zo'n sterke bank kan dat. Onder druk kunnen de IJslanders sowieso altijd aan hun verplichtingen voldoen. IJsland wordt gerespecteerd en heeft in de loop van de jaren veel krediet opgebouwd.
Tegelijk geldt dat we rekening moeten houden met het verleden. De keren dat IJsland van Nederland heeft gewonnen zijn spaarzaam. In goede doen kan Oranje dus het saldo opvijzelen.
Deze voorbeschouwing wordt gesponsord door:
[ afbeelding ]
Officieel hebben we aan 1 puntje al genoeg toch? Gaan we mooi voor de salonremise!quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:42 schreef sendaroo het volgende:
Ik zou me doodlachen als we verliezen op zo'n verlaten eiland van een stel vikingen.
Bij rust ja!quote:Op maandag 1 juni 2009 01:39 schreef neilpad het volgende:
0 - 43
31x v. Persie
11x Elia
1x Blackcard Greg
Dan kunnen ze gelijk komen, maar doelsaldo is zo goedquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Officieel hebben we aan 1 puntje al genoeg toch? Gaan we mooi voor de salonremise!
Mooie opstelling, maar liever Robben (mits fit) dan Elia, en misschien een echte spelverdeler op 10 a la Sneijder of Van der Vaart (mits fit) voor Van Persie.quote:Op woensdag 3 juni 2009 01:44 schreef Emimich het volgende:
Stekelenburg; van Bronckhorst, Mathijsen, Ooijer, van der Wiel; de Jong, van Bommel; Elia, van Persie, Kuyt; Huntelaar
quote:'Bij topdag Gudjohnsen spelen we twintig procent beter'
04/06/2009 15:19 vi.nl
Het Nederlands elftal kan zich zaterdag in IJsland plaatsen voor het WK van volgende zomer in Zuid-Afrika. SC Heerenveen-aanvaller Arnór Smárason (foto) voorspelt dat de IJslanders onder aanvoering van Eidur Gudjohnsen hun huid duur zullen verkopen.
'Iedereen in Nederland denkt dat de klus in IJsland wel even geklaard wordt, maar zo is het natuurlijk niet', stelt Smárason in een vraaggesprek met OnsOranje.nl. 'Wij hebben veel respect voor Oranje, een groot voetballand met een grote historie. Onderschat ons echter niet. IJsland wordt steeds beter en het gat met de top kleiner. De druk ligt bij Nederland. Wij kunnen alleen maar bonuspunten verdienen.'
Bij de prestatie van IJsland zal veel afhangen van de vorm van Eidur Gudjohnsen, zegt Smárason. 'Als hij een topdag heeft, speelt het nationale team automatisch twintig procent beter. Voor veel IJslanders is Eidur een voorbeeld. Iemand waar ze zich aan optrekken. Hij is de beste speler aller tijden. Een beetje de Johan Cruijff van IJsland.'
Waar de aanvaller van Barcelona vrijwel zeker in de basis begint tijdens het duel met Oranje, is het voor Smárason nog even afwachten of hij aan de aftrap verschijnt. De twintigjarige aanvaller, die tijdens de afgelopen competitie doorbrak bij SC Heerenveen, begon zijn laatste twee van in totaal vijf interlands in de basis.
quote:Van Marwijk: 'IJslanders die een hoog percentage beloven storten altijd in'
Volgens mij was dat ook de bedoeling. Robben geblesseerd?quote:Op woensdag 3 juni 2009 04:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mooie opstelling, maar liever Robben (mits fit) dan Elia
quote:Wilhelmus van Nassouwe
Ben ick van Duytschen bloet,
Den Vaderlant getrouwe
Blyf ick tot in den doot:
Een Prince van Oraengien
Ben ick vrij onverveert,
Den Coninck van Hispaengien
Heb ick altijt gheeert.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:42 schreef sendaroo het volgende:
Ik zou me doodlachen als we verliezen op zo'n verlaten eiland van een stel vikingen.
Gelukkig niet, woensdag zendt die pauperzender het helaas wel uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:45 schreef KraideN het volgende:
Waar wordt dit uitgezonden? Zie niks staan in de TV gids op SBS6..
Het is ook raar dat Sport1 het niet uitzend..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, woensdag zendt die pauperzender het helaas wel uit.
Zelfs als ze nog drie keer verliezen kan het vrijwel onmogelijk nog misgaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:31 schreef byah het volgende:
ze gaan echt keihard onderuit, want ze denken nu even makkelijk te winnen. En dan wordt het woensdag nog spannend, en laat ik nou net kaarten hebben voor woensdag.
Lekkere supporter ben jijquote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:31 schreef byah het volgende:
ze gaan echt keihard onderuit, want ze denken nu even makkelijk te winnen. En dan wordt het woensdag nog spannend, en laat ik nou net kaarten hebben voor woensdag.
Nee hoor, het is op RTL, kijk maar in de programmagidsen van RTL en SBS.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 15:13 schreef Kriegel het volgende:
Komt gewoon op SBS hoor, zag het van de week nog aangekondigd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |