*Kijkt op de achterbank*quote:
quote:
Op deze manier kun je toch niet naar een kind uitkijken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:02 schreef raptorix het volgende:
Katja Leendertz
8 jaar
Ontvoerd uit Ede op 27 mei 2009
Is meegenomen in grijze Opel Zafira,
kenteken 57-XF-??.
Laten we hopen dat ze snel terrecht is
quote:EDE - De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede is woensdagochtend ontvoerd. Ze is rond half elf in een auto getrokken. Daarin zouden een man en een vrouw hebben gezeten. De ontvoering vond plaats voor de Calvaljéschool aan de Veenderweg in Ede. Er is een Amber Alert uitgegaan: een landelijk waarschuwingssysteem bij verdwijning en ontvoering van kinderen.
De Edese politie liet meteen een melding uitgaan via burgernet. Edenaren die zich daarvoor hebben ingeschreven kregen onder andere informatie over het kenteken van de auto van de ontvoerders. Hiermee werden 1996 mensen bereikt, maar dit leverde onvoldoende resultaat op. Het meisje is ontvoerd in een grijze Opel Zafira mogelijk 57-XF-..
In Ede werd begin april ook al een meisje ontvoerd. Het 8-jarige slachtoffer werd binnen twaalf uur bevrijd uit een stacaravan in Noord-Holland. Daarbij werden twee verdachten aangehouden. Zij zitten nog steeds vast
je kan sowieso naar de auto uitkijken..quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:15 schreef Stali het volgende:
[..]
Op deze manier kun je toch niet naar een kind uitkijken?
Is er geen foto o.i.d. ?
Ja okay. Plus door een man en een vrouw dus.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:20 schreef Eltonno het volgende:
[..]
je kan sowieso naar de auto uitkijken..
Iemand al lopen gokken op de rdw site voor de laatste letters ?
En dit moet grappig zijn? jezus manquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:19 schreef Blistering het volgende:
Zal de kelder eens goed doorzoeken.
Wait.. what?
Heb alleen een grijze Opel Vectra gevonden: 57-XF-LKquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:20 schreef Eltonno het volgende:
[..]
je kan sowieso naar de auto uitkijken..
Iemand al lopen gokken op de rdw site voor de laatste letters ?
Lijkt mij ook wel ja.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb alleen een grijze Opel Vectra gevonden: 57-XF-LK
Maar wat iemand hierboven al schreef, het moet toch een eitje voor de politie zijn om die auto te achterhalen?.
Plus dat ze een slank postuur, lang donkerblond haar in een staart en bruin/grijze ogen heeft en een rode jas draagt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:24 schreef Stali het volgende:
Ja okay. Plus door een man en een vrouw dus.
Hier toch een foto van het meisje:
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)-ontvoerd-in-Ede.htmquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:56 schreef Blistering het volgende:
Kenteken 57-XF-DN
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ZAFIRA
Jackpot!
En hij is grijs inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:56 schreef Blistering het volgende:
Kenteken 57-XF-DN
Merk OPEL
Handelsbenaming ZAFIRA
Jackpot!
Het klopt met de gegevens van de auto, is dit logisch?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:11 schreef GauloisesB. het volgende:
Mja, als je zoiets gaat doen lijkt het me slim om een kentekenplaat te jatten, i.p.v. je eigen te gebruiken.
Dus zijn we alsnog geen steek verder
Jammer dat er dan geen naam van de eigenaar of iets dergelijks bij staat.quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:56 schreef Blistering het volgende:
Kenteken 57-XF-DN
Merk OPEL
Handelsbenaming ZAFIRA
Jackpot!
Is ze nou gisterenavond of vanmorgen ontvoerd?quote:Politie vindt ontvoerd meisje
EDE - De politie heeft woensdagochtend een einde gemaakt aan de ontvoering van een 7-jarige meisje uit Ede. Het meisje werd dinsdagavond meegenomen in haar woonplaats. De politie vond haar woensdagochtend heelhuids terug in het Zuid-Hollandse Brielle. Twee mannen van 28 jaar zijn aangehouden, aldus de politie.
Het meisje werd dinsdag vlakbij bij haar ouderlijk huis met geweld in een auto ontvoerd. De politie startte direct een grootschalig onderzoek. Dat resulteerde woensdag in de vondst van het meisje. Agenten troffen haar aan op een recreatieterrein in Brielle. Daar waren ook de twee mannen, die geen vaste woon- of verblijfplaats hebben. Het meisje maakt het naar omstandigheden redelijk, aldus de politie.
Burgemeester Cees van der Knaap van Ede sprak woensdag zijn waardering uit voor het snelle handelen van de politie. (ANP)
bron
08-04-09 14:59quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:![]()
http://www.parool.nl/paro(...)ntvoerd-meisje.dhtml
bovenaan staat de datum van vandaag en Brielle is Zuid-Holland en geen Noord-Holland en het slachtoffer vorige maand was 8 en geen 7 zoals het bericht van vorige maand meldt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:24 schreef wise het volgende:
[..]
08-04-09 14:59dat was van vorige maand. Same shit, different story
quote:In Ede werd begin april ook al een meisje ontvoerd. Het 8-jarige slachtoffer werd binnen twaalf uur bevrijd uit een stacaravan in Noord-Holland. Daarbij werden twee verdachten aangehouden. Zij zitten nog steeds vast
Ja en morgen staat er de datum van morgen, helder lichtquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
bovenaan staat de datum van vandaag en Brielle is Zuid-Holland en geen Noord-Holland en het slachtoffer vorige maand was 8 en geen 7 zoals het bericht van vorige maand meldt.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en morgen staat er de datum van morgen, helder licht
quote:Politie vindt ontvoerd meisje
EDE - De politie heeft woensdagochtend een einde gemaakt aan de ontvoering van een 7-jarige meisje uit Ede. Het meisje werd dinsdagavond meegenomen in haar woonplaats. De politie vond haar woensdagochtend heelhuids terug in het Zuid-Hollandse Brielle. Twee mannen van 28 jaar zijn aangehouden, aldus de politie.
dank je, helderste sterretje aan het firmament.quote:In Ede werd begin april ook al een meisje ontvoerd. Het 8-jarige slachtoffer werd binnen twaalf uur bevrijd uit een stacaravan in Noord-Holland. Daarbij werden twee verdachten aangehouden. Zij zitten nog steeds vast
Actually "Same shit, different day", would be more accurate.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:24 schreef wise het volgende:
08-04-09 14:59dat was van vorige maand. Same shit, different story
Boven aan is de datum van vandaag. Rechtsonder op het nieuws bericht staat de publicatie datum, das 08-04-09 14:59.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bovenaan staat de datum van vandaag en Brielle is Zuid-Holland en geen Noord-Holland en het slachtoffer vorige maand was 8 en geen 7 zoals het bericht van vorige maand meldt.
[..]
Ja... maar dan nog klopt er geen ruk van hequote:Op woensdag 27 mei 2009 14:35 schreef wise het volgende:
[..]
Boven aan is de datum van vandaag. Rechtsonder op het nieuws bericht staat het publicatie datum, das 08-04-09 14:59.
En het artikel staat niet op de hoofdpagina van die krant, wat het wel zo moeten zijn als het vandaag gepost was
klopt, want dat bericht gaat over een andere ontvoeringquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... maar dan nog klopt er geen ruk van he
Nu zeggen ze op Nu.nl weer dat ze 8 is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:30 schreef Swetsenegger het volgende:
dank je, helderste sterretje aan het firmament.
De twee quotes die ik onder elkaar gezet heb zouden dan over dezelfde ontvoering moeten gaan.....quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:36 schreef wise het volgende:
[..]
klopt, want dat bericht gaat over een andere ontvoering
Wie die van nu of van vorige maand?quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nu zeggen ze op Nu.nl weer dat ze 8 is.
Die van Hanne in april ja. Maar heeft geen drol met de ontvoering van deze Katja van doen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:
De twee quotes die ik onder elkaar gezet heb zouden dan over dezelfde ontvoering moeten gaan.....
Op de achtergrond (@ 30 sec.) hoor je een kindje roepen 'het is haar eigen vader!'.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:09 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
http://www.omroepgelderla(...)-ontvoerd-in-Ede.htm
Daar reageert ook iemand met hetzelfde kenteken als jij ontdekt hebt. Zal wel moeten dus...??
De twee quotes zouden dan ALLETWEE over de ontvoering van vorige maand moeten gaan.... In quote a is het slachtoffer 7 en gevonden in NOORD holland. In quote B is het slachtoffer 8 en gevonden in ZUID holland.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Die van Hanne in april ja. Maar heeft geen drol met de ontvoering van deze katja van doen.
Klopt, ze gaan alletwee over de ontvoering van vorige maand. Dat reporters niet altijd even zorgvuldig zijn met het vermelden van plaats en (leef)tijden, mag toch niet nieuw voor je zijn?!quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
De twee quotes zouden dan ALLETWEE over de ontvoering van vorige maand moeten gaan.... In quote a is het slachtoffer 7 en gevonden in NOORD holland. In quote B is het slachtoffer 8 en gevonden in ZUID holland.
Open er je eigen topic over, zou ik zeggen.quote:Zie je al een verwarring ontstaan????
quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt, ze gaan alletwee over de ontvoering van vorige maand. Dat reporters niet altijd even zorgvuldig zijn met het vermelden van plaats en (leef)tijden, mag toch niet nieuw voor je zijn?!
[..]
Open er je eigen topic over, zou ik zeggen.
Dramaqueenquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De twee quotes zouden dan ALLETWEE over de ontvoering van vorige maand moeten gaan.... In quote a is het slachtoffer 7 en gevonden in NOORD holland. In quote B is het slachtoffer 8 en gevonden in ZUID holland.
Zie je al een verwarring ontstaan????
Niks dramaqueen, die berichtgeving is toch zo slordig als het maar kan?quote:
Ik hoor het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Op de achtergrond (@ 30 sec.) hoor je een kindje roepen 'het is haar eigen vader!'.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
D'r biologische vader heeft 'r naar een of ander midden-oosters land van herkomst ontvoerd?
Gebeurt slechts tientallen keren per jaar
quote:De 8-jarige Katja Leendertz is waarschijnlijk door haar in Amerika wonende Nederlandse vader ontvoerd op straat in Ede. Het meisje werd in een Opel Zafira getrokken.
[upd] Meisje (8) ontvoerd in Edequote:Update 16:30
Er wordt gezegd dat Katja ontvoerd zou zijn door haar eigen vader. Een Nederlandse man, maar woonachtig in de Verenigde Staten. De politie wil dit nog niet bevestigen. Een ooggetuige meldt aan De Telegraaf: "Ze was in de pauze aan het spelen met een stuiterbal die de straat oprolde. Toen Katja de bal achterna liep en hem wilde oppakken, stapte er een man uit de auto. Hij riep haar naam, waarop Katja omkeek. Voor ze kon reageren, duwde hij zijn hand al voor haar mond. Katja probeerde nog te gillen, maar werd meteen in de auto gegooid."
Nou breng dat kind eens terug joh.quote:
Ze slaaptquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nou breng dat kind eens terug joh.
Dat maakt niet uit.quote:
Hoezo ingewikkeld?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:57 schreef Burdie het volgende:
Wat een ingewikkeld bericht zeg. Ik denk dat ik me maar ga afmelden voor Amber Alert, zo werkt het natuurlijk niet.
Dat lijkt me vrij sterk. Dat uitgerekend Katja de bal die op de straat rolt gaat halen.quote:
Misschien stond pa klaar om te wachten tot de school uitging en toevallig gebeurde dit met die stuiterbal en hopla. Scheelt wachten. Zoiets kan wel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk. Dat uitgerekend Katja de bal die op de straat rolt gaat halen.
Wel frappant dan. En de bal op straat, en Katja die hem gaat halen, en de pa die daar helemaal klaar staat.
OVerigens zal de juf, of de betreffende leerkracht die pleindienst had, zich helemaal te pletter zijn geschrokken.
Ja en het is natuurlijk ook de nachtmerrie van iedere ouder.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:14 schreef AndreaW het volgende:
GVD arm kind.... Krijg er echt tranen van.
Bron: http://www.amberalertnederland.nlquote:Nieuwe informatie:
De grijze Opel Zafira is door de politie gevonden.
De zevenjarige Katja wordt nog steeds vermist.
Ook als het werkelijk de vader zou betreffen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:21 schreef Harajuku. het volgende:
Arm kind, arme moeder
Uiteraard. Haar kind is nog steeds weg, en het kind zal t ook niet leuk vinden om een auto ingegooid te worden en weg te zijn van haar moeder, ook al heeft de vader het gedaan.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook als het werkelijk de vader zou betreffen?
Misschien wel "arme pa" (tot gisteren dan).
Dat weet je niet, misschien miste ze d'r vader (door de scheiding) minstens zo erg als d'r moeder.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:23 schreef Harajuku. het volgende:
het kind zal t ook niet leuk vinden om een auto ingegooid te worden en weg te zijn van haar moeder, ook al heeft de vader het gedaan.
Als de vader de "ontvoerder" is niet.quote:Dat de vader misschien ook wel zielig is staat daar los van
Dat was ook mijn gedachte. Als je dan in berichten leest dat er alweer gesproken wordt over of de beveiliging op school wel in orde is. Maar als het de vader is, kan je als moeder zelf wel inschatten of je kind risico loopt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja en het is natuurlijk ook de nachtmerrie van iedere ouder.
Laat het niet verkeerd opgevat worden maar eik was ik juist een beetje opgelucht dat het om "pa" lijkt te gaan en niet om een vieze smeerlap die er voor eigen plezier plannen mee had o.i.d.
En misschien heeft de vader eindelijk zijn morele plicht gedaan en het kind bevrijd uit de handen van een vreselijke moeder. We weten het niet.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:26 schreef Stali het volgende:
Misschien heeft de vader inderdaad uit onmacht gehandeld maar een kind zomaar in de autotrekken (aldus blijkbaar de ooggetuigen) is gewoon nergens goed te praten. Je kunt zelf wel wensen hebben maar je kunt jezelf ook voor je kind opzij zetten. Maar goed, we kennen de achtergronden niet, dat geleur tussen ouders is sowieso triest voor zo'n kind. En dan voor de moeder, het niet weten waar je kind is en maar moeten afwachten of je het nog terugziet. Vreselijk.
Als hij haar, als vader zijnde, op zijn paspoort heeft staan, kan hij ook naar Spanje of zo rijden en daar het vliegtuig nemen. Ik weet niet hoe snel alle luchthavens van Europa zijn gewaarschuwd. Ik verwacht niet dat hij via Schiphol naar Amerika zal willen vertrekken ieg.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als het inderdaad om een pa gaat die haar naar Amerika wilde ontvoeren, hoe dom is die kerel dan?
Naar Amerika ga je doorgaans met het vliegtuig en op het vliegveld wordt iedereen gecontroleerd tot en met.
Dus nu is het allemaal goed? Of hoe moet ik dat zien?quote:Nieuwe informatie:
Dit Amber Alert is vervallen.
De zevenjarige Katja wordt nog steeds vermist en verblijft vermoedelijk
met haar vader in het buitenland.
Ze is ontvoerd uit Ede op 27 mei 2009.
Het is hiermee zeker dat het meisje in Amerika is en dus is het vervallen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:38 schreef N.icka het volgende:
Als ze in het buitenland zit hoeven we hier in Nedeland niet verder te zoeken he?
Gezegd is het inderdaad niet, vandaar dat ik de vraag ook stel.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:48 schreef N.icka het volgende:
Nee het is niet zeker dat ze in Amerika zit , dat wordt toch ook helemaal nergens gezegt![]()
quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:38 schreef N.icka het volgende:
Als ze in het buitenland zit hoeven we hier in Nedeland niet verder te zoeken he?
En jij weet dus net als ik, ook niet hoe het zit, maar op mijn vraag wel even ongeduldig en stellig reageren dat het meisje niet in NL zit terwijl jij dat helemaal niet weet. Waarom reageer je dan eik?quote:Denk dat de politie meer weet dan dat ze melden, dus daarom geen alert meer , en ik vind dat niet raar
Mens lul niet zo stom , ik reageerde niet ongeduldig of stellig , het is maar wat jij wil lezen he?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:02 schreef Stali het volgende:
En jij weet dus net als ik, ook niet hoe het zit, maar op mijn vraag wel even ongeduldig en stellig reageren dat het meisje niet in NL zit terwijl jij dat helemaal niet weet. Waarom reageer je dan eik?
Dat lijkt me ook dat het in USA geregeld is anders had de Moeder het ook geweten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Vader Katja meldt zichzelf
Ze zit dus inderdaad in Amerika.
Pa heeft, waarschijnlijk in Amerika, de voogdij geregeld. Het is daar vrij gebruikelijk dat de vader de voogdij kan krijgen. Ik vraag me af of hij ook volgens Nederlands recht de voogdij over Katja heeft.
Voorlopig zit ze in Amerika en daar geldt het Amerikaanse recht.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:49 schreef Mylene het volgende:
ARNHEM - De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede moet weer terug naar haar moeder. Dat is het voorlopige oordeel van een rechter in een kort geding dat daarover vrijdag bij de rechtbank in Arnhem heeft gediend.
Uit de Telegraaf:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:47 schreef Gia het volgende:
Vader Katja meldt zichzelf
Ze zit dus inderdaad in Amerika.
Pa heeft, waarschijnlijk in Amerika, de voogdij geregeld. Het is daar vrij gebruikelijk dat de vader de voogdij kan krijgen. Ik vraag me af of hij ook volgens Nederlands recht de voogdij over Katja heeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_terug__.html?p=11,1quote::
De vader plukte het meisje woensdag van het schoolplein in Ede en heeft haar vermoedelijk meegenomen naar Pennsylvania in de Verenigde Staten, waar hij woont. Dat gebeurde nadat de moeder in februari 2008 de rechtbank had verzocht om haar het enig ouderlijk gezag over het kind toe te wijzen. In mei dat jaar deed de vader echter hetzelfde in de Verenigde Staten.
Een Amerikaanse rechter wees afgelopen 23 mei het gezag aan de vader toe. Dat betekent volgens de rechtbank in Arnhem evenwel niet dat hij zijn dochter zomaar mee mag nemen. Zolang de zaak in Nederland onder de rechter is, moet hij daarvoor toestemming vragen aan de moeder en eventueel aan de rechter. Over deze zaken bestaat geen verdrag tussen Nederland en de VS.
Wat is een achterlijke gang van zaken?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:37 schreef Harajuku. het volgende:
Jezus, wat is dat nu voor achterlijke gang van zaken
Dat vader naar Amerika gaat en moeder naar Nederland en dat 't ene land dan gewoon zomaar oordeeltquote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is een achterlijke gang van zaken?
Het is toch logisch dat een land rechtspreekt volgens hun wetten. De vader en de moeder zullen best gedaagd maar niet zijn komen opdagen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat vader naar Amerika gaat en moeder naar Nederland en dat 't ene land dan gewoon zomaar oordeelt
Ja, ook logisch dat dezelfde zaak in beide landen speelt. Vader krijgt in Amerika voogdij, moeder in Nederland. En nu? Echt een goede manier, inderdaad.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat een land rechtspreekt volgens hun wetten. De vader en de moeder zullen best gedaagd maar niet zijn komen opdagen.
Het nu is toch duidelijk. Daar is dit hele topic voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ook logisch dat dezelfde zaak in beide landen speelt. Vader krijgt in Amerika voogdij, moeder in Nederland. En nu? Echt een goede manier, inderdaad.
Ja, en er komt een bericht in dat topic waar ik op reageer, met mijn mening.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het nu is toch duidelijk. Daar is dit hele topic voor.
Wat had je dan gedacht? Een omgangsregeling tussen de US en Nederland?
Eh ja... en daar reageer ik weer op. Dat noemen we 'discussie'. Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde niet van deze opmerking.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, en er komt een bericht in dat topic waar ik op reageer, met mijn mening.
Ah...quote:Ik had niets gedacht, ik denk doorgaans niet na over zulke dingen.
Oh verdorie, ik vatte "daar is dit topic voor" op als en nergens anders voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja... en daar reageer ik weer op. Dat noemen we 'discussie'. Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde niet van deze opmerking.
[..]
Ah...
Mjah, gaat nooit gebeuren. Culturele en maatschappelijke verschillen zijn veel te groot. Denk wel dat je moet streven naar uitleveringsverdragen met zoveel mogelijk landen en op Europees niveau minimaal de wetgeving zoveel mogelijk synchroniseren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:59 schreef Harajuku. het volgende:
En ja, nu iedereen met de hele wereld neukt en kinderen maakt mogen ze daar wel eens iets op gaan verzinnen, ja.
Wat is nu toch duidelijk?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Het nu is toch duidelijk.
Harajuka zegt "En nu?" en ik antwoord "Het nu is toch duidelijk"quote:
Ik bedoelde het ook algemeen. Straks krijgt vader daar voogdij, en moeder hier. Dan zit je vast, hmm.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Harajuka zegt "En nu?" en ik antwoord "Het nu is toch duidelijk"
Wat begrijp je daar niet aan? Nu is het kind bij papa in de US. Dus de huidige situatie is duidelijk.
Ja, ik blijf maar bij Nederlanders.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, gaat nooit gebeuren. Culturele en maatschappelijke verschillen zijn veel te groot. Denk wel dat je moet streven naar uitleveringsverdragen met zoveel mogelijk landen en op Europees niveau minimaal de wetgeving zoveel mogelijk synchroniseren.
Sorry, ik las "Het is nu toch duidelijk" (als in alles is nu helder, begrijpelijk en verklaarbaar).quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Harajuka zegt "En nu?" en ik antwoord "Het nu is toch duidelijk"
Wat begrijp je daar niet aan? Nu is het kind bij papa in de US. Dus de huidige situatie is duidelijk.
wie zit er vast? De vader heeft in de US de voogdij EN het kind. Vader heeft het voordeel beide landen te kennen en kon er nu mee weg komen. Toont direct de waarde aan van een amber alert. Alles in hoogste staat van paraatheid en toch kan Pa zonder probleem op een intercontinentale vlucht stappen.... tot zover 1 Europa.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook algemeen. Straks krijgt vader daar voogdij, en moeder hier. Dan zit je vast, hmm.
Dat totaal niet inderdaad. Eigenlijk weten we geen reet.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, ik las "Het is nu toch duidelijk" (als in alles is nu helder, begrijpelijk en verklaarbaar).
Hij heeft het kind toch nog steeds ontvoerd? En hoe je dan vast zit lijkt mij dan weer heel erg logisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
wie zit er vast? De vader heeft in de US de voogdij EN het kind. Vader heeft het voordeel beide landen te kennen en kon er nu mee weg komen. Toont direct de waarde aan van een amber alert. Alles in hoogste staat van paraatheid en toch kan Pa zonder probleem op een intercontinentale vlucht stappen.... tot zover 1 Europa.
Anyway, denk niet dat de moeder het kind heel eenvoudig terug krijgt. Omdat we verder de situatie niet kennen is het moeilijk een waardeoordeel uit te spreken. Behalve dan dat bij wie het kind ook woont, het altijd de tweede ouder wordt onthouden simpelweg door de afstand.
Laat onverlet dat het een belachelijke gang van zaken is. zoals Harajuku terecht stelde.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat totaal niet inderdaad. Eigenlijk weten we geen reet.
Afhankelijk van wiens recht je uitgaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij heeft het kind toch nog steeds ontvoerd?
Kind is in dit verhaal altijd de dupe dus dat lijkt me lood om oud ijzer.quote:En hoe je dan vast zit lijkt mij dan weer heel erg logisch.
Tenzij wie t eerst komt wie t eerst maalt geldtMaar zo ga je niet met kinderen om, hè.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:27 schreef Ticootje het volgende:
maar kan een nederlandse rechter bevelen om het kind terug te brengen? En is dat bevel dan ook geldend voor de usa?
quote:Over deze zaken bestaat geen verdrag tussen Nederland en de VS.
lolquote:Op maandag 13 juli 2009 12:59 schreef buachaille het volgende:
- sorry, dit is een ander ontvoeringsverhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |