Ja alleen niet met de burgerversie. Verlig je jezelf terwijl je aan het schieten bent?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:42 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Heb je weleens met een AUG geschoten? Het is een militair geweer, uitstekend voor parcoursschieten, maar met een nogal lange en zware trekkerweg. Als je aan die trekker gaat rukken dan raak je nog geen huis op 100 meter. Het gaat me om het fenomeen van die twee groepjes. Ik ga niet anticiperen op het schot, want de terugslag is erg licht voor een .223 geweer. Ik heb weleens met een Mauser 98K geschoten, daarbij kan ik me voorstellen dat je de klap afwacht.
Dat de schoten linksboven afkomen komt doordat ik nog niet aan het visier heb gedraaid. Het gaat me om de groepjes.
Nee, nooit. Ik probeer ook nooit te "verpakken", dat heb ik wel met pistoolschieten geleerd sinds 1992. Om te oefenen schiet ik vaak met lucht met een Sheridan geweertje. Opgelegd op 20 meter. Daar maakte ik kennis met het fenomeen "parallax".quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja alleen niet met de burgerversie. Verlig je jezelf terwijl je aan het schieten bent?
Parallax?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:58 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Nee, nooit. Ik probeer ook nooit te "verpakken", dat heb ik wel met pistoolschieten geleerd sinds 1992. Om te oefenen schiet ik vaak met lucht met een Sheridan geweertje. Opgelegd op 20 meter. Daar maakte ik kennis met het fenomeen "parallax".
Maar ja, ik kom er wel overheen. Schieten is prachtig, maar wapenkennis is nog leuker.
Bij het geweertje kreeg ik na een beetje zeuren Priv Partisan munitie, nu heb ik S&B, los gestort in dozen van 140 stuks. Geeft inderdaad ook een knal. Het geweer en de munitie is altijd verreweg beter dan de schutter.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:27 schreef Gunny het volgende:
Welk merk munitie gebruik je?
Side focus en adjustable objective, kan je mee afstand schatten en parallax weg krijgenquote:Op zondag 28 juni 2009 20:24 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
??? Science Fiction of Arbeids Ongeschiktheid? Ik weet ook niet alles. Brrr.
Klinkt een beetje naar mil spec munitie. Probeer eens een paar doosjes magtech of remmington. Is wel duurder, maar groept in elk geval beter dan milspec. Dat kan al een stuk van je schotbeeld verbeteren. Ook kan die paralax meespelen, en ik neem aan de de kijker op je aug geen paralax verstelling heeft. Misschien eens een kijker of compleet geweer van iemand lenen om te kijken hoe je dan schiet?quote:Op zondag 28 juni 2009 20:44 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Bij het geweertje kreeg ik na een beetje zeuren Priv Partisan munitie, nu heb ik S&B, los gestort in dozen van 140 stuks. Geeft inderdaad ook een knal. Het geweer en de munitie is altijd verreweg beter dan de schutter.
Dank voor het advies. De AUG heeft geen verstelmogelijkheden, maarrrrr het is een Z(ivil) versie, dus de kijker kan eraf en je kan een Picatinnyrail plaatsen. Dus nog even sparen, over een maandje of wat koop ik een kijkert. Ik hou je op de hoogte.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:58 schreef Gunny het volgende:
[..]
Klinkt een beetje naar mil spec munitie. Probeer eens een paar doosjes magtech of remmington. Is wel duurder, maar groept in elk geval beter dan milspec. Dat kan al een stuk van je schotbeeld verbeteren. Ook kan die paralax meespelen, en ik neem aan de de kijker op je aug geen paralax verstelling heeft. Misschien eens een kijker of compleet geweer van iemand lenen om te kijken hoe je dan schiet?
Je zou hier eens tussen kunnen kijken, is welliswaar bedoeld voor airsoft maar ook veel gkg schutters gebruiken hier spullen van. Tot zelfs compensators toe. Het spul houdt heel wat uit en is goedkoper dan als je het hier zou kopen.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:23 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Dank voor het advies. De AUG heeft geen verstelmogelijkheden, maarrrrr het is een Z(ivil) versie, dus de kijker kan eraf en je kan een Picatinnyrail plaatsen. Dus nog even sparen, over een maandje of wat koop ik een kijkert. Ik hou je op de hoogte.
Dankjewel. Ik heb al eens gekeken op de site van Trijicon, maar de kijkers beginnen pas op de prijs van een heel wapen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:20 schreef Gunny het volgende:
[..]
Je zou hier eens tussen kunnen kijken, is welliswaar bedoeld voor airsoft maar ook veel gkg schutters gebruiken hier spullen van. Tot zelfs compensators toe. Het spul houdt heel wat uit en is goedkoper dan als je het hier zou kopen.
http://www.ebairsoft.com/airsoft-parts-rails-mounts-c-68_35.html
Wat kijkers betreft, om te proberen en niet teveel geld uit geven is dit misschien iets.
http://www.egun.de/market/item.php?id=2292925
En deze past waarschijnlijk wat beter ivm de lengte.
http://www.egun.de/market/item.php?id=2299805
Nee, is geen originele, maar zo'n Israelische? replica. Kan alleen niet op de exacte benaming komen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:10 schreef Gunny het volgende:
Weet je zeker dat het een echte SVD is? Daar zijn er maar 5 van in NL. Prijzen dan ook van zo'n 3500 eurie naar boven toe.
Ja wat een flater zeg. Iedereen bewaart zijn.haar vuwapens gewoon thuis op in de safe, dit wordt sporadisch gecontrolleerd, Nooit wat an de hand dnek ik. Nu bemoeit de politiek zich ermee.. hoppa.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:17 schreef Prosac het volgende:
En mensen maar niet snappen waarom iedereen zijn wapens thuis mag opslaan en dat niet centraal gebeurd.
Uh wat? Wat heeft dit met de politiek te maken in dit geval? Het is een winkel/vereniging die gewoon zoveel wapens heeft. Dit heeft niets met de politiek te maken dat schutters daar hun wapens moesten opbergen ofzo. Dus ik snap je punt niet echt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja wat een flater zeg. Iedereen bewaart zijn.haar vuwapens gewoon thuis op in de safe, dit wordt sporadisch gecontrolleerd, Nooit wat an de hand dnek ik. Nu bemoeit de politiek zich ermee.. hoppa.
Lockpicken hequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:37 schreef FiveseveN het volgende:
Het bedrijf is een combinatie van een wapenhandel en een schietvereniging. Dus geen wonder dat er zoveel wapens lagen. Ik kan we wel voorstellen dat Amsterdamse schutters hun spullen liever niet in huis willen hebben. Het is me een raadsel dat ze zomaar de kluizen konden openbreken...
Ik was een regelmatige klant toen ze nog op de Amstelveenseweg zaten. Overigens heb ik daar een prachtige getunede S&W .44 Magnum Classic Hunter gekocht. Ook mijn Nederlandse Parabellum kwam daar vandaan.
Lijkt me sterk. Op mijn (in de muur verankerde kluizen, inbrekers, geen kans) kluizen zitten dubbel- en vierbaardssleutels, die krijg je met een Chinees lockpicksetje echt niet open.quote:
Dit is dan ook geen amateurswerk he, als je ziet wat een getrainde lockpicker wel niet allemaal open kan krijgen...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:53 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Op mijn (in de muur verankerde kluizen, inbrekers, geen kans) kluizen zitten dubbel- en vierbaardssleutels, die krijg je met een Chinees lockpicksetje echt niet open.
Maar als je een talent bent, neem contact met me op! Flesje wijn?
Als je je in laat sluiten heb je alle tijd...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef FiveseveN het volgende:
Daar heb je gelijk in. Het zou ook wel eens werk kunnen zijn van leden/vrijwilligers van die vereniging, je weet maar nooit.
Maar dan heb je wel een vrachtwagen nodig om 250 (of wat was het?) knalpiepen mee te vervoeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je je in laat sluiten heb je alle tijd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |