abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:10:50 #61
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69525768
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, en van 4 Vmbo TL naar MBO, hierna ga ik wss HBO doen.
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
pi_69526733
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:

[..]

Volgens mij begin je al in het eerste jaar met een richting. Alleen HAVO of VWO wordt vastgesteld na het 2e jaar.
pi_69527263
Jezus. Als ik dit topic zo lees denk ik echt wat een klotesysteem.
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.

Succes TS.
pi_69527851
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:

[..]

Ook VMBO-brugklassen zijn al op niveau ingedeeld. Tenminste, de scholen die ik ken hebben aparte B-, K- en gecombineerde T/Havo-brugklassen. En verder kun je net als op de HAVO of het VWO aan het eind van ieder jaar natuurlijk gewoon een niveau terug- om omhooggezet worden. Overigens is daar wel 1 maar aan..
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, [...]
VMBO BB, KB en TL kennen het brugklasjaar exact hetzelfde vakkenpakket. Jij bent van KB naar TL doorgestroomd in de periode dat je nog precies hetzelfde theoretische basis-vakkenpakket volgde dat iedereen op het VMBO volgt. Tot zover geen probleem dus.

Het 2e jaar krijgt TL daar Duits bij, maar BB en KB leerlingen dan weer niet. Die krijgen 2 Techniekvakken erbij, en daarbij komt ook nog eens Geschiedenis te vallen. Na het 2e jaar is omhoog doorstromen dus al bijna niet meer mogelijk vanwege het verschil in theorievakken en je haalt niet zomaar even een jaar in natuurlijk. Een TL-leerling die het in de brugklas verknald en het 2e jaar teruggezet wordt naar K kan in de praktijk dus eigenlijk bijna niet meer terug naar T vanwege dit geweldige systeem.

Het 3e jaar VMBO-B+K wordt er een bepaalde vakrichting gekozen, dit houdt dat leerlingen vanaf dan een aantal beroepspraktijkgerichte vakken krijgen, ten koste van wederom 1 of 2 theoretische basisvakken. B, K en TL leerlingen doen in principe eindexamen in een gelijk aantal vakken, maar bij B+K leerlingen vallen daar dus 1 of 2 vakgerichte vakexamens onder, die een TL leerling helemaal nooit heeft gehad en vv.

Daarom lijkt het me idd ook lastig om van VMBO-B/K door te stromen naar TL. Om in 1 jaar tijd 2 jaar aan theorie in te gaan halen én daarbij ook nog examen te doen lijkt mij vrij pittig. Daar komt nog bij dat op het het schoolexamencijfer bepaald wordt over behaalde resultaten gedurende het 3e én 4e schooljaar, dus hoe een leerling dat dan in 1 jaar tijd bij elkaar moet gaan halen is een volgend probleem.

Ik denk dus dat Knutknuttsson opmerking wel eens de enige juiste zou kunnen zijn in deze. En een behoorlijk klotesysteem dus eigenlijk inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaveANiceDay op 29-05-2009 15:44:13 ]
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
pi_69530776
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.

Succes TS.
en terecht.. het is zo ongeveer onmogelijk voor iemand met het nivau van vmbo-b havo te kunnen halen...
pi_69533509
Alle respect voor de TS, maar je bent niet voor niets op vmbo-b terecht gekomen lijkt me..?
Je kunt het proberen, maar zoals iemand voor me ook al zei: ik hoop dat je goed tegen teleurstellingen kan.....
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:41:55 #67
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_69533565
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:

Succes TS.
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:49:56 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69533779
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
Mischien weet je niet als er dingen zijn voorgevallen??? Daarbij heb ik nog geen 3e of 4e kans gehad, ik hoop dat ik een 2e kans krijg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_69533944
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:

[..]

In het geval van TS ben ik het hier wel mee eens ja. Je zult idd niet voor niks al 4 jaar op 't VMBO-b zitten en die verschillende niveau's zijn er ook met een reden. VMBO-B en HAVO zit echt een flink niveauverschil tussen, voor zover ik dat tenminste in heb kunnen schatten.

Minder fijn van dit systeem is dat zelfs een 2e kans na slechts 1 jaar al niet meer mogelijk is. Dus wie het in de brugklas om wat voor reden dan ook net niet redt/verklooit op VMBO-T niveau kan de rest van z'n middelbare schoolcarriere nooit meer een niveau omhoog. Niet iedereen is even verstandig op z'n 12/13e, één kleine misrekening en je bent verplicht veroordeeld tot op z'n hoogst VMBO-K, gevolgd door het langere MBO --> HBO traject.
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
pi_69576503
Het is toch Vmbo-TL, GL, KB, B?

In ieder geval;
VMBO-B wiskunde examen
HAVO wiskunde examen
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_69599946
Ik heb dit topic niet gelezen, maar afgaande op TS' topics en schrijfstijl op dit forum kan ik je ook wel vertellen dat jij HAVO niet aankan TS en vanaf Vmbo B naar Havo is sowieso niet mogelijk
  maandag 1 juni 2009 @ 13:15:59 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69600088
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef julian6 het volgende:
Ik heb dit topic niet gelezen, maar afgaande op TS' topics en schrijfstijl op dit forum kan ik je ook wel vertellen dat jij HAVO niet aankan TS en vanaf Vmbo B naar Havo is sowieso niet mogelijk
Mijn schrijfsel is beter dat dat van jou? Waarom? Omdat ik wel iets wil en ik het probeer? Waarom is jou opmerking dom? Jij wil mij de les lezen op een domme manier, derhalve ben je ook dom.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_69600210
Geloof me TS ik heb op VMBO - TL gezeten en ik kan je vertellen dat het verschil tussen VMBO en Havo echt enorm is. Vooral als je ook nog de laagste vorm van VMBO doet moet je wel van heel goede huize komen wil je überhaupt tot december op HAVO blijven zitten.

en iets willen is anders dan iets kunnen.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:22:41 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69600287
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef julian6 het volgende:
Geloof me TS ik heb op VMBO - TL gezeten en ik kan je vertellen dat het verschil tussen VMBO en Havo echt enorm is. Vooral als je ook nog de laagste vorm van VMBO doet moet je wel van heel goede huize komen wil je überhaupt tot december op HAVO blijven zitten.
Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_69600321
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........
Dat moet je dan wel van Augustus tot aan Juni vol kunnen houden, en dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je snel afgeleid bent en je niet goed kunt concentreren
  maandag 1 juni 2009 @ 13:36:50 #76
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_69600708
Mooi uit de lucht gegrepen. Die gene die hier kan zeggen wat TS wel of niet aankan zal de beste decaan ooit worden, elke onderwijsinstelling zal jullie in dienst willen hebben met zo'n groots inzicht.

In mijn groep op de universiteit zit iemand die geen ander diploma heeft dan zijn VBO diploma (nog van voor het VMBO) en hij gaat gewoon over naar het 2e jaar. Terwijl hij vroeger op de havo, mavo, mbo en hbo gefaald heeft.
Dus ga niet makkelijk zeggen wat iemand wel of niet kan, je maakt jezelf belachelijk.

TS, heb je al een idee welke opleiding op het hbo je graag zou willen gaan doen?
Misschien dat via het mbo toch een betere weg is, deze zal misschien ook beter aansluiten op het hbo en je krijgt sommige vakken niet zoals talen en geschiedenis als ik het zo lees hierboven.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:49:38 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69601068
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:36 schreef Krentenbol. het volgende:
Mooi uit de lucht gegrepen. Die gene die hier kan zeggen wat TS wel of niet aankan zal de beste decaan ooit worden, elke onderwijsinstelling zal jullie in dienst willen hebben met zo'n groots inzicht.

In mijn groep op de universiteit zit iemand die geen ander diploma heeft dan zijn VBO diploma (nog van voor het VMBO) en hij gaat gewoon over naar het 2e jaar. Terwijl hij vroeger op de havo, mavo, mbo en hbo gefaald heeft.
Dus ga niet makkelijk zeggen wat iemand wel of niet kan, je maakt jezelf belachelijk.

TS, heb je al een idee welke opleiding op het hbo je graag zou willen gaan doen?
Misschien dat via het mbo toch een betere weg is, deze zal misschien ook beter aansluiten op het hbo en je krijgt sommige vakken niet zoals talen en geschiedenis als ik het zo lees hierboven.
Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.

Via mbo gaan lijkt me niet zo'n best idee. Omdat je op het MBO een hele andere sfeer hebt, en een zesjes cultuur en je raakt lang niet zo gemotiveerd dan als je op het havo of op het TL zit. Daarom lijkt TL of Havo mij de best weg
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 1 juni 2009 @ 16:11:27 #78
257940 Ivannnnnnnnnn
Een stad. Een liefde. [×××]
pi_69605126
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Dit topic is serieus ja . Ts zit met een dilemma.

Ts wil weten als je na het halen van vmbo-b ook havo kan doen, zodat je naar het HBO kan.
Om van 4VMBO-T naar 4HAVO over te kunnen stappen gelden strenge en strikte eisen, van VMBO-B naar HAVO is simpelweg onmogelijk.
Het niveau op VMBO-B is zo dramatisch laag (no offence) vergeleken met HAVO dat je op HAVO gewoonweg niet uit de voetenkomt en dit is niet eens mogelijk... je zou van 2VMBO-B naar 3VMBO-kader kunnen...
Het vakkenpakket van VMBO-B is hiervoor niet geschikt, dit met name t.o.v. de inhoud van de vakken.
Je grijpt het wel heel er hoog als ik het mag zeggen!

Trouwens, ben je al aangenomen voor een Niveau 4 opleiding op het MBO? VMBO-B geeft meestal toegang tot Niveau 1/2 opleiding . Een niveau 4 opleiding is gewenst voor overstap naar het HBO. Tevens moet je even met je decaan overleggen (wat nu al te laat is volgens mij) wat je wilt gaan doen later, als je dat nog niet weet natuurlijk en wat je voorkeur is voor een opleiding op het HBO zodat je kunt informeren bij de desbetreffende hogeschool voor meer informatie ervoor en welke eisen ze stellen

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar als het zo gemakkelijk was studeerde niemand meer eerst MBO om vervolgens naar het HBO over te stappen.

Ow ja... Volgens mij heb jij maar 4 examenvakken? of heb je er gewoon 6 of 7? mocht je er maar 4 hebben dan is dat nog een eis waaraan je helaas niet voldoet, mocht het mogelijk zijn.

Conclusie: niet mogelijk.

Hopelijk heb ik je hiermee wat opweg geholpen

~ Togheter we stand. Divided we fall. ~
  maandag 1 juni 2009 @ 16:19:42 #79
257940 Ivannnnnnnnnn
Een stad. Een liefde. [×××]
pi_69605341
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb wel is gezien dat het kan hoor. Bij mij iemand in de familie had ook dat gelukje, het moet op een of andere manier kunnen d.m.v tests misschien?
Als je deze goed meent te maken wat doe je dan nog in 4VMBO-B dan was je halverwege het 1e of het 2e leerjaar al lang overgestapt naar kader toch? Toen kon het nog! Ik denk dat je methodes weinig zin hebben. Lees mijn bericht hierboven.

Regels zijn er nu eenmaal niet voor niets. En ik vraag me af wat je op 28 mei nog doet zonder weet over een mogelijk vervolg? Mocht je nog VMBO-K willen gaan doen ben je eigenlijk (officieel) al aan de late kant...

Als je het echt zo graag wilde, dan was je al vanaf de 1e of de 2e naar VMBO-kader overgegaan.
Het is belangrijk dat je beseft wat je nu eigenlijk wilt...

Van 1basis naar 2kader vergt hooguit een 6,5 / 7 gemiddeld... als je dit (gebasseerd op de vakken en het niveau) niet hebt kunnen halen, kun je, je ambities voor HAVO eigenlijk ook wel versnipperen.

PS. de officiële "deadline" voor inschrijven bij een vervolg opleiding of school was half tot eind maart.
Even dat je het weet

[ Bericht 8% gewijzigd door Ivannnnnnnnnn op 01-06-2009 16:30:17 ]
~ Togheter we stand. Divided we fall. ~
  maandag 1 juni 2009 @ 17:48:06 #80
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69607903
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.

Via mbo gaan lijkt me niet zo'n best idee. Omdat je op het MBO een hele andere sfeer hebt, en een zesjes cultuur en je raakt lang niet zo gemotiveerd dan als je op het havo of op het TL zit. Daarom lijkt TL of Havo mij de best weg
Maar die motivatie moet eigenlijk niet zo'n groot probleem zijn aangezien je het nu ook gaat redden

Verder is MBO en HBO allemaal één pot nat
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')