Ik was verleden week bergen oud speelgoed en dergelijke aan het weggooien, gewapend met een fototoestel om toch nog iets van al dat jeugdsentiment te behouden. Dat is gelijk een tip voor mensen die moeilijk dingen weg kunnen gooien.
En toen kwam ik opeens dit tegen: Een enorme doos vol zelfgemaakte Barbiekleertjes van begin jaren 90. Tja, die moesten tijdens de fotosessie toch echt even om de pop (de enige goede trouwens, m'n andere twee, wel gewoon blond, zijn al jaren geleden onthoofd...) gedrapeerd worden alvorens in de zak te belanden.
De reden dat ik dit destijds deed is dat ik te weinig zakgeld had om de doos vol te gooien met kant en klare kleertjes uit de winkel. Bij een tante die 'in de textiel' zat ging ik dan ook om oude lapjes zeuren, en vervolgens aan de slag. Het is overigens allemaal met de hand genaaid.
Brengt me bij de vraag: Ben ik de enige die zo met haar Barbiepoppen om ging, of was jij er ook zoëen? Als dat laatste het geval is, en je hebt er verhalen over/beelden van: posten maar!Een selectie uit m'n eigen doos staat hieronder.
![]()
(Na enige twijfel zijn de outfits op plaatjes 1, 2, 3 en 6 trouwens tóch bewaard. 4 en 5 zitten wel in de zak. 4 lijkt nog redelijk, maar wat je hier níet ziet is de totaal mislukte achterkant.)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 12:53:53 ]