Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, en van 4 Vmbo TL naar MBO, hierna ga ik wss HBO doen.
Volgens mij begin je al in het eerste jaar met een richting. Alleen HAVO of VWO wordt vastgesteld na het 2e jaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:
[..]
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?
Ook VMBO-brugklassen zijn al op niveau ingedeeld. Tenminste, de scholen die ik ken hebben aparte B-, K- en gecombineerde T/Havo-brugklassen. En verder kun je net als op de HAVO of het VWO aan het eind van ieder jaar natuurlijk gewoon een niveau terug- om omhooggezet worden. Overigens is daar wel 1 maar aan..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:10 schreef Zaith het volgende:
[..]
Maar B, KB of TL word toch vastgesteld in de tweede klas dacht ik?
VMBO BB, KB en TL kennen het brugklasjaar exact hetzelfde vakkenpakket. Jij bent van KB naar TL doorgestroomd in de periode dat je nog precies hetzelfde theoretische basis-vakkenpakket volgde dat iedereen op het VMBO volgt. Tot zover geen probleem dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:03 schreef Hyman het volgende:
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, [...]
en terecht.. het is zo ongeveer onmogelijk voor iemand met het nivau van vmbo-b havo te kunnen halen...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Jezus. Als ik dit topic zo lees denk ik echt wat een klotesysteem.![]()
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.
Succes TS.
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:04 schreef Desunoto het volgende:
Jezus. Als ik dit topic zo lees denk ik echt wat een klotesysteem.![]()
Dat iemand zoveel moeite moet doen met allemaal tussenstappen om havo te mogen doen. Wat een klotezooi.
Succes TS.
Mischien weet je niet als er dingen zijn voorgevallen??? Daarbij heb ik nog geen 3e of 4e kans gehad, ik hoop dat ik een 2e kans krijg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
In het geval van TS ben ik het hier wel mee eens ja. Je zult idd niet voor niks al 4 jaar op 't VMBO-b zitten en die verschillende niveau's zijn er ook met een reden. VMBO-B en HAVO zit echt een flink niveauverschil tussen, voor zover ik dat tenminste in heb kunnen schatten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:41 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de gang blijven met 2e, 3e en 4e kansen.
Mijn schrijfsel is beter dat dat van jou? Waarom? Omdat ik wel iets wil en ik het probeer? Waarom is jou opmerking dom? Jij wil mij de les lezen op een domme manier, derhalve ben je ook dom.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:11 schreef julian6 het volgende:
Ik heb dit topic niet gelezen, maar afgaande op TS' topics en schrijfstijl op dit forum kan ik je ook wel vertellen dat jij HAVO niet aankan TSen vanaf Vmbo B naar Havo is sowieso niet mogelijk
Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........quote:Op maandag 1 juni 2009 13:20 schreef julian6 het volgende:
Geloof me TS ik heb op VMBO - TL gezeten en ik kan je vertellen dat het verschil tussen VMBO en Havo echt enorm is. Vooral als je ook nog de laagste vorm van VMBO doet moet je wel van heel goede huize komen wil je überhaupt tot december op HAVO blijven zitten.
Dat moet je dan wel van Augustus tot aan Juni vol kunnen houden, en dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je snel afgeleid bent en je niet goed kunt concentrerenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het er voor over om 3 uur huiswerk te moeten maken. Daarbij als je echt iets wil dan kan het ...........
Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.quote:Op maandag 1 juni 2009 13:36 schreef Krentenbol. het volgende:
Mooi uit de lucht gegrepen. Die gene die hier kan zeggen wat TS wel of niet aankan zal de beste decaan ooit worden, elke onderwijsinstelling zal jullie in dienst willen hebben met zo'n groots inzicht.
In mijn groep op de universiteit zit iemand die geen ander diploma heeft dan zijn VBO diploma (nog van voor het VMBO) en hij gaat gewoon over naar het 2e jaar. Terwijl hij vroeger op de havo, mavo, mbo en hbo gefaald heeft.
Dus ga niet makkelijk zeggen wat iemand wel of niet kan, je maakt jezelf belachelijk.
TS, heb je al een idee welke opleiding op het hbo je graag zou willen gaan doen?
Misschien dat via het mbo toch een betere weg is, deze zal misschien ook beter aansluiten op het hbo en je krijgt sommige vakken niet zoals talen en geschiedenis als ik het zo lees hierboven.
Om van 4VMBO-T naar 4HAVO over te kunnen stappen gelden strenge en strikte eisen, van VMBO-B naar HAVO is simpelweg onmogelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Dit topic is serieus ja. Ts zit met een dilemma.
Ts wil weten als je na het halen van vmbo-b ook havo kan doen, zodat je naar het HBO kan.
Als je deze goed meent te maken wat doe je dan nog in 4VMBO-B dan was je halverwege het 1e of het 2e leerjaar al lang overgestapt naar kader toch? Toen kon het nog! Ik denk dat je methodes weinig zin hebben. Lees mijn bericht hierboven.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb wel is gezien dat het kan hoor. Bij mij iemand in de familie had ook dat gelukje, het moet op een of andere manier kunnen d.m.v tests misschien?
Maar die motivatie moet eigenlijk niet zo'n groot probleem zijn aangezien je het nu ook gaat reddenquote:Op maandag 1 juni 2009 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik precies op het HBO wil gaan doen weet ik niet. Maar een leidinggevende taak lijkt mij wel wat, maar ik zal me toch echt goed moeten orienteren wil ik daar echt zeker van zijn.
Via mbo gaan lijkt me niet zo'n best idee. Omdat je op het MBO een hele andere sfeer hebt, en een zesjes cultuur en je raakt lang niet zo gemotiveerd dan als je op het havo of op het TL zit. Daarom lijkt TL of Havo mij de best weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |