abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 18:16:50 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_69709689
Het is een fase, echt waar, een FASE!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_69709734
Balen LL....
Het gaat weer over zeggen alle ervaringsmensen hier
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 4 juni 2009 @ 18:20:42 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69709803
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ben de tel kwijt hoe vaak hij al op de trap heeft gezeten vandaag.
En weer zegt hij alleen maar: hou je kop, hou je bek, denk erom, je bent niet lief, ik ga je slaan hoor! Ik vind je stom
En nu ik het zo opschrijf wordt ik er best wel een beetje verdrietig van.
*hug*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_69711927
bah LovelyLady, dat is zo naar. wat iedereen al zegt: het is heus een fase.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69714771
Jullie zijn lief
Morgen wordt hopelijk een leuke dag er is feest op school en J. heeft ook vrij genomen.
pi_69731554

Voor het geval je je kind ff kwijt wilt

(er is oppas, die stressbestendig is en genoeg ruimte om creatief te zijn met alles wat we liever niet willen)
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:16:37 #32
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_69753521
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:36 schreef Stout het volgende:
[ afbeelding ]

Voor het geval je je kind ff kwijt wilt

(er is oppas, die stressbestendig is en genoeg ruimte om creatief te zijn met alles wat we liever niet willen)
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_69753875
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:16 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik stel voor: ík naar het eiland, kind blijft thuis!
Dat is ook een goed plan

Gelukkig kan ik morgen bijkomen. Vriend neemt kids ;s ochtends al mee naar zijn moeder, en ik ga lekker uiteten en een avondje stappen met een vriend en een vriendin

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 21:28:10 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:22:09 #34
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69861595
Iemand een 11jarig jongetje leasen? Ik weet wel dat ie er niks aan kan doen (hij heeft een PDD stoornis en wordt zich daar op het moment erg bewust van wat ie dan weer afreageert op de veiligsten om hem heen) maar man wat is ie vervelend aan het doen. Zijn broertje (10) en hij zijn elke morgen een kwartier tot een half uur samen thuis als ik al naar mijn werk ben. Oudste vindt het dan nodig op een ontzettend nare manier de baas te spelen (scheldwoorden, fysiek bazen (in zijn nek pakken, deur op slot doen) en dingen stuk maken, vrijwel elke ochtend is het raak. Ik heb al zó veel geprobeerd, in eerste instantie met oppas, dat afgebouwd, daarna belonen, bestraffen, contracten ... nu heb ik gisteren zeker weer een uur met hem zitten praten; wat heb jij nou nodig om het goed te laten gaan 's morgens? en daarna samen met hem een schema gemaakt, voor elke 5 minuten benoemd wat er op dat moment gedaan wordt (brood opeten, tafel afruimen, tas inpakken, schoenen aandoen etc). Hij blij naar bed, ik moe.
Roep ik hem vanmorgen uit zijn bed, krijg ik gelijk een verongelijkte reactie 'Jaahaaaa!' In de tien minuten die volgen gooit hij de sokkenla dicht op zijn broers vingers, smijt al diens spullen op de grond en als ik na een poosje bij hem ga kijken zie ik nog net dat hij een boterham van gisteren achter de wasmachine gooit. 'Ik had geen zin in jouw geklaag'.

Ik ben ontploft.

Iemand suggesties hoe ik dit in vredesnaam gestructureerd krijg? Reacties als 'stop met werken', 'waar is de vader' en dergelijke zijn niet welkom. Ik ben echt een beetje moedeloos.

[ Bericht 3% gewijzigd door mspoez op 09-06-2009 14:41:35 ]
Prrrrr
pi_69862305
ik ken iemand waar 't vroeger ook zo ging. hij bleef dan 's ochtends boven tot z'n broer naar school was. klinkt wel rigoreus maar dat was de beste oplossing voor iedereen.
pi_69862489
Ik las in eerste instantie 1jarig, dan is het wel een raar verhaal

Maar goed, het is wel een probleem Heb je begeleiding voor zijn PDD problematiek? MIsschien is anders een PGB-er oid wel een idee? Want ik denk dat je met de algemene tips er helaas niet zo makkelijk komt met dit ventje.

Het structureren wat je nu doet klinkt wel als een heel goed plan. Straffen werkt blijkbaar niet echt, maar time-outs misschien?
pi_69862648
Structureren is inderdaad sowieso goed.
En zoals Freecel al zegt; time-outs!
Niet blijven waarschuwen want dat heeft totaal geen zin (hoort hij helemaal niet meer).
Even een time-out (op de gang ofzo) en even kort uitleggen waarom

Belonen als het goed gaat!

en niet opgeven of wanhopen (oke, soms dan )
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:59:12 #38
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69863015
Als ik thuis ben lukt het wel, het punt is dat ik echt eerder weg moet dan zij en dan regelmatig een huilende jongste aan de telefoon krijg en dat is zo verdrietig. Ik hoop maar dat het schema iets oplevert. Vanmorgen belde ik jongste om half negen, die zei dat het wel goed gegaan was, alleen had oudste nu helemaal niets tegen hem gezegd.

Tis fijn even te spuien hier! Danks!
Prrrrr
pi_69863139
Niets zeggen is een vooruitgang! De hemel inprijzen die jongen!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:05:29 #40
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69863249
Ga ik doen vanavond, no worries!
Prrrrr
pi_69864370
Geen tips maar kan me voorstellen hoe jullie je voelen

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69864517
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:35 schreef Estrys het volgende:
Geen tips maar kan me voorstellen hoe jullie je voelen

pi_69865551
mspoez, misschien een domme vraag hoor, maar kunnen ze niet wat eerder van huis? dan eerst de buitenschoolse opvang voor schooltijd? ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt hoor, dus ik heb geen idee of het een optie is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:27:39 #44
258997 _Nathalie_
part of five
pi_69870903
Mspoez,herkenbaar,mijn oudste van bijna 14 denkt ook te kunnen regeren over zn broertje .

Hier ook 2 kids die bekend zijn met pddnos.Vanmorgen moesten ze even ruw en wild stoeien,nu weten ze dat ik dat liever niet heb op de vroege ochtend maar owkee...Op een gegeven moment riep de jongste van 9 jaar oud,mam mn hoofd bloed,gauw een doek nat gemaakt en op de wond gedrukt.Tegelijkertijd de huisarts om 08.00 uur gebeld,aangegeven dat jongste een hoofdwond had en mogelijk gehecht moest worden,in de auto gejumpt en als een speer naar de praktijk gereden.Wond moest inderdaad gehecht worden,werd ff plaatselijk verdoofd en even later was zoonlief 3 hechtingen boven zn oog rijker.Kind gaf geen kick,zelf voelde ik mij alles behalve prettig.Volgende week woensdag om 08.00 uur moeten ze er uitgehaald worden...
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
  dinsdag 9 juni 2009 @ 19:03:11 #45
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69871949
He Nathalie wat akeligl Gelukkig dat je thuis was met ze!

Simmu; voorschoolse opvang kost me een vermogen (zou bruto zo'n 500 per maand zijn) en dat vind ik wt gortig voor maximaal 30 minuten. Komt bij dat ik vind dat hij dat potjandrie moet kunnen - stoornis of geen stoornis, je gedrag kun je altijd reguleren. Wel lief dat je meedenkt hoor!
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 19:15:45 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69872432
mspoez: misschien heel naief van mij gedacht; maar als je de oudste nou eens verantwoordelijkheid voor zijn jongere broertje geeft? dat hij er voor moet zorgen dat de jongste brood krijgt etc, zijn jas aantrekt en dat hij zijn tas inpakt. dat hij zich echt de grote broer kan voelen die iets kan doen, om mama trots te laten zijn én werk uit handen te nemen.. zou dat misschien helpen? zodat hij niet meer aan kattekwaad (misschien foute omschrijving, maar weet geen beter woord) denkt? dat hij naar zijn broertje gaat kijken van: he hij is jonger, ik moet hem beschermen etc. ik weet het niet hoor
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_69872604
Dat is best een goed idee, DJMO
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:49:43 #48
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_69875703
Het is een super leuk idee DJMO, dankjewel! Het zou denk ik wel werken als het verschil niet maar 15 maanden was en jongste op veel aspecten volwassener is dan oudste. Hem verantwoordelijkheid geven doe ik in die zin al dat hij degene is die de deur moet afsluiten en de poes moet eten geven. Dat doet hij overigens keurig hoor, het is niet alleen maar huilen met deze meneer, hij is een schatje in vele andere opzichten!
Prrrrr
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 20:58:04 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69876017
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:49 schreef mspoez het volgende:
Het is een super leuk idee DJMO, dankjewel! Het zou denk ik wel werken als het verschil niet maar 15 maanden was en jongste op veel aspecten volwassener is dan oudste. Hem verantwoordelijkheid geven doe ik in die zin al dat hij degene is die de deur moet afsluiten en de poes moet eten geven. Dat doet hij overigens keurig hoor, het is niet alleen maar huilen met deze meneer, hij is een schatje in vele andere opzichten!
als het met die dingen wél goed gaat al, dan zou ik hem dus stukje bij beetje méér verantwoordelijkheid geven het idee (voor hem) dat jij hem vertrouwt met zulke (belangrijke) zaken maken denk ik dat hij het meer als taak gaat zien, dat ze allebei verzorgd de deur uitgaan ipv dat hij het als zijn taak ziet zijn jongere broertje te pesten (even bot uitgedrukt). je zal denk ik de nadruk in dat schema niet moeten leggen op hoelaat iets gebeurt, maar dat er dingen gebeurd moeten zijn voor hij de deur op slot doet. al wil hij eerst zijn tanden poetsen en dan pas zijn boterham eten, boeit dan even niet, zaak is dat het allebei gebeurd is (denk ik).

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 juni 2009 @ 21:00:51 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69876116
oh en dan zou ik ook wel dingen met je jongste afspreken; bij wijze van spreken dat hij vraagt aan zijn broer: wil jij me helpen met ... (insert willekeurig iets) want alleen lukt het me niet. misschien dat hij dan zijn broertje gaat helpen, als de jongste laat zien dat hij zijn broer nodig heeft, als mama er even niet is, om hun te helpen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')