abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69470706
Als je studeert willen je ouders waarschijnlijk dat je zoveel mogelijk tijd aan je studie kunt besteden en dus onderhouden ze je, als je werkt speelt dat geen rol meer. Ik zie mijn ouders nog niet om kostgeld vragen, maar het is op zich wel logisch om onderscheid te maken tussen studenten en werkende kinderen. Hoewel ik dan al helemaal op mezelf zou gaan wonen als je dat geld toch kwijt bent, maar dat terzijde.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:04:51 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69470752
Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden. Zelf nooit mee te maken gehad, ik was al uitgevlogen toen ik net 18 was. Heerlijk!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:05:05 #153
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69470764
Ja maar Nynke jij studeert en je zit in Verriweggistan, dat is wat anders dan als je werkt en thuis woont toch? Ik vind het ook niet gek dat als je een inkomen hebt dat je dan bijdraagt in de kosten van het huishouden.
Prrrrr
pi_69470880
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:02 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Omdat je je ouders geld kost. En je ouders kunnen ook wat anders doen met dat geld. Op een gegeven moment val je niet meer onder die financiele verantwoordelijkheid, zeker als je zelf voor je zelf kunt zorgen. Om dan van je ouders te blijven profiteren is 'niet eerlijk'. Dan kun jij wel ruim leven omdat je geen kosten hebt en wel een vol inkomen, en zij moeten geld blijven toeleggen. Dat hoort bij onafhankelijk worden, vind ik.

*Zegt zij, die nog steeds maandelijk een bedrag van haar ouders krijgt....
Okee, daar kan ik me wel in vinden

Het zal wel een hele discussie worden over de hoogte van het kostgeld. Mijn moeder vergelijkt alles met vroeger en had het erover (vorig jaar) dat ik wel een derde van mijn inkomen kan afstaan terwijl ik in principe alles zelf betaal - op water, eten en drinken (hoewel ik mijn drinken ook zelf betaal ) en een beetje elektriciteit na. Ik ben maar 3 -4 dagen in de week thuis, dus dan vind ik 1/3 ook erg veel.

Maargoed zo krijgt het weer een andere draai . Hoeveel kostgeld betalen jullie/zouden jullie redelijk vinden om te betalen?
pi_69470958
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je studeert willen je ouders waarschijnlijk dat je zoveel mogelijk tijd aan je studie kunt besteden en dus onderhouden ze je, als je werkt speelt dat geen rol meer. Ik zie mijn ouders nog niet om kostgeld vragen, maar het is op zich wel logisch om onderscheid te maken tussen studenten en werkende kinderen. Hoewel ik dan al helemaal op mezelf zou gaan wonen als je dat geld toch kwijt bent, maar dat terzijde.
Mijn ouders wilden juist dat ik meer ging werken en vonden dat ik teveel tijd 'vrij maakte' om te studeren. Daarbij interesseert het ze momenteel toch weinig wat ik doe (helaas).

Gosh, ik voel me nu al een verbitterde muts. Sorry hoor, zo ben ik normaal gesproken niet
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:10:42 #156
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69470993
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden. Zelf nooit mee te maken gehad, ik was al uitgevlogen toen ik net 18 was. Heerlijk!
ik woon al sinds m'n 16e niet meer thuis...en sinds m'n 17e op kamers. Dat is al een heel eind. En nog steeds ben ik afhankelijk van m'n ouders..Langzamerhand tijd om daar van af te komen. Nog een jaartje.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:11:20 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69471023
cheese on TV! @ 55 sec with the yellow hat!

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-520185/

ff link copypasten want fok doet raar met die dubbele puntjes
pi_69471593
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:09 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Mijn ouders wilden juist dat ik meer ging werken en vonden dat ik teveel tijd 'vrij maakte' om te studeren. Daarbij interesseert het ze momenteel toch weinig wat ik doe (helaas).

Gosh, ik voel me nu al een verbitterde muts. Sorry hoor, zo ben ik normaal gesproken niet
Dat vind ik een vreemde houding van je ouders. Waarom willen ze niet dat jij een goede opleiding krijgt? Is het in hun familie normaler om meteen te gaan werken?

Mijn ouders zullen me ongetwijfeld ook om kostgeld vragen als ik een fulltime baan heb. Maar ze vinden ook dat ik niet mezelf over de kop moet werken, omdat ik mn studie niet kan betalen ofzo . Dus betalen ze mijn ziektekosten, krijgen zij mijn zorgtoeslag, krijg ik mn collegegeld uit een studiefonds. In wezen werk ik voor de leuke dingen: kleren, uit eten, dagjes uit en sparen zodat ik later op kamers kan. Dat gaan ze niet voor me betalen, daar kan ik best zelf voor werken. Vind het zo wel prettig geregeld.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69471710
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:07 schreef Daph_ het volgende:
Maargoed zo krijgt het weer een andere draai . Hoeveel kostgeld betalen jullie/zouden jullie redelijk vinden om te betalen?
Ik zou mijn ouders een lijstje laten maken van de kosten die ze aan mij hebben en aan de hand daarvan een gemiddeld maandbedrag vaststellen. Ik vind dat hoogte van kostgeld afhankelijk zou moeten zijn van de daadwerkelijk gemaakte kosten, en niet aan de hand van mijn inkomen. Ik kan er niets aan doen als ik toevallig veel verdien. Niet dat ik dat doe, maar dat is een ander verhaal
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:24:05 #160
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69471783
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat vind ik een vreemde houding van je ouders. Waarom willen ze niet dat jij een goede opleiding krijgt? Is het in hun familie normaler om meteen te gaan werken?

Mijn ouders zullen me ongetwijfeld ook om kostgeld vragen als ik een fulltime baan heb. Maar ze vinden ook dat ik niet mezelf over de kop moet werken, omdat ik mn studie niet kan betalen ofzo . Dus betalen ze mijn ziektekosten, krijgen zij mijn zorgtoeslag, krijg ik mn collegegeld uit een studiefonds. In wezen werk ik voor de leuke dingen: kleren, uit eten, dagjes uit en sparen zodat ik later op kamers kan. Dat gaan ze niet voor me betalen, daar kan ik best zelf voor werken. Vind het zo wel prettig geregeld.
Zo is het bij mij ook ongeveer mijn ouders betalen collegegeld, boeken, verzekering en ze krijgen inderdaad mijn zorgtoeslag. Verder is alles 'basis' in huis maar als ik iets wil (ik gebruik bijvoorbeeld dure shampoo) dan moet ik die zelf kopen. Kleren, schoenen, eten buiten de deur, extraatjes betaal ik ook zelf. Mijn ouders steunen me heel erg in mijn opleiding en dat alleen al vind ik goud waard
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:26:41 #161
148689 Muis006
pi_69471939
Oh en de antwoorden staan online.

De docenten van dat vak kunnen mij niet missen, dus ik mag voor een vierde poging
pi_69471942
Hallo!

Even een vraagje, ik ben niet zo'n kookwonder, en sommigen van jullie wel volgens mij;
Vrijdag maak ik een hartige taart met broccoli, paprika, ham etc, gewoon van bladerdeeg uit een pakje maar voor mij al een hele culinaire trip
Nu wil ik daar een lekker toetje of taart/cake iets na serveren, of iets met aardbeien ofzo, een taart die niet de oven moet, kwarktaart ofzo lijkt me ook lekker! Iemand nog een idee? niet te moeilijk, heb ook geen deegroller of mixer of andere hendige apparaten
pi_69472013
Ik ben toch niet de enige wiens ouders nooit iets hebben meebetaald? . Niet dat ik dat zou hebben aangenomen - ik werk gewoon minstens 10 uur per week vanaf m'n 17e.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69472035
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad alsof het bij jou goed geregeld is Zoiets wil ik later ook met mijn kinderen doen.

Mijn ouders zijn allebei 'laag' opgeleid (huishoudschool en mavo), misschien dat het hem daar in zit. Mijn vader werkt al sinds zijn 16e bij hetzelfde bedrijf en mijn moeder heeft ook van jongs af aan gewerkt en niet verder gestudeerd.
pi_69472076
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:22 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zou mijn ouders een lijstje laten maken van de kosten die ze aan mij hebben en aan de hand daarvan een gemiddeld maandbedrag vaststellen. Ik vind dat hoogte van kostgeld afhankelijk zou moeten zijn van de daadwerkelijk gemaakte kosten, en niet aan de hand van mijn inkomen. Ik kan er niets aan doen als ik toevallig veel verdien. Niet dat ik dat doe, maar dat is een ander verhaal
Thanks voor je antwoord, zal ik onthouden
pi_69472078
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:24 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Zo is het bij mij ook ongeveer mijn ouders betalen collegegeld, boeken, verzekering en ze krijgen inderdaad mijn zorgtoeslag. Verder is alles 'basis' in huis maar als ik iets wil (ik gebruik bijvoorbeeld dure shampoo) dan moet ik die zelf kopen. Kleren, schoenen, eten buiten de deur, extraatjes betaal ik ook zelf. Mijn ouders steunen me heel erg in mijn opleiding en dat alleen al vind ik goud waard
Bij mij thuis precies hetzelfde (nouja, boeken en collegeld betaal ik dus van een studiefonds via het werk van mijn vader, maar dat komt op hetzelfde neer). Volgens mij lijken onze ouders best op elkaar, qua opvoeding .

Maar je tentamen ging dus niet zo lekker? Of kan dat nog goedkomen, als ze de normering aanpassen enzo?
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:30:37 #167
148689 Muis006
pi_69472158
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:29 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Bij mij thuis precies hetzelfde (nouja, boeken en collegeld betaal ik dus van een studiefonds via het werk van mijn vader, maar dat komt op hetzelfde neer). Volgens mij lijken onze ouders best op elkaar, qua opvoeding .

Maar je tentamen ging dus niet zo lekker? Of kan dat nog goedkomen, als ze de normering aanpassen enzo?
Nee. daarvoor heb ik teveel fouten. Ik moet nu een vak (2 zelfs) laten vallen omdat ik 2 vakken wil herkansen en die per sé wil halen. Ik wist wel dat ik studieachterstand zou oplopen, maar ik baal er toch van
pi_69472164
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben toch niet de enige wiens ouders nooit iets hebben meebetaald? . Niet dat ik dat zou hebben aangenomen - ik werk gewoon minstens 10 uur per week vanaf m'n 17e.
Het enige dat ze voor mij hebben betaald is mijn collegegeld (1 jaar) en 1 keer boekengeld (200 euro). Verder betaal ik alles zelf. Zakgeld krijg ik sinds mijn 14e niet meer, ik moest er maar voor werken .
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:31:13 #169
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69472194
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:01 schreef Greys het volgende:
Ik betaalde ook kostgeld thuis toen ik een vaste baan had
Ik ook. Maar toen ik daarna weer voltijd ging studeren, namen mijn ouders weer alle kosten van de studie op zich.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69472202
Thanks ladies voor de antwoorden, zal ze onthouden!

Ik ga nu naar bed toe, it's waaaaay past bedtime

Fijne avond
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:31:57 #171
236335 neen
schone schijn
pi_69472236
Mijn ouders betalen ook alle studieshizzle en zorgdingn mocht ik studeren en het huis uit gaan zou ik nog een extraatje krijgen. Nu werk ik alleen en hoef ik niks te betalen, ze betalen zelfs m'n ticket naar London en het vrijwilligerswerk wat ik weer ga doen.
Ik zie wel dat mensen (althans in mijn omgeving) die veel zelf moeten betalen ook een stuk meer stufi krijgen dan bij mij het geval is.

Ik ben verwend
het lijkt niet wat het is
pi_69472338
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:28 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad alsof het bij jou goed geregeld is Zoiets wil ik later ook met mijn kinderen doen.

Mijn ouders zijn allebei 'laag' opgeleid (huishoudschool en mavo), misschien dat het hem daar in zit. Mijn vader werkt al sinds zijn 16e bij hetzelfde bedrijf en mijn moeder heeft ook van jongs af aan gewerkt en niet verder gestudeerd.
Zou heel goed kunnen. Ik zie in mijn omgeving 2 dingen gebeuren:
1. Ze zijn supertrots en kind mag niet tekort komen want het is zo geweldig dat het kan studeren
2. Ze vinden het maar onzin, je kan beter meteen gaan werken en studeren is zonde van je tijd
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:36:11 #173
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69472432
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:26 schreef Ek-Mei het volgende:
Hallo!

Even een vraagje, ik ben niet zo'n kookwonder, en sommigen van jullie wel volgens mij;
Vrijdag maak ik een hartige taart met broccoli, paprika, ham etc, gewoon van bladerdeeg uit een pakje maar voor mij al een hele culinaire trip
Nu wil ik daar een lekker toetje of taart/cake iets na serveren, of iets met aardbeien ofzo, een taart die niet de oven moet, kwarktaart ofzo lijkt me ook lekker! Iemand nog een idee? niet te moeilijk, heb ook geen deegroller of mixer of andere hendige apparaten
aardbeien-rabarbercrumble met vanilleijs...moet wel in de oven, maar is goddelijk lekker!

Snij rabarber en aardbeien in grove stukken (grote aardbeien door d ehelft of in kwarten, en kleintjes kunnen er gewoon zo in..dan wel van het kroontje ontdaan natuurlijk. Rabarber in stukken van 2-3 cm.) Doe dit in een ovenschaal. Strooi daar wat suiker overheen. Mix gewoon wit meel, met iets dat wat textuur heeft: tarwevlokken ofzo, met suiker en boter. Gewoon proeven todat het lekker smaakt. Je moet een kruimelig deeg krijgen. Strooi dat over de rabarber/aardbeien en zet 35 minuten in de oven, totdat de bovenkant goudbruin is, en je onderin wat ziet bubbelen. Warm serveren, met een bol ijs erbij.

Ipv. aardbei rabarber kun je ook heel veel andere fruitsoorten bedenken. Heerlijk is bijvoorbeeld appel met chocolade...
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:36:44 #174
33954 ElisaB
pi_69472472
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Muis006 het volgende:
Nee. daarvoor heb ik teveel fouten. Ik moet nu een vak (2 zelfs) laten vallen omdat ik 2 vakken wil herkansen en die per sé wil halen. Ik wist wel dat ik studieachterstand zou oplopen, maar ik baal er toch van
Shit

pi_69472488
Mijn resultaat vandaag:
7uur Special K met halfvolle melk
9uur boterham met Filet a
11uur Evy
12uur handje noten + appel
14uur 2 boterhammen met magere smeerkaas Filet a
16uur Peer
18uur stamppot met hamburger
20uur microwave appeltje
21uur Hiphopdansles
22.30uur handje noten + kiwi
Buikspieroefeningen

Voelt nog steeds als erg veel , maar voel me er wel een stuk beter bij.
Heb het idee dat ik minder 'rotzooi' eet.
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:37:23 #176
148689 Muis006
pi_69472505
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Shit

Het is mijn collegejaar niet, zullen we maar zeggen
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:37:49 #177
33954 ElisaB
pi_69472533
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:37 schreef Muis006 het volgende:
Het is mijn collegejaar niet, zullen we maar zeggen
Wat ben je toch een lekkertje

Dikke kus wijffie
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:37:55 #178
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69472542
ik denk dat ik een 3e variant ben chico: ik krijg wel wat van m'n ouders, rond de 200 euro in de maand, maar de rest moet ik zelf betalen...daar heb ik ook altijd voor gewerkt, ik heb tijden gehad dat ik 3 baantjes had. Nu werk ik niet, en leen ik voluit bij de ib-groep..
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:38:31 #179
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69472580
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:26 schreef Muis006 het volgende:
Oh en de antwoorden staan online.

De docenten van dat vak kunnen mij niet missen, dus ik mag voor een vierde poging
Zijn het wel leuke docenten?
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:38:35 #180
148689 Muis006
pi_69472585
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat ben je toch een lekkertje

Dikke kus wijffie
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:39:32 #181
148689 Muis006
pi_69472628
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:38 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Zijn het wel leuke docenten?
Mwuh neutraal. De een geeft wel heel goed les, de ander niet. Maar juist op het deel van degene die goed lesgeeft had ik de meeste fouten.
pi_69472751
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

aardbeien-rabarbercrumble met vanilleijs...moet wel in de oven, maar is goddelijk lekker!

Snij rabarber en aardbeien in grove stukken (grote aardbeien door d ehelft of in kwarten, en kleintjes kunnen er gewoon zo in..dan wel van het kroontje ontdaan natuurlijk. Rabarber in stukken van 2-3 cm.) Doe dit in een ovenschaal. Strooi daar wat suiker overheen. Mix gewoon wit meel, met iets dat wat textuur heeft: tarwevlokken ofzo, met suiker en boter. Gewoon proeven todat het lekker smaakt. Je moet een kruimelig deeg krijgen. Strooi dat over de rabarber/aardbeien en zet 35 minuten in de oven, totdat de bovenkant goudbruin is, en je onderin wat ziet bubbelen. Warm serveren, met een bol ijs erbij.

Ipv. aardbei rabarber kun je ook heel veel andere fruitsoorten bedenken. Heerlijk is bijvoorbeeld appel met chocolade...
dit is wel een heel goed idee, kan mooi in de oven terwijl we de hartige taart eten, en rabarber
misschien dat ik wel een mix koop voor de crumble
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:43:21 #183
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69472856
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:41 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

dit is wel een heel goed idee, kan mooi in de oven terwijl we de hartige taart eten, en rabarber
misschien dat ik wel een mix koop voor de crumble
zonde..het is zo makkelijk! Heb je meel in huis? wit, of volkoren? vergeet de tarwevlokken..maak gewoon een kruimeldeeg van dat meel, met boter en suiker. Desnoods smelt je de boter in de magnetron, doe je er net zoveel meel doorheen zodat het kruimelig is en niet een grote bal wordt, en doe je er dan op smaak suiker doorheen. Succes gegarandeerd..
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:43:45 #184
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69472873
En deze versie kost je hooguit 30 cent, terwijl je voor zo'n pakje vast 1.80 kwijt bent ofzo..
pi_69472953
ik heb het niet in huis, ik bak echt noooooit wat maar misschien moet ik het dan maar proberen
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:47:40 #186
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_69473058
Van mijn ouders krijg ik ongeveer 275 per maand. Daarmee betaal ik ongeveer mijn collegegeld, kleding en GWE. Kamer, zorgverzekering, boeken, eten en alle extraatjes betaal ik zelf. Dit jaar valt het me een beetje tegen omdat de universiteitsbaantjes die ik eerst deed nu niet mogelijk zijn omdat er twee keer een blok met iedere dag van 9-5 aanwezigheidsplicht in zit. De komende vakantie probeer ik daarom ongeveer 7 weken fulltime te werken.
Ik denk wel dat ik daarmee in het algemeen vrij verwend ben, maar de mensen in mijn omgeving krijgen eigenlijk zowel kamer,eten als studie betaald, dus wat dat betreft is er vaak een beetje een 'kloof' qua hoe we met geld omgaan.

Qua slank worden/blijven ben ik niet zo heel geweldig bezig nu. Ik eet nog wel relatief gezond, maar eigenlijk te weinig overdag (want dan moet je het lab weer uit enzo). Sporten schiet er helemaal bij in, ik ben 's avonds te moe En mijn been/knie doen nog moeilijk. Maar gelukkig merk ik nog niets aan mijn lijf

Verder, Muis wat een tegenvaller. Ik hoop dat je toch nog een beetje met frisse moed naar het volgende tentamen kan (morgen toch?).
pi_69473301
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Muizel

Ik geef het op voor vandaag, morgenochtend maar weer vroeg op, nog 3 hoofdstukken (waarvan 2 makkelijk en 1 moeilijk) te gaan. En nog een oud tentamen doorkijken. Wáárom begin ik ook altijd zo laat . Nouja, gister heb ik ook in 3 uur tijd het werk van een half semester geleerd en onthouden .
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:00:01 #188
236335 neen
schone schijn
pi_69473678
Je zit toch ook nog in de trein? Dat is altijd prima studeren.
het lijkt niet wat het is
pi_69473717
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Muizel

Ik geef het op voor vandaag, morgenochtend maar weer vroeg op, nog 3 hoofdstukken (waarvan 2 makkelijk en 1 moeilijk) te gaan. En nog een oud tentamen doorkijken. Wáárom begin ik ook altijd zo laat . Nouja, gister heb ik ook in 3 uur tijd het werk van een half semester geleerd en onthouden .
I know how you feel! Ik heb hetzelfde, ook morgen maar vroeg op...

Succes!! 't gaat vast lukken!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69473859
Vervelend Muis... Balen dat je 'm over moet doen en nu vakken moet laten vallen...
succes morgen met die andere, hopelijk gaat dat wel helemaal goed en haal je een mooi cijfer!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69474474
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:00 schreef neen het volgende:
Je zit toch ook nog in de trein? Dat is altijd prima studeren.
Mijn boek is een paperback van 1500 pag's en 5 kg. Daar heb ik nog een collegeblok om reacties in te tekenen bij, en een antwoordenboek. Dat past niet allemaal tegelijk op mn schoot zonder te vallen . Voor stampwerk vind ik de trein prima, maar niet echt voor het 'echte' leren. Morgen in de trein wel even mn aantekeningen doorkijken .

Nu slapen. Volgens vriendje moet ik wel genoeg slapen en uitrusten . Dus luister ik daar maar naar. Tot morgen allemaal .
pi_69474728
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je hebt niet bij elke studie genoeg vrije tijd om zoveel te kunnen werken dat je alles zelf kunt betalen. Maar goed, je kunt er altijd nog voor kiezen om te lenen natuurlijk.

-edit- Ik vind trouwens ook dat je in je studententijd nog tijd moet hebben voor een sociaal leven, hobbies of bijvoorbeeld actief zijn bij een politieke partij ofzo, want dat zijn ook dingen die je voor de rest van je leven vormen. Dat moet gewoon kunnen zonder dat het teveel geldzorgen oplevert.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mini_rulez op 27-05-2009 23:38:50 ]
pi_69474812
Balen van je tentamen Muis...

Chico en Cycle succes.
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2009 @ 23:57:15 #194
70532 loveli
N
pi_69475787
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstjesupdate!

O: 2 crackers / speculoospasta, appelstroop
T: 2 lange vingers
L: 3 geroosterde boterhammen; 1x kip, 1x 30+, 1x halvajam
T: 2 lange vingers
Ts: 2 crackers met light pindakaas
S: RPM
D: geen idee, vriendje is boodschappen doen.

Nu spinnen
In het kader van fatsoenlijk eten hoop ik maar dat je de spinnen hebt opgegeten. Verreweg het gezondste onderdeel van je eetlijst.
crap in = crap out
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:00:27 #195
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69475856
balen muizel...

en de geld discussie ga ik me maar niet in mengen - heb inmiddels wel geleerd dat dat soort dingen voor iedereen zó persoonlijk zijn dat je er nauwelijks over kunt discussiëren.

maar ik zou als ik daph was gewoon echt zo snel mogelijk uit huis gaan... dan maar op een klein kamertje op bereisbare afstand (op kamernet hebben ze ook kamers in alphen aan den rijn en omgeving bijvoorbeeld, bij particulieren. en alphen is trouwens best leuk) maar ja, ik ben dan ook van de opvoeding "niet miepen als je er niks aan doet" (sorry, klink ik hard? ik bedoel het niet hard, maar de verhalen komn steeds terug en het wordt er niet beter op... en er is een hele makkelijke oplossing: gewoon uitvliegen, dan maar níet op je ideale manier zeg maar...)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_69476595
Ik kreeg toen ik thuis woonde/nog op de middelbare school zat:
22,50 dat direct naar m'n spaarrekening ging
62 euro kleedgeld (ook voor jas en schoenen en zo)
40 euro sportgeld waar m'n kickboksen van werd betaald
en nog zakgeld? weet niet precies..... in ieder geval volgens de richtlijnen van het nibud

en boeken/schoolgeld werd betaald..
later kreeg ik zorgtoeslag dat gaf ik aan m'n vader en tegemoetkoming (95 euro) mocht ik houden dus dat was wel relaxt!

En nu studeer ik dus M'n ouders hebben m'n collegeld betaald en m'n boeken..
daarna ging ik op kamers en ik kreeg nog ongeveer 100 euro van ze per maand en daar moest ik dan alles van betalen Dus werd een beetje krap zonder er bij te werken (260+100= 360 en de huur is 340 oid..) Het had in theorie wel gekund hoor.. Maar m'n ouders zeiden: wat we voor je betaalde blijven we door betalen.. Dus niet je huur..
En wat je dan nog meer nodig hebt van uitgaven wat je niet red van je stufi mag je van ons lenen..
Ik weet niet precies hoeveel het is maar incl lening 500 nogwat.. Maar dat komt morgen voor het eerst.. En ik weet niet zeker of dat definitief blijft, ik moet ook niet rijk van ze worden of zo..

Maar het klinkt iig wel heeeeel chil ! Alleen moet ik dan wel een bedrag * 12 * 4 terug betalen, ooit
En ook nog iets van 30 rijlessen en een halve laptop. Zij hebben nu niet echt geld nodig en ik op zich wel.. Dus tegen de tijd dat zij weer geld nodig hebben heb ik geld om het terug te betalen.

Oid. Maar zo klinkt het bijna nog als teveel Ook al heb ik heel veel vriendinnetjes die huur+eten+extra+vakanties krijgen maar die hebben dan ook wel hele hele lieve ouders en studeren geneeskunde etc Maar ik ga mij bijna schuldig voelen, vandaar dat ik ook echt oplet met boodschappen doen en ik denk echt 20x na voordat ik kleding koop etc. !!
pi_69477086
Ik zou morgen 15 euro (excl drank) betalen om dronken te worden in bikini maar ik heb er toch maar van af gezien

Zo vertel ik het wat plastisch maar daar kwam het wel op neer..
pi_69477106
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:43 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zonde..het is zo makkelijk! Heb je meel in huis? wit, of volkoren? vergeet de tarwevlokken..maak gewoon een kruimeldeeg van dat meel, met boter en suiker. Desnoods smelt je de boter in de magnetron, doe je er net zoveel meel doorheen zodat het kruimelig is en niet een grote bal wordt, en doe je er dan op smaak suiker doorheen. Succes gegarandeerd..
Het klinkt als iets dat geniaal lekker kan zijn, of het kan juist heel erg tegen vallen. Zeg maar.
  donderdag 28 mei 2009 @ 06:39:05 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69478763
Goeiemorgen!

Balen van je tentamen Muiz

Mijn ouders hebben 5 jaar meebetaald aan mijn kamerhuur en collegegeld. Alle jaren die ik daarna ben uitgelopen (2), heb ik (lees: grotendeels de IB-groep) volledig zelf gefinancierd. Heb 1 jaar tijdens m'n studie niet gewerkt. Dat was toen ik was geswitched en toen heb ik me een jaar volledig op m'n studie gestort, zodat ik m'n P zou halen. Dat was ook een eis van mijn ouders overigens.

Ben extra vroeg vandaag, kon niet meer slapen. Nu rustig ontbijten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69478779
Goedemorgen allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')