abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69704994
Maar dat ben ik het helemaal met je eens hoor. Alleen heeft het helemaal niets met downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal te maken.
pi_69705020
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:35 schreef DaMart het volgende:

[..]

Omdat ik voorstander ben van een vrij internet, dat niet geregeerd wordt door grote bedrijven die vooral hun eigen zakken vullen. De artiesten krijgen volgens mij ook maar een zeer klein deel van alle verkoopinkomsten.
Als een artiest ervoor kiest om zijn product via een groot bedrijf te koop aan te bieden, dan ben jij toch ook een crimineel als je dat vervolgens downloadt zonder ervoor te betalen? Als jij het schrijnend vindt dat de artiest zo'n klein aandeel van de winst ziet, dan is het natuurlijk helemaal stupide dat je geen cent voor zijn creatie neerlegt. Jij bent de uitbuiter, DaMart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:58:50 #263
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_69705051
Wat een wanhopige pogingen tot 'een intelligente, genuanceerde bijdrage aan het maatschappelijke debat' allemaal. Iets anders kan ik het niet noemen. Ik kots ervan. Ik zou zeggen: steken jullie dat gezever maar allemaal in julliie welbehaarde poepgaten!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:58:59 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69705059
Niet gaan stemmen omdat jouw stem toch geen meetbaar effect heeft op het geheel, dus je de oneindige moeite besparen om helemaal naar het wijklokaal te lopen en op een knopje te drukken. Ik heb mensen gezien die 30km te voet door gevaarlijk gebied liepen om hun irrelevante stem te mogen uitbrengen. Dat zijn pas helden. Stemmen is niet enkel een recht maar ook een plicht.

En verder links zijn en kotsen op Balkenende met zijn CDA, maar vanwege de hypotheek dan toch maar op hem stemmen. Want idealen zijn leuk, maar je moet geen dief van je eigen portomonnee worden.

Zelfs de SP wil de HRA een klein beetje beperken. Zoals de aftrek boven de 350K beperken tot het 42%'s tarief. Dat levert ons allemaal zelfs nog geld op, want hierdoor kunnen andere belastingtarieven beperkt blijven. Ik vraag me af hoeveel mensen onder de 40 werkelijk nog op het CDA zouden stemmen als die hele HRA-discussie niet zou spelen.

Ik zal nooit van mijn leven nog op Balkenende's CDA stemmen (DV). Enkel en alleen al om zijn rol bij het goedkeuren van de Irak-oorlog. Nederland staat 20 jaar keihard voor de internationale rechtsorde en hij gooit het achteloos overboord. Wel ben ik uiteraard lid van het CDA, maar dat enkel omdat mij verteld is dat je met het bijbehorende pasje zo langs de snelkassa bij Petrus lopen kunt.
The End Times are wild
pi_69705067
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Gellius het volgende:
Uiteraard niet .
Volgens mij beginnen ze het door te krijgen, want ik heb niet eens een oproepkaart gekregen. Wel jammer dat ik m'n collectie zo niet aan kan vullen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:59:55 #266
37950 JAM
pi_69705100
Kunnen we het nu weer over orale seks en gratuit geweld hebben? Dank u.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_69705110
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:58 schreef LXIV het volgende:
Niet gaan stemmen omdat jouw stem toch geen meetbaar effect heeft op het geheel, dus je de oneindige moeite besparen om helemaal naar het wijklokaal te lopen en op een knopje te drukken. Ik heb mensen gezien die 30km te voet liepen om hun irrelevante stem te mogen uitbrengen. Dat zijn pas helden.
Ik stem niet om het opkomstpercentage te drukken.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:01:14 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69705166
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik stem niet om het opkomstpercentage te drukken.
Dan kun je toch blanco stemmen? Nu val je in dezelfde categorie als de mensen die wel willen stemmen maar het niet doen omdat GTST op tv komt.
The End Times are wild
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:01:52 #269
37950 JAM
pi_69705195
Of dit anders, dat is ook een mooie vraag: 'Uit hoeveel van mijn lichaamsdelen sijpelt vandaag wondvocht?' Degene die het dichtste in de buurt zit krijgt een prijsje.
pi_69705218
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan kun je toch blanco stemmen? Nu val je in dezelfde categorie als de mensen die wel willen stemmen maar het niet doen omdat GTST op tv komt.
Als ik blanco stem, dan ben ik wel op komen dagen. Daarmee druk ik het opkomstpercentage niet, he?

Overigens, als ik blanco stem val ik in dezelfde categorie als de besluitelozen. Huu.
pi_69705256
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens mij beginnen ze het door te krijgen, want ik heb niet eens een oproepkaart gekregen. Wel jammer dat ik m'n collectie zo niet aan kan vullen.
Dat is zonde, inderdaad. Ik zou er toch nog even achteraan gaan.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:06:42 #272
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69705378
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:01 schreef JAM het volgende:
Of dit anders, dat is ook een mooie vraag: 'Uit hoeveel van mijn lichaamsdelen sijpelt vandaag wondvocht?' Degene die het dichtste in de buurt zit krijgt een prijsje.
6
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 16:08:26 #273
42184 crew  DaMart
pi_69705448
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als een artiest ervoor kiest om zijn product via een groot bedrijf te koop aan te bieden, dan ben jij toch ook een crimineel als je dat vervolgens downloadt zonder ervoor te betalen? Als jij het schrijnend vindt dat de artiest zo'n klein aandeel van de winst ziet, dan is het natuurlijk helemaal stupide dat je geen cent voor zijn creatie neerlegt. Jij bent de uitbuiter, DaMart.
Ik zeg toch ook dat ik er best voor wil betalen, bijvoorbeeld via een vergoeding die via de provider wordt verrekend? En dan is er altijd wel een systeem te bedenken waarmee mensen die nooit downloaden geen vergoeding hoeven te betalen.

En ik download tegenwoordig al een stuk minder dan vroeger. Films en series koop ik gewoon op DVD, en wellicht komt er ooit een dag dat ik ook weer cd's ga kopen (om die vervolgens om te zetten naar mp3, zodat ik ze via mijn mp3-speler ook kan beluisteren ).
pi_69705489
Even iets anders, om aan de wensen van JAM tegemoet te komen.

Ik heb vandaag een smakkerd gemaakt met de fiets. Ik wilde van het voetpad langs de Ringdijk af fietsen (waar ik noodgedwongen naar uitgeweken was omdat de weg afgesloten was), maar ik had niet door dat het pad naar beneden een trappetje werd. Het ging een tijdje goed, maar op een bepaald moment vloog mijn ketting eraf en werd ik gelanceerd.

Oh, en ik heb harde buiken.
pi_69705582
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:08 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat ik er best voor wil betalen, bijvoorbeeld via een vergoeding die via de provider wordt verrekend? En dan is er altijd wel een systeem te bedenken waarmee mensen die nooit downloaden geen vergoeding hoeven te betalen.
Het is niet aan jou om de voorwaarden van de transactie te bepalen. De artiest of de producent bepaalt ze. Ik kan ook niet de BCC uit lopen met een tv en zeggen: 'Als jullie de tv via internet hadden aangeboden had ik wel betaald!'

Ook is het niet aan jou om de prijs eenzijdig te bepalen. Maak de vergelijking zelf maar af...
pi_69705593
Harde buiken?
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 16:15:57 #277
42184 crew  DaMart
pi_69705754
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is niet aan jou om de voorwaarden van de transactie te bepalen. De artiest of de producent bepaalt ze. Ik kan ook niet de BCC uit lopen met een tv en zeggen: 'Als jullie de tv via internet hadden aangeboden had ik wel betaald!'

Ook is het niet aan jou om de prijs eenzijdig te bepalen. Maak de vergelijking zelf maar af...
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het downloaden niet aan banden moet leggen, maar op een andere manier moet kijken naar compensatie voor de artiesten. Dat zou kunnen via een vooraf vastgestelde vergoeding, bijvoorbeeld. De voorwaarden van de transactie liggen dus van tevoren vast, en daar heb ik me dan naar te schikken.

En dan schik ik mij nu naar de reisvoorwaarden van de NS, want anders kom ik moeilijk thuis .
pi_69705784
Laat ik je niet met de specs vermoeien, Gellius.

Ik vind het maar verdomd vervelend. Op internet lees ik dat ze geen pijn mogen doen. Nu heb ik over twee weken mijn volgende afspraak in het ziekenhuis staan. Ik wil geen aansteller zijn en vroegtijdig een consult aanvragen (bij mij doen ze wel pijn!).

Van mijn lief mag ik ook geen apparaatje aanschaffen waarmee ik voor mijn eigen geruststelling naar het hartje kan luisteren. (Ik mocht vandaag in het ziekenhuis langskomen i.v.m. mijn val, maarja, is dat nou wel nodig? Hmf.)
pi_69705827
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:15 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde te zeggen is dat je het downloaden niet aan banden moet leggen, maar op een andere manier moet kijken naar compensatie voor de artiesten. Dat zou kunnen via een vooraf vastgestelde vergoeding, bijvoorbeeld. De voorwaarden van de transactie liggen dus van tevoren vast, en daar heb ik me dan naar te schikken.
Hoezo compensatie? Zij leveren een product, jij betaalt. Dat is doodnormaal. Je bent toch geen fascist?
pi_69705952
Ik verwonderde mij slechts over het meervoud. Ik ga er maar vanuit dat jij in het bezit bent van een buik, en je kind ook, en dat ze allebei hard zijn, wat behalve uiterst eigenaardig ongetwijfeld ook heel vervelend is.
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 16:20:41 #281
42184 crew  DaMart
pi_69705954
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoezo compensatie? Zij leveren een product, jij betaalt. Dat is doodnormaal. Je bent toch geen fascist?
Met compensatie bedoel ik juist een vergoeding voor het downloaden van hun werk. Dus betalen voor hun product. Misschien een ongelukkig uitgekozen term, maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:20:54 #282
15967 Frollo
pi_69705964
Over vallen gesproken. Gisteren toen ik uit mijn werk kwam zat er op de stoep een oude man met een bebloed gezicht beteuterd om zich heen te kijken. In zijn ene hand had hij de riem van zijn oude, vieze hondje en in de andere een gescheurd zakje met poep. Ik kende hem wel. Hij heeft een wijnwinkel waar hij zelf de grootste klant van is en hij is stamgast in zo'n beetje alle cafés van de benedenstad.
Samen met een vrouw die er al bij stond heb ik hem geprobeerd overeind te hijsen, maar dat lukte niet erg. Zijn benen wilden niet. Toen we zo aan het hannesen waren kwam, ja hoor, mijn huisarts net in haar cabrio aanrijden. Ze stapte uit, bekeek de man en praatte wat met hem. Dat ging allemaal best, hij wist zijn adres nog (wat een inmiddels gearriveerde buurvrouw kon bevestigen) en dus reed de dokter weer weg. Als we hem overeind konden krijgen, prima, en zo niet, ook goed.
De tweede poging om hem op de been te krijgen lukte, waarna hij ontspannen verder kuierde met zijn hondje en zijn hoofdwond. Ik ben hem stilletjes achterna gelopen en bij wat zijn huis moest zijn, heb ik nog eens gevraagd of hij daar inderdaad woonde. Dat was zo, dus toen ging ik maar naar huis, waar mijn echtgenote aardappelkroketjes had gemaakt.

Maar verder alles goed met jou en je kindje, C?
pi_69706169
Ik kan dan niet achterblijven met een persoonlijke ontboezeming op deze dag: ik heb na het verlaten van het stemlokaal een knots van een schol aangeschaft (let op DaMart). Die ga ik straks oppeuzelen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:33:08 #284
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_69706473
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:59 schreef JAM het volgende:
Kunnen we het nu weer over orale seks en gratuit geweld hebben? Dank u.
Ik deed m'n best.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_69706807
Ik denk eigenljik dat niet zozeer het downloaden verboden zou moeten zijn, maar juist het uploaden. Dus het illegaal uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal, en dit online beschikbaar stellen voor degenen die het willen downloaden. Bestraf niet de junk, maar de dealer.

Qua persoonlijke ontboezemingen en aanhakend op het verhaal over de man en zijn hoofdwond: ik heb afgelopen weekend een andere auto gekocht, wederom een cabrio.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:43:53 #286
15967 Frollo
pi_69706858
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:42 schreef k_man het volgende:

Qua persoonlijke ontboezemingen en aanhakend op het verhaal over de man en zijn hoofdwond: ik heb afgelopen weekend een andere auto gekocht, wederom een cabrio.
Ah, de eerste VVD-stemmer meldt zich.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:44:39 #287
15967 Frollo
pi_69706887
Maar echt hè, hoe groot is de kans nou dat je eigen huisarts op zo'n moment net voorbij komt rijden?
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:45:26 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69706907
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:20 schreef Gellius het volgende:
Ik verwonderde mij slechts over het meervoud. Ik ga er maar vanuit dat jij in het bezit bent van een buik, en je kind ook, en dat ze allebei hard zijn, wat behalve uiterst eigenaardig ongetwijfeld ook heel vervelend is.
'Hé, mijn buik voelt hard.'

(vijf minuten later)

'Hé, mijn buik voelt alweer hard.'

Harde buiken.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:46:02 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69706937
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Frollo het volgende:
Maar echt hè, hoe groot is de kans nou dat je eigen huisarts op zo'n moment net voorbij komt rijden?
Zijn dat aardappelkroketjes uit de oven, de koekenpan of de frituur?
pi_69706944
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:44 schreef Frollo het volgende:
Nou ja, het was wel in Nijmegen, hè?
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:47:03 #291
15967 Frollo
pi_69706962
Uit de oven.
Salade met komkommer van eigen balkon dr'bij, helemaal toppie.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:48:49 #292
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_69707035
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:46 schreef Gellius het volgende:
Nou ja, het was wel in Nijmegen, hè?
Dat het je niet verbaast dat we hier überhaupt huisartsen hebben, is dan wel weer een compliment waard.
pi_69707115
Nee kom op zeg! Jullie hebben zelfs kappers, ik heb er ooit bij eentje gezeten. En een boekhandel ook meen ik, en een bioscoop.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:51:25 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69707127
Heeft Nijmegen al riolering?
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:51:44 #295
15967 Frollo
pi_69707141
En een universiteit!
pi_69707184
Eéntje maar?
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:53:23 #297
15967 Frollo
pi_69707201
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:52 schreef Gellius het volgende:
Eéntje maar?
Ja, maar tenminste wel een katholieke.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:53:45 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69707213
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:51 schreef Frollo het volgende:
En een universiteit!
Maar niet zo lang als Groningen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:54:42 #299
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:16:25 #300
15967 Frollo
pi_69708064
Ja, serieus. En een heus universitair ziekenhuis!

Dat doet me weer denken aan die ene bloedhete Vierdaagse die twee mensen het leven kostte. Toen burgemeester Ter Horst het tijdens de door TV Gelderland uitgezonden persconferentie op haar bekakte toontje over de gewonden had die nog 'in het UMC' lagen, toen wist ik: nee Guusje, jij bent onze burgemeester niet.

Een Nijmegenaar zegt 'het Radboudziekenhuis' of, beter nog, 'de Radboud'.

'UMC'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 04-06-2009 17:33:27 ]
pi_69708628
2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')