Hotel gaat gewoon per kamer.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:35 schreef TBUV het volgende:
Is die 1000 incl hotelovernachting ? Heb ongeveer 2000 te besteden per dag. Maar moet ik ook 1x binnenlandse vlucht van bangkok naar phuket voor betalen..Reis samen met vriendin zijn prijzen hotel vaak p.p of per kamer.
dat is nu net handig idd voor de 1e 2 nachtenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nou ja echte bikkels kijken ter plekke maar ik probeer voor vanavond wat voor je uit te zoeken en post het hier of in PMHet is altijd prettig om asap je bagage te dumpen namelijk.
Indien het me lukt zie je hier spoedig een leuke lijst aan hotels die voldoen aan je eisen
Voor de gemiddelde toerist is dat idd onmogelijk. Nou ja sterker nog; ik denk dat het voor 98% van de toeristen onmogelijk is hoor maar er zijn altijd die toeristen die het wel kunnen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan in Chiang Mai en daar doelde ik opquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:39 schreef MK9 het volgende:
Als toerist is 300 Baht vrij onmogelijk. Zoals Blik al zegt, 100 Baht voor een hotel/guesthouse gaat je niet echt (meer) lukken.
Ik koop tussendoor ook fruitquote:Flammie geeft aan dat hij twee-maal per dag eet voor 35 Baht (dat is dus 70 Baht), de meeste mensen eten echter meer dan dat, misschien drie-maal en tussendoor nog wat snacks/fruit/etc. Dan heb je inderdaad nog het vervoer, onverwachte uitgaven en de dingen die je als toerist wilt bezoeken.
In ga in dec 2010 in Nakhorn Pathom werken. Heb genoeg gespaard hier nu en genoeg ervaring opgedaan en ga wel wat aantal Baht verdienen. Reken maar dat ik ook wel eens WAT ga bestedenquote:Je kunt echter wel op een heel klein budget reizen, maar de vraag is of je dat als toerist wel wilt doen. Als je hier woont is 300 per dag zeker mogelijk, zelfs nog goedkoper. Zelf leef ik het leventje ;-) dus geef wel wat meer uit dan dat. Ik hou wel van een biertje en alcohol is over het algemeen niet goedkoop als je het niet in de supermarkt koopt. Ook ben ik gek van het eten hier en eet dus minstens drie-maal per dag.
Mijn appartement (baan thai waar ik eerst leefde) had airco, balkon, ruime kamer, wireless, westerse badkamer, furnished, kabeltv, en een zwembad op het dak. 4000 baht per maandquote:Mijn apartement heeft airconditioning, balkon, ruime kamer, westerse badkamer (warm en koud water), het is 'furnished' en ik heb kabel tv, internet een zwembad, een fitness-ruimte en een eigen restaurant (met roomservice) en bar.
nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er mensen zijn die een andere ervaring willen opdoen dan een westerse ervaring en daarom juist reizen. En dat kan heel goedquote:Ik geef meer uit dan de gemiddelde Thai, maar minder dan de gemiddelde westerse expats. Dit betekend niet dat ik niet de 'Thai way' leef, ik leef niet de 'Thai way' van de minder bedeelde klasse, maar misschien van de
'upper middle-class' Thai, maar zijn die minder Thai??
Hey, ik ga in sept (begin sept) naar BKK. wil je meeten ?:)quote:Anyways, genoeg gezeik over geld. Het is de laatste 3 dagen ofzo inderdaad k*t weer hier in Bangkok
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij een aantal kun je 24u van te voren al online een stoel reserveren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:45 schreef MissHobje het volgende:
Schiet al op, wil vanaaf klaar zijn met alles en dan morgen ff bij familie langs en dan uur of 4 worden we gedropt op station en 30 min later zijn we dan op schiphol waar het lange wachten/inchecken etc kan beginnen
Jij bent een regular, jij telt niet meequote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:37 schreef APK het volgende:
[..]
Kan wel ja, maar ik ben die eerder genoemde 300 baht na het ontbijt al kwijt.
Eerst krant, koffie, vruchtensap kopen.
Dan ontbijten. Omelet oid, fruitsalade, weer koffie en vruchtensap.
Meestal zit ik (tijdens het hoogseizoen) dan ook nog in een redelijk goedkope bungalow (400 baht) en gaan we 's avonds uitgebreid uit eten in een leuk restaurant (vinden wij dan) en niet op een plastic stoel onder een tl-buis, dan ben je ook zo 250 baht (inclusief drank en fooi) per persoon kwijt.
Daarna vaak nog iets drinken op het strand, dan zit je al makkelijk op 1000 baht, zonder reiskosten, scooterhuur, boeken en kleding kopen etc.
Het kan idd allemaal veel goedkoper, maar ik ben op vakantie en wil er op mijn manier van genieten.
Ik vond het ook altijd fijn om juist niet aan het raampje te zitten overigens. Ik zat naast zo een dikke duitser (type 65+ eindbestemming: pattaya) en die lag te snurken en kwam niet langs hem (ik zat aan het raampje) EN IK MOEST PLASSENquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:51 schreef APK het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij een aantal kun je 24u van te voren al online een stoel reserveren.
Maakt het inchecken vaak toch iets relaxter.
Het is mogelijk ja, maar als toerist/reiziger zit je over het algemeen niet voor een maand op dezelfde lokatie. Is nogal een heen-en-weer gereis als je van Chiang Mai naar het strand in Krabi wil een aantal dagenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde toerist is dat idd onmogelijk. Nou ja sterker nog; ik denk dat het voor 98% van de toeristen onmogelijk is hoor maar er zijn altijd die toeristen die het wel kunnen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan in Chiang Mai en daar doelde ik op
[..]
Fruit e.d. is inderdaad niet duur, het was maar een voorbeeldje van wat extra kosten die je gedurende de dag maakt of kunt maken.quote:Ik koop tussendoor ook fruitDaar betaal je niet veel voor
Voor toeristen heb je idd vervoer (en reken maar dat toeristen meer betalen) en dingen die je als toerist wil bezoeken kosten ook meer voor toeristen.
[..]
Leuk stadje en leuke omgeving. Ik zou echter niet teveel nightlife verwachten daar, maar je zit zo in Bangkok uiteraard, als je dat zoekt. Ben je er al eens geweest?quote:In ga in dec 2010 in Nakhorn Pathom werken. Heb genoeg gespaard hier nu en genoeg ervaring opgedaan en ga wel wat aantal Baht verdienen. Reken maar dat ik ook wel eens WAT ga besteden
[..]
Nice! Dat is een goede prijs. Waar zat je precies? In Bangkok is de prijs van je apartement in grote mate afhankelijk van de locatie natuurlijk, in Chiang Mai uiteraard ook maar in wat mindere mate.quote:Mijn appartement (baan thai waar ik eerst leefde) had airco, balkon, ruime kamer, wireless, westerse badkamer, furnished, kabeltv, en een zwembad op het dak. 4000 baht per maandMijn huidige kamer heeft alles behalve het zwembad (2900 per maand). Oh en geen fitness ruimte maar dat doe ik voor 50 baht ofzo @ CMU campus
[..]
Point taken. Ik wilde ook alleen maar zeggen dat als je op een wat groter budget dan jij leeft, je nog steeds wel 'Thai style' kunt leven. Er zijn genoeg Thai die wel eens (of regelmatig) een steakhouse, MK restaurant, Japans restaurant, KFC, etc, gaan. Iedereen moet doen waar 'ie happy van wordt.quote:nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er mensen zijn die een andere ervaring willen opdoen dan een westerse ervaring en daarom juist reizen. En dat kan heel goed
[..]
Kunnen we wel doen in principe. Laat me tegen die tijd even weten wanneer precies (kan ook via PM), kijken we even hoe het met mijn en jouw planning staat.quote:Hey, ik ga in sept (begin sept) naar BKK. wil je meeten ?:)
Oh boy en ik maar denken dat dit voorbij was...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:05 schreef Buzz129 het volgende:
Ik ben helemaal niet woest, maar geloof dat jij met je waarheden wel ervaring zult hebben met mensen die woest op jou geworden zijn.
Elders hier schrijf je dat ik een probleem heb met begrijpend lezen maar dit is wel heel droevig. Ik zal het even uitleggen in Jip en Janneke taal daar je niet de slimste bent (of niet de slimste lijkt te zijn) ;quote:Twee keer per dag voor 35 Baht eten is gewoon te weinig voor mij. En kledingstukken meer dan eens dragen voordat ze naar de wasserij gaan.... GADVER! Viespeuk!
Jij bent zo een type die 120 baht voor een tuk tuk betaald waar ieder ander persoon met 50 baht weg kan komen en daarna boos word omdat je opgelicht bent op andere mensen die dat niet gebeurdquote:En maar blijven zeggen dat wanneer je meer betaald dan FLAMMIE je afgezet wordt... gelul! Als ik in een winkel, ja ook in Limbo Sittard, handig weet af te dingen, en jij de volle mep betaald, ben jij dan afgezet?
Laat maar zien waar ik mezelf tegen spreek? Ik heb alleen je argument dat het anders niet mogelijk is totaal ontkracht en er zijn wat mensen het met me eens dat het ook anders kan (MITS JE WIL).quote:Maar je spreekt jezelf wel ongelofelijk tegen als je al die info van je van de laatste dagen nu eens achter elkaar zet.
Ik werk hier afaik. Misschien cursusje begrijpend Nederlands?quote:Ik hoor het wel, meneer studeert nog maar heeft al meer levenservaring in Thailand opgedaan dan alle reageerders hier bij elkaar! GEFELICIFLAPSTAART M'N JONG!
Laat maar zien waar het nergens op slaat danquote:En een cursusje begrijpend Nederlands lezen zou geen kwaad kunnen, gezien je gestrooi met bedragen die nergens op slaan.
Super thanksquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:23 schreef Flammie het volgende:
[..]
http://classified.sanook.com/item/4863626
Per nacht staat er dat het rond de 900-1800 baht kan kosten. 1800 baht per nacht lijkt me redelijk goed te doen hoor en dat is goedkoper (gaan we weer) dan 50 euro per nacht. Misschien eens bekijken?
Hier heb je een hotellijst:
http://www.welcomethai.com/hotelreservation/bangkok/index.asp
Ga er vanuit dat 2500 baht +- 50 euro isVeel geluk in je zoektocht en ik hoor het wel.
Ik heb helaas nog niemand kunnen spreken voor persoonlijke suggesties ed dus...
Klm en idd heb al ingecheckt, liep schijnbaar storm want we hadden alleen in het midden plek.. rij 36 bij exits boven vleugelquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:51 schreef APK het volgende:
[..]
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij een aantal kun je 24u van te voren al online een stoel reserveren.
Maakt het inchecken vaak toch iets relaxter.
Kijk maar uit voor de vliegende kakkerlakken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:36 schreef Flammie het volgende:
Eet ik dan wel lekker westerse ontbijtjes vanuit mijn luxe veranda![]()
Niet helemaal hetzelfde, maar ze passen wel gewoon.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:05 schreef MissHobje het volgende:
Zo inpak check![]()
euhm vroeg me ineens af.. stekkers enzo ? zelfde toch daar ? ik dacht dat ik dat gehoord had maar twijfel nu!
Als het maar werktquote:Op woensdag 1 juli 2009 00:24 schreef APK het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde, maar ze passen wel gewoon.
Veel plezier!quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Als het maar werkt![]()
Thanks
zo en nu slapen ben kapoet
ik kwam op 11 kgquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:19 schreef MissHobje het volgende:
En wakker![]()
Zo pff wel ff gestoei met die rugtas zeg, maar tis gelukt enne 9 kilo maar inclusief rugtas
Ik vond het zelf erg netjes.. ( kan lekker wat mee terug nemen hehe )
En ik vind het nu al zwaarquote:
Volgens FLAMMIE zul je nu wel zwaar aan overgewicht lijden want het moet toch zeker met de helft minder kunnen.......quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En ik vind het nu al zwaaromg enzo
maar haal er niets meer uit, heb al 3x niets mee.. en dat het dan toch nog weegt
Ohh dem zo;n zin in, ben al helemaal in de mood!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |