Het is toch allemaal mogelijk? Alleen niet via de weg die hij wil.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:29 schreef Clif het volgende:
[..]
weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kanik wil wel eens weten waar je dat op baseert
Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:40 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Het is toch allemaal mogelijk? Alleen niet via de weg die hij wil.
Oh, ik wist niet dat intelligentie over internet te pijlen was.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen.
je zit niet voor niks op vmbo-B, ik vraag me gewoon af waarom TS denkt dat hij het wel kan via welke weg dan ook, er is opzich niks mis met een goede motivatie maar je moet wel reëel blijvenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef Zaith het volgende:
[..]
Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:47 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat intelligentie over internet te pijlen was.
Natuurlijk wel. Er zijn ook honderden IQ tests online te doen en andere gekke tests om je intelligentie te meten op een bepaald vlak etc.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:47 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat intelligentie over internet te pijlen was.
Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom het ook wel zo kan zijn. Met aannames komen schiet niemand wat mee op, of je gunt het hem gewoon niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:48 schreef Clif het volgende:
[..]
je zit niet voor niks op vmbo-B, ik vraag me gewoon af waarom TS denkt dat hij het wel kan via welke weg dan ook, er is opzich niks mis met een goede motivatie maar je moet wel reëel blijven
Gelukkig is alles op internet betrouwbaar, laatst was ik de 500.000ste bezoeker van een site en won ik een BMW!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef Zaith het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Er zijn ook honderden IQ tests online te doen en andere gekke tests om je intelligentie te meten op een bepaald vlak etc.![]()
Maar ik snap je punt, zowel als ik die van Clif begrijp.
Ik moet je de waarheid vertellen. Ik heb zojuist een nieuwe auto en een reis naar Hawaii voor 2 gewonnen. Ja echt, ik was de 1.000.000ste bezoeker, en vlak daarna was ik op een compleet andere site de willekeurig uitgekozen uitverkorene!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:58 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Gelukkig is alles op internet betrouwbaar, laatst was ik de 500.000ste bezoeker van een site en won ik een BMW!
Niet voor niks zijn echte IQ testen niet in een paar minuten gedaan.
VMBO met roc erna? Dus eerst ROC en toen naar de havo? Waarom?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef julian6 het volgende:
Ik ben ook vanaf het VMBO-T (met roc erna) naar het HAVO gegaan en dat gaat nu wel redelijk goed, ik ben alleen wat laks met de wat minder belangrijke vakken als Godsdienst, CKV en LO.
Motivatie is wel erg belangrijk, maar je moet het ook het hele jaar vol kunnen houden.
Nee, jij bent zo dom geweest om voor de laagste opleiding te kiezen. Dan moet je nu hier op FOK niet huilie huilie doen maar dan kan je je beter voorbereiden op datgene wat je wel kan gaan doen in de toekomst.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
Helaas wel.....
Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem. Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is nou juist het punt, dat wil TS niet. Op het MBO zitten alleen zwakbegaafde nikxnutten en dan blijft TS in diezelfde mentaliteit hangen, denkt hij. Dus wil hij persé Havo doen, of desnoods vmbo-T. Dat dit met een vmbo-B/K diploma niet kan wil hij niet aan. En gaat hij herhalen dat hij héél gemotiveerd is en hij daarom een kans verdient.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom het ook wel zo kan zijn. Met aannames komen schiet niemand wat mee op, of je gunt het hem gewoon niet.
Hij moet gewoon mbo gaan doen en van daar verder kijken waar het schip strand, motivatie en ambitie kan hierbij alleen maar goed zijn.
Je hebt toch zelf voor VMBO-B gekozen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas wel.....
Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem. Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.
Het Nederlandse onderwijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:41 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee, jij bent zo dom geweest om voor de laagste opleiding te kiezen. Dan moet je nu hier op FOK niet huilie huilie doen maar dan kan je je beter voorbereiden op datgene wat je wel kan gaan doen in de toekomst.
Dat is niet zo heul moeilijk hoor, gewoon de cito verknooien. En toen ik op het vmbo basis kwam heb ik niet veel meer aan leren gedaan of beter gezegt helemaal nietsquote:Maareh....waarom zit je op het VMBO-basis? Als je HBO-ambities hebt dan zit je daar volledig verkeerd. Heb je het aan jezelf te danken, of vond "iedereen" het beter dat je daar naar toe ging. M.a.w. Waarom denk je dat je HAVO aan kan als je nu op BASIS zit?
Ik zei het met een vleugje sarcasme. Maar komt erop neer dat scholieren een uitkering krijgen mits ze 18 of 21 zijn correct me when if wrong. En geen afgemaakte opleiding hebben en derhalve ook geen baan hebben.quote:Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?
Weet je wat pas echt dom is..? Als je het niet geprobeerd hebt en er later spijt van krijgt. Stel dat ik op het havo of hbo faal, weet ik teminste wel wat ik niet kan en wel kan. En mischien dat het wel lukt dan is het mooi meegenomen toch?quote:weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kan ik wil wel eens weten waar je dat op baseert
En waaruit kan Clif afleiden dat ik zwakbegaafd ben? Ja ik maak wel is een spelfoutje ja. En ik maak wel is lollorposts in de klb. Maar imo ben ik niet zwakbegaafd.quote:Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen
Mischien ben ik dom geweest ja, alsof ik de enige jongere in nederland ben die dat is geweest. Maar er hebben zeker meerdere factoren meegespeeld, die mij tot dit niveau hebben gebracht. Ik kom ook niet op Fok om te vertellen hoe slecht het is, maar ik probeer iets te bedenken dat ik een 2e kans krijg en dat is nog verrekte lastig in dit landquote:Nee, jij bent zo dom geweest om voor de laagste opleiding te kiezen. Dan moet je nu hier op FOK niet huilie huilie doen maar dan kan je je beter voorbereiden op datgene wat je wel kan gaan doen in de toekomst.
Was idd advies van de school en cito. Ik kan me wel omhoog werken op het MBO maar ik ben bang dat ik weer in het oude patroon zal vervallen, dus dat ik meer ga lachen leraren zieken, grappen maken etc..quote:Was Basis jouw eigen keuze of het schooladvies in groep 8?
Wat snap je niet aan het feit dat dit met VMBO-B als vooropleiding niet mogelijk is? Halverwege instappen is onmogelijk gezien het feit dat je 3 jaar lang 50% minder theoretische lesuren hebt gevolgd, dus er een flink hiaat in je vakkenkennis zit om die overstap te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat ik in principe havo kan. Echter denk ik wel dat ik er veel energie en moeite in moet steken. En dat ik dan wel met hangen en wurgen mijn havo papiertje haal. En als ik dan eenmaal op het hbo zit zal het wel wat makkelijker gaan, want dan kan ik dingen gaan doen die mij wel leuk lijken, en ben ik automatisch gemotiveerd.
Weet je wat pas echt dom is? Blijven hangen in de gedachte dat HBO voor jou alleen haalbaar is via de Havo. HBO is nog steeds haalbare kaart voor jou, alleen dan wel via een MBO diploma. En natuurlijk zit daar ook een groep motivatieloze niksnutten tussen, maar als jij zo gemotiveerd bent als je zegt moet je dat naast je neer kunnen leggen en ervoor gaan. Mooi dat je over een jaartje of 4 dan iig een beroepsdiploma hebt waar je als het goed is evt. ook al iets mee kunt mocht je alsnog falen op het HBO.quote:Weet je wat pas echt dom is..? Als je het niet geprobeerd hebt en er later spijt van krijgt. Stel dat ik op het havo of hbo faal, weet ik teminste wel wat ik niet kan en wel kan. En mischien dat het wel lukt dan is het mooi meegenomen toch?
Noem eens een aantal externe factoren waar jij verder niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En waaruit kan Clif afleiden dat ik zwakbegaafd ben? Ja, ik maak wel eenis een spelfoutje ja. eEn ik maak wel eenis lolleorposts in de klb. Maar imo ben ik niet zwakbegaafd.
[..]
Mischien ben ik dom geweest ja, alsof ik de enige jongere in nederland ben die dat is geweest. Maar er hebben zeker meerdere factoren meegespeeld, die mij tot dit niveau hebben gebracht. Ik kom ook niet op Fok om te vertellen hoe slecht het is, maar ik probeer iets te bedenken dat ik een 2e kans krijg en dat is nog verrekte lastig in dit land
Je hebt nog kansen genoeg, alleen voeren die wegen allemaal via het MBO. Het is sneu voor jou dat de Havo-weg is afgesneden, maar het is nou eenmaal niet anders en nee, daarin ben je zeker niet de enige.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Mischien ben ik dom geweest ja, alsof ik de enige jongere in nederland ben die dat is geweest. Maar er hebben zeker meerdere factoren meegespeeld, die mij tot dit niveau hebben gebracht. Ik kom ook niet op Fok om te vertellen hoe slecht het is, maar ik probeer iets te bedenken dat ik een 2e kans krijg en dat is nog verrekte lastig in dit land
Nu doe je wel erg zielig. De halve bevolking heeft niet meer dan 1 of meerdere MBO-diploma's en die zijn echt niet allemaal diepongelukkig. Als ik jou zo hoor is je probleem eerder dat je geen idee hebt welke richting je op moet gaan. Daar had je je het afgelopen jaar misschien eens een beetje in kunnen verdiepen en begeleiding in gezocht. Nu ben je wel rijkelijk aan de late kant.quote:En jij vind dat ik mij moet gaan voorbereiden op dingen die ik niet zie zitten? Op die manier zal ik toch nooit gelukkig worden en een leuke baan krijgen + houden. Maar waarschijnlijk zit je me de gek aan te steken, en krijg ik wel een denegerend antwoordje terug van jou.
Of jij bent wel een heel speciaal geval geweest, maar normaal gezien krijg je door het verknallen van je CITO toets echt geen vmbo-B advies als je de gehele basisschool op Havo/Vwo-niveau gepresteerd hebt. Dan hebben je basisschoolleerkrachten echt wel 8 jaar lang zitten slapen. Dat óf je behoorde gewoon tot de meerderheid van de kinderen die op een gemiddeld VMBO niveau presteren.quote:Was idd advies van de school en cito. Ik kan me wel omhoog werken op het MBO maar ik ben bang dat ik weer in het oude patroon zal vervallen, dus dat ik meer ga lachen leraren zieken, grappen maken etc..
Geen idee, een dergelijk specifieke vraag kun je het beste met een ROC bij jou in de buurt bespreken lijkt mij.quote:Nu heb ik een andere vraag.
Als ik niveau 2 haal van transport/logistiek met goede cijfers, kan ik dan meteen niveau 4 doen of versneld niveeau 3?
Dat dus ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:31 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Of jij bent wel een heel speciaal geval geweest, maar normaal gezien krijg je door het verknallen van je CITO toets echt geen vmbo-B advies als je de gehele basisschool op Havo/Vwo-niveau gepresteerd hebt. Dan hebben je basisschoolleerkrachten echt wel 8 jaar lang zitten slapen. Dat óf je behoorde gewoon tot de meerderheid van de kinderen die op een gemiddeld VMBO niveau presteren.
Mja, er kunnen wel andere factoren meespelen. Volgens mijn basisschool moest ik naar het VMBO vanwege mijn gedrag, terwijl ik een cito score van 545 had.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:38 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Dat dus ook.
Daarnaast is een schooladvies / Cito-score niet bepalend voor je schooltype. Het is slechts een impressie van wat men denkt dat jij aan kan![]()
Daarnaast geloof ik er totaal niks van dat jij de Cito hebt "verkloot". Het is immers niet zo dat je ervoor moet leren.
De enige manieren om de Cito te verkloten zijn ziektes en opzettelijk gewoon maar wat antwoorden aankruisen. Maar als je ook maar een greintje verstand en motivatie hebt dan weet je dat het wel heel erg dom is om zomaar wat aan te kruisen![]()
Zelf vond ik de Cito trouwens een eitje![]()
Echt hartstikke overrated
Ik vraag me af of dat mogelijk is gezien het 3 jarige gat in lesuren van 1/2 gemiste theoretische vakken. Dan zou ik eerder verwachten dat je in het 3e jaar instapt; je hebt dan slechts 1 jaar lesuren gemist tov van de overige vmbo-T leerlingen. In dat geval zou TS dus 2 jaar vmbo-T moeten doen om daarna alsnog naar Havo-4 door te kunnen stromen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Daarnaast kan je natuurlijk wel een 2e kans krijgen. Je moet natuurlijk wel inzien dat een 2e kans dan ook betekent dat je ofwel moet instappen in 1 havo (wat dan ook volledig een nieuwe kans is) of je moet nog een jaartje gaan zwoegen op VMBO-TL.
Als TS echt de motivatie bezit waar hij het steeds over heeft, dan moet wat bijwerken in de vakantie wel mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:49 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat mogelijk is gezien het 3 jarige gat in lesuren van 1/2 gemiste theoretische vakken. Dan zou ik eerder verwachten dat je in het 3e jaar instapt; je hebt dan slechts 1 jaar lesuren gemist tov van de overige vmbo-T leerlingen. In dat geval zou TS dus 2 jaar vmbo-T moeten doen om daarna alsnog naar Havo-4 door te kunnen stromen.
Gezien het feit dat TS nu al 16 is betekent dit dat hij tegen die tijd als 19 jarige tussen 16 jarige klasgenoten komt te zitten om op z'n 20e z'n Havo diploma te halen. Ik vraag me af TS dat scenario wel ziet zitten?
Ach, ik geloof wel degelijk dat het mogelijk is de Cito beduidend slechter te maken dan dat je normaal in de klas presteert. Ziekte, faalangst of "moeite hebben het grote geheel te overzien" om maar een paar oorzaken te noemen. Of je zult maar net in een erg lastige prive-situatie zitten oid.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:38 schreef Japsnars het volgende:
Dat dus ook.
Daarnaast is een schooladvies / Cito-score niet bepalend voor je schooltype. Het is slechts een impressie van wat men denkt dat jij aan kan
Daarnaast geloof ik er totaal niks van dat jij de Cito hebt "verkloot". Het is immers niet zo dat je ervoor moet leren. De enige manieren om de Cito te verkloten zijn ziektes en opzettelijk gewoon maar wat antwoorden aankruisen. Maar als je ook maar een greintje verstand en motivatie hebt dan weet je dat het wel heel erg dom is om zomaar wat aan te kruisen![]()
Maar jij redeneert vanuit jouw Havo (Vwo?) achtergrond? 3 Jaar aan stof inhalen voor 2 gemiste vakken, ik zie het dat familielid van mij nog niet zomaar even doen. En zij heeft de afgelopen 3 jaar wél gemotiveerd gewerkt en net haar VMBO-K examens met het grootste gemak afgerond (zegt ze). TS heeft 4 jaar lang niks uitgevoerd op VMBO-B en mogelijk zelfs nog een jaar over moeten doen, gezien zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:57 schreef Japsnars het volgende:
Als TS echt de motivatie bezit waar hij het steeds over heeft, dan moet wat bijwerken in de vakantie wel mogelijk zijn.
Ik kan zelf weinig uitlatingen doen aangezien ik geen VMBO-TL heb gedaan. Ik heb echter wel examens van VMBO-TL en HAVO gehad als oefentoetsen en daaruit kan ik toch wel concluderen dat de VMBO-TL zo ontzettend makkelijk is dat die stof voor 2 gemiste vakken wel makkelijk in 1 vakantie valt in te halen mits TS dus gemotiveerd is.
Wist niet wat ik wilde, dus deed eerst een jaartje MBO maar ben halverwege gestopt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
VMBO met roc erna? Dus eerst ROC en toen naar de havo? Waarom?
Je kunt toch met ROC 4 direct naar het HBO!
Verder gaat het hier om een VMBO-B 'student'.
Dat niet alleen. TS meent ook nog met VMBO-B in één jaar een havo-diploma te halen!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:09 schreef HaveANiceDay het volgende:
Weet je wat pas echt dom is? Blijven hangen in de gedachte dat HBO voor jou alleen haalbaar is via de Havo.
Misschien, als hij in de derde klas wil instromen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:21 schreef julian6 het volgende:
Maar kan TS niet gewoon 4vmbo TL doen en daarna havo?
Ik redeneer inderdaad vanuit mijn VWO/Gymnasium achtergrond en ik weet dan ook niet hoe een VMBO'er denkt. Het is niet meer dan logisch dat het voor mij een stuk makkelijker zou zijn dan voor TS, toch geloof ik dat de meeste mensen er toch echt wel kunnen komen met genoeg inzet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:12 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Ach, ik geloof wel degelijk dat het mogelijk is de Cito beduidend slechter te maken dan dat je normaal in de klas presteert. Ziekte, faalangst of "moeite hebben het grote geheel te overzien" om maar een paar oorzaken te noemen. Of je zult maar net in een erg lastige prive-situatie zitten oid.
Dat reken ik uiteraard ook allemaal mee onder (mentale) ziektes
Maar dan nog, juist op de basisschool moet je het als typisch Havo- of Vwo-kind eigenlijk allemaal zonder veel moeite glansrijk kunnen redden. Als dat net iets meer moeite vergt zit je waarschijnlijk gewoon eerder rond het Vmbo-niveau. Niks mis mee, dat zit de meerderheid nl.
Klopt
[..]
Maar jij redeneert vanuit jouw Havo (Vwo?) achtergrond? 3 Jaar aan stof inhalen voor 2 gemiste vakken, ik zie het dat familielid van mij nog niet zomaar even doen. En zij heeft de afgelopen 3 jaar wél gemotiveerd gewerkt en net haar VMBO-K examens met het grootste gemak afgerond (zegt ze). TS heeft 4 jaar lang niks uitgevoerd op VMBO-B en mogelijk zelfs nog een jaar over moeten doen, gezien zijn leeftijd.
Hier heeft hij een aantal scholen over benaderd, maar tot nu toe zonder succes.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:21 schreef julian6 het volgende:
Maar kan TS niet gewoon 4vmbo TL doen en daarna havo?
En al kon het wel, het zou gewoon niet lukken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:27 schreef Gia het volgende:
[..]
TS wil van Basis, via Havo in één jaar naar het HBO.
Gaat echt niet gebeuren.
Toch succes. Je instelling is goed. Het zal even duren, maar waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. Ik ga gewoon met goede moed beginnen aan mijn opleiding transport/logistiek. Waar ik hoop met 1 jaar te slagen met goede cijfers zodat ik meteen met niveau 4 kan beginnen. Of als ik niveau 2 heb afgerond dat ik wel naar de vavo ga havo doen, maar dat bekijk ik terloops wel. Maar voor nu zit er niets anders op dan dit.
VMBO blijft natuurlijk vooral een praktijkgericht niveau. Na haar T/Havo brugklas zelf verknald te hebben heeft mijn familielid, itt TS, wel gewoon netjes haar schoolwerk bijgehouden en daarmee steeds nette cijferlijsten gehaald. Maar dan hebben we het idd niet over een uur/uren per dag aan de studie, mocht je dat denken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:28 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik redeneer inderdaad vanuit mijn VWO/Gymnasium achtergrond en ik weet dan ook niet hoe een VMBO'er denkt. Het is niet meer dan logisch dat het voor mij een stuk makkelijker zou zijn dan voor TS, toch geloof ik dat de meeste mensen er toch echt wel kunnen komen met genoeg inzet.
Dit geldt dan ook vooral voor de mensen als TS die menen dat ze inderdaad beter kunnen en gewoon door niks te doen toch zijn geslaagd. Natuurlijk is voor sommige mensen (zoals misschien jouw familielid?) VMBO toch echt de max en kunnen ze er simpelweg niet meer uitpersen
Waarom kraste jij mijn woorden door bij mijn orginele post? Zaten geen spelfouten in.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Noem eens een aantal externe factoren waar jij verder niks aan kan doen.
Daarnaast kan je natuurlijk wel een 2e kans krijgen. Je moet natuurlijk wel inzien dat een 2e kans dan ook betekent dat je ofwel moet instappen in 1 havo (wat dan ook volledig een nieuwe kans is) of je moet nog een jaartje gaan zwoegen op VMBO-TL.
Maar julian? Wat voor opleiding heb je gedaan op de middelbare school dan? Kader basis of TL? En toen je naar het mbo ging ben je toen meteen begonnen aan een havo opleiding, of direct Havo?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:16 schreef julian6 het volgende:
[..]
Wist niet wat ik wilde, dus deed eerst een jaartje MBO maar ben halverwege gestopt.
Mijn cijfers waren eigenlijk te laag om naar HAVO te kunnen, maar na een goed gesprek met de decanen wilden ze me wel toelaten en daar hebben ze [nog] geen spijt van
TYquote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Toch succes. Je instelling is goed. Het zal even duren, maar waar een wil is, is een weg.
Daar zaten zat spelfouten in. Zo is het bijvoorbeeld "eens" in plaats van "is"quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom kraste jij mijn woorden door bij mijn orginele post? Zaten geen spelfouten in.
Instappen op havo is onmogelijk, dat is zeker. Op TL instappen kan ook niet want daar zit nog Basis kader tussen. Had ik vroeger maar me best gedaan![]()
Externe factoren? Ik ben als enigs kind geboren. En ben daarom veel te betutteld opgevoed. Voorbeelden? Altijd werd er op mij gelet vooral de dingen die ik niet kon, die konden ze heel goed onthouden, omdaar heel er goed op te hameren, en te zeggen dat ik heel erg dom ben.
Ook een externe factor is ziekte. Maar dat ga ik niet uitlichten op een site zoals Fok!.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
Maar julian? Wat voor opleiding heb je gedaan op de middelbare school dan? Kader basis of TL? En toen je naar het mbo ging ben je toen meteen begonnen aan een havo opleiding, of direct Havo?
VMBO-T dus. Zoals gezegd een flink verschil in stof met VMBO-B.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef julian6 het volgende:
Ik ben ook vanaf het VMBO-T (met roc erna) naar het HAVO gegaan en dat gaat nu wel redelijk goed, ik ben alleen wat laks met de wat minder belangrijke vakken als Godsdienst, CKV en LO.
Motivatie is wel erg belangrijk, maar je moet het ook het hele jaar vol kunnen houden.
Maar ik zie dat TS zich toch maar eens is gaan informeren/motiveren voor het MBO (tussen)traject. Lijkt me een goeie zet TS, en als je inzet zo blijft als dat je nu klinkt, dan is er vast een heleboel mogelijk. Hoe en wat precies ben ik niet van op de hoogte, maar iig succes!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
En is er de mogelijk om havo te doen op vavo, als ik een niveau 2 diploma heb met denderende cijfers? En een goede wil en motivatie? Mischien een tikkeltje naif.
De zin was iig niet lekker nee. Maar geen spelfoutjes volgens mij.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:54 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Daar zaten zat spelfouten in. Zo is het bijvoorbeeld "eens" in plaats van "is"
Er zijn op dit moment 750.000 gehuwde en niet-gehuwde paren met 1 kind. Dit is geen reden om naar een lager onderwijs te gaan/moeten. Ik ken zat enig kind dat gymnasium/vwo doet.
Blijkbaar heb jij dan de pech dat jouw ouders vooral op je fouten letten maar jouw middelbare school carrière blijft gewoon jouw eigen keus
Ik ken ze echt, mensen die ondanks een niet zo ideale jeugd (zelfmoord vader/groot gezin in een piepklein huisje/scheiding ouders oid) toch vrij eenvoudig de basischool en vervolgens de Havo of het Vwo doorlopen hebben. Echt, juist op de basisschool moet je het als typisch Havo- of Vwo-leerling allemaal moeiteloos glansrijk kunnen redden. Een vmbo-B advies van de basisschool meekrijgen valt imho niet onder "moeiteloos" en "glansrijk".quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
En het is wel heel makkelijk zeggen dat je ouders geen invloed hebben op mijn leven en mijn scool loopbaan. Een goede opvoeding is wel degelijk van essentieel belang. En naar mijn idee laat dat nogal de wensen over. Maar nu zal iedereen wel weer zeggen : ''ach weer zo'n verwend pubertje die het niet krijgt zoals ie wilt". Maargoed zoals ik al zei, er spelen meerdere factoren mee.
Natuurlijk heb ik daar een bron vanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De zin was iig niet lekker nee. Maar geen spelfoutjes volgens mij.
750.000? Heb je daar een bron van? Daarbij is het gemiddelde niveau van paren met 1 kind echt niet hoger als het vmbo hoor. Uizonderingen daargelaten.
En het is wel heel makkelijk zeggen dat je ouders geen invloed hebben op mijn leven en mijn scool loopbaan. Een goede opvoeding is wel degelijk van essentieel belang. En naar mijn idee laat dat nogal de wensen over. Maar nu zal iedereen wel weer zeggen : ''ach weer zo'n verwend pubertje die het niet krijgt zoals ie wilt". Maargoed zoals ik al zei, er spelen meerdere factoren mee.
Ik had het over de grote gros he. Daarbij is elke situatie anders he.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:10 schreef HaveANiceDay het volgende:
[..]
Ik ken ze echt, mensen die ondanks een niet zo ideale jeugd (zelfmoord vader/groot gezin in een piepklein huisje/scheiding ouders oid) toch vrij eenvoudig de basischool en vervolgens de Havo of het Vwo doorlopen hebben. Echt, juist op de basisschool moet je het als typisch Havo- of Vwo-leerling allemaal moeiteloos glansrijk kunnen redden. Een vmbo-B advies van de basisschool meekrijgen valt imho niet onder "moeiteloos" en "glansrijk".
Als je dan leraren gaat zieken wil je het dus niet? Als jij graag wil dat je een HBO diploma krijgt verdiend, moet je daar ook wat voor doen. Als de hele klas loopt te zieken en jij doet hier niet aan mee, krijgen je docenten een beeld van jou, dat jij misschien wel sociaal bent, in vergelijking met je klasgenoten. Voorbeeld dus...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Was idd advies van de school en cito. Ik kan me wel omhoog werken op het MBO maar ik ben bang dat ik weer in het oude patroon zal vervallen, dus dat ik meer ga lachen leraren zieken, grappen maken etc..
Nu heb ik een andere vraag.
Als ik niveau 2 haal van transport/logistiek met goede cijfers, kan ik dan meteen niveau 4 doen of versneld niveeau 3?
Niemand is geïnteresseerd in je excuusjes. Focus je liever op de toekomst in plaats van te blijven janken hoe je op dat miserabele niveau terecht bent gekomen. Het zou je sieren als je in staat zou blijken om je mooie praatjes op FOK ook in de echte wereld uit te voeren: je kan wel honderd maal hier zeggen dat je in de toekomst je volledig gaat inzetten maar aan die loze praatjes heb je niets. Het gaat om datgene wat je ermee doet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
Externe factoren? Ik ben als enigs kind geboren. En ben daarom veel te betutteld opgevoed. Voorbeelden? Altijd werd er op mij gelet vooral de dingen die ik niet kon, die konden ze heel goed onthouden, omdaar heel er goed op te hameren, en te zeggen dat ik heel erg dom ben.
Ook een externe factor is ziekte. Maar dat ga ik niet uitlichten op een site zoals Fok!.
En houd dit nou vol, ga niet zitten sippen over dat je de havo niet doet, maar zie het gewoon als de ideale route (voor jou). MBO en dan HBO, je komt er op deze manier zeker ook (als je wil). Misschien is het niet je eerste keus, maar je komt er. Zet je er gewoon voor in zoals je zegt, dan zul je er het maximale uithalen!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:39 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. Ik ga gewoon met goede moed beginnen aan mijn opleiding transport/logistiek. Waar ik hoop met 1 jaar te slagen met goede cijfers zodat ik meteen met niveau 4 kan beginnen. Of als ik niveau 2 heb afgerond dat ik wel naar de vavo ga havo doen, maar dat bekijk ik terloops wel. Maar voor nu zit er niets anders op dan dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |