abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:43:19 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_70514712
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:35 schreef TBUV het volgende:

Is die 1000 incl hotelovernachting ? Heb ongeveer 2000 te besteden per dag. Maar moet ik ook 1x binnenlandse vlucht van bangkok naar phuket voor betalen..Reis samen met vriendin zijn prijzen hotel vaak p.p of per kamer.
Hotel gaat gewoon per kamer.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:45:53 #252
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70514782
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:14 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nou ja echte bikkels kijken ter plekke maar ik probeer voor vanavond wat voor je uit te zoeken en post het hier of in PM Het is altijd prettig om asap je bagage te dumpen namelijk.
Indien het me lukt zie je hier spoedig een leuke lijst aan hotels die voldoen aan je eisen
dat is nu net handig idd voor de 1e 2 nachten
de rest zoeken we zelf daar ter plaatse, heb niet voor niets alleen ticket geboekt, heb alleen een medicijnpen bij me die koel moet blijven dus de 1e dagen is het wel stressen want het coldpackje red het misschien net 4 uur.
ben nu lekker met mijn rugzak aan het stoeien hoe het handigste in te pakken enzo. Schiet al op, wil vanaaf klaar zijn met alles en dan morgen ff bij familie langs en dan uur of 4 worden we gedropt op station en 30 min later zijn we dan op schiphol waar het lange wachten/inchecken etc kan beginnen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70514840
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:39 schreef MK9 het volgende:
Als toerist is 300 Baht vrij onmogelijk. Zoals Blik al zegt, 100 Baht voor een hotel/guesthouse gaat je niet echt (meer) lukken.
Voor de gemiddelde toerist is dat idd onmogelijk. Nou ja sterker nog; ik denk dat het voor 98% van de toeristen onmogelijk is hoor maar er zijn altijd die toeristen die het wel kunnen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan in Chiang Mai en daar doelde ik op
quote:
Flammie geeft aan dat hij twee-maal per dag eet voor 35 Baht (dat is dus 70 Baht), de meeste mensen eten echter meer dan dat, misschien drie-maal en tussendoor nog wat snacks/fruit/etc. Dan heb je inderdaad nog het vervoer, onverwachte uitgaven en de dingen die je als toerist wilt bezoeken.
Ik koop tussendoor ook fruit Daar betaal je niet veel voor Voor toeristen heb je idd vervoer (en reken maar dat toeristen meer betalen) en dingen die je als toerist wil bezoeken kosten ook meer voor toeristen.
quote:
Je kunt echter wel op een heel klein budget reizen, maar de vraag is of je dat als toerist wel wilt doen. Als je hier woont is 300 per dag zeker mogelijk, zelfs nog goedkoper. Zelf leef ik het leventje ;-) dus geef wel wat meer uit dan dat. Ik hou wel van een biertje en alcohol is over het algemeen niet goedkoop als je het niet in de supermarkt koopt. Ook ben ik gek van het eten hier en eet dus minstens drie-maal per dag.
In ga in dec 2010 in Nakhorn Pathom werken. Heb genoeg gespaard hier nu en genoeg ervaring opgedaan en ga wel wat aantal Baht verdienen. Reken maar dat ik ook wel eens WAT ga besteden
quote:
Mijn apartement heeft airconditioning, balkon, ruime kamer, westerse badkamer (warm en koud water), het is 'furnished' en ik heb kabel tv, internet een zwembad, een fitness-ruimte en een eigen restaurant (met roomservice) en bar.
Mijn appartement (baan thai waar ik eerst leefde) had airco, balkon, ruime kamer, wireless, westerse badkamer, furnished, kabeltv, en een zwembad op het dak. 4000 baht per maand Mijn huidige kamer heeft alles behalve het zwembad (2900 per maand). Oh en geen fitness ruimte maar dat doe ik voor 50 baht ofzo @ CMU campus
quote:
Ik geef meer uit dan de gemiddelde Thai, maar minder dan de gemiddelde westerse expats. Dit betekend niet dat ik niet de 'Thai way' leef, ik leef niet de 'Thai way' van de minder bedeelde klasse, maar misschien van de
'upper middle-class' Thai, maar zijn die minder Thai??
nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er mensen zijn die een andere ervaring willen opdoen dan een westerse ervaring en daarom juist reizen. En dat kan heel goed
quote:
Anyways, genoeg gezeik over geld. Het is de laatste 3 dagen ofzo inderdaad k*t weer hier in Bangkok
Hey, ik ga in sept (begin sept) naar BKK. wil je meeten ?:)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:51:58 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_70514949
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:45 schreef MissHobje het volgende:

Schiet al op, wil vanaaf klaar zijn met alles en dan morgen ff bij familie langs en dan uur of 4 worden we gedropt op station en 30 min later zijn we dan op schiphol waar het lange wachten/inchecken etc kan beginnen
Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij een aantal kun je 24u van te voren al online een stoel reserveren.
Maakt het inchecken vaak toch iets relaxter.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:53:49 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_70515003
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:37 schreef APK het volgende:

[..]

Kan wel ja, maar ik ben die eerder genoemde 300 baht na het ontbijt al kwijt.

Eerst krant, koffie, vruchtensap kopen.
Dan ontbijten. Omelet oid, fruitsalade, weer koffie en vruchtensap.

Meestal zit ik (tijdens het hoogseizoen) dan ook nog in een redelijk goedkope bungalow (400 baht) en gaan we 's avonds uitgebreid uit eten in een leuk restaurant (vinden wij dan) en niet op een plastic stoel onder een tl-buis, dan ben je ook zo 250 baht (inclusief drank en fooi) per persoon kwijt.

Daarna vaak nog iets drinken op het strand, dan zit je al makkelijk op 1000 baht, zonder reiskosten, scooterhuur, boeken en kleding kopen etc.

Het kan idd allemaal veel goedkoper, maar ik ben op vakantie en wil er op mijn manier van genieten.
Jij bent een regular, jij telt niet mee

Ik zit over het algemeen ook ruim boven de 1000 baht per dag
pi_70515166
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:51 schreef APK het volgende:

[..]

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij een aantal kun je 24u van te voren al online een stoel reserveren.
Ik vond het ook altijd fijn om juist niet aan het raampje te zitten overigens. Ik zat naast zo een dikke duitser (type 65+ eindbestemming: pattaya) en die lag te snurken en kwam niet langs hem (ik zat aan het raampje) EN IK MOEST PLASSEN

Ik vlieg btw altijd met airberlin/LTU en heb verder niks te klagen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:16:45 #257
29393 MK9
in BKK
pi_70515680
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde toerist is dat idd onmogelijk. Nou ja sterker nog; ik denk dat het voor 98% van de toeristen onmogelijk is hoor maar er zijn altijd die toeristen die het wel kunnen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan in Chiang Mai en daar doelde ik op
[..]
Het is mogelijk ja, maar als toerist/reiziger zit je over het algemeen niet voor een maand op dezelfde lokatie. Is nogal een heen-en-weer gereis als je van Chiang Mai naar het strand in Krabi wil een aantal dagen
quote:
Ik koop tussendoor ook fruit Daar betaal je niet veel voor Voor toeristen heb je idd vervoer (en reken maar dat toeristen meer betalen) en dingen die je als toerist wil bezoeken kosten ook meer voor toeristen.
[..]
Fruit e.d. is inderdaad niet duur, het was maar een voorbeeldje van wat extra kosten die je gedurende de dag maakt of kunt maken.
quote:
In ga in dec 2010 in Nakhorn Pathom werken. Heb genoeg gespaard hier nu en genoeg ervaring opgedaan en ga wel wat aantal Baht verdienen. Reken maar dat ik ook wel eens WAT ga besteden
[..]
Leuk stadje en leuke omgeving. Ik zou echter niet teveel nightlife verwachten daar, maar je zit zo in Bangkok uiteraard, als je dat zoekt. Ben je er al eens geweest?
quote:
Mijn appartement (baan thai waar ik eerst leefde) had airco, balkon, ruime kamer, wireless, westerse badkamer, furnished, kabeltv, en een zwembad op het dak. 4000 baht per maand Mijn huidige kamer heeft alles behalve het zwembad (2900 per maand). Oh en geen fitness ruimte maar dat doe ik voor 50 baht ofzo @ CMU campus
[..]
Nice! Dat is een goede prijs. Waar zat je precies? In Bangkok is de prijs van je apartement in grote mate afhankelijk van de locatie natuurlijk, in Chiang Mai uiteraard ook maar in wat mindere mate.
quote:
nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er mensen zijn die een andere ervaring willen opdoen dan een westerse ervaring en daarom juist reizen. En dat kan heel goed
[..]
Point taken. Ik wilde ook alleen maar zeggen dat als je op een wat groter budget dan jij leeft, je nog steeds wel 'Thai style' kunt leven. Er zijn genoeg Thai die wel eens (of regelmatig) een steakhouse, MK restaurant, Japans restaurant, KFC, etc, gaan. Iedereen moet doen waar 'ie happy van wordt.
quote:
Hey, ik ga in sept (begin sept) naar BKK. wil je meeten ?:)
Kunnen we wel doen in principe. Laat me tegen die tijd even weten wanneer precies (kan ook via PM), kijken we even hoe het met mijn en jouw planning staat.
...Not all those who wander are lost...
pi_70516178
Baan Thai (บ้านไทย ik ga er vanuit dat je wel bedreven bent in Thais, je klinkt nogal ervaren namelijk) en dat ligt @ Nimmanhaemin Road Soi 6. Vlakbij Smoothie Blues een populair restaurant voor de mensen die wel van een westers ontbijtje houden

Family House, Soi Arak Soi 5, vlakbij de moat.

Dat zijn de appartementen welke ik heel nice vind. Verder zijn er nog 1001 andere waar je 3000 betaald, soms minder, soms wat meer etc Gewoon navragen en je komt al een eind

ben al vaker in Nakhorn Pathom geweest overigens, daar wonen de ouders van mijn vriendin en een familiebezoekje is nooit weg... Idd dichtbij Bangkok

Ik laat je wel weten Mk9..,. oi
pi_70522334
Ik ben helemaal niet woest, maar geloof dat jij met je waarheden wel ervaring zult hebben met mensen die woest op jou geworden zijn.

Twee keer per dag voor 35 Baht eten is gewoon te weinig voor mij. En kledingstukken meer dan eens dragen voordat ze naar de wasserij gaan.... GADVER! Viespeuk!

En maar blijven zeggen dat wanneer je meer betaald dan FLAMMIE je afgezet wordt... gelul! Als ik in een winkel, ja ook in Limbo Sittard, handig weet af te dingen, en jij de volle mep betaald, ben jij dan afgezet?

Maar je spreekt jezelf wel ongelofelijk tegen als je al die info van je van de laatste dagen nu eens achter elkaar zet. Ik hoor het wel, meneer studeert nog maar heeft al meer levenservaring in Thailand opgedaan dan alle reageerders hier bij elkaar! GEFELICIFLAPSTAART M'N JONG!

En een cursusje begrijpend Nederlands lezen zou geen kwaad kunnen, gezien je gestrooi met bedragen die nergens op slaan.
pi_70523033
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:05 schreef Buzz129 het volgende:
Ik ben helemaal niet woest, maar geloof dat jij met je waarheden wel ervaring zult hebben met mensen die woest op jou geworden zijn.
Oh boy en ik maar denken dat dit voorbij was... Spuit 11 is er weer hoor
quote:
Twee keer per dag voor 35 Baht eten is gewoon te weinig voor mij. En kledingstukken meer dan eens dragen voordat ze naar de wasserij gaan.... GADVER! Viespeuk!
Elders hier schrijf je dat ik een probleem heb met begrijpend lezen maar dit is wel heel droevig. Ik zal het even uitleggen in Jip en Janneke taal daar je niet de slimste bent (of niet de slimste lijkt te zijn) ;

- Je hebt op je kamer een wasmand.
- Daarin stop je je vuile was en in het weekend breng je deze naar een wasserij.
- Je hebt namelijk meer dan een broek en een shirt. Meestal heb je veel kleren in een klerenkast.

Nergens schreef ik dat ik kleren dagen achter elkaar aandoe of iets dergelijks. Misschien is zo een cursus begrijpend lezen iets voor jou? Logisch beredeneren is misschien ook wel een goede keuze want dit is echt het slechtste argument wat ik ooit op Fok.nl gezien heb (en ik ben al overal geweest waaronder in ONZ) Ik vind het mooi om te zien hoe je wederom totaal geen argumenten hebt, hierdoor grappig probeert te zijn en nog kant nog wal slaat. Hoe kan IEMAND jou nu serieus nemen?
quote:
En maar blijven zeggen dat wanneer je meer betaald dan FLAMMIE je afgezet wordt... gelul! Als ik in een winkel, ja ook in Limbo Sittard, handig weet af te dingen, en jij de volle mep betaald, ben jij dan afgezet?
Jij bent zo een type die 120 baht voor een tuk tuk betaald waar ieder ander persoon met 50 baht weg kan komen en daarna boos word omdat je opgelicht bent op andere mensen die dat niet gebeurd
je kan ook gewoon toegeven dat je misschien meer betaald dan andere. Het boeit niet ZOVEEL hoor, nogmaals het punt wat ik maakte is dat het goedkoper KAN en dat punt krijg je niet omver met wat geblaat en op de man spelen wegens je gebrek aan argumenten
quote:
Maar je spreekt jezelf wel ongelofelijk tegen als je al die info van je van de laatste dagen nu eens achter elkaar zet.
Laat maar zien waar ik mezelf tegen spreek? Ik heb alleen je argument dat het anders niet mogelijk is totaal ontkracht en er zijn wat mensen het met me eens dat het ook anders kan (MITS JE WIL).
Er zijn overigens nogal wat mensen die dit willen Woesteling x 10
quote:
Ik hoor het wel, meneer studeert nog maar heeft al meer levenservaring in Thailand opgedaan dan alle reageerders hier bij elkaar! GEFELICIFLAPSTAART M'N JONG!
Ik werk hier afaik. Misschien cursusje begrijpend Nederlands?
quote:
En een cursusje begrijpend Nederlands lezen zou geen kwaad kunnen, gezien je gestrooi met bedragen die nergens op slaan.
Laat maar zien waar het nergens op slaat dan En wat heeft een cursus begrijpend Nederlands te maken met bedragen? Alsof ik lieg over mijn uitgaven. Je kan het nakijken voor jezelf hoor, ik heb de naam van mijn appartementen gepost en de addressen. Kijk het na en je komt er zeker op terug

Verder word ik een beetje flauw van je Dus ik zal ook zeker niet meer reageren. Iedereen die het niet met me eens is (en er van overtuigt is dat je minimaal 5000 baht per nacht betaald voor een goede kamer) daag ik uit voor het volgende:

- Kom naar Chiang Mai op vakantie en ik laat je geweldige kamers zien voor 3000 baht per maand met voorzieningen. Dit aanbod weigeren maar toch doorzeuren en beweren dat ik het fout heb zou een zwaktebod zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 19:35:13 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:33:32 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_70523167
Een voordeel van voor sommige dingen iets meer betalen is dat je bepaalde mensen never nooit zult tegenkomen op vakantie.
pi_70523253
Yeh want je gaat natuurlijk NOOIT naar buiten of ergens anders heen..
Dat is idd wel een leuke vakantie ja

Ach ja over paar jaar heb ik wel een lekker huis in Thailand dus dan ben ik blij dat ik soms wat gespaard heb (heb al een paar mooie op het oog overigens) Eet ik dan wel lekker westerse ontbijtjes vanuit mijn luxe veranda
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:11:22 #263
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70526051
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:23 schreef Flammie het volgende:

[..]

http://classified.sanook.com/item/4863626

Per nacht staat er dat het rond de 900-1800 baht kan kosten. 1800 baht per nacht lijkt me redelijk goed te doen hoor en dat is goedkoper (gaan we weer) dan 50 euro per nacht. Misschien eens bekijken?

Hier heb je een hotellijst:

http://www.welcomethai.com/hotelreservation/bangkok/index.asp

Ga er vanuit dat 2500 baht +- 50 euro is Veel geluk in je zoektocht en ik hoor het wel.
Ik heb helaas nog niemand kunnen spreken voor persoonlijke suggesties ed dus...
Super thanks
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:14:00 #264
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70526144
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:51 schreef APK het volgende:

[..]

Klm en idd heb al ingecheckt, liep schijnbaar storm want we hadden alleen in het midden plek.. rij 36 bij exits boven vleugel nouja best.. tis toch een nacht vlucht dus geen probleem ofzo en genoeg vermaak.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:17:02 #265
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_70526270
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:36 schreef Flammie het volgende:
Eet ik dan wel lekker westerse ontbijtjes vanuit mijn luxe veranda
Kijk maar uit voor de vliegende kakkerlakken.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:05:48 #266
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70532954
Zo inpak check

euhm vroeg me ineens af.. stekkers enzo ? zelfde toch daar ? ik dacht dat ik dat gehoord had maar twijfel nu !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:24:27 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_70533472
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:05 schreef MissHobje het volgende:
Zo inpak check

euhm vroeg me ineens af.. stekkers enzo ? zelfde toch daar ? ik dacht dat ik dat gehoord had maar twijfel nu !
Niet helemaal hetzelfde, maar ze passen wel gewoon.
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:26:05 #268
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70533507
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:24 schreef APK het volgende:

[..]

Niet helemaal hetzelfde, maar ze passen wel gewoon.
Als het maar werkt
Thanks
zo en nu slapen ben kapoet
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:29:13 #269
6941 APK
Factual, I think.
pi_70533611
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:26 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Als het maar werkt
Thanks
zo en nu slapen ben kapoet
Veel plezier!
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:19:24 #270
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70537464
En wakker
Zo pff wel ff gestoei met die rugtas zeg, maar tis gelukt enne 9 kilo maar inclusief rugtas
Ik vond het zelf erg netjes.. ( kan lekker wat mee terug nemen hehe )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70539029
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:19 schreef MissHobje het volgende:
En wakker
Zo pff wel ff gestoei met die rugtas zeg, maar tis gelukt enne 9 kilo maar inclusief rugtas
Ik vond het zelf erg netjes.. ( kan lekker wat mee terug nemen hehe )
ik kwam op 11 kg
pi_70540339
Vanavond laatste tentamen, godzijdank, en dan zaterdag eindelijk naar Bangkok!! Can't wait.

Leuk om jullie hier te volgen trouwens
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:11:11 #273
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70540478
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:21 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik kwam op 11 kg
En ik vind het nu al zwaar omg enzo
maar haal er niets meer uit, heb al 3x niets mee.. en dat het dan toch nog weegt
Ohh dem zo;n zin in, ben al helemaal in de mood!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70551518
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:11 schreef MissHobje het volgende:

[..]

En ik vind het nu al zwaar omg enzo
maar haal er niets meer uit, heb al 3x niets mee.. en dat het dan toch nog weegt
Ohh dem zo;n zin in, ben al helemaal in de mood!
Volgens FLAMMIE zul je nu wel zwaar aan overgewicht lijden want het moet toch zeker met de helft minder kunnen.......
pi_70553973
Ik sleep lekker 20 kilo backpack mee en koop wel een extra handbagage-ding voor al m'n souvenirs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')