abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71032263
Update!

Zojuist ploft een brief op de mat van de gemeente.
quote:
Naar aanleiding van uw bezwaar hebben wij geconstateerd dat de juridische procedure niet geheel correct is gevolgd. Het conceptbesluit tot het nemen van een ontheffing van het bestemmingsplan heeft niet 6 weken ter inzage gelegen. Dit heeft ertoe geleid dat wij de verleende bouwvergunning op het perceel xxxxx hebben ingetrokken en dat we de concept bouwvergunning en ontheffing alsnog 6 weken ter inzage zullen leggen. Het door u ingediende bezwaar zullen we daarbij aanmerken als een ingekomen zienswijze.

Uiteraard kunt u, zou het college alsnog besluiten om de bouwvergunning te verlenen, wederom bezwaar indienen tegen het nieuw te nemen besluit.
Dus voor zover ik het begrijp: de vergunning is ingetrokken, maar niet vanwege ons bezwaar maar vanwege een procedurefout. De gemeente zal zich opnieuw buigen over de aanvraag en het bijkomend wijzigen van het bestemmingsplan.

De kans is volgens mij dus heel groot dat ze opnieuw de vergunning zullen verlenen, omdat ze ergens in de procedure met een verkeerde datum hebben gewerkt.

Afwachten maar weer en goed het gemeentenieuws in de gaten houden.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_71032672
Goed nieuws \0/
pi_71032891
Voorlopig is het toch nog even goed nieuws
pi_71034737
Hij zal nu wel spijt hebben dat hij "iets" gezegd heeft, maar dat is wel gelukkig voor jou.
Het plaatselijke krantje wil nog wel eens aan je aandacht ontsnappen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71035713
Ik wil wel nog vragen of er iemand antwoord heeft op mijn vorige vraag betreffende de huidige erscheiding. Zodra een vergunning verleend is, mag er begonnen worden met bouwen - ook al is de termijn voor bezwaar maken nog niet verlopen. De gemeente heeft aangegeven dat bij verlening van de vergunning automatisch de achterbuurman het recht gekregen heeft om de gezamelijke erfscheiding te verwijderen; zelfs zonder toestemming van mijn kant. Echter de website van het Juridisch Loket geeft aan, dat beide eigenaren toestemming moeten geven voor wijziging van de erfscheiding. Doet eentje dat niet, dan mag de bestaande erfscheiding niet verwijderd worden.

Nu is bovenstaande even niet meer het geval bij ons; aangezien de vergunning ingetrokken is.
Toch wil ik graag weten hoe dit nu precies zit. Dus wie weet het en kan het met bronvermeldingen onderbouwen?
Volgende optredens:
pi_71035737
...edit; dubbel...
Volgende optredens:
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:49:37 #67
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71036576
Bronvermelding heb ik niet, wel ervaring; het Juridisch Loket heeft gelijk. Zonder toestemming van beide eigenaren mag hij niet verwijderd worden. Maarja, geen bron dus....

Wat er nu dus gebeurd is alleen maar uitstel; de hele aanvraagprocedure wordt opnieuw gestart.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen wat de gemeente van jouw bezwaar vindt, of moet je leidzaam afwachten totdat er een keer een oordeel komt?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71051964
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:49 schreef error_404 het volgende:
Bronvermelding heb ik niet, wel ervaring; het Juridisch Loket heeft gelijk. Zonder toestemming van beide eigenaren mag hij niet verwijderd worden. Maarja, geen bron dus....

Wat er nu dus gebeurd is alleen maar uitstel; de hele aanvraagprocedure wordt opnieuw gestart.
Is er een mogelijkheid om erachter te komen wat de gemeente van jouw bezwaar vindt, of moet je leidzaam afwachten totdat er een keer een oordeel komt?
Bij gemeentes is het toch meestal leidzaam afwachten totdat er iets gedaan wordt? Da's in ieder geval mijn ervaring.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:49:17 #69
107521 Furia
snoopy weer
pi_71059015
Hebben de buren toevallig al op dit nieuwtje gereageerd?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:11:54 #70
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_71059711
Wanneer het Juridisch Loket gelijkt heeft met betrekking tot het verwijderen van de gezamelijke erfafscheiding is het heel simpel om de bouwvergunning te laten intrekken. Gewoon een jaar lang geen toestemming geven om de heg te verwijderen...

Of zie ik dat te makkelijk?
pi_71074740
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:49 schreef Furia het volgende:
Hebben de buren toevallig al op dit nieuwtje gereageerd?
Nee, maar ik heb ze al weken niet meer gesproken...
Volgende optredens:
pi_71074864
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:11 schreef mime_negert het volgende:
Wanneer het Juridisch Loket gelijkt heeft met betrekking tot het verwijderen van de gezamelijke erfafscheiding is het heel simpel om de bouwvergunning te laten intrekken. Gewoon een jaar lang geen toestemming geven om de heg te verwijderen...

Of zie ik dat te makkelijk?
Ik weet dat zo net nog niet, al is dat een gevoel.
De man van de gemeente gaf destijds aan, dat ze wel op de erfscheiding moesten bouwen, anders was de breedte van de berging zowel bouwkundig als vergunningstechnisch een probleem... Hoe dat precies zat wist hij me destijds niet te vertellen.

Ik stel me wel voor dat als wij geen toestemming verlenen, en de achterbuurman wel een vergunning krijgt na de bezwaartermijn, hij de muur tegen de erfscheiding aan mag bouwen. Dat zal betekenen dat de heg er niet mooier op zal worden en waarschijnlijk langzaam zal afsterven, omdat behoorlijk wat licht ontnomen zal worden. Vervolgens zitten wij met een muur die toch uitsteekt (daar is het ons om te doen) en waar we helemaal niets mee mogen, aangezien hij volledig eigendom is van de achterbuurman.
Daar zit ik nou ook niet echt op te wachten
Volgende optredens:
pi_71679803
We zijn nu een paar weken verder, hoe staat het nu?
pi_71687593
Oeh,wat zullen ze pissed off zijn geweest dat de hele procedure niet goed verlopen is...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:05:19 #75
100641 DanielBo
w00terdet00t
pi_71688443
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:49 schreef Rooligan het volgende:
Ik weet dat zo net nog niet, al is dat een gevoel.
De man van de gemeente gaf destijds aan, dat ze wel op de erfscheiding moesten bouwen, anders was de breedte van de berging zowel bouwkundig als vergunningstechnisch een probleem... Hoe dat precies zat wist hij me destijds niet te vertellen.
Ik ben zelf niet geheel in de gemeentelijke bureaucratie thuis, maar als iemand wil bouwen op jouw grond (grond als in vastgelegd in iets als het kadaster)... dient hij hiervoor niet een overeenkomst met jou te sluiten waarin de afspraken staan vastgelegd en dit bij te voegen bij de bouwvergunning? Het zou immers betekenen dat omdat zijn schuurtje bepaalde afmetingen moet hebben, jij hier overlast van zou moeten ondervinden. Allemaal leuk en aardig, maar dient de aanvraag dan niet precies uit te gaan van zijn grond?

Als hij het niet kan bouwen op zijn grond, zou dat betekenen dat het gehele plan gewoon simpelweg niet opgaat (en dus ook geen bouwvergunning kan worden verstrekt).
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:17:32 #76
3542 Gia
User under construction
pi_71709865
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:49 schreef Rooligan het volgende:
Vervolgens zitten wij met een muur die toch uitsteekt (daar is het ons om te doen) en waar we helemaal niets mee mogen, aangezien hij volledig eigendom is van de achterbuurman.

Als die muur tegen de erfafscheiding staat mag jij daar gewoon wel wat mee doen, hoor. Lampje aanhangen, terrasje ervoor, leuk wat planten erbij. Denk dat je er best een leuk hoekje van kunt maken.

Weet niet hoe het ligt qua zon, natuurlijk. Maar twee muren in een hoek.....zou ik een rond terrasje maken van zo'n 3 meter doorsnee. Wat bamboe in de hoek, lampjes aan beide muren, hangparasol.....
pi_71710516
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Als die muur tegen de erfafscheiding staat mag jij daar gewoon wel wat mee doen, hoor. Lampje aanhangen, terrasje ervoor, leuk wat planten erbij. Denk dat je er best een leuk hoekje van kunt maken.

Dat klopt volgens mij niet hoor; als de muur tegen de erfscheiding aanstaat, is hij niet mandelig en alleen eigendom van de achterburen. Voor bijv. een spijker in de muur te slaan, heb ik dan zijn toestemming nodig.
Volgende optredens:
pi_71710867
Overigens, we hebben niets meer vernomen van de gemeente, de achterburen of anderen.... Ik vermoed dat de aanvraagprocedure gewoon intern bij de gemeente opnieuw gestart is; en dat over een week of drie/vier de vergunning alsnog verleend zal worden. Dan dienen we weer bezwaar in...

In de lente heb ik de heg netjes geknipt aan onze kant, en bovenop de scheuten weggehaald. De achterburen hebben twee weken geleden de heg aan hun kant geknipt! Uiteraard bovenop niet, en alle bladeren hebben ze onder de heg geschoven (wel op hun perceel). Maar onderin zitten er relatief weinig bladeren en ons perceel ligt iets lager, dus bij elk windje hebben wij een bladerenfestijn! Ach, twee minuutjes harken en ze zijn weg. Ik laat me daardoor overigens niet door gek maken, maar het typeert een beetje het type volk

Deze week is de achterbuurman de elke dag urenlang aan het klussen in zijn tuin. Boren, zagen, schroeven etc. Mijn vriendin dacht eerst dat hij alvast begonnen was met het muurtje, maar er is niets te zien aan de heg. Verder kan ik zijn tuin niet inkijken en ik wil niet de NSB-er uithangen, dus ik laat hem zijn gang gaan. Hij klust overigens wel op redelijk normale tijden en de geluidsoverlast is ook normaal te noemen (een zaag heeft nu eenmaal geen stille stand). Zijn kids maken overigens meer decibellen dan zijn zaag - maar die vertrekken meestal weer naar binnen als ik de schuifpui opentrek Als ik een stuiver kreeg voor elke keer dat dat jankorgel afgaat, dan kon ik mijn hypotheek aflossen...
Volgende optredens:
pi_71711101
Heb je de bouwvergunning + uitzondering al ingekeken op het gemeentehuis?
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:06:15 #80
3542 Gia
User under construction
pi_71727235
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:56 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Dat klopt volgens mij niet hoor; als de muur tegen de erfscheiding aanstaat, is hij niet mandelig en alleen eigendom van de achterburen. Voor bijv. een spijker in de muur te slaan, heb ik dan zijn toestemming nodig.
Maar jij mag beplanting plaatsen en je kunt een lantaarntje ook aan een paal bevestigen.
Verder kun je ook een mooie heg ervoor plaatsen of een eigen schutting met riet of zo, wat je zelf leuk vindt.
Daarvoor hoef je niet in zijn muur te boren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')