abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2009 @ 07:05:29 #51
24329 KNAK
ff w88,......
pi_69655459
Op vakantie in deze regio is bijna hetzelfde voor mij als even op en neer naar Engeland/Duitsland voor de Nederlander in Nederland.

Ik doe 1 week per land vanwege 'tijdgebrek' en ik wil het gewoon zien. ik kan wel een beetje schuiven met de dagen en dat doe ik ook wel aan de hand van wat ik wil gaan zien. Zo ben ik er bijna over uit dat ik 9 dagen voor Noord-Vietnam nodig heb, voor Laos wat minder aangezien ik nog niet echt veel heb kunnen vinden van wat ik wil gaan doen/zien.

Thailand is een must, daar start en eindig ik dit tripje. Ik heb een huis in Phuket en Korat en ik wil voor ik terug naar Bangladesh ga even shoppen en naar de tandarts.


(ik snap overigens wel waarom het een beetje zonde lijkt, in mijn geval is het gewoon zo dat als ik het leuk vind, ik over een x-aantal maanden weer naar toe ga... het gaat allemaal wat makkelijker voor me, ik zit er nl. naast!)
Mai pben rai~!
pi_69683969
Nog 3 dagen *lichtelijk zenuwachtig wordt*
done.
  donderdag 4 juni 2009 @ 14:40:35 #53
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69701855
tvp

Heb intussen Bangkok alweer verlaten en zit nu in Hanoi
The line is a dot to you!
pi_69735244
Wat is een beetje gebruikelijke fooi in Thailand? Bijvoorbeeld in hotel of voor de taxi van het hotel zelf?
done.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:07:58 #55
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69736260
Vraagje ik ga naar Koh Samui en Koh Phangan weet iemand bij welk deel je daar het leukste zit ??
pi_69736747
Samui, Chaweng Beach

Fooi, taxi 10-20bath (tenzij je een fixed price afspreekt, dan 0) naar gelang de afstand, bellboy 20bath voor het sjouwen van die veel te zware tas, restaurant ronde ik meestal de rekening af, iets in de orde van 40 - 100 bath (afhankelijk van wat je maaltijd kost natuurlijk). In een bar of club 20bath tip bij een cocktail. En af en toe 20bath of wat muntgeld voor het kamermeisje achterlaten.
Tourguides naar gelang hoe aardig/interformatief ze zijn en hoe lang je met ze op trekt (40bath gegeven aan de persoon waarmee je een paar uurtjes op de kayak zit, 500bath voor de tourguide die 4 volle dagen met je op trekt, en das best veel voor iemand waarvan het dagloon 300bath is )

Dat was hoe ik het zo ongeveer deed. e.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van de vriendelijkheid/irritatiegraad van de persoon
!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:47:51 #57
24329 KNAK
ff w88,......
pi_69737760
Chaweng en Lamai beach voor Samui

Phangan, handig als je iets reserveerd als je aan het einde van de maand gaat, allles zit dan namelijk stampvol! Phangan is duidelijk waar je moet zijn
Mai pben rai~!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:48:21 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_69737775
Samui is na 3 dagen saai (mits je alleen voor het zonbakken gaat)
Mai pben rai~!
pi_69741761
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:07 schreef BuupWerk het volgende:
Vraagje ik ga naar Koh Samui en Koh Phangan weet iemand bij welk deel je daar het leukste zit ??
http://www.ubonvillasamui.com/

recht tegenover Koh Phanang.

Bij kees
  vrijdag 5 juni 2009 @ 17:33:02 #60
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69745763
hmm hoe bedoel je saai...

watervallen. big buddha en monhey business das toch gewoon 3 dagen rond kijken en dan nog 1/2 dagen relaxen ??
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:32:17 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_69754053
Zojuist geboekt, 10 dec - 9 jan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_69759564
over 4 uurtjes mag ik ...spannend
done.
pi_69763445
Over 5 uurtjes lekker naar Thailand !
pi_69763446
-dubbel oops-
pi_69767370
Leuk is dat, vlucht naar londen vertraging, vlucht naar Bangkok gemist
Mag nu 8 uur wachten op Londen Heathrow voordat me nieuwe vlucht gaat
done.
pi_69767798
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:24 schreef RetroGamer het volgende:
Leuk is dat, vlucht naar londen vertraging, vlucht naar Bangkok gemist
Mag nu 8 uur wachten op Londen Heathrow voordat me nieuwe vlucht gaat
Daar ben je mooi klaar mee,
Ach je kan altijd een aantal uur vertoeven in 1 van de vliegveld cafe's
pi_69776752
FF een TVP aangezien ik van plan ben om ergens in okt./nov. weer een tijd te gaan backpacken, natuurlijk eerst beginnen in Thailand, wat een land, wat een mensen
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_69823342
Zo luitjes.. ik ben nu vlakbij krabi, voor een paar dagen. tot nu toe in kao lak en kao sok vertoeft in de treetops jungle lodge. een belg die een paar kamers verder zat had midden in de nacht een schorpioen aan de binnenkant van zijn klamboe..
maar nu eindelijk zon zee en strand.. ik maakte me erg zorgen over het week maar tot nu toe elke dag zon en af en toe bewolking maar alleen korte buitjes of snachts.
Maak je om mij maar geen zorgen, tabee!
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_69824316
2 augustus ben ik met backpack in Bangkok, 31 augustus vliegen we weer terug.
We zijn van plan om eerst naar het noorden te trekken (Chaing Mai) om vervolgens door te trekken naar het zuiden. Tijdens de trek naar het zuiden lijkt Ankor Wat in Cambodja ons een must.

Nu ben ik bezig met het maken van een soort planning. Maar ik vermoed dat ik vast niet de eerste ben die een reisschema maakt met ongeveer dezelfde ideeen als wij. Iemand toevallig die een reisschema wil delen?! Ik ben benieuwd hoe andere het aanpakte
  maandag 8 juni 2009 @ 14:11:06 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_69825229
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:38 schreef Stevie_ het volgende:
2 augustus ben ik met backpack in Bangkok, 31 augustus vliegen we weer terug.
We zijn van plan om eerst naar het noorden te trekken (Chaing Mai) om vervolgens door te trekken naar het zuiden. Tijdens de trek naar het zuiden lijkt Ankor Wat in Cambodja ons een must.

Nu ben ik bezig met het maken van een soort planning. Maar ik vermoed dat ik vast niet de eerste ben die een reisschema maakt met ongeveer dezelfde ideeen als wij. Iemand toevallig die een reisschema wil delen?! Ik ben benieuwd hoe andere het aanpakte

Angkor Wat is toch al snel een uitstapje van een week inclusief reistijd als je het op de goedkope backpackmanier wilt doen
pi_69825491
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Angkor Wat is toch al snel een uitstapje van een week inclusief reistijd als je het op de goedkope backpackmanier wilt doen
Nee joh, genoeg 5 daagse package tours vanuit Bangkok met een echte first class bus en 3 nachten in een 3 sterren hotel met ontbijt in Siem Reap voor 5900 Baht all in. Dagtrip heen, nachtbus terug. Maar dan moet je het wel door een Thaise kennis laten boeken denk ik, want ik heb geen idee of dit ook de rack prijs voor falangs is.

Overigens, zou BUUPWERK al vertrokken zijn voor haar geheel van minuut tot minuut uitgestippelde reis?
  maandag 8 juni 2009 @ 14:26:28 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_69825655
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:20 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Nee joh, genoeg 5 daagse package tours vanuit Bangkok met een echte first class bus en 3 nachten in een 3 sterren hotel met ontbijt in Siem Reap voor 5900 Baht all in. Dagtrip heen, nachtbus terug. Maar dan moet je het wel door een Thaise kennis laten boeken denk ik, want ik heb geen idee of dit ook de rack prijs voor falangs is.

Overigens, zou BUUPWERK al vertrokken zijn voor haar geheel van minuut tot minuut uitgestippelde reis?
ok, wist ik niet dat dat ook aangeboden wordt. Vraag me alleen wel af in hoeverre je niet afgezet wordt, zie bijvoorbeeld de busreizen vanaf Bangkok naar Siem Reap
pi_69826350
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Angkor Wat is toch al snel een uitstapje van een week inclusief reistijd als je het op de goedkope backpackmanier wilt doen
Wellicht heb ik het dan een beetje onderschat qua reistijd e.d.
  maandag 8 juni 2009 @ 15:09:27 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_69826736
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:54 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Wellicht heb ik het dan een beetje onderschat qua reistijd e.d.
Is een bekende fout, stond bij mijn eerste backpacktripje ook op de planning. Maar al snel geskipt en een jaar later gegaan incl Vietnam.
pi_69827083
iemand trouwens ervaring met de klamboe's welke de GGD verkoopt??!! (zie: http://www.gezondreizen.nl/html/template/general.php?languageid=1&menuid=3&submenuid=18)
  maandag 8 juni 2009 @ 15:27:36 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_69827327
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:20 schreef Stevie_ het volgende:
iemand trouwens ervaring met de klamboe's welke de GGD verkoopt??!! (zie: http://www.gezondreizen.nl/html/template/general.php?languageid=1&menuid=3&submenuid=18)
nergens voor nodig. De plaatsen waar je het nodig gaat hebben zijn over het algemeen voorzien van klamboe's.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:16:50 #77
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69837734
BuupWerk vertrekt vrijdag...
pi_69860930
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:16 schreef BuupWerk het volgende:
BuupWerk vertrekt vrijdag...
Dan komen we je met z'n allen uitzwaaien. Maar eerst willen we wel dat reisschema van je nog eens doornemen en kijken of er geen vauten in staan.

Maar zonder gekheid, veel plezier, en geen gestress als iets even niet zo gaat als jij gedacht had. En laat nog wat van je horen als je daar bent.
pi_69861053
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:27 schreef Blik het volgende:

[..]

nergens voor nodig. De plaatsen waar je het nodig gaat hebben zijn over het algemeen voorzien van klamboe's.
Behalve als je aan een van die geweldige overpriced en overrated touristen trekking tochten gaat meedoen. Een survival weekend in de Ardennen is toch precies hetzelfde, alleen kun je dan niet opscheppen dat je een trekking in het oerwoud gedaan hebt...........
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:46:08 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_69862512
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:03 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Maar zonder gekheid, veel plezier, en geen gestress als iets even niet zo gaat als jij gedacht had. En laat nog wat van je horen als je daar bent.
Waarschijnlijk kan die vanaf dag 1 dat reisschema gaan aanpassen, alles duurt toch een stuk langer dan je denkt
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:47:40 #81
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69877976
de rust is weder gekeerd...alles staat op papier en ik ben er blij mee als ik ergens ben zien we wel weer verder maar de back up is er...hyves wordt blog
pi_69879160
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:47 schreef BuupWerk het volgende:
de rust is weder gekeerd...alles staat op papier en ik ben er blij mee als ik ergens ben zien we wel weer verder maar de back up is er...hyves wordt blog
Nou laat je Hyves hier dan maar achter dan kunnen we mee(be)leven.
pi_69903919
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:40 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Daar ben je mooi klaar mee,
Ach je kan altijd een aantal uur vertoeven in 1 van de vliegveld cafe's
Het was trouwens 10 uur
Zit inmiddels in Phuket voor 4 dagen. Mooi chique hotel gevonden, Sea Breeze nog wat. Zit met nog een nederlander, en aangezien wij de enigste zijn kon er aardig wat van de prijs
Geef namelijk al veel te veel uit
done.
pi_69904276
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:15 schreef RetroGamer het volgende:

[..]

Het was trouwens 10 uur
Zit inmiddels in Phuket voor 4 dagen. Mooi chique hotel gevonden, Sea Breeze nog wat. Zit met nog een nederlander, en aangezien wij de enigste zijn kon er aardig wat van de prijs
Geef namelijk al veel te veel uit
Ga je nog schade inhalen in het goedkopere noorden ?
pi_69931565
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:27 schreef Blik het volgende:

[..]

nergens voor nodig. De plaatsen waar je het nodig gaat hebben zijn over het algemeen voorzien van klamboe's.
Ow echt??!!! Naja, het is toch niet heel onverstandig om er 1 mee te nemen?!
pi_69931823
net zoals 3938037093072370329 wil ik trouwens een ECHT maatpak proberen te regelen in Thailand. Iemand een adresje waar dat kan?? Schijnt nogal lastig te zijn gezien de Thai je weer vrij snel 'oplicht'...
pi_69935098
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Stevie_ het volgende:
net zoals 3938037093072370329 wil ik trouwens een ECHT maatpak proberen te regelen in Thailand. Iemand een adresje waar dat kan?? Schijnt nogal lastig te zijn gezien de Thai je weer vrij snel 'oplicht'...
moet je vriendjes worden met een van de ontelbare naaistertjes
pi_69936003
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:46 schreef Stevie_ het volgende:
net zoals 3938037093072370329 wil ik trouwens een ECHT maatpak proberen te regelen in Thailand. Iemand een adresje waar dat kan?? Schijnt nogal lastig te zijn gezien de Thai je weer vrij snel 'oplicht'...
Er zijn niet zo heel veel Thais die dat soort zaken runnen, dat zijn meer onze vrienden uit India en Bangladesh. Het is inderdaad uitkijken geblazen, want voor je het weet heb je uiteindelijk een half nylon kostuum met veel plakwerk waar stiksels horen te zitten en waar de vullingen geplakt horen te zijn is het meestal nog slecht ook.

Reken voor een goed maatpak in Bangkok maar op 10000 Baht. Alles wat je goedkoper kunt krijgen is echt teringzooi! Geloof me maar. En door die Indier wordt je altijd afgezet. Nooit krijg je de stof die je uitgezocht hebt. Zoek je iets uit in super 130, krijg je gewoon super 110 kwaliteit. Moet je bij aankoop maar eens om een sample van de rol vragen om later te kunnen vergelijken met wat je gekregen hebt, die krijg je dus niet, zelfs n iet als je er extra voor wilt betalen.

Ik heb het al vaker meegemaakt met shirts. Wilde ik een stukje stof hebben en in de brand te steken om te zien of er geen kunststofvezel in zat. Dat zei ik ook gewoon. Mooi dat ze geen snipper van die rol af wilden knippen.

En nog een tip. Als je dan toch op een aanbieding afgaat van kostuum+broek+ 3 Shirts en 2 ties voor xxxx Baht, vraag dan eerst wel welke rollen stoffen er toto de aanbieding behoren. Anders valt het zo tegen nadat je alles uitgezocht hebt en die Indier zegt dat die stoffen dus drie keer zo duur zijn als de stoffen van de aanbieding.
  donderdag 11 juni 2009 @ 18:34:02 #89
34586 kepler
No bounce, no play
pi_69945362
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:37 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Ow echt??!!! Naja, het is toch niet heel onverstandig om er 1 mee te nemen?!
Kheb nooit een klamboe mee genomen tijdens mn reis, en ik hem ook nooit gemist
The line is a dot to you!
pi_69945625
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:34 schreef kepler het volgende:

[..]

Kheb nooit een klamboe mee genomen tijdens mn reis, en ik hem ook nooit gemist
kooknie
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:08:33 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_69946625
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:37 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Ow echt??!!! Naja, het is toch niet heel onverstandig om er 1 mee te nemen?!
Als je bedenkt dat je voor die prijs van een klamboe een volle dag kunt leven in Thailand, dan is het best veel geld om uit te geven voor iets wat je niet nodig gaat hebben in Thailand
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:20:48 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69947146
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:34 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Er zijn niet zo heel veel Thais die dat soort zaken runnen, dat zijn meer onze vrienden uit India en Bangladesh. Het is inderdaad uitkijken geblazen, want voor je het weet heb je uiteindelijk een half nylon kostuum met veel plakwerk waar stiksels horen te zitten en waar de vullingen geplakt horen te zijn is het meestal nog slecht ook.

Reken voor een goed maatpak in Bangkok maar op 10000 Baht. Alles wat je goedkoper kunt krijgen is echt teringzooi! Geloof me maar. En door die Indier wordt je altijd afgezet. Nooit krijg je de stof die je uitgezocht hebt. Zoek je iets uit in super 130, krijg je gewoon super 110 kwaliteit. Moet je bij aankoop maar eens om een sample van de rol vragen om later te kunnen vergelijken met wat je gekregen hebt, die krijg je dus niet, zelfs n iet als je er extra voor wilt betalen.

Ik heb het al vaker meegemaakt met shirts. Wilde ik een stukje stof hebben en in de brand te steken om te zien of er geen kunststofvezel in zat. Dat zei ik ook gewoon. Mooi dat ze geen snipper van die rol af wilden knippen.

En nog een tip. Als je dan toch op een aanbieding afgaat van kostuum+broek+ 3 Shirts en 2 ties voor xxxx Baht, vraag dan eerst wel welke rollen stoffen er toto de aanbieding behoren. Anders valt het zo tegen nadat je alles uitgezocht hebt en die Indier zegt dat die stoffen dus drie keer zo duur zijn als de stoffen van de aanbieding.
Uit principe zal ik ook niet kopen bij die Indiers die je ongeveer de zaak intrekken als je langsloopt.

Daarnaast worden al de 'maatpakken' om in elkaar te zetten weer uitbesteed aan een lokaal naai-atelier. Dus de kwaliteit laat vaak te wensen over.
Mocht je toch een pak willen hebben, schaf dit niet aan aan het eind van je vakantie, maar laat dit aan het begin maken zodat je niet als je in tijdsnood zit slechte kwaliteit krijgt aangesmeerd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69947597
Tvp
pi_69951395
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Uit principe zal ik ook niet kopen bij die Indiers die je ongeveer de zaak intrekken als je langsloopt.

Daarnaast worden al de 'maatpakken' om in elkaar te zetten weer uitbesteed aan een lokaal naai-atelier. Dus de kwaliteit laat vaak te wensen over.
Mocht je toch een pak willen hebben, schaf dit niet aan aan het eind van je vakantie, maar laat dit aan het begin maken zodat je niet als je in tijdsnood zit slechte kwaliteit krijgt aangesmeerd!
Zal ik je een klein geheimpje vertellen? Die maatpakken zijn helemaal geen maatpakken maar al gedeeltelijk vóórgefabriceerd. Hooguit dat ze de coupenaden wat verder innemen en de mouwen en pijpen op maat maken. Ik ben wel eens in zo'n kledingfabriek geweest. Ergens in de hogere Soi nummers van Sukhumvit Road. Was net zoiets als de Van Gils fabriek winkel vroegah! Best wel kwaliteit, maar kost dan ook bijna net zoveel als dat je in Nederland bij Suit Supply betaalt, die zijn kostuums daar wellicht ook vandaan halen.

Een echt maatkostuum kun je in Bangkok best kopen maar ga dan naar Baron, op de hoek van Soi 7 of 9 geloof ik. Ongeveer tegenover de Landmark hotel. daar koop je wel kwaliteit, duurt ook iets langer en kost je al gauw 3 tot 400 euro voor een Armani of Hugo Boss snit. Maar dan heb je ook wat!

En nooit reageren als zo'n Indische propper z'n hand uitsteekt, Hello sir where are you from? Zeg dan maar Disneyland, dan begrijpt hij het wel.
pi_69952391
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uit principe zal ik ook niet kopen bij die Indiers die je ongeveer de zaak intrekken als je langsloopt.

Daarnaast worden al de 'maatpakken' om in elkaar te zetten weer uitbesteed aan een lokaal naai-atelier. Dus de kwaliteit laat vaak te wensen over.
Mocht je toch een pak willen hebben, schaf dit niet aan aan het eind van je vakantie, maar laat dit aan het begin maken zodat je niet als je in tijdsnood zit slechte kwaliteit krijgt aangesmeerd!
koop toch een pak in nederland joh.
allemaal ballast

als er dan een torntje is kun je gewoon terugaan
pi_69956552
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:34 schreef kepler het volgende:
Kheb nooit een klamboe mee genomen tijdens mn reis, en ik hem ook nooit gemist
Ik wel, maar dat was niet in Thailand
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_70011166
Iemand een betere oplossing?

Ik vlieg AMS-BKK. Visum voor 30 dagen. Aan het begin van mijn vakantie ga ik een paar dagen naar Cambodja en kom dan over land weer terug in Thailand. Kom niet met een alternatief, want dat kan om meerdere redenen gewoonweg niet. Dus krijg ik dan maar een visum voor 15 dagen.

Zo kom ik dus een dag of 10 tekort op mijn visum. Ik ben niet in Nederland, dus kan ook niet even een multi entry visum aanvragen. Nu had ik bedacht om op Survarnabhumi het goedkoopste retourtje naar KUL (2100 Baht all in) te kopen, en dan even een daagje op en neer te vliegen. Om 7 uur vliegen en om 12:40 op het gemak weer terug zijn. Dan moet ik bij terugkomst in BKK toch gewoon weer een 30 dagen visum krijgen?

Of heeft iemand een betere oplossing voor dit probleem. Ik begrijp deze discriminatie tussen lucht en land reizigers niet helemaal, maar ja het is tenslotte Thailand en daar moet je ook niet alles willen begrijpen.
pi_70015009
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:38 schreef Buzz129 het volgende:
Iemand een betere oplossing?

Ik vlieg AMS-BKK. Visum voor 30 dagen. Aan het begin van mijn vakantie ga ik een paar dagen naar Cambodja en kom dan over land weer terug in Thailand. Kom niet met een alternatief, want dat kan om meerdere redenen gewoonweg niet. Dus krijg ik dan maar een visum voor 15 dagen.

Zo kom ik dus een dag of 10 tekort op mijn visum. Ik ben niet in Nederland, dus kan ook niet even een multi entry visum aanvragen. Nu had ik bedacht om op Survarnabhumi het goedkoopste retourtje naar KUL (2100 Baht all in) te kopen, en dan even een daagje op en neer te vliegen. Om 7 uur vliegen en om 12:40 op het gemak weer terug zijn. Dan moet ik bij terugkomst in BKK toch gewoon weer een 30 dagen visum krijgen?

Of heeft iemand een betere oplossing voor dit probleem. Ik begrijp deze discriminatie tussen lucht en land reizigers niet helemaal, maar ja het is tenslotte Thailand en daar moet je ook niet alles willen begrijpen.
Wat dacht je van Laos dan? Gewoon eventjes de grens over in het noordoosten van Thailand.
Vraag je een nieuwe Tourist VISA aan ofzo

Ik zelf stempelde jarenlang een Non-O/B visa en nu ik terug naar huis wil en deze op hun laatste beentjes lopen heb ik gewoon een cursus aangevraagd waarbij ik een gratis ED visa kreeg
MOgeljikheden zijn eindeloos overigens Ik heb nooit echt problemen gehad met VISA's maar als je naar cambodia kunt gaan kun je vast ook wel even langs Laos. Ik ga overigens altijd langs Burma om te stempelen

Ik zou gewoon naar LAOS gaan voor je nieuwe VISA aanvraag. Overigens is het wel nuttig om daar Thais te spreken want zo geweldig goed zijn ze daar niet in Engels. Ik doe eigenlijk de meeste communicatie in het Thais, is stiekem toch een leukere taal

LAOS DUS!! LAOS LAOS LAOS want daar ligt het thaise consulaat. IK denk dat als je in het weekend gaat je daar goedkoop een hotel kunt krijgen en je terug het land (thailand dus) ingaat met een nieuwe cheapass visum. Ik weet namelijk niet hoe dit zit met je vlucht als je dan wel zo een visum krijgt etc. Nooit geprobeerd.
  maandag 15 juni 2009 @ 08:03:17 #99
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_70015555
Visum Laos kost je 35 euro. plus eventueel een overnachting in Vientiane.
Vliegen naar Vientiane is prijzig reken op 300 euro voor een retour vanaf Bangkok!
Je kunt qua tijd beter van Bangkok naar Udon Thani vliegen kost ongeveer 110 euro retour.

Malaysia is dan wellicht goedkoper en daar kun je net als Thailand met slechts een stempeltje in paspoort het land in.
Explore the World
pi_70016004
Je kunt ook een busrit nemen... je moet niet vliegen imo..
En een verblijf in Laos is nou niet echt bepaald duur
En natuurlijk ga je naar noord-oost Thailand alvorens Laos binnen te treden. Ik bedoelde ook niet DIRECT HOP naar Laos natuurlijk

Ik zou nogmaals gewoon een busritje nemen
En dan het liefst vanuit Chiangmai ofzo dan ben je daar ook eens geweest
Vooral als je eerst nog naar cambodia gaat etc... eventjes langs Laos hoppen ofzo
Verblijf je echter in Bangkok... Dan ga ik voor de optie die bovenstaande poster opgaf: Malaysia

[ Bericht 32% gewijzigd door Flammie op 15-06-2009 08:45:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')