abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:49:24 #41
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69521357
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit

Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Dan zijn je vrienden wel erg traag.

Aangezien:
Jij: Havo (1 - 2 jaar) > Hbo (4 jaar) > Universiteit (minimaal 1 jaar).
Zij: MBO (3 - 4 jaar)

Hmm, wat klopt hier niet?
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:49:56 #42
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_69521370
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Morgen bel ik, en dan post ik wel hoe het gegaan is. Je zult verbaast zijn.
Verbaas ons eens
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  vrijdag 29 mei 2009 @ 11:52:13 #43
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69521440
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:49 schreef Zaith het volgende:

[..]

Dan zijn je vrienden wel erg traag.

Aangezien:
Jij: Havo (1 - 2 jaar) > Hbo (4 jaar) > Universiteit (minimaal 1 jaar).
Zij: MBO (3 - 4 jaar)

Hmm, wat klopt hier niet?
Ik: mavo (4 jaar) --> havo (2 jaar) --> Hbo (3 jaar - Ik doe het in 3 ipv 4 jaar) --> uni
Zij: mavo (4 jaar) --> Mbo (4 jaar) Eentje van hen 5 jaar overigens, gezakt --> Hbo

Dus ik heb één jaartje 'vertraging', maar zit nu wel op een hoger niveau.
Primum non nocere
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:15:25 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69522139
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:49 schreef nijnja het volgende:

[..]

Verbaas ons eens
Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.

Vanmorgen heb ik naar een 4-tal scholen gebeld, waarvan 2 mij nu niet konden helpen omdat de decanen vrij waren. Ik mag daarom dindsdag weer bellen.

School nummer 1 zei dat ik in principe wel TL kon gaan doen als ik mijn diploma had, maar uiteraard krijg ik dan wel eerst een intake daar over. Maar ik ga toch proberen om er havo uit te halen, ja ik weet dat het heel erg optimistisch is maar mischien helpt de enthousiasme die ik nu heb wel. We zullen zien.

We wachten dus nog af.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:16:42 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69522175
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 11:43 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb Vmbo-TL --> Havo --> Hbo (afgerond) --> Universiteit

Ik weet alleen niet hoe het zit met Vmbo-B. Je zult waarschijnlijk eerst TL moeten halen voordat je naar Havo kan. Het is echter wel aan te raden om eerst havo te doen in plaats van Mbo en dan doorstromen naar Hbo. Ik heb vrienden die met mij afstudeerden (Mavo). Die zijn nu pas klaar met hun Mbo, terwijl ik al naar de uni kan.
Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_69522366
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef Locusta het volgende:
VMBO-BL (ben jij nu) > VMBO-KB (1 jr.) > VMBO-TL (1 jr.) > Havo (2 jr.) > Hbo

of

VMBO-BL > Mbo niv. 3 (3 jr.) > Mbo niv. 4 (1 jr.) > Hbo

Dus je kunt kiezen: 4 jaar langer op de middelbare school rondlopen of lekker doorstromen naar het beroepsonderwijs, waar je een richting kunt kiezen die je interessant vindt/lijkt.

Wat voor studierichting zit je aan te denken dan?
Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?

Familielid volgt hetzelfde traject als Nijnja en vertelde over een VMBO-B leerlinge die ook graag deze de opleiding Onderwijsassistent had gevolgd (= MBO, niveau 4), maar dat dit voor haar niet doorging omdat je met een B-diploma maximaal tot een MBO-2 opleiding toegelaten wordt.
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:33:16 #47
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69522676
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:22 schreef HaveANiceDay het volgende:

[..]

Is het niet zo dat een VMBO-B diploma enkel toegang biedt tot een MBO-1/2 opleiding?

Familielid volgt hetzelfde traject als Nijnja en vertelde over een VMBO-B leerlinge die ook graag deze de opleiding Onderwijsassistent had gevolgd (= MBO, niveau 4), maar dat dit voor haar niet doorging omdat je met een B-diploma maximaal tot een MBO-2 opleiding toegelaten wordt.
Er worden wel eens uitzonderingen gemaakt voor sommige VMBO-B leerlingen, ik heb er wel eens over gehoord. Echter kan je beter op school informeren (zo snel mogelijk) of je een VMBO-K examen kan afleggen in plaats van het VMBO-B, om die daarna (GOED) af te ronden en in je zak te kunnen steken.

Trouwens was het volgens mij Niveau 3 (3 jaar) > Niveau 4 (2 jaar), en niet één jaar Niveau 4 voor een diploma. Maar dat ligt aan je richting denk ik.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
pi_69522708
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik kan nog geen concreet antwoord geven helaas, maar ik kan wel het volgende vertellen.

School nummer 1 zei dat ik in principe wel TL kon gaan doen als ik mijn diploma had, maar uiteraard krijg ik dan wel eerst een intake daar over. Maar ik ga toch proberen om er havo uit te halen, ja ik weet dat het heel erg optimistisch is maar mischien helpt de enthousiasme die ik nu heb wel. We zullen zien.
Of je TL mag gaan doen zal waarschijnlijk ook afhangen van de eindcijfers op je diploma? Kan me niet voorstellen dat je TL mag gaan doen als je bijvoorbeeld maar nét geslaagd bent met twee 5-en voor Wiskunde en Nederlands.

Hetzelfde geldt nl. ook voor doorstromen van TL naar HAVO, veel scholen hanteren daar een gemiddelde 7 op de TL-eindcijferlijst. Ik ken ook een school die daar minder streng op selecteert, maar deze kent dan ook een hoge uitval van doorgestroomde TL'ers. En dat laatste hebben de meeste scholen weer liever niet aangezien een hoog uitvalpercentage nadelig is voor de algehele schoolscore.
quote:
De Onderwijsinspectie, dagblad Trouw en weekblad Elsevier publiceren prestatielijsten van middelbare scholen. Scholen worden onder meer vergeleken op gemiddeld eindexamencijfer, doorstroming (het percentage leerlingen dat in geen enkele klas is blijven zitten) en het rendement.
Scholen met weinig zittenblijvers krijgen een betere beoordeling van de Onderwijsinspectie. Voor scholen is de verleiding groot daar rekening mee te houden. Dat kan betekenen dat ze strenger selecteren. Of zwakkere leerlingen niet laten blijven zitten maar laten overgaan naar een lager schooltype (bijvoorbeeld van 2 havo naar 3 vmbo), omdat dat niet als doubleren telt.
And they all fall down..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:35:23 #49
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69522734
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar kan je van TL ook meteen naar Hbo dan? Mischien met een beetje dispensatie?
Nee. Tenzij je 21 jaar of ouder bent. Dan kun je een toelatingstest voor een Hbo opleiding doen.
Primum non nocere
pi_69522870
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee. Alleen als je 21+ bent.
pi_69523185
21+ kan een toelatingstest proberen op het HBO. (toch?) Dus misschien kan de TS wel net zo goed even een paar jaar gaan werken en dan een toelatingstest doen
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:58:39 #52
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_69523390
Er zal geen school te vinden die zijn die TSop dit moment toelaat op HAVO of zelfs TL.
TS doet VMBO-Basis en zijn enige mogelijkheid om op de HAVO terecht te komen is de weg via het MBO, of die van BASIS-KADER-TL

Van de site van het ministerie van onderwijs:
De basisberoepsgerichte leerweg bereidt uitsluitend voor op de basisberoepsopleidingen in het mbo (niveau 2)

Geen aansluiting op TL dus.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_69523572
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef infinity_737 het volgende:
21+ kan een toelatingstest proberen op het HBO. (toch?) Dus misschien kan de TS wel net zo goed even een paar jaar gaan werken en dan een toelatingstest doen
Zelfs dan lijkt het me verstandig als hij z'n basiskennis nog wat bijspijkert, desnoods via een avondopleiding.

Het is niet voor niks dat HBO aansluit op HAVO en niet op VMBO en het 't meerendeel van de VMBO/MBO'ers uiteindelijk toch niet lukt door te stromen naar HAVO, dan wel HBO te voltooien. Ook al roept de gemiddelde Fok!ker hier nog zo hard dat iedere dumb-ass in principe HBO zou moeten kunnen voltooien, als ze maar een beetje moeite zouden doen.
And they all fall down..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:06:17 #54
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69523662
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:03 schreef HaveANiceDay het volgende:

[..]
Ook al roept de gemiddelde Fok!ker hier nog zo hard dat iedere dumb-ass in principe HBO zou moeten kunnen voltooien, als ze maar een beetje moeite zouden doen.
Nouja ik spreek uit ervaring en Hbo stelt bar weinig voor. Tevens valt over het niveauverschil tussen vmbo-tl en havo ook te twisten.
Primum non nocere
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:07:10 #55
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_69523694
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:06 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Nouja ik spreek uit ervaring en Hbo stelt bar weinig voor. Tevens valt over het niveauverschil tussen vmbo-tl en havo ook te twisten.
Ligt er ook nog aan welke richting je doet, en of je wel echt gemotiveerd bent.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_69524059
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:07 schreef nijnja het volgende:

[..]

Ligt er ook nog aan welke richting je doet, en of je wel echt gemotiveerd bent.
Juist. Ik ken ze echt, mensen waarbij het imho nog maar de vraag is of 't HBO ze zal gaan lukken. En niet omdat ze niet willen, als het ze gaat lukken dan zal het vnl. op motivatie en discipline zijn.
And they all fall down..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:42:17 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69524834
Maar wat ik begrepen heb is dat ik naar TL kan, als je een goede motivatie hebt. KB examen doen is het nu te laat voor, ben namelijk al bezig met de basis examens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:44:33 #58
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_69524915
Van wie heb je dat begrepen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47:44 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69525030
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 13:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Van wie heb je dat begrepen?
School ik had gebeld. Maar dindsdag zijn de mensen die er echt overgaan, en dan heb ik pas zekerheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:03:35 #60
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_69525558
Ik ben van 1 Vmbo KB naar 2 vmbo TL gegaan, en van 4 Vmbo TL naar MBO, hierna ga ik wss HBO doen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')