Je wordt er niet vrolijk van om na het kolven het vervolgens meteen weg te gooien. Melk van tevoren invriezen kan natuurlijk prima.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe dat met kolven zit (dat kun je toch gewoon blijven doen als je weg bent om het op gang te houden en vantevoren een voorraadje invriezen?), maar misschien is inderdaad het niet zonder de baby kunnen het vervelendst. Ik zit eraan te denken om lief en baby gewoon een weekje mee te nemen.
Kun je het niet zelf opdrinken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:06 schreef Z het volgende:
[..]
Je wordt er niet vrolijk van om na het kolven het vervolgens meteen weg te gooien. Melk van tevoren invriezen kan natuurlijk prima.
Er is in principe helemaal niks mis met moedermelk. Maar om het op te drinken lijkt me een beetje overbodig. Zelf heb ik wel eens geprobeerd (voor de lol) om wat te drinken. Je moet iig wel hard en op de juiste manier zuigen om wat binnen te krijgen. Het is heel zoet.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:11 schreef LXIV het volgende:
Zelf heb ik wel eens geprobeerd (voor de lol) om wat te drinken. Je moet iig wel hard en op de juiste manier zuigen om wat binnen te krijgen. Het is heel zoet.
Dat lijkt me heerlijk. Weer een volle nacht slapen. Daar zullen wij nog even op moeten wachten. Het is trouwens wel vrij laat volgens mij.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:24 schreef Z het volgende:
Hier begint kind 2 door te slapen overigens, al drie nachten achter elkaar van 10 tot 7.
Zullen we nu maar stoppen met OUD gerelateerde posts? Anders wordt IR zenuwachtig.
Het doorslapen. Vaak is dat toch al na een week of 8?quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:30 schreef Z het volgende:
Wat is vrij laat?
Goede vraag, Frollo. Mijn uploadicoon was ineens verdwenen en de server van mijn webicoon bestaat gans niet meer. Je zou kunnen zeggen dat ik mijn gezicht verloren ben. Je zou het ook niet kunnen zeggen. Maar het is wel zo. Ik ben mijn gezicht verloren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:09 schreef Frollo het volgende:
MeneerTim.
Tijd om aan je te vragen waarom jij eigenlijk geen usericon hebt.
Waarom heb jij eigenlijk geen usericon?
Ook waar het kutopmerkingen betreft heb je ordinaire vulgariteit en goede smaak.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:18 schreef Mainport het volgende:
Het stereotype dat mannen zweren bij het maken van kutopmerkingen terwijl vrouwen dat helemaal niet kunnen waarderen, is van alle waarheden degene die ik elke dag het meest zie terugkomen. Als dan een vrouw gesignaleerd wordt die hier wel in mee kan gaan, maakt dat haar direct populair, gewild en aantrekkelijk bij elke man.
Ik kan er niet om treuren.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:13 schreef Mainport het volgende:
Sorry Lienekien, je zult het gewoon nooit begrijpen.
Gellius heet helemaal geen Gellius. Dat is alleen het alias dat hij op internet gebruikt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:24 schreef MeneerTim het volgende:
JAM, waarom heet Gellius Gellius?
Beeer had gelijk toen hij zei: 'Klaarkomen in het haar van dikke vrouwen.' De pech is alleen dat Gellius dat zelf nooit zal onderkennen, omdat hij zich altijd een stuk preutser voordoet dan hij eigenlijk is.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:41 schreef Lienekien het volgende:
JAM, wat is Gellius' grootste ambitie in dit leven?
quote:Het stereotype dat mannen zweren bij het maken van kutopmerkingen terwijl vrouwen dat helemaal niet kunnen waarderen, is van alle waarheden degene die ik elke dag het meest zie terugkomen.
Hé, kan jij spelfouten maken?quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:30 schreef JAM het volgende:
Trouwens, ik vind altijd dat Mainport zulke rare zinnen maakt. Ik begrijp er doorgaans geen hout van. Ik moet dat geoudehoer altijd tien keer opnieuw lezen om nu te ontcijferen welke woorden nu welke functie in de zin hebben. Dan ben ik daarmee klaar, dan heb ik het eindelijk ontcijfert en denk ik: 'Godverdomme, heb ik me daar nu zo voor zitten inspannen?'
Waarom load je dan niet 'ns een nieuw icoon up? Op deze manier ben je zo, tja, gezichtsloos en weet ik niet hoe ik je posts moet duiden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:29 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Goede vraag, Frollo. Mijn uploadicoon was ineens verdwenen en de server van mijn webicoon bestaat gans niet meer. Je zou kunnen zeggen dat ik mijn gezicht verloren ben. Je zou het ook niet kunnen zeggen. Maar het is wel zo. Ik ben mijn gezicht verloren.
Jij blijft maar wisselen van avatar, dat maakt het er ook niet duidelijker op. alhoewel m'neer meestal wat strengig kijkt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarom load je dan niet 'ns een nieuw icoon up? Op deze manier ben je zo, tja, gezichtsloos en weet ik niet hoe ik je posts moet duiden.
Plus dat de afgebeelde figuur altijd Frollo is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:46 schreef Z het volgende:
[..]
Jij blijft maar wisselen van avatar, dat maakt het er ook niet duidelijker op. alhoewel m'neer meestal wat strengig kijkt.
Ik doe 't erom, Lien, dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Wat is dat voor megaprent, JAM. Nooit gehoord van resizen?
Nee hoor, die leest toch niemand. Als het dan al gelezen wordt, wordt er in ieder geval geen inhoud aan toegekend.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:24 schreef MeneerTim het volgende:
Ik heb er veel moeite mee, dat gezichtsverlies. Nu moet mijn persoonlijkheid ineens gedragen worden door de inhoud van mijn posts. Dat is nog niet zo gemakkelijk.
Mijn grootmoeder is anders groot liefhebber van mijn oeuvre.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee hoor, die leest toch niemand. Als het dan al gelezen wordt, wordt er in ieder geval geen inhoud aan toegekend.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:22 schreef k_man het volgende:
Wie is die tekenfilm-Frollo dan eigenlijk?
BARBAREN!!quote:
Ja, dank je. Het is maar tien minuten, maar potentieel gevaar is er in overmaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 08:43 schreef Gellius het volgende:
Goede reis, Liene!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:35 schreef Frollo het volgende:
'I'm so much purer than the common, vulgar, weak, licentious crowd'
Oh, apart. Wij vragen meestal de buren om een oogje in het zeil te houden als we op vakantie zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:02 schreef Lienekien het volgende:
We gaan morgen met mijn moeder naar het asiel.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh, apart. Wij vragen meestal de buren om een oogje in het zeil te houden als we op vakantie zijn.
Leuk, footoos!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
![]()
Mijn broer schoot ook in de lach.
Enfin, we brengen haar daarna thuis, hopelijk met een gezellige viervoeter in een mandje op de achterbank.
HARSKAMP is een dorp in het noordoosten van de gemeente Ede in de Nederlandse provincie Gelderland, gelegen op de rand van de Veluwe en de Gelderse Vallei. Het dorp heeft 3450 inwoners (2006[1]). De postcodes beginnen met 6732 en het netnummer met 0318.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Hoera, ik ben terug uit Kerkrade! Ik kan de mensen eindelijk weer verstaan!
Ik ben allang vergeten hoe het is om de mensen eindelijk weer te verstaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
Hoera, ik ben terug uit Kerkrade! Ik kan de mensen eindelijk weer verstaan!
Ach, Amsterdam is eigenlijk ook een dorp.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:25 schreef JAM het volgende:
[ afbeelding ],[ afbeelding ],[ afbeelding ],[ afbeelding ]!!!
Dat moet deze zijn?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:16 schreef LXIV het volgende:
Dat doet me denken aan die Franse videoclip van zo'n 10 jaar terug. Dat ging over een meisje van een jaar of 18 en haar jongere zusje. Dat waren sletjes. Dan gingen ze dansen in de disco en dan kregen ze thuis weer klappen enzo. Wel lekkere wijven. En ze rookten ook geloof ik.
Ah, dit nummer heb ik drie jaar geleden nog gehoord in een disco te Sozopol met blacklight, dikke maffiosi en een paaldanseres. De barman heette Bogdan.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 00:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Over geile clips waarin feitelijk niks gebeurt gesproken...Deze kwam vandaag nog langs op tv.
Ik ga nu slapen, LX. Welterusten.
Kom mijn hond eens een middagje lenen.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:50 schreef Quir het volgende:
Die dieren-traditie moet mij toch 's uitgelegd worden.
Oh, ze zijn ter compensatie?quote:Op maandag 1 juni 2009 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom mijn hond eens een middagje lenen.
Ik geloof dat ik je niet volg. Hij komt toch braaf naar zijn bazinnetje toegehold? (Toegegeven, ik stond ook als een gek 'HIERRRRRRRR' te roepen; er gaat een debiliserende werking uit van het baasschap.)quote:Op maandag 1 juni 2009 14:22 schreef Quir het volgende:
Het brave hondje van de dag. Of was 't juist positief bedoeld?
Mijn fout. Ik dacht dat het een willekeurige foto was.quote:Op maandag 1 juni 2009 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik je niet volg. Hij komt toch braaf naar zijn bazinnetje toegehold? (Toegegeven, ik stond ook als een gek 'HIERRRRRRRR' te roepen; er gaat een debiliserende werking uit van het baasschap.)
Vandaag is hij hartstikke lief. Gister heeft hij drie boeken verslonden.
Hij is HUGE!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:42 schreef Lienekien het volgende:
Sinds de dame van het hondje alhier eens heeft bericht dat ze had geluncht met Dione de Graaff en dat Dione een heel groot hoofd heeft, roepen wij altijd 'wat heeft ze een groot hoofd!' als we Dione op televisie voorbij zien komen.
Working on it, beeer.quote:Op maandag 1 juni 2009 18:07 schreef beeer het volgende:
Het hele idee van zo'n hondentraining is toch dat je hem met een minimaal gebaar of geluid tot de orde kunt roepen?
Blaffende honden hebben baasjes die het altijd getolereerd hebben.quote:Blaffende honden hebben meestal ook luidruchtige baasjes... of andersom eigenlijk.
Ja, daar had ik wel op gehoopt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:41 schreef Frollo het volgende:
Ja, wat dacht jij dan, dat ie zich meteen helemaal thuis zou voelen en direct zou gaan knuffelen en kopjes geven?
Aan de andere kant, je kunt je afvragen of het uitbrengen van die ene stem van mij nog wel in verhouding staat met de uren die het zou kosten om alle programma's door te lezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:45 schreef Frollo het volgende:
Volgende keer begin ik echt, maar dan ook écht, op tijd alle programma's te lezen.
Oh, als dat al truttig is mogen jullie mij Mr. Trut himself noemen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:11 schreef Gellius het volgende:
Tsja, ik zie wel iets in gematigde, verstandige uitgangspunten. Volgens mij wordt de wereld daar beter van. Ouderwets en truttig van me natuurlijk, maar ja.
Ik noem dat 'blij'.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:14 schreef mane het volgende:
Truttig vind ik het kinderachtige toontje waarmee ze aan de kiezer in een soort 'soundbites' gaan vertellen wat de standpunten zijn met dan een foto erbij van zo'n overdreven lachend hoofd. Oh oh wat is Europa toch leuk! En daar mag je dan op stemmen.
Die van Zonnatura?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Gellius. Ik denk dat ik foute pijnboompitten heb gegeten.
Nu, je zal het niet geloven maar zie, ik was juist druk aan het pennen aan m'n essay waar ik uiteraard Huxley, Hayden-White, Hocquenghem en Hegel in had opgenomen, krijg ik een postbericht van mijn prof: 'Lieve JAM, denk eraan he! Geen Huxley, Hayden-White, Hocquenghem of Hegel! Die grappenmakers kennen we nu wel!' Nu, wat rest er dan nog he? Juist.quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:44 schreef Gellius het volgende:
Waarom niet Huxley, Hayden-White, Hocquenghem of Hegel?
Een bruggenbouwer is wat we nodig hebben in Europa.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:26 schreef KP het volgende:
Wie heeft er nog stemadvies nodig als je gewoon kunt stemmen op de missing link tussen mens en longvis? Lijkt me toch duidelijk.
[ afbeelding ]!
Het is wel een zeer fijne kapitalist. Zo'n gezellige sigaren VVD'er die niet te beroerd is om zijn linkse collega politici lachend op de schouders te meppen nadat hij weer eens verkondigd heeft dat hij elke crimineel het liefste met zijn eigen jachtgeweer het land uit zou jagen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:26 schreef KP het volgende:
Wie heeft er nog stemadvies nodig als je gewoon kunt stemmen op de missing link tussen mens en longvis? Lijkt me toch duidelijk.
[ afbeelding ]!
Het is je bekend dat dat een christenhond is?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zelf heb ik overigens WEL op Wim vd Kamp gestemd.
Je kijkt dwars door me heen, I.R. Godverdomme, ik ben ook zo voorspelbaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Omdat het klinkt als een geluid dat je maakt bij het beffen?
Daar doet ie het om.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:16 schreef broer het volgende:
[..]
Het is je bekend dat dat een christenhond is?
Een vriend van me stemt ook graag LibDem, volgens mij vindt hij het juist een pré dat zijn stem vast nergens terecht gaat komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:54 schreef NoCigar het volgende:
Ik denk dat ik maar LibDem ga stemmen aangezien dat uit alle stemwijzers kwam. Maar ik kan het allemaal erg relativeren.
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat de stemwijzer mijn stem aan onze peroxidepoliticus wilde toekennen. En dat zie ik dus echt niet zitten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:14 schreef Gellius het volgende:
Wat zijn we toch een gemêleerd gezelschapje hier. Nu nog een Wilderiaan. Hebben we die?
Ik zie die stemwijzers vooral als een soort omgekeerde TomTom voor verkiezingen. Je geeft aan welke richting je uit wilt qua voorkeuren, en de stemwijzer zegt dan wat je bestemming zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:12 schreef Mainport het volgende:
Ik denk dat de macht van die stemwijzers flink onderschat wordt. Als zelfs de intellectuelen hier niet inzien hoe slecht die testjes zijn...
Ach, het is gewoon handig. Die ene stem van mij staat toch niet in verhouding met de uren die het zou kosten om alle programma's door te lezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:12 schreef Mainport het volgende:
Ik denk dat de macht van die stemwijzers flink onderschat wordt. Als zelfs de intellectuelen hier niet inzien hoe slecht die testjes zijn...
Dan kan je beter op Newropeans stemmen, die willen gaan samenwerken met de piratenpartij.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat de stemwijzer mijn stem aan onze peroxidepoliticus wilde toekennen. En dat zie ik dus echt niet zitten.
Ik heb de verkiezingsprogramma's ook niet gevolgd of gelezen, dus waar alle partijen precies voor staan weet ik ook niet precies. Maar nu las ik vanochtend dat Groenlinks voorstander is van vrij downloaden voor eigen gebruik en het internet wil vrijwaren van de auteursrechtenmaffia. Dat punt spreekt mij zodanig aan en aangezien ik dat zo snel bij geen andere partij kon terugvinden, denk ik dat ik voor het eerst in mijn leven mijn stem aan Groenlinks ga geven vanavond.
Omdat ik voorstander ben van een vrij internet, dat niet geregeerd wordt door grote bedrijven die vooral hun eigen zakken vullen. De artiesten krijgen volgens mij ook maar een zeer klein deel van alle verkoopinkomsten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:21 schreef Frollo het volgende:
Waarom ben je voor vrij downloaden DaMart? Ik snap dat niet. Ik heb er al vele topics over gelezen, maar het wil maar niet echt duidelijk worden waarom muziek/films/spellen gratis zouden moeten zijn.
Die muzikanten/regisseurs/programmeurs steken er veel tijd, moeite en geld in om iets te maken en hebben dan ook het volste recht om ervoor te vragen wat ze willen. Kun of wil je dat niet betalen, jammer dan. Je hebt er geen recht op of zo.
.quote:Omdat ik voorstander ben van een vrij internet, dat niet geregeerd wordt door grote bedrijven die vooral hun eigen zakken vullen. De artiesten krijgen volgens mij ook maar een zeer klein deel van alle verkoopinkomsten.
Natuurlijk ben ik ook voor een vrij internet, maar dat staat hier imho los van. Als de maker van een product expliciet niet wil dat jij zijn product gratis gebruikt, dan hoor je dat ook niet te doen. Ik vind dat niet zo raar. Zoals ik al zei, je hebt er simpelweg geen recht op.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Omdat ik voorstander ben van een vrij internet, dat niet geregeerd wordt door grote bedrijven die vooral hun eigen zakken vullen.
Dat is hun probleem en dat moeten ze zelf regelen. Ik zie niet in hoe het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal ze hierbij kan helpen.quote:De artiesten krijgen volgens mij ook maar een zeer klein deel van alle verkoopinkomsten.
Dat zijn ze ook. Wettelijk misschien niet, maar dat is een maas die in 19-zoveel niet voorzien was.quote:Maar verschillende auteursrechtenclubs willen het downloaden aan banden leggen en mensen die downloaden als criminelen laten behandelen.
Tja.quote:Ik vind dat niet de juiste manier. Laat iedereen gewoon lekker downloaden, dat scheelt een hoop gezeur, en een hoop tijd van rechters, die zich eventueel over zaken zouden moeten buigen.
Zodat mensen die nooit downloaden ook meebetalen?quote:Het hoeft ook niet per se gratis hoor. Je kunt ook denken aan een systeem waarbij via internetproviders een soort heffing wordt geheven die ten goede komt aan de rechthebbenden.
Dat vind ik uiteraard ook geen fijne ontwikkeling.quote:En wat ook meespeelt bij mijn standpunt, is dat een neveneffect van wat de autewursrechtenclubs willen, is dat de privacy op internet beperkt wordt. Commerciële partijen kunnen in het slechtste geval bij je provider gegevens over jou opvragen, als ze hun zin zouden krijgen.
Ok, nou, dan is het maar goed dat je gestemd hebt op een partij die er ook zo over denkt. Wie weet dat het ooit zo zal gaan.quote:En ook daarom ben ik voorstander van het niet beperken van het downloaden, maar mensen hier vrij in te laten en op een andere wijze de artiesten tegemoet te komen.
Natuurlijk mogen bedrijven hun waren aanprijzen en hun belangen verdedigen. Maar ik krijg de indruk dat sommige bedrijven daar te ver in door willen schieten. In de gewone wereld mag een bedrijf ook niet zomaar mijn gegevens op gaan vragen bij de kabelmaatschappij omdat ik misschien hun film wel van tv heb opgenomen. Als ze het vermoeden hebben dat ik hun daardoor zou benadelen, dan kunnen ze kijken of justitie er iets mee kan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
.
Wat een romantische lariekoek. Alsof "grote bedrijven" (Google, iemand?) niet allang het internet "regeren". Internet is niet separaat van de gewone wereld ofzo, het maakt er deel van uit. Dus mogen "commerciele bedrijven" van mij best hun waren aanprijzen en hun belangen verdedigen op het net hoor. Ik hoef het niet te kopen. Sterker nog, ik ben een fervent supporter van Open Source software, maar ik ken mezelf daar niet het aura van een soort cyberguerilla toe. En als die artiesten naar jou idee maar een heel klein deel van de winst opstrijken, wat dan nog? Moeten ze dat niet maar zelf uitonderhandelen? En krijgen ze meer als jij ook nog eens hun muziek download?
Als een artiest ervoor kiest om zijn product via een groot bedrijf te koop aan te bieden, dan ben jij toch ook een crimineel als je dat vervolgens downloadt zonder ervoor te betalen? Als jij het schrijnend vindt dat de artiest zo'n klein aandeel van de winst ziet, dan is het natuurlijk helemaal stupide dat je geen cent voor zijn creatie neerlegt. Jij bent de uitbuiter, DaMart.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Omdat ik voorstander ben van een vrij internet, dat niet geregeerd wordt door grote bedrijven die vooral hun eigen zakken vullen. De artiesten krijgen volgens mij ook maar een zeer klein deel van alle verkoopinkomsten.
Volgens mij beginnen ze het door te krijgen, want ik heb niet eens een oproepkaart gekregen. Wel jammer dat ik m'n collectie zo niet aan kan vullen.quote:
Ik stem niet om het opkomstpercentage te drukken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:58 schreef LXIV het volgende:
Niet gaan stemmen omdat jouw stem toch geen meetbaar effect heeft op het geheel, dus je de oneindige moeite besparen om helemaal naar het wijklokaal te lopen en op een knopje te drukken. Ik heb mensen gezien die 30km te voet liepen om hun irrelevante stem te mogen uitbrengen. Dat zijn pas helden.
Dan kun je toch blanco stemmen? Nu val je in dezelfde categorie als de mensen die wel willen stemmen maar het niet doen omdat GTST op tv komt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik stem niet om het opkomstpercentage te drukken.
Als ik blanco stem, dan ben ik wel op komen dagen. Daarmee druk ik het opkomstpercentage niet, he?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kun je toch blanco stemmen? Nu val je in dezelfde categorie als de mensen die wel willen stemmen maar het niet doen omdat GTST op tv komt.
Dat is zonde, inderdaad. Ik zou er toch nog even achteraan gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij beginnen ze het door te krijgen, want ik heb niet eens een oproepkaart gekregen. Wel jammer dat ik m'n collectie zo niet aan kan vullen.
6quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef JAM het volgende:
Of dit anders, dat is ook een mooie vraag: 'Uit hoeveel van mijn lichaamsdelen sijpelt vandaag wondvocht?' Degene die het dichtste in de buurt zit krijgt een prijsje.
Ik zeg toch ook dat ik er best voor wil betalen, bijvoorbeeld via een vergoeding die via de provider wordt verrekend? En dan is er altijd wel een systeem te bedenken waarmee mensen die nooit downloaden geen vergoeding hoeven te betalen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als een artiest ervoor kiest om zijn product via een groot bedrijf te koop aan te bieden, dan ben jij toch ook een crimineel als je dat vervolgens downloadt zonder ervoor te betalen? Als jij het schrijnend vindt dat de artiest zo'n klein aandeel van de winst ziet, dan is het natuurlijk helemaal stupide dat je geen cent voor zijn creatie neerlegt. Jij bent de uitbuiter, DaMart.
Het is niet aan jou om de voorwaarden van de transactie te bepalen. De artiest of de producent bepaalt ze. Ik kan ook niet de BCC uit lopen met een tv en zeggen: 'Als jullie de tv via internet hadden aangeboden had ik wel betaald!'quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ik er best voor wil betalen, bijvoorbeeld via een vergoeding die via de provider wordt verrekend? En dan is er altijd wel een systeem te bedenken waarmee mensen die nooit downloaden geen vergoeding hoeven te betalen.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het downloaden niet aan banden moet leggen, maar op een andere manier moet kijken naar compensatie voor de artiesten. Dat zou kunnen via een vooraf vastgestelde vergoeding, bijvoorbeeld. De voorwaarden van de transactie liggen dus van tevoren vast, en daar heb ik me dan naar te schikken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet aan jou om de voorwaarden van de transactie te bepalen. De artiest of de producent bepaalt ze. Ik kan ook niet de BCC uit lopen met een tv en zeggen: 'Als jullie de tv via internet hadden aangeboden had ik wel betaald!'
Ook is het niet aan jou om de prijs eenzijdig te bepalen. Maak de vergelijking zelf maar af...
Hoezo compensatie? Zij leveren een product, jij betaalt. Dat is doodnormaal. Je bent toch geen fascist?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het downloaden niet aan banden moet leggen, maar op een andere manier moet kijken naar compensatie voor de artiesten. Dat zou kunnen via een vooraf vastgestelde vergoeding, bijvoorbeeld. De voorwaarden van de transactie liggen dus van tevoren vast, en daar heb ik me dan naar te schikken.
Met compensatie bedoel ik juist een vergoeding voor het downloaden van hun werk. Dus betalen voor hun product. Misschien een ongelukkig uitgekozen term, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoezo compensatie? Zij leveren een product, jij betaalt. Dat is doodnormaal. Je bent toch geen fascist?
Ik deed m'n best.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:59 schreef JAM het volgende:
Kunnen we het nu weer over orale seks en gratuit geweld hebben? Dank u.
Ah, de eerste VVD-stemmer meldt zich.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:42 schreef k_man het volgende:
Qua persoonlijke ontboezemingen en aanhakend op het verhaal over de man en zijn hoofdwond: ik heb afgelopen weekend een andere auto gekocht, wederom een cabrio.
'Hé, mijn buik voelt hard.'quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:20 schreef Gellius het volgende:
Ik verwonderde mij slechts over het meervoud. Ik ga er maar vanuit dat jij in het bezit bent van een buik, en je kind ook, en dat ze allebei hard zijn, wat behalve uiterst eigenaardig ongetwijfeld ook heel vervelend is.
Zijn dat aardappelkroketjes uit de oven, de koekenpan of de frituur?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Frollo het volgende:
Maar echt hè, hoe groot is de kans nou dat je eigen huisarts op zo'n moment net voorbij komt rijden?
Nou ja, het was wel in Nijmegen, hè?quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Frollo het volgende:
Maar echt hè, hoe groot is de kans nou dat je eigen huisarts op zo'n moment net voorbij komt rijden?
Dat het je niet verbaast dat we hier überhaupt huisartsen hebben, is dan wel weer een compliment waard.quote:
Maar niet zo lang als Groningen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:51 schreef Frollo het volgende:
En een universiteit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |