Succes, strafprocesrecht is altijd lastig en inderdaad niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:49 schreef Rucebo het volgende:
Morgen tentamen strafprocesrecht. Heb niet het gevoel dat ik het echt goed ken en het is ook nog eens totaal niet interessant.
En wat was de uitslag?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Europees Gemeenschapsrecht (UvT) hebben ze nog netjes voor het weekend weten te publiceren. Strafprocesrecht, dat een dag eerder was, helaas niet ("helaas" want daar zat ik op te wachten).
Maar nog een positive verrassing voor aardappel of hmmmz? Of zoals verwacht een herretje?
O ja, had je inderdaad ergens gezegd!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb geen uitslag want ik had (en heb) dat vak in mijn hers gepland.
En ik ken geen vak dat wel 100% leuk is.
Enigszins een beetje, gooi het eens in de groep?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zijn er hier mensen this in het familierecht? en dan vooral het huwelijksrecht?
Het maakt op zich niet uit of die dingen zijn bijgewerkt of niet: voorwaarden zijn voorwaarden, en die blijven gewoon van toepassing. Huwelijkse voorwaarden verjaren zeg maar niet. Het hangt verder natuurlijk volledig af van wat er in staat, als je bijv. jaarlijks zou moeten afrekenen maar je hebt dat nooit gedaan, dan kan dat wel problemen geven, maar in zijn algemeenheid kun je nu niet zomaar aan huwelijkse voorwaarden voorbij gaan en gaan afrekenen/afwikkelen alsof er geen voorwaarden zouden zijn maar een huwelijksgoederengemeenschap.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vriend van mijn vader gaat scheiden, maar hij is getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, die zijn 20 jaar geleden eens opgemaakt, maar nooit bijgewerkt..
Nu hebben ze een mediator maar de vriend van mijn vader vertrouwde die gast niet zo, en de deed een beetje makkelijk over die voorwaarden, maar hij wilde dus weten of daar jurisprudentie over was enzo..
Omdat ik internationaal en europees recht doe, heb ik dus helemaal geen personen en familierecht gehad.
Het hangt natuurlijk ook maar net af van wat er in die voorwaarden staat, op zich. Familierecht is stiekem best leuk (heb er net nog een hele discussie over gevoerd met iemand, toevallig).quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geen idee, mijn vader vroeg mij of ik iets van jurisprudentie kon vinden erover.. Maar volgens hem was de mediator wel van een advocatenkantoor..
Tnx voor de info iig, ik weet er zelf het fijne ook niet van dus kan ook niet echt zoeken voor hem
De voorwaarden zijn voornamelijk opgemaakt omdat er toen sprake was van een eigen bedrijf, en om duidelijk te maken met wat voor een inkomen hij het huwelijk inging zeg maar..
Als er niet zoveel bij gehuild werd, en het wat minder "maar mevrouw zegt" "ja maar meneer zegt" zou zijn geweest zou ik er zo mijn vak van hebben gemaaktquote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik baal er wel een beetje van dat ik het niet gehad heb.
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:37 schreef Maharbal het volgende:
Zoals al gezegd hangt het inderdaad af van wat er in staat.
Jij geeft aan dat de huw. vw. zijn gemaakt met het oog op een bedrijf.
Hoogstwaarschijnlijk staat er dan wel een verrekenbeding in e.d. Er is wel jurisprudentie over verrekenbedingen.
Het is maar de vraag waar je nou precies jurisprudentie over wilt hebben. "Jurisprudentie over het relatievermogensrecht" (zo heet het tegenwoordig) is een beetje te breed. Wellicht dat je inzicht hebt in de problemen waar ze tegen aan lopen? Leonoor zei al dat je in z'n algemeenheid niet de huwelijkse voorwaarden opzij kunt zetten om te gaan verdelen als ware er een gemeenschap van goederen. Het kan in principe wel voorkomen, maar dat is alleen bij hoge uitzondering (ook jurisprudentie) en zonder de details te weten kan niet gezegd worden of dit zich hier voordoet.
Ik gok op een amsterdams/finaal verrekenbeding dat nooit is uitgevoerd (hier is dus jurisprudentie over te vinden) in combinatie met handelingen ten dienste (of juist niet) van de bedrijfsvoering waar de echtgenoot nooit toestemming voor heeft gegeven, en die eventueel vernietigbaar zijn.
M.a.w: Waar steggelen ze precies over?
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:07 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zelfs over de verrekenbedingen zijn we het eens. Misschien moet ik toch maar gaan sectieswitchen, het is best leuk
Ondernemingsrecht is leukquote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:52 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht, m.n. verbintenissenrecht enbpr
.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Europees Gemeenschapsrecht (UvT) hebben ze nog netjes voor het weekend weten te publiceren. Strafprocesrecht, dat een dag eerder was, helaas niet ("helaas" want daar zat ik op te wachten).
Maar nog een positive verrassing voor aardappel of hmmmz? Of zoals verwacht een herretje?
quote:Op maandag 15 juni 2009 14:53 schreef Addict89 het volgende:
Afstudeerwerk van de bachelor net ingeleverd.
Doe je goed.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:53 schreef Addict89 het volgende:
Afstudeerwerk van de bachelor net ingeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |