dat lijkt me lastig als je des duivels bent!!!!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:02 schreef thespindoctor het volgende:
je moet wel een engelengeduld hebben zeg...
Tussen "Ihre Kuche" en "Vervoorts Bad und Heizung", ons huis ligt iets verder van de weg dan de andere huizen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:39 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dan rij ik zo'n beetje elke werkdag bij je langs![]()
* Rewimo uit gaat kijken naar voordeur met kapot raampje
Wit huis met bomen ervoor vlakbij de bushalte? Ik heb 'm net gezien, denk ik..quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:06 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Tussen "Ihre Kuche" en "Vervoorts Bad und Heizung", ons huis ligt iets verder van de weg dan de andere huizen.
Klopt, aan de straatkant voor ons huis staat ook nog een boom met een fietsenrek eronder voor de bus-reizigers.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Wit huis met bomen ervoor vlakbij de bushalte? Ik heb 'm net gezien, denk ik..
Dan weet ik nu ook welk huis het isquote:Op zondag 31 januari 2010 21:13 schreef aegir_de_viking het volgende:
Klopt, aan de straatkant voor ons huis staat ook nog een boom met een fietsenrek eronder voor de bus-reizigers.
Wel handig de bus naar Nijmegen of Kleve/emmerich die bijna voor de deur stopt.
een beetje off topic... maar tochquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:42 schreef siemi het volgende:
Je hebt goede polen en polen die voor Nederlanders werken, heb ik wel eens gehoord. De Pool die voor een Nederlands bedrijf werkt mag niks kosten. Dan krijg je dus iemand die voor minder werkt. Maar een poolse vakman is niks mis mee, alleen gaat die niet voor een hongerloontje in een hotel ver van huis zitten.
dude, je zou toch denken dat er op een gegeven moment een lampje gaat branden zoiets van hmmm, als we ons vanaf nu aan afspraken gaan houden, dan wordt t eindresultaat misschien nog wat?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:03 schreef siemi het volgende:
Het is weer eens tijd voor een updatetje. We hebben weer internet, dus ik zal kijken of ik weer eens wat foto's kan posten.
De afgelopen tijd hebben we alles op alles gezet om de bovenverdieping klaar te krijgen om er te kunnen slapen. Dat omdat de trap op de 15e feb. komt.
Vorige week hebben we de slaapkamers gestructuurd (plafonds) en geverft. Een tip voor de vaders van een dochter, laat haar NOOIT zelf de kleur kiezen. Er wordt van je verwacht dat je het sausen voor je rekening neemt, ook al is het erg roze.....
Afgelopen weekend hebben we laminaat in 3 van de 4 slaapkamers gelegd. Dat was nog een behoorlijke klus. We hebben namelijk scheepsdeklaminaat gekocht. Dat zijn allemaal plankjes van 8cm breed.... Dat gecombineerd met veel schuine wanden zorgt voor heel veel zaagwerk. Het laminaat is wel helemaal super. Het een kwaliteitsvloer. Een Berry floor, als iemand dat wat zegt. Kostte overigens minder dan je zou verwachten. We hebben via Ebay bij een groothandel in Bocholt een hele leuke prijs gekregen. Ongeveer de helft van de winkelprijs. Een aanrader voor klussers dus, de Duitse Ebay. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het er.
Gisteravond een begin gemaakt met het zagen van de plinten. Dat gaat op zich goed, maar aangezien we (ik en mijn vrouw) eigenlijk allebei ziek zijn, ging gisteravond het licht vrij snel uit. Vanavond maar eens een avondje niks doen.
Oh ja, gisteren was het de 15e. Moet ik nog een update geven over de trap, of spreekt dat wel voor zich?
ik durfde al niets te zeggen...quote:
dude, we hebben het over een duitse aannemer hè!!!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:47 schreef freak1 het volgende:
[..]
dude, je zou toch denken dat er op een gegeven moment een lampje gaat branden zoiets van hmmm, als we ons vanaf nu aan afspraken gaan houden, dan wordt t eindresultaat misschien nog wat?
zie dat jij ook al duits denkt...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:41 schreef siemi het volgende:
Duh, er kan pas een lampje gaan branden als de electromonteur klaar is......
zou je bijna een dag of wat komen helpen met de electraquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef siemi het volgende:
Hij mompelde iets over een jaartal beginnend met een 2...
We hebben in 1 van de slaapkamers nog geen schakelaars voor het licht en de rolluiken. Wel draden in een lasdoos (of hoe heet dat).
quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef siemi het volgende:
tsja, ik zou het zelfs zelf kunnen, maar de electro installateur heeft gezegd dat we de garantie kwijt zijn als we er zelf aankomen....
Overigens, wisten jullie dat electromonteur het oudste beroep ter wereld is?
.
.
.
Op de 1e dag schiep God het licht, maar toen hadden de electromonteurs de boel al aangesloten.... :-)
Hm, geeft de bouwer ook garantie? Da's dan wel hoopvol..quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef siemi het volgende:
tsja, ik zou het zelfs zelf kunnen, maar de electro installateur heeft gezegd dat we de garantie kwijt zijn als we er zelf aankomen....
In dit geval zeker schriftelijk laten vastleggen en je laatste termijn pas betalen als allequote:Op woensdag 17 februari 2010 12:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Hm, geeft de bouwer ook garantie? Da's dan wel hoopvol..
Op de afronding van Rewimo's 12.000 m2 past het door jou aangekochte kavel makkelijk..quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:09 schreef furfoot het volgende:
Tjah wij hebben hier (randstad) 200m2 grond gekocht voor ~500 euro p/m2. Dan een twee onder 1 kap woning van 220.000 voor 140m2 (390m3). Dat is dan exclusief wanden, vloeren, plafonds, badkamer, keuken.
Dat zijn best wat verschillen inderdaad!
Helemaal mee eens. Je moet ook zeker niet verhuizen omdat de huizen hier zo goedkoop zijn. Je moet emigreren omdat je graag in Duitsland wil wonen. Dat de huizen hier goedkoop zijn is heel mooi meegenomen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:10 schreef ueberduitser het volgende:
Lijkt leuk hoor, maar een ding moet je in de gaten houden: je woning staat in duitsland en niet in nederland, dus eigenlijk is vergelijken compleet zinloos. Moet je ook gewoon niet doen.
Zorgen ze er wel voor dat de gevel regelmatig (keer of 4 per dag) wordt natgesproeid, anders verbranden de voegen en liggen ze er in no time weer uit.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:18 schreef siemi het volgende:
Het ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ook zijn de muren vrij goed schoongemaakt. Morgen zodra het af (en droog is) zal ik eens scherper kijken. Het huis begint nu net een echt huis te lijken :-)
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:18 schreef Gurb het volgende:
[..]
Zorgen ze er wel voor dat de gevel regelmatig (keer of 4 per dag) wordt natgesproeid, anders verbranden de voegen en liggen ze er in no time weer uit.
beter is vandaag helemaal niet te voegen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:18 schreef Gurb het volgende:
[..]
Zorgen ze er wel voor dat de gevel regelmatig (keer of 4 per dag) wordt natgesproeid, anders verbranden de voegen en liggen ze er in no time weer uit.
Zolang ze in de schaduwkant voegen, de gevel goed nat houden en de voegmortel niet te droog verwerken moet het wel gaan hoorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
beter is vandaag helemaal niet te voegen.
Vergis je niet, dit kan wel eens een groot probleem worden hoor! Dit houdt niet vanzelf op...quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:33 schreef siemi het volgende:
En dan denk je verder te kunnen en het huis verder afmaken. Zie ik gisteren dat de roest van het betonijzer dat open lag weer terug is. Ben ik blij dat ik gewacht had met spackspuiten van de plafonds. Dan hadden we dus iedere 3 maand kunnen saucen.
Blootliggende wapening is niet iets om zomaar even weg te werken met een beetje gips inderdaad. Dit moet met zorg worden gedaan (en ik zou het zelfs door een erkend betonreparateur laten doen)quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:49 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Vergis je niet, dit kan wel eens een groot probleem worden hoor! Dit houdt niet vanzelf op...
Als wapeningsstaal roest zet het uit en drukt je beton kapot. Normaal wapeningsstaal is door voldoende betondekking tegen roesten bestand. Er ontstaat een passiveringslaag om het wapeningsstaal als het volledig door beton is omgeven.
Is er geen voldoende dekking van wapening, kan de passiveringslaag kapot gaan en de wapening gaan roesten! En zet dus uit, drukt de beton kapot...
Enige oplossing is volgens mij de constructie gedeeltelijk slopen, opnieuw kisten, wapening behandelen en opnieuw storten.
het huis staat er nog.quote:Op donderdag 16 september 2010 18:47 schreef Snoopyfrl het volgende:
Ben ook heel benieuwd hoe het nu met Siemi is. Hoop op goed nieuws!
waar woon je ergens? mag ook via pm.quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:24 schreef schwalbie het volgende:
Ales doorgelezen en aangezien ik ook in Kleve-Rindern woon, ben ik eigenlijk wel benieuwd of Siemi inmiddels van alle sores is verlost.
al enig idee wat je als erf afscheiding wil hebben aan de achterkant?quote:Op maandag 23 april 2012 15:23 schreef siemi het volgende:
Al 456 dagen geen update lees ik nu. Nou, er is weer wat te melden. We zijn bezig met de tuin :-). Afgelopen zaterdag heeft de tuinman wat voorbereidingen getroffen en komende zaterdag (en misschien zondag, maar dat overleggen we eerst met de buren) gaan we een mini bagger huren om de tuin te levellen.
Iemand een idee van een niet te ingewikkeld tuin programma? Dan kan ik het een beetje duidelijk weergeven wat het plan is.
En wat hebben ze geleverd? Een Dacia?quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef siemi het volgende:
Tsja, leuk is anders, maar van de andere kant, het huis is (wordt.....) wel mooi. Daarbij was het financiele voordeel dusdanig dat het het nog (wat ellende) waard was ook. Of de problemen helemaal in verhouding staan laat ik maar in het midden. Een bevriende architekt omschreef het als dat ze me een Mercedes voor de prijs van een Lada hebben verkocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |