Op zaterdag 30 mei 2009 17:45 schreef Nadine26 het volgende:[..]
Zo denkt de moeder van Patries er ook over. Ik las een diepte-interview met haar in één van de roddelbladen, trefwoorden: ONGELOOF - VERBIJSTERING - WAAROM?! - MIJN LIEVE SCHAT VAN EEN DOCHTER - HOE HEEFT DIT KUNNEN GEBEUREN? - WIJ ZIJN KAPOT - WIJ WETEN HET OOK ALLEMAAL NIET MEER - ONS REST SLECHTS DIEP VERDRIET.
Eén mooie anekdote stond er ook nog in, die erop neerkwam dat Patries op de ochtend van de ONHEILSTIJDING nog nietsvermoedend met haar vader had gebeld, en dat gesprekje had zij afgebroken met de woorden: "Lieve pap, daar komt Adam van de trap naar beneden, sorry, maar je weet dat hij dol is op een goed, voedzaam ontbijt en ik wil hem niet in de kou laten staan, mijn lieve schat die zo hard werkt en die er ook op deze stralende ochtend weer fantastisch uitziet, dus ik ga nu snel ophangen om een flinke omelet voor hem te bakken, een paar pannenkoekjes erbij, glaasje jus... en misschien doe ik er ook wel een gehaktbal bij, dat schijnt de bloedsomloop de bevorderen. Dus pap, ik bel je straks even terug, ik gooi de pannen snel op het vuur. Die lieverd van me krijgt zijn ene been niet voor het andere zonder warm ontbijt. Dag pap! Da-hag, ik ook van jou... tot straks hè?"
Patries had de pannen nog niet van het vuur gehaald om de heerlijke culinaire verrassingen op Adam's bord te laten glijden, of hij sprak de woorden: "Ik ben verliefd op Mickey, ik ga bij je weg."
NEE!
VERBIJSTERING!
ONGELOOF!
HOE BEDOEL JE: VERLIEFD OP MICKEY? ZIT JE SOMS WEER AAN DE DRUGS OF ZO? ZIJN MIJN CHAMPGINONOMELETTEN NIET GOED GENOEG MEER VOOR JE?
Enzovoort.
Maar Adam hield voet bij stuk, hij ging weg. En toen belde Patries haar vader terug. Haar ouders kunnen het eigenlijk nog steeds niet geloven: 'Wat bezielt die man om onze schat van een dochter te laten vallen voor die meid?' en: 'Een voedzaam ontbijt wordt tegenwoordig ook niet meer op waarde geschat,' en: 'Daar kunnen de yogamatjes van die del vast niet tegenop, wij spreken hem nog wel, wij willen wel eens zien hoe hij straks uit zijn ogen kijkt, als hij zeven weken in lotushouding heeft gezeten op één flesje water.'