Okee, daar kan ik me wel in vindenquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:02 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Omdat je je ouders geld kost. En je ouders kunnen ook wat anders doen met dat geld. Op een gegeven moment val je niet meer onder die financiele verantwoordelijkheid, zeker als je zelf voor je zelf kunt zorgen. Om dan van je ouders te blijven profiteren is 'niet eerlijk'. Dan kun jij wel ruim leven omdat je geen kosten hebt en wel een vol inkomen, en zij moeten geld blijven toeleggen. Dat hoort bij onafhankelijk worden, vind ik.
*Zegt zij, die nog steeds maandelijk een bedrag van haar ouders krijgt....
Mijn ouders wilden juist dat ik meer ging werken en vonden dat ik teveel tijd 'vrij maakte' om te studeren. Daarbij interesseert het ze momenteel toch weinig wat ik doe (helaas).quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je studeert willen je ouders waarschijnlijk dat je zoveel mogelijk tijd aan je studie kunt besteden en dus onderhouden ze je, als je werkt speelt dat geen rol meer. Ik zie mijn ouders nog niet om kostgeld vragen, maar het is op zich wel logisch om onderscheid te maken tussen studenten en werkende kinderen. Hoewel ik dan al helemaal op mezelf zou gaan wonen als je dat geld toch kwijt bent, maar dat terzijde.
ik woon al sinds m'n 16e niet meer thuis...en sinds m'n 17e op kamers. Dat is al een heel eind. En nog steeds ben ik afhankelijk van m'n ouders..Langzamerhand tijd om daar van af te komen. Nog een jaartje.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden. Zelf nooit mee te maken gehad, ik was al uitgevlogen toen ik net 18 was. Heerlijk!
Dat vind ik een vreemde houding van je ouders. Waarom willen ze niet dat jij een goede opleiding krijgt? Is het in hun familie normaler om meteen te gaan werken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:09 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Mijn ouders wilden juist dat ik meer ging werken en vonden dat ik teveel tijd 'vrij maakte' om te studeren. Daarbij interesseert het ze momenteel toch weinig wat ik doe (helaas).
Gosh, ik voel me nu al een verbitterde muts. Sorry hoor, zo ben ik normaal gesproken niet
Ik zou mijn ouders een lijstje laten maken van de kosten die ze aan mij hebben en aan de hand daarvan een gemiddeld maandbedrag vaststellen. Ik vind dat hoogte van kostgeld afhankelijk zou moeten zijn van de daadwerkelijk gemaakte kosten, en niet aan de hand van mijn inkomen. Ik kan er niets aan doen als ik toevallig veel verdien. Niet dat ik dat doe, maar dat is een ander verhaalquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:07 schreef Daph_ het volgende:
Maargoed zo krijgt het weer een andere draai. Hoeveel kostgeld betalen jullie/zouden jullie redelijk vinden om te betalen?
Zo is het bij mij ook ongeveerquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde houding van je ouders. Waarom willen ze niet dat jij een goede opleiding krijgt? Is het in hun familie normaler om meteen te gaan werken?
Mijn ouders zullen me ongetwijfeld ook om kostgeld vragen als ik een fulltime baan heb. Maar ze vinden ook dat ik niet mezelf over de kop moet werken, omdat ik mn studie niet kan betalen ofzo. Dus betalen ze mijn ziektekosten, krijgen zij mijn zorgtoeslag, krijg ik mn collegegeld uit een studiefonds. In wezen werk ik voor de leuke dingen: kleren, uit eten, dagjes uit en sparen zodat ik later op kamers kan. Dat gaan ze niet voor me betalen, daar kan ik best zelf voor werken. Vind het zo wel prettig geregeld.
Klinkt inderdaad alsof het bij jou goed geregeld isquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde houding van je ouders. Waarom willen ze niet dat jij een goede opleiding krijgt? Is het in hun familie normaler om meteen te gaan werken?
Mijn ouders zullen me ongetwijfeld ook om kostgeld vragen als ik een fulltime baan heb. Maar ze vinden ook dat ik niet mezelf over de kop moet werken, omdat ik mn studie niet kan betalen ofzo. Dus betalen ze mijn ziektekosten, krijgen zij mijn zorgtoeslag, krijg ik mn collegegeld uit een studiefonds. In wezen werk ik voor de leuke dingen: kleren, uit eten, dagjes uit en sparen zodat ik later op kamers kan. Dat gaan ze niet voor me betalen, daar kan ik best zelf voor werken. Vind het zo wel prettig geregeld.
Thanks voor je antwoord, zal ik onthoudenquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:22 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zou mijn ouders een lijstje laten maken van de kosten die ze aan mij hebben en aan de hand daarvan een gemiddeld maandbedrag vaststellen. Ik vind dat hoogte van kostgeld afhankelijk zou moeten zijn van de daadwerkelijk gemaakte kosten, en niet aan de hand van mijn inkomen. Ik kan er niets aan doen als ik toevallig veel verdien. Niet dat ik dat doe, maar dat is een ander verhaal
Bij mij thuis precies hetzelfdequote:Op woensdag 27 mei 2009 22:24 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Zo is het bij mij ook ongeveermijn ouders betalen collegegeld, boeken, verzekering en ze krijgen inderdaad mijn zorgtoeslag. Verder is alles 'basis' in huis maar als ik iets wil (ik gebruik bijvoorbeeld dure shampoo) dan moet ik die zelf kopen. Kleren, schoenen, eten buiten de deur, extraatjes betaal ik ook zelf. Mijn ouders steunen me heel erg in mijn opleiding en dat alleen al vind ik goud waard
Nee. daarvoor heb ik teveel fouten. Ik moet nu een vak (2 zelfs) laten vallen omdat ik 2 vakken wil herkansen en die per sé wil halen. Ik wist wel dat ik studieachterstand zou oplopen, maar ik baal er toch vanquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bij mij thuis precies hetzelfde(nouja, boeken en collegeld betaal ik dus van een studiefonds via het werk van mijn vader, maar dat komt op hetzelfde neer). Volgens mij lijken onze ouders best op elkaar, qua opvoeding
.
Maar je tentamen ging dus niet zo lekker?Of kan dat nog goedkomen, als ze de normering aanpassen enzo?
Het enige dat ze voor mij hebben betaald is mijn collegegeld (1 jaar) en 1 keer boekengeld (200 euro). Verder betaal ik alles zelf. Zakgeld krijg ik sinds mijn 14e niet meer, ik moest er maar voor werkenquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben toch niet de enige wiens ouders nooit iets hebben meebetaald?. Niet dat ik dat zou hebben aangenomen - ik werk gewoon minstens 10 uur per week vanaf m'n 17e.
Ik ook. Maar toen ik daarna weer voltijd ging studeren, namen mijn ouders weer alle kosten van de studie op zich.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef Greys het volgende:
Ik betaalde ook kostgeld thuis toen ik een vaste baan had
Zou heel goed kunnen. Ik zie in mijn omgeving 2 dingen gebeuren:quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:28 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad alsof het bij jou goed geregeld isZoiets wil ik later ook met mijn kinderen doen.
Mijn ouders zijn allebei 'laag' opgeleid (huishoudschool en mavo), misschien dat het hem daar in zit. Mijn vader werkt al sinds zijn 16e bij hetzelfde bedrijf en mijn moeder heeft ook van jongs af aan gewerkt en niet verder gestudeerd.
aardbeien-rabarbercrumble met vanilleijs...moet wel in de oven, maar is goddelijk lekker!quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:26 schreef Ek-Mei het volgende:
Hallo!
Even een vraagje, ik ben niet zo'n kookwonder, en sommigen van jullie wel volgens mij;
Vrijdag maak ik een hartige taart met broccoli, paprika, ham etc, gewoon van bladerdeeg uit een pakje maar voor mij al een hele culinaire trip![]()
Nu wil ik daar een lekker toetje of taart/cake iets na serveren, of iets met aardbeien ofzo, een taart die niet de oven moet, kwarktaart ofzo lijkt me ook lekker! Iemand nog een idee? niet te moeilijk, heb ook geen deegroller of mixer of andere hendige apparaten
Shitquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Muis006 het volgende:
Nee. daarvoor heb ik teveel fouten. Ik moet nu een vak (2 zelfs) laten vallen omdat ik 2 vakken wil herkansen en die per sé wil halen. Ik wist wel dat ik studieachterstand zou oplopen, maar ik baal er toch van
Wat ben je toch een lekkertjequote:Op woensdag 27 mei 2009 22:37 schreef Muis006 het volgende:
Het is mijn collegejaar niet, zullen we maar zeggen
Zijn het wel leuke docenten?quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:26 schreef Muis006 het volgende:
Oh en de antwoorden staan online.
De docenten van dat vak kunnen mij niet missen, dus ik mag voor een vierde poging
quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat ben je toch een lekkertje
Dikke kus wijffie
Mwuh neutraal. De een geeft wel heel goed les, de ander niet. Maar juist op het deel van degene die goed lesgeeft had ik de meeste fouten.quote:
dit is wel een heel goed idee, kan mooi in de oven terwijl we de hartige taart eten, en rabarberquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
aardbeien-rabarbercrumble met vanilleijs...moet wel in de oven, maar is goddelijk lekker!
Snij rabarber en aardbeien in grove stukken (grote aardbeien door d ehelft of in kwarten, en kleintjes kunnen er gewoon zo in..dan wel van het kroontje ontdaan natuurlijk. Rabarber in stukken van 2-3 cm.) Doe dit in een ovenschaal. Strooi daar wat suiker overheen. Mix gewoon wit meel, met iets dat wat textuur heeft: tarwevlokken ofzo, met suiker en boter. Gewoon proeven todat het lekker smaakt. Je moet een kruimelig deeg krijgen. Strooi dat over de rabarber/aardbeien en zet 35 minuten in de oven, totdat de bovenkant goudbruin is, en je onderin wat ziet bubbelen. Warm serveren, met een bol ijs erbij.
Ipv. aardbei rabarber kun je ook heel veel andere fruitsoorten bedenken. Heerlijk is bijvoorbeeld appel met chocolade...
zonde..het is zo makkelijk! Heb je meel in huis? wit, of volkoren? vergeet de tarwevlokken..maak gewoon een kruimeldeeg van dat meel, met boter en suiker. Desnoods smelt je de boter in de magnetron, doe je er net zoveel meel doorheen zodat het kruimelig is en niet een grote bal wordt, en doe je er dan op smaak suiker doorheen. Succes gegarandeerd..quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:41 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
dit is wel een heel goed idee, kan mooi in de oven terwijl we de hartige taart eten, en rabarber![]()
misschien dat ik wel een mix koop voor de crumble
Muizelquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee. daarvoor heb ik teveel fouten. Ik moet nu een vak (2 zelfs) laten vallen omdat ik 2 vakken wil herkansen en die per sé wil halen. Ik wist wel dat ik studieachterstand zou oplopen, maar ik baal er toch van
I know how you feel! Ik heb hetzelfde, ook morgen maar vroeg op...quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:52 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Muizel![]()
![]()
![]()
Ik geef het op voor vandaag, morgenochtend maar weer vroeg op, nog 3 hoofdstukken (waarvan 2 makkelijk en 1 moeilijk) te gaan. En nog een oud tentamen doorkijken. Wáárom begin ik ook altijd zo laat. Nouja, gister heb ik ook in 3 uur tijd het werk van een half semester geleerd en onthouden
.
Mijn boek is een paperback van 1500 pag's en 5 kg. Daar heb ik nog een collegeblok om reacties in te tekenen bij, en een antwoordenboek. Dat past niet allemaal tegelijk op mn schoot zonder te vallenquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:00 schreef neen het volgende:
Je zit toch ook nog in de trein? Dat is altijd prima studeren.
Je hebt niet bij elke studie genoeg vrije tijd om zoveel te kunnen werken dat je alles zelf kunt betalen. Maar goed, je kunt er altijd nog voor kiezen om te lenen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben toch niet de enige wiens ouders nooit iets hebben meebetaald?. Niet dat ik dat zou hebben aangenomen - ik werk gewoon minstens 10 uur per week vanaf m'n 17e.
In het kader van fatsoenlijk eten hoop ik maar dat je de spinnen hebt opgegeten. Verreweg het gezondste onderdeel van je eetlijst.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstjesupdate!
O: 2 crackers / speculoospasta, appelstroop
T: 2 lange vingers
L: 3 geroosterde boterhammen; 1x kip, 1x 30+, 1x halvajam
T: 2 lange vingers
Ts: 2 crackers met light pindakaas
S: RPM
D: geen idee, vriendje is boodschappen doen.
Nu spinnen
Het klinkt als iets dat geniaal lekker kan zijn, of het kan juist heel erg tegen vallen. Zeg maar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zonde..het is zo makkelijk! Heb je meel in huis? wit, of volkoren? vergeet de tarwevlokken..maak gewoon een kruimeldeeg van dat meel, met boter en suiker. Desnoods smelt je de boter in de magnetron, doe je er net zoveel meel doorheen zodat het kruimelig is en niet een grote bal wordt, en doe je er dan op smaak suiker doorheen. Succes gegarandeerd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |