abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69964282
Ik ken ze alleen uit pot.

Kan iemand een keer een foto posten van die edamames en hoe die herkenbaar zijn in de winkel. Bij de grootste toko in de buurt was het niet te vinden...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 juni 2009 @ 09:56:30 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69964474

Moet zeggen dat ik ze ook niet kon vinden van de week
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_69965017
Ow die van mij zitten in een kleine zilveren zak (dus iets smaller als een A4-tje) en anders jullie kunnen het ook vragen heh
Maar inderdaad, ik ken kapucijners echt alleen uit blik/pot! Maar deze smaken echt heeeel anders dan die uit blik!
pi_69965099
Naast de zakken met dus de hele sojaboon, heb je ook zakken met alleen de inhoud ervan. Maar zeker smakelijke dingen voor in bento
En vullen erg goed, beter dan erwtjes dus kvind ze zelfs vrij machtig om soms mee te nemen, altijd met mate in mijn doosje. Maar is maar net wat je wilt natuurlijk ^.^

Nog paar dagen dan heb ik weer tijd om bento te maken
Ik mis het!
pi_69966254
Het schijnt alleen dat die voorgedopte edamame's minder lekker zijn.......dus ik heb ze nog niet gedurfd om te kopen!
pi_69967629
Hmm daar heb ik nooit last van gehad?
Zit nog wel klein velletje omheen wat je na koken er af moet halen. Ze smaken goed verder
pi_69968250
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Moet te doen zijn dan, toch? Laat maar horen wanneer en of je wilt bestellen
O ik dacht dat jij ging bestellen !
pi_69971408
Liessa, ik ga even bieden op je curly picks op Marktplaats! Ik vind ze heel erg leuk
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:08:05 #159
180137 liessa
*geschift*
pi_69989353
Ik ook! Maar ja, dubbel he...
Wil je me een berichtje sturen via marktplaats? Dan doen we de rest via mail...

Laatste herinnering voor muziek picks, ik ga maandag bestellen!
Lijstje: Liessa, Amthezia, Miss Dynastie, Day
Kosten: 3 euro per setje incl. verzendkosten. (dus ook incl verzenden naar jullie thuis, laat die postzegel maar zitten)
Krijg ik van de bestellers wel adressen?

Mijn bento vandaag was echt niet fotowaardig. Mijn diner eigenlijk wel, maar toen ik dat bedacht was het al op... Verse pasta met paprika, courgette en boursin-saus. Mmmmm!

Nieuw pakketje vandaag!

Mickey Mouse mold: er moet volgens mij een enorm ei in, anders heb je een Mickey met halve oren. Ik ga het testen...

4 verschillende maten, zodat je kan varieren voor grote en kleine trek en side dishes apart kan houden.

Een super schattig doosje, maar ik ga hem toch doorverkopen. HIj heeft een inhoud van 225 en 275 ml, en dat is voor mij echt te klein. Het bovenste laagje heeft draaibare tussenwandjes, waardoor je op verschillende manieren kan indelen. Hij komt op Marktplaats als ik heb beslist wat ik ervoor vraag.

Deze waren van eerder:

De onderste drie zijn van Ikea, de bovenste twee van ebay. Ik ga lekker weer jello maken!
liessaslunch.blogspot.com
  zaterdag 13 juni 2009 @ 01:56:49 #160
58921 Day
You can fly!
pi_69992591
@Liessa: gooi je je pm-box open? Dan kunnen we even bankgegevens en adres uitwisselen.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_69994141
Oh die vier miffy doosjes zijn leuk
Khad ze al es zien staan maar mocht niet van mezelf. Vind die pakketjes met vier doosjes meestal wel leuk, aangezien er zoveel verschillende maten in zitten kan je d'r altijd wel iets mee! Alle vier is wel erg veel om mee te nemen, maar zo kan je fijn aanpassen op je dag

En het lijkt inderdaad dat er een heel groot ei in moet in die mickey mouse mold, of het moet door de foto komen. Ben benieuwd of er mooie vorm uit komt, die oren zijn inderdaad lastig!
Maar hij is wel leuk ! ^.^

Mijn pakje met eggmolds e.d. hoort tussen vandaag en volgende week ergens denk ik afgeleverd te worden. Ben beniewd! En dan ook nog ergens de prikkertjes die ik van jou heb over genomen liessa
pi_70004395
Die endames komen dus uit het vriesvak en zijn al gekookt? Toch eens kijken of ik ze kan vinden, bij Wagamama zijn ze altijd erg lekker. Inmiddels heb ik wel rijst voor sushi gekocht. Ik neem aan dat ik die ook voor onigiri kan gebuiken?
pi_70004412
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:46 schreef LoudGirl het volgende:
Die endames komen dus uit het vriesvak en zijn al gekookt? Toch eens kijken of ik ze kan vinden, bij Wagamama zijn ze altijd erg lekker. Inmiddels heb ik wel rijst voor sushi gekocht. Ik neem aan dat ik die ook voor onigiri kan gebuiken?
Van sushiruist kun je JUIST prima onigiri maken!
pi_70006420
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:46 schreef LoudGirl het volgende:
Die van mij moet ik zelf nog even koken toch.
En sushirijst leent zich prima voor onigiri!

Denk niet dat pakje vandaag nog komt jammer genoeg, word dan toch volgende week

Edit:
Kwam deze bento-themed comics tegen op een andere community (livejournal)
En denk dat ze hier ook wel in de smaak zullen vallen

http://www.reallifecomics.com/archive/090202.html
http://www.reallifecomics.com/archive/090203.html
http://www.reallifecomics.com/archive/090204.html
http://www.reallifecomics.com/archive/090205.html

[ Bericht 36% gewijzigd door vahmpcat op 13-06-2009 18:49:37 ]
pi_70007979
Jeutje wat is die rijst bewerkelijk Eerst spoelen, dan 20 min weken dan weer afgieten, dan nog koken... Is dat echt nodig?
pi_70008342
Ik doe wel altijd goed spoelen....... Mijn "recept" hoe ik mijn rijst doe staat: http://www.bento-babe.nl/?page_id=145 en bij mij smaakt hij altijd goed!

@vahmp, errug melige strip!!! Zeer leuk, zeker die regenboogjes
pi_70015351
Verdorie, alle foto's van mijn vorige bento's zijn mislukt Deze is voor vandaag:

Links: cranberryscone, wit bolletje, abrikozenjam, tartex, rode druiven
Rechts: onigiri (schrijf ik dat goed?) met geroosterde pompoenvulling. gele kiwi, koekje, rozijntjes, komkommer. paprika/ worteltjes/ cherrytomaten
pi_70015721
@Loudgirl, ziet er goed uit!! Daar kan je even mee vooruit! Die geroosterde pompoen onigiri, heb je de pompoen daarna door de rijst gedaan?? Ik ben benieuwd of hij lekker was!

Ik zal straks ff mijn foto's plaatsen van vandaag!
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 10:57:14 #169
43556 miss_dynastie
pi_70019142
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:08 schreef liessa het volgende:
Krijg ik van de bestellers wel adressen?
Pas nadat ik betaald heb Stuur je even je gegevens, als je tijd hebt?
pi_70022372

Links: Whisky beenham (gisteren zelf gemarineerd/gebakken), mozzerella, auto-eitje, tomaten en wat gedroogde cranberries. Rechts: Chili cheddar wraps, tomaten, worteltjes en wat mozzerella.
pi_70022518
Ik heb jonge sojabonen op de kop getikt. Nergens op de verpakking het woord edamame kunnen bespeuren, maar goed, gaat toch wel op.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:12:17 #172
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70022653
amthezia, hoe maak je die cheddar wraps?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70023202
Ehm.... met belachelijk veel cheddar ...... Zoetzure chilisaus uitsmeren over de hele wrap, en dan 2 plakjes (maar vanochtend 3!!!!) op de wrap leggen. Eventueel nog wat sla erop, en rollen/snijden maar.
Het stelt niet zoveel voor, maar die chilisaus kikkert mij altijd lekker op zo tussendoor.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:33:35 #174
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70023273
ah, gewoon van die smeltcheddar, van die apart verpakte plakjes?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70023775
Jup van de lidl!! De combinatie is erg lekker, maar niet erg gezond
pi_70031874
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:18 schreef Amthezia het volgende:
@Loudgirl, ziet er goed uit!! Daar kan je even mee vooruit! Die geroosterde pompoen onigiri, heb je de pompoen daarna door de rijst gedaan?? Ik ben benieuwd of hij lekker was!

Ik zal straks ff mijn foto's plaatsen van vandaag!
De onigiri waren geweldig. Ik had nog een restje geroosterde pompoen over. Licht fijngeprakt, wat chili en sesamolie erdoor en in de rijst gestopt.
pi_70033167
Hmm klinkt lekker ja sowieso is pompoen superjummie!
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 20:12:38 #178
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_70036944
Gisteren heb ik naar een OUD draagdoekenmeet o.a. twee bento's meegenomen waar alle moeders en kinders uit plukken konden (koemelkallergie bestendig).

1: konijnenei, ongevulde onigiri, ruccola, zalm, flesje ume met honingsaus, flesje gewone sojasaus
2: sterrenei, flesje ponzusaus, winterwortel geglaceerd in oa dashi en sake en mirin
3: berenei, flesje ume met honingsaus, gevulde onigiri's (tonijn met mayo)
4: hartjesei,flesje ume met honingsaus, flesje ponzusaus, rode boontjes in zoete siroop (onder de nori strips)
links twee ringobakjes met tonijnmengsel en een flesje met twee soorten sesamzaad (pruimensmaak en charcoal bamboo)

Het konijnenei was zo ongeveer drie tellen nadat ik het doosje open had gedaan al weggesnaaid
De wortels hadden een interessante vleesachtige textuur gekregen, en de ume met honing vind ik verslavend lekker (ik gebruikte er umepuree en accacia honing voor).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70037479
WAt is ume?
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2009 @ 20:59:34 #180
141844 Macka66
pi_70039020
Ume is een Japanse pruim/abrikoosachtige die ingemaakt wordt verkocht als geheel (umeboshi) of als puree. De smaak daarvan is heel heftig zout en zuur, even wennen...
In Japan is het de favoriete onigiri vulling, maar voor de bijeenkomst leek de smaakexplosie me minder geschikt. Vandaar dat ik het met honing tot een sausje heb gemengd
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_70039340
Die konijnen eiervormpjes zijn tof

Zouden ze die in China Town (Beverwijkse Bazaar) verkopen?
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_70041141
Zijn er bentospullen te koop in winkels in Nederland? Of moet je hoe dan ook bestellen op internet? Ik zoek met name nog leuke prikkers en kleine flesjes voor sojasaus.
pi_70041461
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:47 schreef LoudGirl het volgende:
Zijn er bentospullen te koop in winkels in Nederland? Of moet je hoe dan ook bestellen op internet? Ik zoek met name nog leuke prikkers en kleine flesjes voor sojasaus.
Voor prikkertjes moet je gewoon goed rondneuzen. Ik had laatst heel leuke bij Stippels in Nijmegen, en gisteren bij de Marskramer bleef er ook weer bijna iets aan me hangen.

Een vriendin van me zei dat ze de eivormpjes jaren en jaren terug al had via een Duits postorderbedrijf (vierkantjes en hartjes, ze heeft een tante wijs weten te maken dat er kippen zijn die vierkante eieren leggen). Maar ik heb in NL nog nooit eivormpjes gezien.

In Nijmegen zit een sushihuis, daar hadden ze laatst heel toffe onigirivormpjes. Maar da's echt een kwestie van mazzel, ik vermoed dat medewerkers die naar Japan reizen 1 of 2 dingen meenemen om de etalage op te leuken, en als er dan een gek is die het koopt, ook okay. Nu hadden ze er trouwens heel deftige échte, klassieke bentoboxen.

Je kunt natuurlijk ook naar Japan reizen. Zo ben ik begonnen.
pi_70042685
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook naar Japan reizen. Zo ben ik begonnen.
Ik ben voor! Kunnen we niet een FOK! culinaire groepsreis naar Japan organiseren?
pi_70042831
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:21 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Ik ben voor! Kunnen we niet een FOK! culinaire groepsreis naar Japan organiseren?
Drie keer Japan in 2 jaar is me toch iets te decadent

En nogmaals terugkomen met een rugzak vol met kookmeuk is dat op zich ook al.
pi_70050290
Ik heb hier in nederland de ei-vormpjes nog nooit gezien! Maar onigiri vormpjes kan je soms wel vinden, en heeeeel soms een bento-box (of gewoon een leuke lunchtrommel bij de Xenos kopen )
Prikkertjes enzo kan je soms vinden bij kookwinkeltjes enzo...

Mijn bento van vandaag vond ik wel goed gelukt..... Heb er wel aardig mee zitten pielen, dus het was weer rennen naar de bushalte *grinnik*

Er zit in: Teriyaki kip, misome, eitje met vlinderstrikje van wortel, macadamia noten, frambozen uit mijn tuin. Basmati rijst, ume, wortel, nori en wat misome blaadjes.
pi_70051009
Ik moet trouwens nu elke dag frambozen plukken, want de vogels willen ze ook steeds opeten dus de komende tijd komen de frambozen nog welleens voorbij. Over 3-4 weken heb ik ook allemaal bramen! Mijn bramenstruik doet het al heel goed
pi_70051275
Leuke creaties weer allemaal, en ik heb nu ongeveer vakantie dus zal soonish ook weer tijd hebben voor bento's !

Eiervormpjes ben ik nog nooit tegen gekomen in een winkel in Nederland, maar ik heb wel rijst-molds gevonden in Amsterdam/ Den Haag. Zowel de originele onigiri-vorm als sterretje, beertje, hartje dat soort vormpjes. Ik geloof een setje bij een grote toko in Amsterdam en de rest in Den haag? Zeker weten doe ik het niet meer. Oh en ik kwam gisteren bij de xenos weer gekleurde plastic prikkertjes tegen, gewoon deze:

Beetje slechte foto, maar et gaat om idee.
Blauwe/roze/oranje/witte/gele prikkertjes Basic maar handig en voor niet meer dan een euro ofzo.
En ik heb ook gekleurde fruitvorm-plastic-ijsblokdingetjes gekocht voor in de zomer tussen eten in te proppen en om doosje heen in een thermo-tasje ^.^ Laat het maar warm worden!
En lang leve de Xenos natuurlijk.

En Amthezia lekker hoor eigen frambozen! Ik heb hier in de tuin blijkbaar een bramenstruik opeens En daar hangen al paar groene aan, zullen binnenkort hopelijk ook rijp zijn. En dan snel plukken voor de vogels dit doen!

En verder zou mijn pakje misschien vandaag komen, of misschien morgen. Het is spannend in ieder geval, en ik blijf maar om de paar uur mijn brievenbus controleren
Oh en Liessa, ik heb de prikkertjes binnen! Ze zijn leuk Ga ze volgende keer bento zeker proberen!
pi_70051749
Ah! Die prikkertjes zoek ik ook nog, ze zijn simpel, maar wel leuk!! Onze bramen zijn pas in augustus "klaar". En dan maar snel plukken!! Hmm binnenkort ff langs de xenos dus weer
pi_70051958
Hoop dat ze ze daar ook weer hebben Amthezia!
Merk wel dat het toch wat verschilt per Xenos wat ze aanbieden, hier nog steeds niet die lieveheersbeestje vormige lunchboxjes! Wel naar gezocht maar tja. Wellicht komt het nog?

Ik vind ook dat ze weer terug silicone muffinvormpjes moeten krijgen in sterretje/hart/etc vorm! Die heb ik gemist toen ze er waren
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 10:08:39 #191
141844 Macka66
pi_70052039
Amthezia, wat een plaatje die bento! Hoe smaakt misome?
pi_70052260
Ik heb vannacht verdorie gewoon gedroomd dat je bij de Dixons superleuke bento-boxen kon kopen, en dat iedereen dat deed want het was heeeeeeeeeel populair. En omdat iedereen creatiever was dan ik, stopte ik met het maken van bentolunches.

* _Arual_ droomt soms raar.
pi_70053785
Misome is een beetje zoals Paksoi, maar neigt ook naar spinazie dus = lekker!

Echt superirritant vind ik dat bij de Xenos, bij ons in Utrecht hebben ze vaak dus niks *snif* maar ik blijf het proberen!!

Arual, hele aparte dromen heb jij!! Het zou nog eens wat zijn dat ze bij de dixons mooie bento boxen gingen verkopen *droomt ook even weg*
pi_70053959
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:09 schreef Amthezia het volgende:
Misome is een beetje zoals Paksoi, maar neigt ook naar spinazie dus = lekker!

Echt superirritant vind ik dat bij de Xenos, bij ons in Utrecht hebben ze vaak dus niks *snif* maar ik blijf het proberen!!

Arual, hele aparte dromen heb jij!! Het zou nog eens wat zijn dat ze bij de dixons mooie bento boxen gingen verkopen *droomt ook even weg*
Heeft Utrecht niet verschillende Xenossen? Als ik de Xenos in Nijmegen centrum vergelijk met die in Nijmegen Dukenburg, dat is al een wereld van verschil... Ik zou gewoon een keer naar een ander filiaal gaan.
pi_70054547
Hmm ja in Overvecht en in Kanaleneiland zit er 1.... daar kom ik alleen nooit Maar is zeker een goede tip! Thanx

Trouwens dames, zouden jullie het leuk vinden om een klein tekstje over bento te schrijven, en een foto van 1 van jullie bento's (mag ook oud zijn hoor!) . Dan kan ik deze posten op mijn website als ik op vakantie ben!! Het lijkt me gewoon superleuk om te laten zien dat je heeeel veel verschillende manieren hebt om lekkere bento's te maken! Hopelijk vinden jullie dit een leuk idee
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 11:55:15 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_70055158
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Heeft Utrecht niet verschillende Xenossen? Als ik de Xenos in Nijmegen centrum vergelijk met die in Nijmegen Dukenburg, dat is al een wereld van verschil... Ik zou gewoon een keer naar een ander filiaal gaan.
Ik heb het mijne in ieder geval bij de Xenos in Arnhem Kronenburg gehaald. Maar of ze het ook in de binnenstad hebben weet ik eigenlijk niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70056250
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:33 schreef Amthezia het volgende:
Hmm ja in Overvecht en in Kanaleneiland zit er 1.... daar kom ik alleen nooit Maar is zeker een goede tip! Thanx

Trouwens dames, zouden jullie het leuk vinden om een klein tekstje over bento te schrijven, en een foto van 1 van jullie bento's (mag ook oud zijn hoor!) . Dan kan ik deze posten op mijn website als ik op vakantie ben!! Het lijkt me gewoon superleuk om te laten zien dat je heeeel veel verschillende manieren hebt om lekkere bento's te maken! Hopelijk vinden jullie dit een leuk idee
Je mag mijn foto's wel gebruiken, en ik vrees dat ik slecht ben in tekstjes schrijven
Van wat er online staat kan je van mij hier vinden: http://s34.photobucket.co(...)/Bentooos/?start=all
Dat is vanaf dat ik begon met bento's tot eu tja ongeveer nu. Staat lang niet alles op, maar toch deels
Mocht je ze willen gebruiken zet er even bij van Vahmpcat ofzo dan vind ik et allemaal best (^.^)

Nog geen pakje, al 4 keer naar brievenbus op en neer gedartelt
pi_70058006
Hahaha nou vahmp, ik heb wel een tekstje nodig van wat erin zit......... Ik vind deze:

En deze erg mooi:

Ik hoop dat je deze leuk vind om erop te hebben! Ik hoor het nog wel thanx heh!
pi_70058850
Ik vind het best ^.^

Die eerste was een maandag-bento, hence de gezichten
Boven: Ham/sla/komkommer rolletjes en kaas/sla/komkommer rolletjes, cashewnoten
Onder: Beetje komkommer (als ondersteunend scheidingswandje), wortel, pittige satesaus met stukjes kip eronder, rijst met ham/ei/prei, nori gezichtjes.
Doosje: 2 laags "Monokoro Boo" doosje met kliksluiting.

De tweede een leftover bento
Boven: Ijsbergsla met radijs en walnoten, flesjes met dressing (yoghurt denk ik dat het was) en kip met prikkertjes (dacht teryaki kip?)
Onder: Aldi-wannabee-tuc crackertjes, kaas met nori ster, huzarensalade met babybell kaasje, kiwipartjes met prikkertjes
Doosje: 2 laags Hello Kitty doosje

Zo goed?

[ Bericht 27% gewijzigd door vahmpcat op 16-06-2009 14:04:16 ]
pi_70058943
En wat zit er allemaal in ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')