abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69675679
In het ziekenhuis was er zowel poeder, voor bijvoorbeeld ons, want pepti jr is er niet in kant en klare potjes, en ook kant en klaar, zoal Raissa zegt.
pi_69687630
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier in het ziekenhuis hadden ze dan ook nog spenen die op die kleine potjes pasten. En dat deden ze dan in een bakje met warm water.
Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
Mama van Isa en Ties
pi_69690510
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:17 schreef marlieske het volgende:

[..]

Was hier ook zo met die bakjes water

Maar wat ik zo vreemd vind bij Isa mochten we van de kraam gewoon water uit de kraan verwarmen in de magnetron en nu moesten we van de kraam het water eerst koken en dan afkoelen en dan in de magnetron... en de waterkoker was uit den boze ... terwijl dat ding hier brandschoon is.
ik snap het ook niet hoor.. het veranderd ook gewoon elk jaar volgesn mij..

ik neem gewoon Barle Duc dit keer en warm het op in de magnetron..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69697504
Tja ik kook nu dus maar het water en zet dat in de koeling afgedekt en wel.... maar ja als Ties straks wat grotere flessen gaat drinken ga ik gewoon over op kraanwater en in de magnetron opwarmen anders kost het me wel veel koelkast ruimte zo.

Ties drinkt nu trouwens 6 flessen meestal van 120 + 4 schepjes = 135ml dat is toch gewoon normaal?
Naja hij slaapt erop van 22.00 tot 6.00 uur das wel netjes nietwaar
Mama van Isa en Ties
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:06 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_69697626
van 10 tot 6 al? Zo groot is hij toch niet? Ik zou hem dan nog voor een voeding wakker maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69698891
Dat is een goede slaper!! Als hij 8 pond is, dan mag hij ook 8 uur doorslapen.. Haalt hij dat al?
En die hoeveelheid flessen is wel flink. Dat is de hoeveelheid voor kindjes van 5,4 kilo (150cc per kilo). En de max voor kindjes van 4,5 kg (180cc per kilo)..

Leuk al die rekensommetjes.. Maar er zijn natuurlijk altijd kindjes die dwars zijn
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:20:09 #37
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_69724937
Naja ik mag Ties geven waar hij om vraagt omdat hij nog onder de lijntjes zit met alles, hij heeft dus een inhaalslag te maken. CB heeft me alleen verteld dat hij niet boven de 850cc uit mag komen met 6 flessen, en hij drinkt ook niet alle flessen leeg hoor, hij pakt wat hij wil en dan ga ik ook niet liggen aandringen, dan maar een flesje meer met minder inhoud Soms dus 8 flessen op een dag en alles wat hij drinkt wordt genoteerd

Hij weegt nu ruim 4,2 kg (vandaag gewogen) en mag dus 's nachts doorslapen.
Maar omdat ik van Isa die was zelfs nog lichter bij de geboorte hier nog al haar schema's had liggen wist ik dat als ze eenmaal rond de 4 kilo zijn ze wel eens kunnen gaan doorslapen en Ties doet dat dus net zo, het verbaasde me dus niet echt dat hij ruim 4 kg is.
En tja als hij honger heeft meldt hij zich netjes hij maakt dus mij wakker en ik niet hem (meer), ik heb namelijk de afgelopen 5 weken 2x per nacht de wekker gezet om flesjes te maken en te geven, maar het is wel beloont met ruim 1,6 kilo erbij aan gewicht. Hij woog namelijk op zijn dip 2520 gram.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:18:51 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_69728539
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:42 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hier hebben ze in het ziekenhuis van die glazen potjes waar melk in zit, geen poeder. Die gieten ze dan in een flesje en dat gaat in de magnetron. Altijd vers dus.
Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Niet mieten! Door gieten!
pi_69728651
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69728842
Tessie, ik weet niet precies wat er allemaal veranderd is de afgelopen jaren. Bij amber kookten we in het begin het water en lieten het afkoelen, later gebruikten we de fleswarmer en weer later de magnetron. Eerst ook kraanwater, later bar le duc.
Wij steriliseerden dd flesjes meteen na gebruik maar ik geloof dat het nu 1x per dag moet..

De kraam gaat het je vast allemaal uitleggen... Komt helemaal goed!

Tis voor ons ook weer allemaal nieuw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_69729465
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69729784
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:27 schreef tessie het volgende:
Oh ik voel me echt een n00b....
Kan je nou beter eerst water koken, en dat dan gebruiken, of is barleduc nou beter? En mag het flesje gewoon in de magnetron, of is een flessenwarmer beter? En hoe lang duurt het bij elkaar nou eigelijk om een flesje te maken? Hoe weet je of het warm genoeg/niet te warm is? En ik neem aan dat je na elk gebruik het flesje in zo´n magnetron sterilisator moet doen?
Sorry voor de domme vragen hoor, maar ik weet er echt nog niks van...
Tessie, ik wist het eerst ook allemaal niet. Maar de kraam helpt je heel goed hoor.
Wij proberen het meest in de flessenwarmer te doen, duurt wat langer, maar dan weet ik dat het op de goede temperatuur is.
Flessen moet je in het begin 1 keer per 24 uur uitkoken, na 4 maanden mag het om de dag.
pi_69730662
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
pi_69732017
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:03 schreef tessie het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen als je snachts bevalt in het ziekenhuis, en je daarna naar huis mag (dat is hier in het ziekenhuis zo). Dan komt de kraamhulp pas sochtends, en dan zul je toch zelf ook wel een keer een voeding moeten geven? Hoe kan ik dat dan het beste doen?
kant en klaar pakje spul in kleine pakjes en vooraf uitgekookte flesjes. kan niet mis gaan dan
desnoods kook je alvast elke dag eventjes een flesje, dan ben je *altijd* voorbereid zonder in de stress te hoeven schieten.

die kant en klaar pakjes zijn best lang houdbaar en handig voor als je op bezoek gaat. dus als je ze toch niet nodig hebt is het ook niet erg
pi_69732163
Ik wist niet eens dat er kant en klaar spul was Vandaag maar ff naar zoeken dan.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:57:50 #46
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_69732184
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:12 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor: toen selene van nutriolon 1 naar nutrilon 2 ging, was dat wat lastig. ze kon er niet gelijk goed tegen. nu mag ze van nutrilon 2 naar nutrilon 3, moet je dat dan ook zo voorzichtig aanpakken of kan je dan wel in een keer over? en wat is het verschil tussen die twee soorten precies? die ingedientenlijst zegt me weinig.....
Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_69732973
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:18 schreef seilram het volgende:

[..]

Raissa, mag ik iets persoonlijks vragen? Heb je in het begin bv gegeven? of gelijk fles?

ik ga vandaag een weegschaal halen, laatste poging om te kijken hoe het gaat met bv en anders vanaf volgend weekend gaat het kolfapparaat terug naar de thuiszorg
Gelijk fles, BV kon niet ivm medicijnen.
pi_69734138
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 10:57 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het enige verschil wat ik hier heb gemerkt is dat het niet meer door de spenen met 3 gaatjes kon. Dus wij maken nu eindelijk gebruik van de 1-2-3 spenen waar we nooit wat mee gedaan hebben omdat ze geen pap moet .
whehe, goed nieuws voor mijn flessenspenenetertje dus
nu met die tand gaat het nog harder: een speen per twee weken!
pi_69736254
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
pi_69736869
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Simmu, wij mochten van ons CB tot een jaar gewoon nr2 gebruiken. En vanaf 11 maanden ook al beginnen met gewone melk. Hoef je voor de 2 maanden ook niet meer moeilijk te doen met wisselen..
ik bespreek het vanavond eens met lief. tis idd een tikkie overdreven om nog ff snel die 2 maanden nr 3 te gaan doen. die peutermelk ga ik trouwens iig niet aan beginnen met selene die verder redelijk eet. met eem kleintje wat heel slecht eet kan ik me er nog iets bij voorstellen maar selene eet (weliswaar wat vreemd) redelijk.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:48:09 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69737769
Tessie, bespreek dit ook eens met je vk zou ik zeggen, die weet mss wel nog wat tips of dingen hoe het er aan toe kan gaan als je idd midden in de nacht naar huis zou morgen. Mss kan je wel een klein flesje mee krijgen uit het ziekenhuis bijvoorbeeld.

Even ter verwarring nog hoe wij het hier deden.
1 keer per dag steriliseren (de kraam deed het in een pan met water, toen ze weg ging zei ze dat we de magnetron sterilisator mochten gebruiken, maar zij mogen dat gewoon vanuit de organisatie niet)
Wij warmden water op in de magnetron, dat is een kwestie van een paar keer uitproberen en dan weet je wel dat 60cc bijv. 20 seconden moeten, de kraam doet dat de eerste dagen en schrijft dat allemaal op in het kraamboek als het goed is. Bij ons iig wel. Zo krijg je alles heel netjes overgedragen.

En het aloude 'wat melk op je pols doen' werkt nog steeds. Als dat heet aanvoelt is het ook heet, voel je het niet, dan heeft het de juiste temp, voelt het koud mag het nog ietsje warmer.
pi_69738507
Thanx voor je uitleg BE! Goed idee om het ook ff met de VK te bespreken. En handig dat die kraamhulp dat allemaal opschrijft in het kraamboek. En ik wist niet dat wanneer je de melk niet voelde op je pols, dat het dan goed was haha Ik dacht al, hoe weet je nou hoe warm het moet voelen op je pols Jee, je kan je echt best wel dom voelen, zo net voordat je een baby krijgt zeg.
pi_69738627
Tessie als straks de kleine man er is gaat het na 1 uitleg ook allemaal vanzelf. Je rolt er echt zo in.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:29:29 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69739195
Dat van die pols is trouwens een beetje bij benadering hoor, het mag wel ietsje warmer zijn dan jouw pols zeg maar, maar als het te heet aan voelt daar is het ook echt te heet voor je kindje.

Komt echt helemaal goed hoor!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:42:04 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69739636
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:07 schreef tessie het volgende:
Thanx voor je uitleg BE! Goed idee om het ook ff met de VK te bespreken. En handig dat die kraamhulp dat allemaal opschrijft in het kraamboek. En ik wist niet dat wanneer je de melk niet voelde op je pols, dat het dan goed was haha Ik dacht al, hoe weet je nou hoe warm het moet voelen op je pols Jee, je kan je echt best wel dom voelen, zo net voordat je een baby krijgt zeg.
En je kan natuurlijk nu ook al oefenen, he?
Gewoon lauwarm water maken dat je denkt dat goed is, over je pols laten stromen. je voelt het echt! je pols is supergevoelig. dunne huid, veel aderen.
elleboog schijnt ook te werken, maar dat doen mensen meer voor het badje.

en met de magnetron kan je ook al oefenen

(al heb ik gehoord dat kindjes krampjes kunnen krijgen van water uit de magnetron. eli kreeg er iig wel last van...)

en dan nog leuker, als je het poeder in het flesje hebt gedaan, zwenken, niet schudden, omdat je dan mss lucht erin slaat, en van lucht krijgen ze weer krampjes.

het is best een kunst fv geven. (lijkt bv wel )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:00:11 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69740291
Oh ja, dat is idd wel een slimme Davinia!
Ik roerde trouwens met een lepeltje/mesje, want dat zwengelen dat werkte bij mij voor geen meter, maar idd niet als een dolle dat flesje gaan staan schudden alsof je een shake aan het maken bent!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:39:58 #57
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69741711
Wij roeren het altijd door met een vorkje, dat zwenken was ook bij ons geen succes.

Ik heb even een vraagje, Danique krijgt altijd haar laatste fles om 23:00 maar de laatste tijd slaapt ze nog super diep om die tijd en ze lijkt geen echte honger te hebben.
Ze drinkt wel maar super treuzelend.
Wat zouden jullie doen? Wakker blijven maken of meer overdag geven en die fles laten vallen en kijken wat ze dan doet?
Ze is nu 4 maanden.
pi_69741803
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:39 schreef Fruppel het volgende:
Wij roeren het altijd door met een vorkje, dat zwenken was ook bij ons geen succes.

Ik heb even een vraagje, Danique krijgt altijd haar laatste fles om 23:00 maar de laatste tijd slaapt ze nog super diep om die tijd en ze lijkt geen echte honger te hebben.
Ze drinkt wel maar super treuzelend.
Wat zouden jullie doen? Wakker blijven maken of meer overdag geven en die fles laten vallen en kijken wat ze dan doet?
Ze is nu 4 maanden.
Hoe zwaar is danique en hoeveel flessen krijgt ze op een dag?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:44:50 #59
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_69741921
Ze is denk ik ongeveer 7 kilo nu en krijgt nu 5 flessen op een dag (180 + 6 scheppen)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 juni 2009 @ 16:55:15 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69744505
ik mocht toen jan lichter was, en met drie maanden de laatste voeding er al vanaf laten fruppel. (zonder méér overdag te gaan geven btw) en hij bleef gewoon slapen. vraag het anders je cb even ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')