Hoe vaak moet je iets blijven zeggen.

Zou je je kleine broertje met rust willen laten? Zou je hem niet willen optillen alsjeblieft?
Ik was de tafel aan het afruimen, en ik hoor Koen huilen. Ik kom terug en vraag wat er aan de hand is. Sander had aan zijn haar getrokken
Nog zoiets: Zoals botsen met tractors, stenen gooien. Buiten spelen

Plassen in een steeg (wat ik aan de andere kant nog enigszins grappig kan vinden want ja als je moet dan moet je) maar als je hem binnen haalt en uitlegt dat het niet mag en vervolgens weer naar buiten laat, om vervolgens WEER het zelfde te zien doen is het gewoon klaar. Dan blijft hij definitief binnen. Krijg ik nog een grote mond toe: "ik vind jou niet lief, ik vind je stom, stombo"
Ik zet hem op de trap en zegt dat hij moet afkoelen. Inmiddels komen er tranen en woede. "Hou je bek!!!" krijg ik te horen. Meestal laat ik hem zo'n 4 tot 5 minuten zitten. Maar op de trap zitten is niet boeiend meer. Hij vermaakt zich wel.
Na een goed gesprek gaat het weer een paar minuten goed. "Ik ga nu echt luisteren mama, echt echt waar!!!"
Nou mooi niet dus.

Als ik alles moet gaan verbieden zit hij als een kasplantje thuis, dat is toch ook niet de bedoeling? Syteempjes met stickers, kalenders met kruisjes het werkt allemaal niet meer
En waar komt die grote mond vandaan? Is het het eind van het schooljaar? Toe aan vakantie?
Waar is dat eiland??

Maar vooral