Die geraspte kaas is volgens mij deels analoogkaas. Als je het lekker vindt, moet je het vooral eten natuurlijk, maar het is natuurlijk niet echt lekker. En dan nog: 3 euro per kilo voor rundergehakt is nog goedkoper dan 1 euro / 300 gram.quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
Die geraspte kaas van eigen merk is vaak wel goedkoop, voor 300 gram 1-2 euro (bij de C1000 tenminste). En daar kun je een aantal keren van eten. En half-om-half-gehakt vind ik eerlijk gezegd niet te eten... Dan koop ik liever rundergehakt voor 3 euro de kilo in de aanbieding bij de appie of kipfilet voor 4 euro de kilo.
Niet waar ik mijn boodschappen doe:quote:Op woensdag 27 mei 2009 10:10 schreef xpompompomx het volgende:
interessant ja, een kilo diepvries friet is ook goedkoper dan een kilo verse aardappelen...
Dus jij vind een standaard AGF maaltijd niet gezonder dan een diepvriespizza ?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:22 schreef MarMar het volgende:
Mijn ervaring:
Nee het kan niet!
Mijn definitie van gezond: vers en bij voorkeur biologisch geteeld.
Tegenwoordig wordt ook zo geadverteerd dat je 2 keer per week vis moet eten.. dan redt je het al helemaal niet.. tenzij je vissticks serieus gaat nemen als visgerecht..
En ja, ik ben eigenwijs, al zeggen ze het me honderdduizend keer, ik geloof niet dat iets wat bewerkt is en toegevoegde vitamientjes heeft uit een potje ooit gezonder of even gezond kan zijn als gewoon vers uit de natuur.
Standaard = vers, dan wel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:35 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Dus jij vind een standaard AGF maaltijd niet gezonder dan een diepvriespizza ?
Ja dat snap ik en daarom zeg ik dus: gezond eten is niet goed mogelijk met een laag inkomenquote:Op woensdag 27 mei 2009 12:41 schreef vaagsel het volgende:
Groenten uit pot zijn dan misschien niet zo gezond als verse groenten, maar nog wel veel gezonder dan een diepvriespizza met misschien 50 gram groenten.
Je snapt toch wel dat als je een beperkt inkomen hebt je niet meer de luxe hebt om altijd biologische of zelfs maar verse groenten te eten? De vraag is dan ook, hoe kan je voor zo weinig mogelijk geld zo gezond mogelijk eten? Dat je af en toe groenten uit een pot moet eten, soit. Altijd nog gezonder dan diepvries/kant en klaar maaltijden, enkel al door de grote hoeveelheid suiker/zout/smaakstoffen/conserveermiddelen in die maaltijden.
Kaas in plaats van vlees zal alleen in kosten besparen als je je biefstuk er mee vervangtquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe creatief je bent. Zelf pastasaus maken hoeft niet duur te zijn en ipv duur vlees kun je er kaas bij eten. Dan heb je voor een euro of 4 voor minimaal 3 keer te eten. Op de markt zijn groenten en fruit veel goedkoper en je moet de aanbiedingen gewoon goed in de gaten houden. Aardappels en groenten zijn regelmatig goed in de aanbieding en wanneer je voor meerdere keren tegelijk kookt kan het erg goedkoop. Stamppotten zijn bij uitstek goedkoop te maken, maar ook roerbakschotels e.d. Alleen zul je minder vlees kunnen eten, maar met bonen en andere vervangers kom je een heel eind om ook die voedingsstoffen binnen te krijgen.
En brood is op zich niet slecht natuurlijk en kan ook goedkoop. Alleen moet je inderdaad opletten met het beleg wat je kiest (ivm de prijs).
Voor 50 cent per dag red je het hier niet mee, maar het is wel goedkoop (ik denk een euro of 3 per dag).
Als je de goedkopere witvissoorten neemt, dan betaal je daar iets van 3 a 4 euro de kilo voor, en daar haal je dan 6 niet al te grote porties uit.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:22 schreef MarMar het volgende:
Mijn ervaring:
Nee het kan niet!
Mijn definitie van gezond: vers en bij voorkeur biologisch geteeld.
Tegenwoordig wordt ook zo geadverteerd dat je 2 keer per week vis moet eten.. dan redt je het al helemaal niet.. tenzij je vissticks serieus gaat nemen als visgerecht..
En ja, ik ben eigenwijs, al zeggen ze het me honderdduizend keer, ik geloof niet dat iets wat bewerkt is en toegevoegde vitamientjes heeft uit een potje ooit gezonder of even gezond kan zijn als gewoon vers uit de natuur.
Dus jij bent van mening dat ingevroren, verder onbewerkte biogroente niet gezond zijn (die dus gewoon standaard bij de Aldi in het assortiment zitten). En dat gewone blokken witvis met dat algemeen geaccepteerde milieukenmerk (ECC ofzo) ook ongezond zijn?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ja dat snap ik en daarom zeg ik dus: gezond eten is niet goed mogelijk met een laag inkomen
Dank je voor het onderstrepen van die mening.
De vraag was: KAN je gezond eten met een laag inkomen, dit is mijn antwoord.
Euroshopperspul is vaak alsnog duurder en mindere kwaliteit dan de eigen merken van andere supermarkten. Vandaar, vermijd de AHquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:00 schreef vaagsel het volgende:
Daarbij is Euroshopper spul vaak nog goedkoper dan de Aldi/Lidl. Gevaar is alleen dat je toch veel te dure merkartikelen gaat kopen.
En als je een tuin hebt kan het best lonen groenten als bonen of pompoen/courgette zelf te kweken. Niet al te arbeidsintensief en een grote opbrengst per m2.
Daarbij is een diepvries toch heel belangrijk denk ik. Als je lekkere tomaten voor ¤ 0.75 de kilo tegenkomt gelijk een boel inslaan, pastasaus van maken en invriezen. Zelfde geldt voor andere groenten door er bv. soep van te maken en dit in te vriezen.
Ik wou dat ik naar de markt kon voor fruitquote:Op woensdag 27 mei 2009 14:06 schreef vaagsel het volgende:
Gisteren voor ¤3.50 6 bananen, 6 kiwi's en 1 limoen gekocht op de markt. Moet dus goedkoper kunnen dan de 8 pond die je daarvoor begroot hebt.
27,50. scheelt je dus 12,50. Ik ben trouwens van mening dat je je drinken erg goedkoop inschat. Frisdrank en vruchtensappen zijn hier niet vaak voor minder dan een euro de liter te vinden. En drie liter melkproducten?quote:TS begint met geschatte prijzen:
¤2,50 - 1400 gram groente
¤4,00 - 1400 gram fruit
¤3,50 - 40 tot 50 sneetjes brood
¤3,00 - 1400 tot 1750 gram aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten
¤2,50 - 3150 ml melk(producten)
¤1,00 - 210 g kaas
¤4,00 - 700 tot 875 g vlees(waren), vis*, kip, eieren, vleesvervangers
¤1,00 - 210 tot 245 g halvarine
¤0.50 - 105 g bak-, braad- en frituurproducten, olie
¤5,50 - 10,5 tot 14 liter dranken
|
Forum Opties | |