abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69483578
Ik was verleden week bergen oud speelgoed en dergelijke aan het weggooien, gewapend met een fototoestel om toch nog iets van al dat jeugdsentiment te behouden. Dat is gelijk een tip voor mensen die moeilijk dingen weg kunnen gooien.

En toen kwam ik opeens dit tegen: Een enorme doos vol zelfgemaakte Barbiekleertjes van begin jaren 90. Tja, die moesten tijdens de fotosessie toch echt even om de pop (de enige goede trouwens, m'n andere twee, wel gewoon blond, zijn al jaren geleden onthoofd...) gedrapeerd worden alvorens in de zak te belanden.

De reden dat ik dit destijds deed is dat ik te weinig zakgeld had om de doos vol te gooien met kant en klare kleertjes uit de winkel. Bij een tante die 'in de textiel' zat ging ik dan ook om oude lapjes zeuren, en vervolgens aan de slag. Het is overigens allemaal met de hand genaaid.

Brengt me bij de vraag: Ben ik de enige die zo met haar Barbiepoppen om ging, of was jij er ook zoëen? Als dat laatste het geval is, en je hebt er verhalen over/beelden van: posten maar!

Een selectie uit m'n eigen doos staat hieronder.

(Na enige twijfel zijn de outfits op plaatjes 1, 2, 3 en 6 trouwens tóch bewaard. 4 en 5 zitten wel in de zak. 4 lijkt nog redelijk, maar wat je hier níet ziet is de totaal mislukte achterkant.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 12:53:53 ]
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 11:05:00 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_69483977
Dat deed ik ook, ik heb ze nog ergens in een doos liggen. Best wel creatief van mijzelf, ik denk dat ik het nu niet eens meer zou kunnen!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_69485089
Een van de andere plaatjes die er verleden week geschoten zijn, brengt trouwens een groot jeugdtrauma omhoog. Ik mocht de pop links niet hebben. Die kostte namelijk bijna 50 gulden.

En toen maakte ik, met behulp van een al bestaand onderjurkje, de versie rechts, onder het motto 'het is beter dan niks'.

Overbodig te zeggen dat ik bleef verlangen naar de enige echte, of iets wat er op z'n minst bij in de buurt kwam (en ja, dit is een van de níet bewaarde creaties).

Dit had eigenlijk opgelost moeten worden door 'die tante die in de textiel zat', of iemand anders die met een naaimachine om kon gaan (en voldoende vrije tijd had). Dat had vast iets opgeleverd wat meer bij de echte in de buurt kwam. Maar ja, om zo'n ingewikkelde jurk ga je niet vragen.
pi_69486351
Jij was echt creatief met kleertjes maken. .

Ik speelde enkel kappertje met Barbies om daar vervolgens voor op mijn donder te krijgen, logisch want ze waren schreeuwend duur. Heb wel eens wat pogingen ondernomen om zelf kleertjes te maken maar het resultaat was -> .
pi_69487565
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:09 schreef Stali het volgende:
Jij was echt creatief met kleertjes maken. .
Het kon nog creatiever: Een van m'n blonde Barbie's moest zonodig donkerder haar krijgen (de pop op de foto's had ik toen nog niet). Dus ik ging met de bruine kleurshampoo van m'n moeder in de weer.

Na het naspoelen van het haar, bleek het haar echter niet bruin geworden, maar... grijs. Mijn arme Barbie was in een paar minuten tijd 30 jaar ouder geworden.

Dit verklaart gelijk de onthoofding van de pop in kwestie. Ik kon niks meer met dat ding doen, behalve hem dan als paspop voor kleertjes gebruiken.

Enne... Ik vind het eindresultaat van de meeste van míjn zelfgemaakte kleertjes ook , maar de ergste heb ik hier natuurlijk niet gepubliceerd. De rest staat hier veilig op de pc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 12:47:17 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 28 mei 2009 @ 14:09:29 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_69490470
Ik doe het nog steeds

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69514811
Jaaaah ik maakte altijd bruidsjurken en zo! Heb helaas geen idee meer waar alles van dat gebleven is
pi_69530986
Zo, dat deed je echt enorm goed zeg.

Mooi verhaal over die pop die paspop werd.
That's all folks!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:20:18 #9
178902 Just_theonedear
Absolutely Fabulous
pi_69555979
*steekt hand op* Ik

Was er niet zo goed in.
If you got it, flaunt it
  maandag 1 juni 2009 @ 00:51:41 #10
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_69591790
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:34 schreef female81 het volgende:
Een van de andere plaatjes die er verleden week geschoten zijn, brengt trouwens een groot jeugdtrauma omhoog. Ik mocht de pop links niet hebben. Die kostte namelijk bijna 50 gulden.

En toen maakte ik, met behulp van een al bestaand onderjurkje, de versie rechts, onder het motto 'het is beter dan niks'.

[ afbeelding ]

.....
jaaah die mocht ik ook niet die linker,, maar een vriendinnetje had m wel, stinkend jaloers dat ik was!

Ik was helaas geen creatieveling, ik speelde meestal met blote barbies, lees, ik was te lui om ze aan te kleden *loL*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')