Yeh dit dus. Kijk als je inderdaad in een SUPERLUXE appartementje wil blijven betaal je wat meer. Dat ontken ik ook niet. IK zeg alleen dat het ook goedkoper kan. Wel goed dat jij het hebt weten af te dingenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:11 schreef BeardedDragon het volgende:
Hmm
Mijn kamer per dag kost me alleen al 500 baht exclusief hierzo...heb tot dat bedrag zelfs weten af te dingen omdat ik hier 6 maanden verblijf...maar goed, ik woon dan ook in Pattaya (ofja er net onder) en heb een zeer luxe appartement, zit op een steenworp afstand van het strand en Pattaya is 10 minuten in de bahtbus en wat voor mij heel belangrijk is, de rust. Daarnaast probeer ik weer op andere dingen te bezuinigen. Ik heb bijvoorbeeld geen motorbike en probeer gewoon steeds bij stalletjes op straat te eten en de goedkope restaurants, en mijn tripjes hier beperk ik meestal tot een paar dagen, geen volle weken...
Je gaat voor de luxe optiequote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef MissHobje het volgende:
[quote]Op dinsdag 30 juni 2009 09:40 schreef Flammie het volgende:
Hoeveel wil je uitgeven aan een hotel?
Inclusief een "westers onbijtje" ?
[/quote
LOL!
dat geneuzel erover, nou laat ik het zo zeggen nit meer dan 50 euro voor een kamer met ontbijt met zijn 2dat moet aardig riant zijn dacht ik zo
mag ook voor veeeeeel minder als het maar leuk is
quote:
Schijnt dolle pret te zijn met de vrekkenclub.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:57 schreef BeardedDragon het volgende:
En kan je in Chiang Mai een beetje goed uitgaan? Ben er helaas nog niet geweest...
Gezien je uitgavenpatroon kan ik je Vietnam van harte aanbevelen, alleen heb je daar de voordelen van het kennen van de taal natuurlijk nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:06 schreef Flammie het volgende:
Uiteindelijk wil ik me stationeren in Chiangmai, Bangkok, Nakhom Pathom OF juist in Viet namWe komen er wel uit
Het komt natuurlijk omdat jij doet alsof onze uitgaves afdoet als duur etc. Terwijl jij de vergelijking niet maakt tussen wonen en vakantie. Al die vergelijkingen die jij maakt ivm onze uitgaven zijn gewoon niet juist omdat je er woont.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:01 schreef Flammie het volgende:
En Damn wat is er mis met mijn uitgaven?
In het weekend ga ik uit, zuip ik etc maar door de week hoef ik dat niet
Alsof hier iedereen elke dag uitgaat en zich volgiet met cocktails en trips boekt etc (in Nederland doe JIJ dat ook niet) Ik ben niet op vakantie maar woon hier inmiddels al een royaal lange tijd en dan hoeft dat nou eenmaal niet zo. Ik moet ook werken de dag erna en dan wil ik liever geen last hebben van een kater.
En marktjes hebben voor mij sowieso meer charme, thais oefenen en fruit kopen
En overigens; het geld dat ik met een goedkopere kamer bespaar (terwijl ik ong dezelfde voorzieningen heb incl snel wireless) koop ik wel een biertje extra voor in het weekend. DOor de week hoef ik 100% niet meer als 300 baht uit te geven![]()
Hooooo wacht heel even. Andersom was die vergelijking ook nergens te bespeurenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Het komt natuurlijk omdat jij doet alsof onze uitgaves afdoet als duur etc. Terwijl jij de vergelijking niet maakt tussen wonen en vakantie. Al die vergelijkingen die jij maakt ivm onze uitgaven zijn gewoon niet juist omdat je er woont.
Andersom wordt de vergelijking niet gemaakt omdat dit een topic in TRV is en niet in KAA. JIj zegt dat het mogelijk is om met gemiddeld 300 baht per dag rond te komen, en dat is gewoon als toerist zijnde in Thailand onmogelijk. Sowieso lijkt me 300 baht per dag gemiddeld onmogelijk, omdat je ook nog maandelijkse kosten gaat hebben zoals g/w/l, internet, verzekeringen etc.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
Hooooo wacht heel even. Andersom was die vergelijking ook nergens te bespeuren(ik las iets over zwerversgedrag etc bijvoorbeeld) En ik vind het nogal een verschil om te claimen dat het anders en goedkoper NIET mogelijk is. En daarna word geprobeert deze valse informatie kracht bij te zetten door giswerk omtrent mijn kamer wat kant nog wal sloeg.
Er werd kortweg nogal met wat valse informatie gestrooid en dat heb ik eigenhandig om zeep geholpen5000 baht per dag voor een kamer vind ik nogal een prijs hoor
Als dat echt de enige optie was zou Thailand lang niet zo populair zijn onder de toeristen. Thailand is juist heel betaalbaar voor bijna iedereen en dat maakt het zo mooi.
En je bent niet meteen een zwerver als je meer in de cultuur wil integreren of langer wil blijven
Andersom werd de vergelijking al gemaakt, dus laten we dat maar afsluiten. Maar goed over de rest:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Andersom wordt de vergelijking niet gemaakt omdat dit een topic in TRV is en niet in KAA. JIj zegt dat het mogelijk is om met gemiddeld 300 baht per dag rond te komen, en dat is gewoon als toerist zijnde in Thailand onmogelijk. Sowieso lijkt me 300 baht per dag gemiddeld onmogelijk, omdat je ook nog maandelijkse kosten gaat hebben zoals g/w/l, internet, verzekeringen etc.
http://classified.sanook.com/item/4863626quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef MissHobje het volgende:
[quote]Op dinsdag 30 juni 2009 09:40 schreef Flammie het volgende:
Hoeveel wil je uitgeven aan een hotel?
Inclusief een "westers onbijtje" ?
[/quote
LOL!
dat geneuzel erover, nou laat ik het zo zeggen nit meer dan 50 euro voor een kamer met ontbijt met zijn 2dat moet aardig riant zijn dacht ik zo
mag ook voor veeeeeel minder als het maar leuk is
Is die 1000 incl hotelovernachting ? Heb ongeveer 2000 te besteden per dag. Maar moet ik ook 1x binnenlandse vlucht van bangkok naar phuket voor betalen..Reis samen met vriendin zijn prijzen hotel vaak p.p of per kamer.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:11 schreef Flammie het volgende:
Conclusie: Als toerist heb je een GEWELDIGE tijd met 1000 baht per dag. Het kan echter ook heel leuk en comfortabel zijn met veel minderDat is niet onmogelijk, dat is een heel reeel iets. Indien men me niet geloofd mogen ze me PM'en en naar CHiangmai komen en wijs ik het ze persoonlijk aan waar je heel comfortabel kan wonen zonder veel geld te betalen. Rest my case.
Met een toerist bedoel ik gewoon een gemiddelde toerist die 3 of 4 weken in Thailand verblijft. Ik heb iedere dag lokaal gegeten, op marktjes en foodstalletjes. Heb bijna geen enkele keer een rondtour geboekt en heb gewoon lokaal vervoer gebruikt en altijd zelf de stad verkent. Feit is gewoon dat je er met 300 baht op een dag gewoon niet komt als toerist zijnde. Een hostel onder de 100 baht bestaat gewoon niet. En al helemaal niet in steden als Bangkok, Chiang Mai en aan de kust. Tel daar verder eten/drinken vervoer en entree gelden bij op en je zit al ruim over de 300 baht gemiddeld per dag. En dan drink je nog niet eens een biertje/cocktail op een terras 's avonds.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:09 schreef Flammie het volgende:
[..]
Andersom werd de vergelijking al gemaakt, dus laten we dat maar afsluiten. Maar goed over de rest:
Het is WEL mogelijk. Misschien WIL jij het niet maar HET is gewoon mogelijk. Je hoeft als toerist namelijk niet PERSE de ambitie te hebben om dagelijks westerse ontbijtjes te nuttigen en rondtours te maken. Misschien heb je wel andere idealen wanneer het om reizen gaat (deel nemen aan andere culturen bijv). Dat jij die misschien niet hebt wil niet zeggen dat niemand die heeft. Ik ken toeristen die gewoon in het burmese restaurant gaan eten en door de stad lopen en markten willen zien etc. De ene toerist is de andere niet. Het is gewoon 100% mogelijk!
Niet iedereen wil het of ziet zo een droomvakantie voor zich maar voor veel mensen is dit zeker een goede vakantie. Misschien willen mensen wel sporten in het parkje (kost niks) of op eigen kracht de stad verkennen. Kost niks en is net zo vermakeljik.
Er zijn ook toeristen die langer willen blijven en dus geld willen besparen en dus laat ik ze hier weten dat het gewoon mogelijk is ondanks de stoere verhalen die de ronde doen. Er komen hier natuurlijk veel mensen die dergelijke levensstijlen duidelijk NIET aankunnen, dat is natuurlijk prachtig maar er zijn zat mensen die hier voor kiezen. Dat kan net zo toeristisch zijn en wellicht zelfs avontuurlijker. Je kunt op verschillende manieren op reis gaan.
Kan wel ja, maar ik ben die eerder genoemde 300 baht na het ontbijt al kwijt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:
En ik ben het met je eens dat je met 1000 baht als toerist prima rond kan komen in Thailand, dan kan je alles doen wat je wilt.
Yeh maar als je als toerist WEET dat je langer blijft en je boekt dan, met die kennis in het vooruitzicht, een appartement (sommige gaan 2500 per maand) dan is dat minder als 100 baht per dag. Op die fietsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Met een toerist bedoel ik gewoon een gemiddelde toerist die 3 of 4 weken in Thailand verblijft. Ik heb iedere dag lokaal gegeten, op marktjes en foodstalletjes. Heb bijna geen enkele keer een rondtour geboekt en heb gewoon lokaal vervoer gebruikt en altijd zelf de stad verkent. Feit is gewoon dat je er met 300 baht op een dag gewoon niet komt als toerist zijnde. Een hostel onder de 100 baht bestaat gewoon niet. En al helemaal niet in steden als Bangkok, Chiang Mai en aan de kust. Tel daar verder eten/drinken vervoer en entree gelden bij op en je zit al ruim over de 300 baht gemiddeld per dag. En dan drink je nog niet eens een biertje/cocktail op een terras 's avonds.
Als je als toerist een aantal maanden blijft kun je inderdaad flink besparen omdat je de dagelijkse kosten zoals entree, vervoer en hotelkosten flink kan verlagen. Echter geldt dit niet voor de gemiddelde toerist.
En ik ben het met je eens dat je met 1000 baht als toerist prima rond kan komen in Thailand, dan kan je alles doen wat je wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |