quote:
Anders word je even woest ofzo
quote:
Als ik een wersters ontbijtje wil, dan wil ik dat! Heb nu eenmaal geen trek in Thai food als ik net mijn bed uitkom. OK als er niets anders is dan is dat zo.
Er zijn ook mensen die dat NIET willen of die daar GEEN behoefte aan hebben. Deze mensen zijn goedkoper uit. Nu kun je gaan geeuwen en brullen en een toneel proberen te maken maar het is een FEIT dat als je je niet als een verwende westerling wil gedragen je ronduit goedkoper uitbent. Daar doet je gehuil en gekrijs niets aan af

Ik ga juist op vakantie of op reis (ik reis al jaren door azie) voor de uitdagingen. Als ik PERSE een westers ontbijtje wil of alles makkelijk en luxe wil hebben ga ik wel lekker naar Belgie.
quote:
Daarnaast vind ik het van zwerversgedrag getuigen om een biertje in de 7/11 te kopen en dan buiten op te drinken of mee te nemen naar mijn guesthouse , terwijl ze daar ook bier verkopen voor 50 of 60 baht per fles.
En wat als je in een appartement woont waar ze geen flessen verkopen? Ik zie wel dat je weet waar je het over hebt ja. Verder doet zo ongeveer de hele Thaise bevolking dat

Als toerist zijnde zou ik inderdaad gewoon bier kopen waar ik kan, wetende dat ik toch over 4 weken weer thuis zit, maar plannen en economisch leven is ook een kunst die niet iedereen heeft en vooral als je jaren vooruit moet denken

Nu is het zo dat ik op mijn werk veel verdiend heb (50.000 baht per maand ofzo) maar ik wil ook wat sparen. Verder heb ik gewoon meer behoefte om deel uit te maken van deze cultuur nu ik hier toch woon en blijf komen. Die ervaring wil ik niet missen.
quote:
Ach iedereen zal wel zo zijn eigen gewoontes hebben
Je meent het
Ik kom hier nogmaals voor de ervaringen die ik KAN opdoen en die kansen laat ik me niet ontgaan. Westerse ontbijtjes en luxe geniet ik wel in het westen

Dat is mijn motivatie dan. Dat jij daar weinig respect voor kan opbrengen en hier wil verkondigen dat het niet anders kan is jouw zaak natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat het een feit is

quote:
maar als ik alleen op reis ben logeer en eet ik nu eenmaal heel wat eenvoudiger dan dat ik met een vriendin op stap ben. Dat heeft niets met indruk maken op te maken, maar een comfortabele kamer met airco, balkon en uitzicht is dan een minimale vereiste, terwijl wanneer ik alleen reis ik op die kamer slechts slaap en douch. En niet lullen over een kamer voor 5000 baht per maand als je maar 4 of 5 weken vakantie hebt en ook nog een beetje wilt rondreizen. Dan draai je die 5000 baht alleen al voor de kamer er makkelijk in 15 dagen doorheen.
Je wordt gewoon opgelicht en wilt het niet toegeven
Mijn kamer heeft AIRCO, douche, WC, 2 bedden, televisie en wireless internet. Voor de mensen die wel langer willen blijven en of snel terug willen komen:
- Je land in bangkok en je wil naar chiangmai
- Je zegt tegen de taxichauffeur dat je naar nimmanhaemin wil
- Je stapt uit en loopt naar appartement Baan Thai (บ้านไทย)
-
Je betaald daar 5000 baht per maand voor een kamer met Wireless internet, Airco, 2 bedden, bureau, TV, Westerse WC en douche, kleren kast alles erop en eraan en een prachtig uitzicht op de grote bergen. Verder ligt het dicht bij restaurantjes, coffeeshops en clubs. Het kan dus wel goedkoper dus laat je niet afschrikken door stoeremanspraat op Fok.nl
quote:
En in de 12 jaar dat ik zo ongeveer een keer of 4 per jaar in Thailand kom, zowel zakelijk als op vakantie, weet ik heus wel hoe het werkt. Maar jij woont er nu een paar weken of maanden en weet het dus allemaal veel beter.
Kom hier ook al langer als wat jaartjes. Wat is eigenlijk je probleem? Ben je woest ofzo?

Ik vind het nogal sneu dat je hier de illusie probeert te wekken dat mensen 100 euro per dag moeten uitgeven als absoluut minimum terwijl dat helemaal niet hoeft. Geloof er dus geen fuck van dat je hier al 12 jaar komt. Je zou namelijk beter moeten weten

quote:
Ik kan hier dus wel verklappen dat als FLAMMIE een kamer in Chiang Mai heeft voor 2900 Baht per maand, dan is dat dus zonder electra en water. Geen airco en een kot waar je je kont amper kunt keren. En een heel eind buiten de Moat. Dus als je daar voor kiest........
Dan heb je het MIS. Ik betaal 3000 baht per maand INCLUSIEF elec en water (wat gratis is). Ik zal morgen ofzo wel foto's van deze kamer posten. Je wordt gewoon opgelicht en wil het niet toegeven
Mijn appartement ligt ook gewoon NAAST de moat ook nog
Adres: Soi arak Soi 5. Naam: Family house. Kijk maar na ofzo. En dan heb ik nog een GROTE kamer ook. . Morgen zal ik wel foto's posten van de kamer om je faal compleet te maken.
quote:
Maar heb als rondreizende tourist met een minimaal budget niet de illusie dat je met minder dan 1000 baht per dag uit komt als je je Nederlandse eet-, drink- en uitgaansgewoontes niet drastisch aanpast.
Dat kan WEL. Kijk als je inderdaad ELKE dag een tour maakt en westers eten wil dan is het idd onmogelijk. Maar er zijn ook mensen die daar geen behoefte aan hebben, die meer willen integreren in de thaise cultuur bijvoorbeeld of mensen die wel een ervaring willen opdoen.
quote:
Laat ik er verder maar niets meer over zeggen want FLAMMIE weet het beter! En volgens FLAMMIE kan bet altijd goedkoper!
Het is een feit dat het goedkoper kan. Dat heeft niks met MIJ te maken maar je kunt het zo nog 10.000 andere mensen vragen die hier wonen

quote:
i]Slapen, eten, drinken, vervoer,scooter, trips, uitgaan en niet te vergeten laundry en toilet artikelen all inclusive voor minder dan 300 baht per dag?
Knap hoor![/i]
Alsof je elke dag toilet artikelen moet kopen

. Alsof je elke dag je kleren moet wassen

Je argumenten zijn zo kinderlijk opgebouwd (met de bedoeling: IK MOET EN ZAL GELIJK HEBBEN) dat ik werkelijk niet kan geloven dat je ook maar enigzins uit ervaring spreekt.
Ik zal maar zo goed zijn om mijn dagelijkse uitgaven voor je op te sommen +-
- Ontbijt : 35 baht +- (heerlijke padthai of salades)
- Vervoer : 20 baht per trip (redbus)
- Scooter: Leen ik wel van vrienden. Het voordeel als je al wat langer komt of hier woont.
- Avond eten: 35 baht +-
Totaal 90 baht. Voor de rest koop ik wel wat random stuff zoals boeken of ga ik eens naar de film

Laundry en toilet artikelen koop je eens per zoveel tijd en dus niet elke dag zoals je hier zo stellig beweerd.
Vind het jammer dat je op zo een manier mensen probeerd te misleiden om eerlijk te zijn

Ik begrijp niet goed waar je boos over word? Ik zeg dat het goedkoper kan en dan ga jij ineens helemaal over de rooie

Kijk als toerist zijnde vind ik inderdaad dat je niet zo zeer op de kosten hoeft te letten (het is sowieso altijd goedkoper dan USA of Engeland ofzo) dat ben ik gewoon met je een hoor. Maar dat jij dan hier woest binnen komt vallen en zegt dat het zo is en niet anders kan vind ik nogal een claim om eerlijk te zijn. Dat kan namelijk wel. En dan allemaal verzinsels en hersenspinsels over waar ik leef en hoe mijn kamer eruit ziet en er dan 100% naast zitten
Conclusie: Als toerist heb je een GEWELDIGE tijd met 1000 baht per dag. Het kan echter ook heel leuk en comfortabel zijn met veel minder

Dat is niet onmogelijk, dat is een heel reeel iets. Indien men me niet geloofd mogen ze me PM'en en naar CHiangmai komen en wijs ik het ze persoonlijk aan waar je heel comfortabel kan wonen zonder veel geld te betalen. Rest my case.
[ Bericht 1% gewijzigd door Flammie op 30-06-2009 09:54:23 ]