abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2009 @ 01:49:01 #1
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_69441710
Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%?

Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?

Aanwijzingen:

* De Brit woont in het rode huis.
* De Zweed heeft honden als huisdier.
* De Deen drinkt thee.
* Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
* De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
* De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
* De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
* De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
* De Noor woont in het eerste huis.
* De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
* De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
* De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
* De Duitser rookt Prince.
* De Noor woont naast het blauwe huis.
* De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_69441759
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spoiler, anders is 't misschien zo flauw
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69441763
Is dit er zo eentje die je in tabelvorm moet zetten en dan kan afvinken wat er langs is gekomen en relatie tussen de dingen afgaan, waarbij je uiteindelijk de enige mogelijke optie ziet verschijnen?

Zo ja, kon dit niet in de middag? .
pi_69441807
Ff tabelletje maken klaar.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 27 mei 2009 @ 02:01:12 #5
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_69441865
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:53 schreef Surveillance-Driewieler het volgende:
Is dit er zo eentje die je in tabelvorm moet zetten en dan kan afvinken wat er langs is gekomen en relatie tussen de dingen afgaan, waarbij je uiteindelijk de enige mogelijke optie ziet verschijnen?

Zo ja, kon dit niet in de middag? .
Ja, maar wel eentje waarbij je heel verschillenden tegelijk in je processor moet hebben.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
pi_69441912
tabelletje maakt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 27 mei 2009 @ 02:11:45 #7
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_69441975
lukt het een beetje?
Washington, DC, Chicago.
pi_69442100
Ik ben ook bezig met een tabelletje, maar 'ff maken en klaar' is het ook weer niet.

Hoewel ik moet zeggen dat ik gewoon bezig ben met trial and error... Een wat waterdichtere methode zou natuurlijk zijn om inderdaad alles in een tabel af te vinken.
  woensdag 27 mei 2009 @ 02:26:34 #9
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_69442122
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgelost, wel lang mee bezig geweest moet ik zeggen
Half bezopen is weggegooid geld.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 02:30:46 #10
21636 Feestkabouter
pi_69442166
logigram of logiquiz heet het trouwens.
heb effe snel een tabel in excel gemaakt, ben hem nu aan het invullen.

edit: oplossing
SPOILER
ik heb trouwens vaak zat lastigere logigrammen gemaakt. als je een eindje op weg was vulde deze zich vanzelf verder in.
ook veel directe aanwijzingen: die rookt dit, die drinkt dat. weinig indirecte aanwijzingen.
matige en makkelijke puzzel. niet erg veel plezier aan beleefd.
ik weet het ik ben veeleisend

ik had alleen in het begin al meteen het vraagteken: zijn dat sigarenmerken??? (dacht dat het misschien een strikpuzzel was)

[ Bericht 29% gewijzigd door Feestkabouter op 27-05-2009 03:10:41 ]
pi_69442179
Hehe toch even geprobeerd
Kwam idd ook tot de juiste, maar helaas de verkeerde quiz versie gepakt

[ Bericht 41% gewijzigd door Chuphinh op 27-05-2009 02:39:04 ]
pi_69442523
Pfff... Nog steeds bezig met m'n tabel. Op zich is het niet erg ingewikkeld, uiteindelijk komt het puur op logisch redeneren neer, maar het is wel héél veel werk.

Ik bedoel, aan de hand van de gegeven informatie kun je bij de Zweed aanvinken dat hij honden heeft, niet in het rode huis woont (want daar woont de Brit) én niet in het eerste huis woont (want daar woont de Noor), maar dan moet je dus ook weer bij de honden aan gaan vinken dat die niet in het eerste en niet in het rode huis wonen, aangezien die natuurlijk gekoppeld zijn aan de Zweed.

Nou ja, en dan heb je eigenlijk nog maar één klein detail.

Kortom... Ingewikkeld: nee, uitgebreid en heel veel werk: ja.
pi_69442544
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
logigram of logiquiz heet het trouwens.
heb effe snel een tabel in excel gemaakt, ben hem nu aan het invullen.

edit: oplossing
SPOILER
ik heb trouwens vaak zat lastigere logigrammen gemaakt. als je een eindje op weg was vulde deze zich vanzelf verder in.
ook veel directe aanwijzingen: die rookt dit, die drinkt dat. weinig indirecte aanwijzingen.
matige en makkelijke puzzel. niet erg veel plezier aan beleefd.
ik weet het ik ben veeleisend

ik had alleen in het begin al meteen het vraagteken: zijn dat sigarenmerken??? (dacht dat het misschien een strikpuzzel was)
post eens een moeilijkere of een site met dit soort
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 27 mei 2009 @ 04:09:05 #14
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_69442913
Kijk, dat is nog eens een leuk raadseltje voor in de nacht (ik heb nachtdienst
Graag meer want deze heb ik opgelost
  woensdag 27 mei 2009 @ 04:15:51 #15
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_69442939
Ik kende 'm al, heb er destijds een uur over gedaan om 'm op te lossen.

Mja, deed ik samen met een vriend in RL, dus dan weet je zeker hoe lang de ander ermee bezig was

Typ in Google in 'einsteins raadsel' en je krijgt direct de oplossing
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  woensdag 27 mei 2009 @ 04:26:54 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_69442972
2% maar? Lijkt me sterk (of 98% heeft er halverwege geen zin meer in ). Best makkelijk dit, ik zat halverwege te denken 'wedden dat het zo vastloopt', maar nee hoor, het vulde zichzelf gewoon in.
Wel leuk om te doen!
This isn't even my final form.
pi_69442985
Niet moeilijk, maar gewoon veel werk (of je moet dat als moeilijk zien).
pi_69443243
En maar 2 op de 100 mensen zouden dit op kunnen lossen? Lijkt me niet de meest ingewikkelde logigram. Óf we zitten hier toevallig met een heleboel enorm hyperintelligente mensen, dat kan natuurlijk ook
pi_69444663
Het antwoord op de vraag: Wie heeft vissen moet zijn: Geen idee. Vissen worden alleen in de vraag genoemd en niet in de aanwijzingen. De Duitser heeft een onbekend huisdier maar we mogen er op grond van de aanwijzingen niet zondermeer van uitgaan dat dit vissen zijn. De vraag stelt immers ook niet dat één van de vijf vissen moet hebben, bovendien stelt de vraag niet dat de vissen huisdieren zijn. Het kunnen netzogoed vissen voor de consumptie of een schilderij van vissen zijn. Bovendien veronderstelt de vraag helemaal niet dat er iemand vissen zou hebben. Het antwoord op de vraag "Wie heeft vissen" zou immers netzogoed: niemand kunnen zijn. Dit is de reden dat beweerd wordt dat maar 2% van de mensen het raadsel kan oplossen, de overige 98% antwoord: de Duitser."
pi_69444753
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:16 schreef _LotT het volgende:
Het antwoord op de vraag: Wie heeft vissen moet zijn: Geen idee. Vissen worden alleen in de vraag genoemd en niet in de aanwijzingen. De Duitser heeft een onbekend huisdier maar we mogen er op grond van de aanwijzingen niet zondermeer van uitgaan dat dit vissen zijn. De vraag stelt immers ook niet dat één van de vijf vissen moet hebben, bovendien stelt de vraag niet dat de vissen huisdieren zijn. Het kunnen netzogoed vissen voor de consumptie of een schilderij van vissen zijn. Bovendien veronderstelt de vraag helemaal niet dat er iemand vissen zou hebben. Het antwoord op de vraag "Wie heeft vissen" zou immers netzogoed: niemand kunnen zijn. Dit is de reden dat beweerd wordt dat maar 2% van de mensen het raadsel kan oplossen, de overige 98% antwoord: de Duitser."
Dat dus.
pi_69444834
tvp, mooi raadsel
Brutal. Fucking. Metal.
  † In Memoriam † woensdag 27 mei 2009 @ 09:27:31 #22
21636 Feestkabouter
pi_69444882
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:16 schreef _LotT het volgende:
jij puzzelt niet vaak he?
pi_69444926
Eerste huis: Geel, Noor, katten, water, dunhill
Tweede huis: Blauw, Deen, paarden, thee, blend
Derde huis: Rood, Brit, vogels, Melk, Pall Mall
Vierde huis: Groen, Duitser,vissen, koffie, Prince
Vijfde huis: Wit, Zweed, honden bier, Blue Master
pi_69444944
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:27 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

jij puzzelt niet vaak he?
jawel
ik heb hem 2 jaar geleden ofzo ook helemaal opgelost en dan dit ergens gelezen..
pi_69445732
-.- ik ben ergens zeker de fout in gegaan, ik had de Noor met vissen en de duitser met een paard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')