abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70505061
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 06:11 schreef BeardedDragon het volgende:
Hmm

Mijn kamer per dag kost me alleen al 500 baht exclusief hierzo...heb tot dat bedrag zelfs weten af te dingen omdat ik hier 6 maanden verblijf...maar goed, ik woon dan ook in Pattaya (ofja er net onder) en heb een zeer luxe appartement, zit op een steenworp afstand van het strand en Pattaya is 10 minuten in de bahtbus en wat voor mij heel belangrijk is, de rust. Daarnaast probeer ik weer op andere dingen te bezuinigen. Ik heb bijvoorbeeld geen motorbike en probeer gewoon steeds bij stalletjes op straat te eten en de goedkope restaurants, en mijn tripjes hier beperk ik meestal tot een paar dagen, geen volle weken...
Yeh dit dus. Kijk als je inderdaad in een SUPERLUXE appartementje wil blijven betaal je wat meer. Dat ontken ik ook niet. IK zeg alleen dat het ook goedkoper kan. Wel goed dat jij het hebt weten af te dingen
Je woont wel goed denk ik zo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:35:58 #227
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70505538
Mijn vliegtuig gaat morgen
Vind het rete spannend.. lijkt me wel een overweldigende stad dat Bangkok, zal best ff wennen zijn !
Maar heb er enorm zin in..
Nog hotel tips waar ik geslapen moet hebben in Bangkok?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70505643
Hoeveel wil je uitgeven aan een hotel?
Inclusief een "westers onbijtje" ?

[ Bericht 33% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 10:01:15 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:08:37 #229
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70506347
[quote]Op dinsdag 30 juni 2009 09:40 schreef Flammie het volgende:
[/quote
LOL!
dat geneuzel erover, nou laat ik het zo zeggen nit meer dan 50 euro voor een kamer met ontbijt met zijn 2 dat moet aardig riant zijn dacht ik zo
mag ook voor veeeeeel minder als het maar leuk is
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:11:31 #230
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_70506416
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef MissHobje het volgende:
[/quote
LOL!
dat geneuzel erover, nou laat ik het zo zeggen nit meer dan 50 euro voor een kamer met ontbijt met zijn 2 dat moet aardig riant zijn dacht ik zo
Je gaat voor de luxe optie
stupidity has become as common as common sense was before
pi_70506505
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:11 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Je gaat voor de luxe optie

Nou ja echte bikkels kijken ter plekke maar ik probeer voor vanavond wat voor je uit te zoeken en post het hier of in PM Het is altijd prettig om asap je bagage te dumpen namelijk.
Indien het me lukt zie je hier spoedig een leuke lijst aan hotels die voldoen aan je eisen
pi_70507794
Hmm

die kamer van je Flam zou ik ook wel enigzins interesse in hebben...

Zijn er bij jou goede mogelijkheden om stage te lopen daar in Chiang Mai? Dan kan ik mogelijk volgend jaar terug komen...in principe heb ik nu zelfs nog de mogelijkheid om persoonlijk langs te komen daar (tot eind augustus). Ik spreek daarnaast nog redelijk Thais ook...
En kan je in Chiang Mai een beetje goed uitgaan? Ben er helaas nog niet geweest...
pi_70508034
Nou in Chiangmai is de competitie HEEL erg zwaar dus is het lastiger om werk te vinden, dat geef ik je wel weg. Verder sluit ik niet uit dat jij hier werk kan vinden maar je kent de ruleset zelf wel
Netjes kleden en serieuze indruk afgeven

Ik ga in september terug naar huis (half jaartje ofzo) en dan kom ik terug en neem dezelfde kamer weer.
Ik ga me even aanmelden thuis voor open university opleiding zodat ik kan werken, reizen en leren tegelijk wat wel een leuke deal is. Uiteindelijk wil ik me stationeren in Chiangmai, Bangkok, Nakhom Pathom OF juist in Viet nam We komen er wel uit

Overigens wil ik je het wel laten zien hoor Uitgaan is vrij goed hier; je hebt Monkey Club en Warmup Cafe als grote clubs Die zijn geweldig imo

Ik kan je wel rondleiden sowieso als je interesse hebt
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:11:44 #234
6941 APK
Factual, I think.
pi_70508226
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:57 schreef BeardedDragon het volgende:

En kan je in Chiang Mai een beetje goed uitgaan? Ben er helaas nog niet geweest...
Schijnt dolle pret te zijn met de vrekkenclub.
Eerst een heerlijk kommetje rijst en daarna helemaal uit je dak met een zelfgevulde fles water.

Kost maar 35Baht!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70508596

Yeh ik moest lachen

[ Bericht 42% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 11:28:47 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:50:51 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_70509615
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:06 schreef Flammie het volgende:
Uiteindelijk wil ik me stationeren in Chiangmai, Bangkok, Nakhom Pathom OF juist in Viet nam We komen er wel uit

Gezien je uitgavenpatroon kan ik je Vietnam van harte aanbevelen, alleen heb je daar de voordelen van het kennen van de taal natuurlijk niet
pi_70509920
Ik spreek best een woordje Vietnamees hoor (vind eigenlijk burmees tot nu toe het lastigste om te leren)
Oefen elke dag met vietnamezen hier dus dat zal t probleem ook niet zijn, zeker niet aangezien ik pas in 2010 wil gaan en dan vast nog wel wat beter ben (Nee het is nowhere near-native of vloeiend dus zie dit niet als een "CLAIM" ofzo maar voor die tijd hoop ik wel al wat beter te zijn. Leer iig elke dag hard >BD) Ik sluit niet uit dat ik voordat ik naar Viet Nam ga het al behoorlijk spreek iig

Ik denk dat ik voor Nakhom Pathom ga aangezien de vader van mijn vriendin daar een ziekenhuis bezit (Hij is directeur van een groot ziekenhuis daar) en ik wellicht daar aan de bak kan

[ Bericht 9% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 12:09:11 ]
pi_70510014
En Damn wat is er mis met mijn uitgaven?
In het weekend ga ik uit, zuip ik etc maar door de week hoef ik dat niet

Alsof hier iedereen elke dag uitgaat en zich volgiet met cocktails en trips boekt etc (in Nederland doe JIJ dat ook niet) Ik ben niet op vakantie maar woon hier inmiddels al een royaal lange tijd en dan hoeft dat nou eenmaal niet zo. Ik moet ook werken de dag erna en dan wil ik liever geen last hebben van een kater.
En marktjes hebben voor mij sowieso meer charme, thais oefenen en fruit kopen

En overigens; het geld dat ik met een goedkopere kamer bespaar (terwijl ik ong dezelfde voorzieningen heb incl snel wireless) koop ik wel een biertje extra voor in het weekend. DOor de week hoef ik 100% niet meer als 300 baht uit te geven

[ Bericht 28% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 12:07:10 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:15:27 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_70510428
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:01 schreef Flammie het volgende:
En Damn wat is er mis met mijn uitgaven?
In het weekend ga ik uit, zuip ik etc maar door de week hoef ik dat niet

Alsof hier iedereen elke dag uitgaat en zich volgiet met cocktails en trips boekt etc (in Nederland doe JIJ dat ook niet) Ik ben niet op vakantie maar woon hier inmiddels al een royaal lange tijd en dan hoeft dat nou eenmaal niet zo. Ik moet ook werken de dag erna en dan wil ik liever geen last hebben van een kater.
En marktjes hebben voor mij sowieso meer charme, thais oefenen en fruit kopen

En overigens; het geld dat ik met een goedkopere kamer bespaar (terwijl ik ong dezelfde voorzieningen heb incl snel wireless) koop ik wel een biertje extra voor in het weekend. DOor de week hoef ik 100% niet meer als 300 baht uit te geven
Het komt natuurlijk omdat jij doet alsof onze uitgaves afdoet als duur etc. Terwijl jij de vergelijking niet maakt tussen wonen en vakantie. Al die vergelijkingen die jij maakt ivm onze uitgaven zijn gewoon niet juist omdat je er woont.
pi_70510579
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Het komt natuurlijk omdat jij doet alsof onze uitgaves afdoet als duur etc. Terwijl jij de vergelijking niet maakt tussen wonen en vakantie. Al die vergelijkingen die jij maakt ivm onze uitgaven zijn gewoon niet juist omdat je er woont.
Hooooo wacht heel even. Andersom was die vergelijking ook nergens te bespeuren (ik las iets over zwerversgedrag etc bijvoorbeeld) En ik vind het nogal een verschil om te claimen dat het anders en goedkoper NIET mogelijk is. En daarna word geprobeert deze valse informatie kracht bij te zetten door giswerk omtrent mijn kamer wat kant nog wal sloeg.

Er werd kortweg nogal met wat valse informatie gestrooid en dat heb ik eigenhandig om zeep geholpen 5000 baht per dag voor een kamer vind ik nogal een prijs hoor Als dat echt de enige optie was zou Thailand lang niet zo populair zijn onder de toeristen. Thailand is juist heel betaalbaar voor bijna iedereen en dat maakt het zo mooi.

En je bent niet meteen een zwerver als je meer in de cultuur wil integreren of langer wil blijven
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:00:25 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_70511694
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:20 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hooooo wacht heel even. Andersom was die vergelijking ook nergens te bespeuren (ik las iets over zwerversgedrag etc bijvoorbeeld) En ik vind het nogal een verschil om te claimen dat het anders en goedkoper NIET mogelijk is. En daarna word geprobeert deze valse informatie kracht bij te zetten door giswerk omtrent mijn kamer wat kant nog wal sloeg.

Er werd kortweg nogal met wat valse informatie gestrooid en dat heb ik eigenhandig om zeep geholpen 5000 baht per dag voor een kamer vind ik nogal een prijs hoor Als dat echt de enige optie was zou Thailand lang niet zo populair zijn onder de toeristen. Thailand is juist heel betaalbaar voor bijna iedereen en dat maakt het zo mooi.

En je bent niet meteen een zwerver als je meer in de cultuur wil integreren of langer wil blijven
Andersom wordt de vergelijking niet gemaakt omdat dit een topic in TRV is en niet in KAA. JIj zegt dat het mogelijk is om met gemiddeld 300 baht per dag rond te komen, en dat is gewoon als toerist zijnde in Thailand onmogelijk. Sowieso lijkt me 300 baht per dag gemiddeld onmogelijk, omdat je ook nog maandelijkse kosten gaat hebben zoals g/w/l, internet, verzekeringen etc.
pi_70511976
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Andersom wordt de vergelijking niet gemaakt omdat dit een topic in TRV is en niet in KAA. JIj zegt dat het mogelijk is om met gemiddeld 300 baht per dag rond te komen, en dat is gewoon als toerist zijnde in Thailand onmogelijk. Sowieso lijkt me 300 baht per dag gemiddeld onmogelijk, omdat je ook nog maandelijkse kosten gaat hebben zoals g/w/l, internet, verzekeringen etc.
Andersom werd de vergelijking al gemaakt, dus laten we dat maar afsluiten. Maar goed over de rest:

Het is WEL mogelijk. Misschien WIL jij het niet maar HET is gewoon mogelijk. Je hoeft als toerist namelijk niet PERSE de ambitie te hebben om dagelijks westerse ontbijtjes te nuttigen en rondtours te maken. Misschien heb je wel andere idealen wanneer het om reizen gaat (deel nemen aan andere culturen bijv). Dat jij die misschien niet hebt wil niet zeggen dat niemand die heeft. Ik ken toeristen die gewoon in het burmese restaurant gaan eten en door de stad lopen en markten willen zien etc. De ene toerist is de andere niet. Het is gewoon 100% mogelijk!
Niet iedereen wil het of ziet zo een droomvakantie voor zich maar voor veel mensen is dit zeker een goede vakantie. Misschien willen mensen wel sporten in het parkje (kost niks) of op eigen kracht de stad verkennen. Kost niks en is net zo vermakeljik.

Er zijn ook toeristen die langer willen blijven en dus geld willen besparen en dus laat ik ze hier weten dat het gewoon mogelijk is ondanks de stoere verhalen die de ronde doen. Er komen hier natuurlijk veel mensen die dergelijke levensstijlen duidelijk NIET aankunnen, dat is natuurlijk prachtig maar er zijn zat mensen die hier voor kiezen. Dat kan net zo toeristisch zijn en wellicht zelfs avontuurlijker. Je kunt op verschillende manieren op reis gaan.

En ja in het weekend besteed ik soms wel wat meer omdat ik ook wel eens mijn kleren wil wassen en/of uit wil gaan. Verder moet ik op het einde van de maand gewoon mijn kamer betalen. Laten we het anders zeggen: Ik probeer te aimen voor 300 baht per dag en de vaste lasten betaal ik wanneer die nodig zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 13:19:15 ]
pi_70512073
Het ziet er aardig bewolkt uit atm
pi_70512461
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef MissHobje het volgende:
[/quote
LOL!
http://classified.sanook.com/item/4863626

Per nacht staat er dat het rond de 900-1800 baht kan kosten. 1800 baht per nacht lijkt me redelijk goed te doen hoor en dat is goedkoper (gaan we weer) dan 50 euro per nacht. Misschien eens bekijken?

Hier heb je een hotellijst:

http://www.welcomethai.com/hotelreservation/bangkok/index.asp

Ga er vanuit dat 2500 baht +- 50 euro is Veel geluk in je zoektocht en ik hoor het wel.
Ik heb helaas nog niemand kunnen spreken voor persoonlijke suggesties ed dus...
pi_70512843
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:11 schreef Flammie het volgende:

Conclusie: Als toerist heb je een GEWELDIGE tijd met 1000 baht per dag. Het kan echter ook heel leuk en comfortabel zijn met veel minder Dat is niet onmogelijk, dat is een heel reeel iets. Indien men me niet geloofd mogen ze me PM'en en naar CHiangmai komen en wijs ik het ze persoonlijk aan waar je heel comfortabel kan wonen zonder veel geld te betalen. Rest my case.
Is die 1000 incl hotelovernachting ? Heb ongeveer 2000 te besteden per dag. Maar moet ik ook 1x binnenlandse vlucht van bangkok naar phuket voor betalen..Reis samen met vriendin zijn prijzen hotel vaak p.p of per kamer.
pi_70513237
Zijn die prijzen per kamer of per persoon voor het boeken van een hotelkamer. Kan dat er zo niet uit opmaken voor die site.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:11:16 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_70513866
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:09 schreef Flammie het volgende:

[..]

Andersom werd de vergelijking al gemaakt, dus laten we dat maar afsluiten. Maar goed over de rest:

Het is WEL mogelijk. Misschien WIL jij het niet maar HET is gewoon mogelijk. Je hoeft als toerist namelijk niet PERSE de ambitie te hebben om dagelijks westerse ontbijtjes te nuttigen en rondtours te maken. Misschien heb je wel andere idealen wanneer het om reizen gaat (deel nemen aan andere culturen bijv). Dat jij die misschien niet hebt wil niet zeggen dat niemand die heeft. Ik ken toeristen die gewoon in het burmese restaurant gaan eten en door de stad lopen en markten willen zien etc. De ene toerist is de andere niet. Het is gewoon 100% mogelijk!
Niet iedereen wil het of ziet zo een droomvakantie voor zich maar voor veel mensen is dit zeker een goede vakantie. Misschien willen mensen wel sporten in het parkje (kost niks) of op eigen kracht de stad verkennen. Kost niks en is net zo vermakeljik.

Er zijn ook toeristen die langer willen blijven en dus geld willen besparen en dus laat ik ze hier weten dat het gewoon mogelijk is ondanks de stoere verhalen die de ronde doen. Er komen hier natuurlijk veel mensen die dergelijke levensstijlen duidelijk NIET aankunnen, dat is natuurlijk prachtig maar er zijn zat mensen die hier voor kiezen. Dat kan net zo toeristisch zijn en wellicht zelfs avontuurlijker. Je kunt op verschillende manieren op reis gaan.

Met een toerist bedoel ik gewoon een gemiddelde toerist die 3 of 4 weken in Thailand verblijft. Ik heb iedere dag lokaal gegeten, op marktjes en foodstalletjes. Heb bijna geen enkele keer een rondtour geboekt en heb gewoon lokaal vervoer gebruikt en altijd zelf de stad verkent. Feit is gewoon dat je er met 300 baht op een dag gewoon niet komt als toerist zijnde. Een hostel onder de 100 baht bestaat gewoon niet. En al helemaal niet in steden als Bangkok, Chiang Mai en aan de kust. Tel daar verder eten/drinken vervoer en entree gelden bij op en je zit al ruim over de 300 baht gemiddeld per dag. En dan drink je nog niet eens een biertje/cocktail op een terras 's avonds.

Als je als toerist een aantal maanden blijft kun je inderdaad flink besparen omdat je de dagelijkse kosten zoals entree, vervoer en hotelkosten flink kan verlagen. Echter geldt dit niet voor de gemiddelde toerist.

En ik ben het met je eens dat je met 1000 baht als toerist prima rond kan komen in Thailand, dan kan je alles doen wat je wilt.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:37:05 #248
6941 APK
Factual, I think.
pi_70514549
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:

En ik ben het met je eens dat je met 1000 baht als toerist prima rond kan komen in Thailand, dan kan je alles doen wat je wilt.
Kan wel ja, maar ik ben die eerder genoemde 300 baht na het ontbijt al kwijt.

Eerst krant, koffie, vruchtensap kopen.
Dan ontbijten. Omelet oid, fruitsalade, weer koffie en vruchtensap.

Meestal zit ik (tijdens het hoogseizoen) dan ook nog in een redelijk goedkope bungalow (400 baht) en gaan we 's avonds uitgebreid uit eten in een leuk restaurant (vinden wij dan) en niet op een plastic stoel onder een tl-buis, dan ben je ook zo 250 baht (inclusief drank en fooi) per persoon kwijt.

Daarna vaak nog iets drinken op het strand, dan zit je al makkelijk op 1000 baht, zonder reiskosten, scooterhuur, boeken en kleding kopen etc.

Het kan idd allemaal veel goedkoper, maar ik ben op vakantie en wil er op mijn manier van genieten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:39:35 #249
29393 MK9
in BKK
pi_70514619
Als toerist is 300 Baht vrij onmogelijk. Zoals Blik al zegt, 100 Baht voor een hotel/guesthouse gaat je niet echt (meer) lukken. Flammie geeft aan dat hij twee-maal per dag eet voor 35 Baht (dat is dus 70 Baht), de meeste mensen eten echter meer dan dat, misschien drie-maal en tussendoor nog wat snacks/fruit/etc. Dan heb je inderdaad nog het vervoer, onverwachte uitgaven en de dingen die je als toerist wilt bezoeken.

Je kunt echter wel op een heel klein budget reizen, maar de vraag is of je dat als toerist wel wilt doen. Als je hier woont is 300 per dag zeker mogelijk, zelfs nog goedkoper. Zelf leef ik het leventje ;-) dus geef wel wat meer uit dan dat. Ik hou wel van een biertje en alcohol is over het algemeen niet goedkoop als je het niet in de supermarkt koopt. Ook ben ik gek van het eten hier en eet dus minstens drie-maal per dag. Mijn apartement heeft airconditioning, balkon, ruime kamer, westerse badkamer (warm en koud water), het is 'furnished' en ik heb kabel tv, internet een zwembad, een fitness-ruimte en een eigen restaurant (met roomservice) en bar.
Ik geef meer uit dan de gemiddelde Thai, maar minder dan de gemiddelde westerse expats. Dit betekend niet dat ik niet de 'Thai way' leef, ik leef niet de 'Thai way' van de minder bedeelde klasse, maar misschien van de
'upper middle-class' Thai, maar zijn die minder Thai??

Anyways, genoeg gezeik over geld. Het is de laatste 3 dagen ofzo inderdaad k*t weer hier in Bangkok
...Not all those who wander are lost...
pi_70514699
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Met een toerist bedoel ik gewoon een gemiddelde toerist die 3 of 4 weken in Thailand verblijft. Ik heb iedere dag lokaal gegeten, op marktjes en foodstalletjes. Heb bijna geen enkele keer een rondtour geboekt en heb gewoon lokaal vervoer gebruikt en altijd zelf de stad verkent. Feit is gewoon dat je er met 300 baht op een dag gewoon niet komt als toerist zijnde. Een hostel onder de 100 baht bestaat gewoon niet. En al helemaal niet in steden als Bangkok, Chiang Mai en aan de kust. Tel daar verder eten/drinken vervoer en entree gelden bij op en je zit al ruim over de 300 baht gemiddeld per dag. En dan drink je nog niet eens een biertje/cocktail op een terras 's avonds.

Als je als toerist een aantal maanden blijft kun je inderdaad flink besparen omdat je de dagelijkse kosten zoals entree, vervoer en hotelkosten flink kan verlagen. Echter geldt dit niet voor de gemiddelde toerist.

Yeh maar als je als toerist WEET dat je langer blijft en je boekt dan, met die kennis in het vooruitzicht, een appartement (sommige gaan 2500 per maand) dan is dat minder als 100 baht per dag. Op die fiets

Idd de gemiddelde toerist zou het niet zo doen maar dat zeg ik ook juist. Er zijjn ook mensen die het wel zo willen en die kunnen net zo goed toeristisch bezig zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')