Als je me vraagt wat ik optimaal vind, dan is het na een scheiding, een goede relatie tussen kind en de vertrokken of zelfs verlaten partner/ouder.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Het ideale is dan ook als beide ouders na de scheiding een kind opvoeden en niet alleen de moeder of alleen de vader. Ik denk niet dat de band tussen vader en kind minderwaardig is aan die tussen moeder en kind, zwangerschap, baring en borstvoeding of niet.
Desnoods, of pa heeft ergens een rekening en ma kan periodiek voor de kids tot een bepaalde bedrag shoppen.quote:
Zo heeft de evolutie het nu eenmaal geregeld, het is een biologisch feitje en niets meer. Het geeft vrouwen absoluut niet meer recht op het kind dan mannenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:44 schreef ThunderBitch het volgende:
Heeft niets met een sprookje te maken. Er moet er een zijn die voor het kindeke zorgt en die krijgt dan ook de tieten die melk produceren en alle emoties en hormonen die ermee van doen hebben.
Een kind baren zou ik je niet aanraden.
Je spreekt jezelf tegen, als het een biologisch feitje is, dan is er geen ontkomen aan. Vrouwen zijn er voor de kids.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo heeft de evolutie het nu eenmaal geregeld, het is een biologisch feitje en niets meer. Het geeft vrouwen absoluut niet meer recht op het kind dan mannen
Heeft niets te maken met het feit dat mannen niet voor kinderen zouden kunnen zorgen. Meestal hebben ze er gewoon geen zin an. Doen liever andere dingen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:58 schreef slacker_nl het volgende:
Toch blijven de vrouwen de vrouwen voortrekken in dit soort zaken omdat ze er van uitgaan dat mannen niet voor kinderen willen zorgen. Dat blijkt ook weer in dit topic.
Yep.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:35 schreef voyeur het volgende:
Wat een onzin. Er zijn heel veel vaders die graag voor hun kinderen zorgen, maar daar gewoon de kans niet voor krijgen. Kinderen worden vrijwel standaard toegewezen aan de moeder na een scheiding.
Overigens mijn post van 19.22 gezien: wat deze man deed mocht niet, maar zal ook niet lukken. Dat kind zal vrijwel zeker teruggestuurd worden naar haar moeder.
Mannen net zo goed en op geen enkele manier minder.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:25 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, als het een biologisch feitje is, dan is er geen ontkomen aan. Vrouwen zijn er voor de kids.
Zou wel zomaar kunnen, als ze hun best doen, maar meestal is het niet zo.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Mannen net zo goed en op geen enkele manier minder.
Jij acht mannen dus bij voorbaat al inferieur qua opvoeding van kinderen. Dat is een erg misplaatst vooroordeel.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Zou wel zomaar kunnen, als ze hun best doen, maar meestal is het niet zo.
Ik denk juist dat we dat meisje niet meer terugzien. Het gebeurd zo vaak dat kinderen worden meegenomen naar het buitenland, en die komen bijna nooit meer terug. Dus zie niet in waarom het in dit geval anders is, zeker gezien de vader in de VS wel de voogdij heeft gekregen.quote:Op zondag 31 mei 2009 00:35 schreef voyeur het volgende:
Overigens mijn post van 19.22 gezien: wat deze man deed mocht niet, maar zal ook niet lukken. Dat kind zal vrijwel zeker teruggestuurd worden naar haar moeder.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:17 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het kind was jaren met moeder en is nog klein, begrijpt de wereld nog niet.
Is toch even iets anders.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:26 schreef ThunderBitch het volgende:
Moeders dragen het kind niet voor niets 9 maanden.
De band tussen moeder en kind is in normale gevallen groter. Ik ben blij dat ik geen vader ben, want ik zou het toch raar vinden als een kind zoals ik die ken, niet uit mijn lichaam geboren is.
Ik ken een voorbeeld van mensen die gingen scheiden, waarbij de ouders noodgedwongen nog enkele maanden bij elkaar moesten wonen.quote:Op zondag 31 mei 2009 01:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Zou wel zomaar kunnen, als ze hun best doen, maar meestal is het niet zo.
Zo iemand ken ik ook.quote:Op zondag 31 mei 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken een voorbeeld van mensen die gingen scheiden, waarbij de ouders noodgedwongen nog enkele maanden bij elkaar moesten wonen.
Toen moeder een avond weg moest naar een vereniging, had pa geen zin om thuis te blijven. Ging liever naar zijn nieuwe vriendin.
"Jij wilt mij tot babysit bombarderen, maar daar heb ik geen zin in"
Moest hij één avondje per week 's avonds thuis blijven!!
En nu lopen zeuren dat hij zijn kinderen zo weinig ziet!
Lees mijn post nog eens goed. Dat zijn kinderen die naar landen ontvoerd zijn die niet aangesloten zijn bij het verdrag. De Amerikanen sturen jaarlijks meer dan 250 kinderen retour afzender.quote:Op zondag 31 mei 2009 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk juist dat we dat meisje niet meer terugzien. Het gebeurd zo vaak dat kinderen worden meegenomen naar het buitenland, en die komen bijna nooit meer terug. Dus zie niet in waarom het in dit geval anders is, zeker gezien de vader in de VS wel de voogdij heeft gekregen.
Je kent een paar gevallen in je eigen omgeving en meteen zal vast iedereen wel zo'n geval in zijn of haar omgeving kennen. Zo werkt het niet, maar het lijkt wel een typische vrouwenredenatie te zijn: je ziet het drie keer dus zal het overal zo zijn.quote:Op zondag 31 mei 2009 12:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo iemand ken ik ook.
Een keer in de twee weken moet ie een weekend op z'n dochtertje letten, en nog gaat ie liever stappen. Is al gebeurd dat ie zogenaamd ziek is en daarna dat weekend is gezien in de stad op zaterdagavond.
Maar goed, natuurlijk zijn lang niet alle mannen zo maar denk dat iedereen wel zo'n voorbeeld kent in z'n omgeving.
Oh ja, en de vader van m'n vriend...![]()
Mijn vriend heeft z'n vader al jaren niet meer gezien. Na de scheiding vond die ook andere dingen belangrijker. Zelfs de verjaardag van z'n kinderen vergat ie...
Dat ze met trillend onderlipje staan te zwaaien, wil nog niet zeggen dat ze niet zonder je zouden kunnen.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Want?
Elke ochtend als ik de deur uitga staat er een meisje van 5 en een jongetje van 2 met trillend onderlipje te zwaaien. Waarom zou een kind van 7 wel zonder vader maar niet zonder moeder kunnen??
[..]Zelden zoveel nonsens in 1 post gelezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |