Heb jij pech dat Himmler best gecharmeerd was van moslims.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:27 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
De politie moet gewoon een keer samen met het leger een bekende buurt waar Marokkanen voor overlast zorgen binnentrekken met veel militair vertoon. De buurt afzetten en elke Marokkaan een afranseling geven van heb ik me jou daar. Als we dit een paar keer doen zal het snel ophouden.
Maar blijkbaar wil de Nederlandse bevolking liever zelf dagelijks in elkaar geslagen worden door dit gespuis in Scheveningen, Utrecht, Amsterdam waar dan ook. Amsterdam is sowieso een gore vieze rotstad vol met allochtonen, homo's, hoeren, junks, communisten, feministen. Gatverdamme, ik moet ervan kotsen. Daar mag wat mij betreft vandaag nog de SS binnentrekken.![]()
![]()
Denken dat er vrome moslims in een verderfelijke stad als Amsterdam wonen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb jij pech dat Himmler best gecharmeerd was van moslims.
Voeren Wilders en Amerikaanse conservatieven ook vaak aan: dat nazi duitsland vriendjes geweest zouden zijn met moslims (de habschar divisie enzo).quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb jij pech dat Himmler best gecharmeerd was van moslims.
Natuurlijk heeft de omgeving invloed en is het nuttig om dat te laten meewegen in een eventuele veroordeling. Op welke manier zou jij de straf aanpassen? Een lagere straf, omdat het als verzachtende omstandigheid geldt? Of een hogere straf, omdat het in de lijn der verwachting lag dat ze zulk gedrag zouden vertonen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Falen is misschien een zwaar woord maar het is ontegenzeggelijk dat de omgeving invloed uitoefent op personen. Dat weet jij ook wel. Het is algemeen bekend dat mensen uit achterstandsbuurten, ongeacht nationaliteit, sneller bepaalde types geweldmisdrijven plegen.
Dat vrijwaart hen niet van schuld en straf. Ik zeg alleen dat je de straf bij recidive daarop aan zou kunnen passen.
Noem even de criteria waaraan een moslim moet voldoen om voor vroom door te gaan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:38 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
[..]
Denken dat er vrome moslims in een verderfelijke stad als Amsterdam wonen.
Zeker geen hogere straf. Lagere straf misschien in sommige omstandigheden maar niet met het motief dat jij geeft. Want dat gaat alweer primair uit van het wraakdenken. Zo van "je bent al zielig genoeg, bent al genoeg gestraft, dus we zullen je niet extra gaan pesten".quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de omgeving invloed en is het nuttig om dat te laten meewegen in een eventuele veroordeling. Op welke manier zou jij de straf aanpassen? Een lagere straf, omdat het als verzachtende omstandigheid geldt? Of een hogere straf, omdat het in de lijn der verwachting lag dat ze zulk gedrag zouden vertonen?
Samen met een stel eerdere reacties van jou vind ik dit toch een beetje raar. Op deze manier beschouw je de (negatieve) invloed van de omgeving als een gegeven, maar doe je daar verder nauwelijks iets mee.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker geen hogere straf. Lagere straf misschien in sommige omstandigheden maar niet met het motief dat jij geeft. Want dat gaat alweer primair uit van het wraakdenken. Zo van "je bent al zielig genoeg, bent al genoeg gestraft, dus we zullen je niet extra gaan pesten".
Wat zou ik daar mee moeten doen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Samen met een stel eerdere reacties van jou vind ik dit toch een beetje raar. Op deze manier beschouw je de (negatieve) invloed van de omgeving als een gegeven, maar doe je daar verder nauwelijks iets mee.
Daar noem je nou juist de twee dingen die de Telegraaf aan oplage helpen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat zou ik daar mee moeten doen?
Ik heb al aangegeven dat wat mij betreft daarnaar moet worden gekeken als iemand meerdere keren in de fout gaat. Dan moet je niet in de Pavlov-reactie schieten om meteen de straf te verdubbelen maar eerst kijken waar en hoe het fout is gegaan. Daar kan de omgeving een rol in spelen en dus ook medebepalend voor welke straf je oplegt en de hoogte daarvan. Maar zeer zeker niet lager straffen vanwege het zieligheidsargument.
Ik wil er trouwens op wijzen dat het zieligheidsargument ook bij BN'ers dikwijls wordt toegepast om ze lager te straffen omdat ze via de media zgn. al hard genoeg gestraft zouden zijn. In feite ligt dat in eenzelfde lijn als straatterroristen minder hard straffen omdat ze al zo'n moeilijke jeugd hebben gehad. Met als verschil dat De Telegraaf en consorten geen enkel probleem heeft met klassenjustitie en dus over het eerste verschijnsel nooit hoort.
Maar we horen pvda en cda natuurlijk geheel NIET over dubbele straffen voor voorbeeld fuctionarissen zoals bijv. frauderende (EU) politici of onterecht racende voor-de-lol-zwaailicht politie e.d.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:34 schreef RechtseRukker het volgende:
de CDA Pvda en andere populisten grijpen hun kans om die uitspraak van de rechter te ondermijnen, zoals vd Horst en Job Cohen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |