abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78055573
Het is weer eens tijd voor een updatetje. We hebben weer internet, dus ik zal kijken of ik weer eens wat foto's kan posten.

De afgelopen tijd hebben we alles op alles gezet om de bovenverdieping klaar te krijgen om er te kunnen slapen. Dat omdat de trap op de 15e feb. komt.

Vorige week hebben we de slaapkamers gestructuurd (plafonds) en geverft. Een tip voor de vaders van een dochter, laat haar NOOIT zelf de kleur kiezen. Er wordt van je verwacht dat je het sausen voor je rekening neemt, ook al is het erg roze.....
Afgelopen weekend hebben we laminaat in 3 van de 4 slaapkamers gelegd. Dat was nog een behoorlijke klus. We hebben namelijk scheepsdeklaminaat gekocht. Dat zijn allemaal plankjes van 8cm breed.... Dat gecombineerd met veel schuine wanden zorgt voor heel veel zaagwerk. Het laminaat is wel helemaal super. Het een kwaliteitsvloer. Een Berry floor, als iemand dat wat zegt. Kostte overigens minder dan je zou verwachten. We hebben via Ebay bij een groothandel in Bocholt een hele leuke prijs gekregen. Ongeveer de helft van de winkelprijs. Een aanrader voor klussers dus, de Duitse Ebay. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het er.

Gisteravond een begin gemaakt met het zagen van de plinten. Dat gaat op zich goed, maar aangezien we (ik en mijn vrouw) eigenlijk allebei ziek zijn, ging gisteravond het licht vrij snel uit. Vanavond maar eens een avondje niks doen.

Oh ja, gisteren was het de 15e. Moet ik nog een update geven over de trap, of spreekt dat wel voor zich?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 februari 2010 @ 14:06:07 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78055666
Wellukke trap?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78056216
Inderdaad.......
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:43:25 #129
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_78057048
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:42 schreef siemi het volgende:
Je hebt goede polen en polen die voor Nederlanders werken, heb ik wel eens gehoord. De Pool die voor een Nederlands bedrijf werkt mag niks kosten. Dan krijg je dus iemand die voor minder werkt. Maar een poolse vakman is niks mis mee, alleen gaat die niet voor een hongerloontje in een hotel ver van huis zitten.
een beetje off topic... maar toch

Toevallig zag ik een tijd geleden een reportage over Polen in Duitsland met undercover camera e.d. Bleek dus dat de Polen in Duitsland veel minder verdienen dan in Nederland. Ze werden verder ook veel meer als 2e rangs burgers behandeld in Duitsland dan in Nederland en Engeland. Zo slecht zijn die Nederlanders nog niet.
Siesta & Fiesta!
pi_78057199
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:03 schreef siemi het volgende:
Het is weer eens tijd voor een updatetje. We hebben weer internet, dus ik zal kijken of ik weer eens wat foto's kan posten.

De afgelopen tijd hebben we alles op alles gezet om de bovenverdieping klaar te krijgen om er te kunnen slapen. Dat omdat de trap op de 15e feb. komt.

Vorige week hebben we de slaapkamers gestructuurd (plafonds) en geverft. Een tip voor de vaders van een dochter, laat haar NOOIT zelf de kleur kiezen. Er wordt van je verwacht dat je het sausen voor je rekening neemt, ook al is het erg roze.....
Afgelopen weekend hebben we laminaat in 3 van de 4 slaapkamers gelegd. Dat was nog een behoorlijke klus. We hebben namelijk scheepsdeklaminaat gekocht. Dat zijn allemaal plankjes van 8cm breed.... Dat gecombineerd met veel schuine wanden zorgt voor heel veel zaagwerk. Het laminaat is wel helemaal super. Het een kwaliteitsvloer. Een Berry floor, als iemand dat wat zegt. Kostte overigens minder dan je zou verwachten. We hebben via Ebay bij een groothandel in Bocholt een hele leuke prijs gekregen. Ongeveer de helft van de winkelprijs. Een aanrader voor klussers dus, de Duitse Ebay. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het er.

Gisteravond een begin gemaakt met het zagen van de plinten. Dat gaat op zich goed, maar aangezien we (ik en mijn vrouw) eigenlijk allebei ziek zijn, ging gisteravond het licht vrij snel uit. Vanavond maar eens een avondje niks doen.

Oh ja, gisteren was het de 15e. Moet ik nog een update geven over de trap, of spreekt dat wel voor zich?
dude, je zou toch denken dat er op een gegeven moment een lampje gaat branden zoiets van hmmm, als we ons vanaf nu aan afspraken gaan houden, dan wordt t eindresultaat misschien nog wat?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:47:49 #131
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78057225
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Wellukke trap?
ik durfde al niets te zeggen...

Hoe is het met de "gebreken" gesteld? (en dan heb ik het nog niet over de verborgen)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:49:16 #132
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78057284
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:47 schreef freak1 het volgende:

[..]

dude, je zou toch denken dat er op een gegeven moment een lampje gaat branden zoiets van hmmm, als we ons vanaf nu aan afspraken gaan houden, dan wordt t eindresultaat misschien nog wat?
dude, we hebben het over een duitse aannemer hè!!!
pi_78059507
Duh, er kan pas een lampje gaan branden als de electromonteur klaar is......
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:43:03 #134
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78059593
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:41 schreef siemi het volgende:
Duh, er kan pas een lampje gaan branden als de electromonteur klaar is......
zie dat jij ook al duits denkt...
pi_78060576
ik pakte gewoon een verleng haspel ff uitrollen 2 groepen aan elkaar met lasdoppen en hup zo de haspel in.. mocht er nog geen verdeelkast zijn.. dat is gelijk een test of de timmerman niet even door mijn elektro buis timmert of zaagt.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:06:40 #136
63722 z80
I fink you freaky
pi_78063421
heeft de bouwer ook een jaartal genoemd?
en heb je nog steeds niet overal prik? gaat lekker dan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_78081613
Hij mompelde iets over een jaartal beginnend met een 2...

We hebben in 1 van de slaapkamers nog geen schakelaars voor het licht en de rolluiken. Wel draden in een lasdoos (of hoe heet dat).
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:24:28 #138
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_78092494
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:24 schreef siemi het volgende:
Hij mompelde iets over een jaartal beginnend met een 2...

We hebben in 1 van de slaapkamers nog geen schakelaars voor het licht en de rolluiken. Wel draden in een lasdoos (of hoe heet dat).
zou je bijna een dag of wat komen helpen met de electra
pi_78093520
tsja, ik zou het zelfs zelf kunnen, maar de electro installateur heeft gezegd dat we de garantie kwijt zijn als we er zelf aankomen....

Overigens, wisten jullie dat electromonteur het oudste beroep ter wereld is?
.
.
.
Op de 1e dag schiep God het licht, maar toen hadden de electromonteurs de boel al aangesloten.... :-)
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:00:25 #140
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_78093542
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef siemi het volgende:
tsja, ik zou het zelfs zelf kunnen, maar de electro installateur heeft gezegd dat we de garantie kwijt zijn als we er zelf aankomen....

Overigens, wisten jullie dat electromonteur het oudste beroep ter wereld is?
.
.
.
Op de 1e dag schiep God het licht, maar toen hadden de electromonteurs de boel al aangesloten.... :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2010 @ 12:05:23 #141
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_78093702
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef siemi het volgende:
Hm, geeft de bouwer ook garantie? Da's dan wel hoopvol..
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:28:17 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_78104177
je drempel garantie.
zodra hij de deur uit is vervalt de garantie.
alleen zegt hij dat pas als hij weer in de auto zit.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:42:26 #143
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_78104821
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Hm, geeft de bouwer ook garantie? Da's dan wel hoopvol..
In dit geval zeker schriftelijk laten vastleggen en je laatste termijn pas betalen als alle
zaken naar tevredenheid zijn opgelost!!! Nergens op in gaan wat dat betreft, want aannemers zijn en blijven boeven!
pi_78116957
Dat is gewoon wettelijk vastgelegd hoor. Ik heb zelfs in het contract laten opnemen dat de hoofdaannemer ook de garantieverplichtingen doorgeeft aan de onderaannemers. Kortom, ik kan de hoofdaannemer aanspreken, maar ook iedere onderaannemer.
pi_78618867
Even korte update; we hebben een trap.

Uiteraard is hij nog niet af, maar de ladder is weg. Hmmm, waar is de ladder eigenlijk gebleven?????
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 07:13:21 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78623055
We gaan vooruit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78624920
Inderdaad. Het ziet er patent uit. De reactie van mijn zoontje (nog geen 3 jaar) sprak boekdelen. Toen hij de trap zag, riep hij "OK" en rende naar boven. Als eerste :-)

Het belangerijkste wat nu nog uit staat, is een stuk buitenmuur afbreken en opnieuw metselen en vervolgens nog voegen. De rest zijn allemaal gelukkig met een kleinere impact.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:36:27 #149
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_78638735
@ TS: misschien een brutale vraag, maar ik overweeg ook in Duitsland te gaan bouwen, wat ben jij tot nu toe kwijt (groffe indicatie is genoeg), voor jou prachtige huis?

Gr, Amun
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:39:43 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_78638877
is de badkamer en alle elektra ook klaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')