Het laat zien dat ze mens zijn, en geen lawaaipapegaaien die anderen napraten zoals jij constant doet.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:59 schreef Truvan het volgende:
Ik vond het niet passend toen Wilders, Vogelaar "knettergek" had genoemd en ik vind het niet passend dat Marijnissen het nu doet. Jammer dat volksvertegenwoordigers, de personen die onze wetten (mede)bepalen, zich op deze manier uitlaten in het parlement.
Vanaf dat ze geboren zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:27 schreef Truvan het volgende:
@Pacifico, sinds wanneer zijn Wilders en zijn aanhangers mensen?
Soort mindere mens? waar ken ik dat toch van....quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:35 schreef Truvan het volgende:
Bommenlegger, afgaande op de benaming die Pacifico mij geeft, verkeerde ik in de vooronderstelling dat we spraken over mensen in figuurlijke zin.
Omdat ´ie iemand flapdrol noemt?? Tssquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:51 schreef isogram het volgende:
Ik overwoog om op 4 juni op de SP te stemmen. Van dat voornemen stap ik af.
Voordat je weer met persoonlijke aanvallen gaat smijten moet je snappen dat hier het Regelement van Orde van toepassing is. Het staat kamerleden én ministers vrij om aan te geven bij de voorzitter dat de etiqeuette wordt geschonden. Derhalve is het ook doodnormaal buiten de vergadering om Marijnissen om opheldering te vragen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar zoals gebruikelijk slaag je er niet in verder te kijken dan je persoonlijke politieke voorkeuren. De minister moet verantwoording afleggen aan de kamer, individuele kamerleden hebben verantwoording af te leggen aan de minister en ministers moeten dan ook wegwezen en hebben kamerleden niet aan te spreken.
Ik vraag me af hoeveel Nederlanders in staat zijn om het beleid van Koenders in drie zinnen weer te geven...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:46 schreef Lienski het volgende:![]()
[..]
Omdat ´ie iemand flapdrol noemt?? Tss
Ik vind het flauw van Marijnissen, hoewel hij toch al wat heethoofdig bekend staat. De waarheid mag gezegd worden, alleen niet op deze manier.
Van Fortuyn die Van Dam woorden in de mond legde die hij niet gezegd had.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soort mindere mens? waar ken ik dat toch van....
Goh, Klopkoek, ik ben het zowaar een keertje met je eensquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dat geeft ook de treurigheid aan tegenwoordig: dit soort incidentjes zorgen er ongetwijfeld voor dat er vanavond een Den Haag Vandaag is (wordt niet elke dag gemaakt/uitgezonden) maar anders was het het zoveelste debat over ontwikkelingshulp geweest waar elke Nederlander een mening over heeft maar in feite niets weet. En maar klagen over dat 'de kloof' tussen burger en politiek zo groot is...
Je bedoeld van Dam die Fortuyn een üntermensch noemde.... Hetzelfde lijkt hier weer te gebeuren, waarbij de kogels, en doodsverwensingen niet van de lucht zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van Fortuyn die Van Dam woorden in de mond legde die hij niet gezegd had.
Het filmpje staat nog steeds op YouTube hoor...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het reglement van orde bedoel je. Etiquette is nou net weer niet van belang.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:46 schreef Klopkoek het volgende:
Voordat je weer met persoonlijke aanvallen gaat smijten moet je snappen dat hier het Regelement van Orde van toepassing is. Het staat kamerleden én ministers vrij om aan te geven bij de voorzitter dat de etiqeuette wordt geschonden.
Nee, een minister spreekt de kamer toe of beantwoord vragen, en verlaat dan weer de kamer. Een minister mag niet eens in de kamer zijn, anders dan op verzoek van de kamer en op de eigen plek. Balkenende mag ook niet even naar binnenlopen en daar kamerleden gaan aanspreken. Dus niks derhalve. Marijnissen daarop aanspreken doet hij maar in de wandelgangen of in het restaurant.quote:Derhalve is het ook doodnormaal buiten de vergadering om Marijnissen om opheldering te vragen.
Maar dat is allemaal in het debat en via de voorzitter, maar kabinetsleden kunnen niet zomaar door de kamer gaan banjeren en kamerleden aanspreken.quote:Bovendien is hetgeen wat jij schetst sowieso niet de praktijk. Omdat kamerleden ook wetvoorstellen indienen, en dat recht hebben ze, zijn (indirecte) vragen van ministers aan kamerleden niet ongewoon. Het is geen eenrichtingsverkeer. Dat kan ook niet want hoe kun je anders een wet gaan uitvoeren? Dat wordt een rommeltje.
Nee, klopkoek, van Dam zat daar echt fout.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aangezien dat je het begrip menselijk verward met iets waar je het niet eens mee bent, plaatste ik deze reactie.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:35 schreef Truvan het volgende:
Bommenlegger, afgaande op de benaming die Pacifico mij geeft, verkeerde ik in de vooronderstelling dat we spraken over mensen in figuurlijke zin.
Nee, Fortuyn zei dat Van Dam hem een untermensch had genoemd in een interview. Dat is iets anders.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:53 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Je bedoeld van Dam die Fortuyn een üntermensch noemde.... Hetzelfde lijkt hier weer te gebeuren, waarbij de kogels, en doodsverwensingen niet van de lucht zijn.
Bekijk het nog eens op youtube zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan untermenschquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, Fortuyn zei dat Van Dam hem een untermensch had genoemd in een interview. Dat is iets anders.
Van Dam zei alleen maar dat Fortuyn een 'buitengewoon minderwaardig mens' is (waar hij de volgende dag al zijn excuses voor aan bood). Toen was de situatie echter al geescaleerd, mede doordat Fortuyn opeens op hoge toon ging beweren dat Van Dam zijn boek niet gelezen had.
Dat was natuurlijk een inkoppertje, Van Dam heeft nog nooit een boek gelezenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
mede doordat Fortuyn opeens op hoge toon ging beweren dat Van Dam zijn boek niet gelezen had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |