Iemand een 11jarig jongetje leasen? Ik weet wel dat ie er niks aan kan doen (hij heeft een PDD stoornis en wordt zich daar op het moment erg bewust van wat ie dan weer afreageert op de veiligsten om hem heen) maar man wat is ie vervelend aan het doen. Zijn broertje (10) en hij zijn elke morgen een kwartier tot een half uur samen thuis als ik al naar mijn werk ben. Oudste vindt het dan nodig op een ontzettend nare manier de baas te spelen (scheldwoorden, fysiek bazen (in zijn nek pakken, deur op slot doen) en dingen stuk maken, vrijwel elke ochtend is het raak. Ik heb al zó veel geprobeerd, in eerste instantie met oppas, dat afgebouwd, daarna belonen, bestraffen, contracten ... nu heb ik gisteren zeker weer een uur met hem zitten praten; wat heb jij nou nodig om het goed te laten gaan 's morgens? en daarna samen met hem een schema gemaakt, voor elke 5 minuten benoemd wat er op dat moment gedaan wordt (brood opeten, tafel afruimen, tas inpakken, schoenen aandoen etc). Hij blij naar bed, ik moe.
Roep ik hem vanmorgen uit zijn bed, krijg ik gelijk een verongelijkte reactie 'Jaahaaaa!' In de tien minuten die volgen gooit hij de sokkenla dicht op zijn broers vingers, smijt al diens spullen op de grond en als ik na een poosje bij hem ga kijken zie ik nog net dat hij een boterham van gisteren achter de wasmachine gooit. 'Ik had geen zin in jouw geklaag'.
Ik ben ontploft.
Iemand suggesties hoe ik dit in vredesnaam gestructureerd krijg? Reacties als 'stop met werken', 'waar is de vader' en dergelijke zijn niet welkom. Ik ben echt een beetje moedeloos.
[ Bericht 3% gewijzigd door mspoez op 09-06-2009 14:41:35 ]
Prrrrr