Dus voor zover ik het begrijp: de vergunning is ingetrokken, maar niet vanwege ons bezwaar maar vanwege een procedurefout. De gemeente zal zich opnieuw buigen over de aanvraag en het bijkomend wijzigen van het bestemmingsplan.quote:Naar aanleiding van uw bezwaar hebben wij geconstateerd dat de juridische procedure niet geheel correct is gevolgd. Het conceptbesluit tot het nemen van een ontheffing van het bestemmingsplan heeft niet 6 weken ter inzage gelegen. Dit heeft ertoe geleid dat wij de verleende bouwvergunning op het perceel xxxxx hebben ingetrokken en dat we de concept bouwvergunning en ontheffing alsnog 6 weken ter inzage zullen leggen. Het door u ingediende bezwaar zullen we daarbij aanmerken als een ingekomen zienswijze.
Uiteraard kunt u, zou het college alsnog besluiten om de bouwvergunning te verlenen, wederom bezwaar indienen tegen het nieuw te nemen besluit.
Bij gemeentes is het toch meestal leidzaam afwachten totdat er iets gedaan wordt? Da's in ieder geval mijn ervaring.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:49 schreef error_404 het volgende:
Bronvermelding heb ik niet, wel ervaring; het Juridisch Loket heeft gelijk. Zonder toestemming van beide eigenaren mag hij niet verwijderd worden. Maarja, geen bron dus....
Wat er nu dus gebeurd is alleen maar uitstel; de hele aanvraagprocedure wordt opnieuw gestart.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen wat de gemeente van jouw bezwaar vindt, of moet je leidzaam afwachten totdat er een keer een oordeel komt?
Nee, maar ik heb ze al weken niet meer gesproken...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:49 schreef Furia het volgende:
Hebben de buren toevallig al op dit nieuwtje gereageerd?
Ik weet dat zo net nog niet, al is dat een gevoel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef mime_negert het volgende:
Wanneer het Juridisch Loket gelijkt heeft met betrekking tot het verwijderen van de gezamelijke erfafscheiding is het heel simpel om de bouwvergunning te laten intrekken. Gewoon een jaar lang geen toestemming geven om de heg te verwijderen...
Of zie ik dat te makkelijk?
Ik ben zelf niet geheel in de gemeentelijke bureaucratie thuis, maar als iemand wil bouwen op jouw grond (grond als in vastgelegd in iets als het kadaster)... dient hij hiervoor niet een overeenkomst met jou te sluiten waarin de afspraken staan vastgelegd en dit bij te voegen bij de bouwvergunning? Het zou immers betekenen dat omdat zijn schuurtje bepaalde afmetingen moet hebben, jij hier overlast van zou moeten ondervinden. Allemaal leuk en aardig, maar dient de aanvraag dan niet precies uit te gaan van zijn grond?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:49 schreef Rooligan het volgende:
Ik weet dat zo net nog niet, al is dat een gevoel.
De man van de gemeente gaf destijds aan, dat ze wel op de erfscheiding moesten bouwen, anders was de breedte van de berging zowel bouwkundig als vergunningstechnisch een probleem... Hoe dat precies zat wist hij me destijds niet te vertellen.
Als die muur tegen de erfafscheiding staat mag jij daar gewoon wel wat mee doen, hoor. Lampje aanhangen, terrasje ervoor, leuk wat planten erbij. Denk dat je er best een leuk hoekje van kunt maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:49 schreef Rooligan het volgende:
Vervolgens zitten wij met een muur die toch uitsteekt (daar is het ons om te doen) en waar we helemaal niets mee mogen, aangezien hij volledig eigendom is van de achterbuurman.
Dat klopt volgens mij niet hoor; als de muur tegen de erfscheiding aanstaat, is hij niet mandelig en alleen eigendom van de achterburen. Voor bijv. een spijker in de muur te slaan, heb ik dan zijn toestemming nodig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die muur tegen de erfafscheiding staat mag jij daar gewoon wel wat mee doen, hoor. Lampje aanhangen, terrasje ervoor, leuk wat planten erbij. Denk dat je er best een leuk hoekje van kunt maken.
Maar jij mag beplanting plaatsen en je kunt een lantaarntje ook aan een paal bevestigen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:56 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet hoor; als de muur tegen de erfscheiding aanstaat, is hij niet mandelig en alleen eigendom van de achterburen. Voor bijv. een spijker in de muur te slaan, heb ik dan zijn toestemming nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |