quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:12 schreef chronos het volgende:
Super!
Ik heb me er nog nooit aan gewaagd, omdat ik de succeskans laag inschatte. Hoe maak je dit soort foto's? Zet je je camera gewoon op een statief en blijf je dan achter elkaar foto's maken en gooi je vervolgens driekwart weer weg? Of druk je pas als je een flits verwacht?
quote:10/20 sec op F4
Heb een spiegelreflex en zorg ervoor dat ik m op de Manual stand heb staan om vervolgens de sluitertijd en diafragma zelf te regelen. Gewoon een lange sluitertijd gebruiken en de flits komt er mooi opquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:59 schreef OldJeller het volgende:
Fotograferen jullie dus op goed geluk, of hoe zorg je dat je precies zo'n flits ( die maar heel eventjes te zien is) op de foto krijgt?
Jouw straat?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:03 schreef Burnie88 het volgende:
Symptonen van een downburst:
[ afbeelding ]
Dat in combinatie met statief en afstandsbediening (al dan niet bekabeld) moet mooie plaatjes opleverenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heb een spiegelreflex en zorg ervoor dat ik m op de Manual stand heb staan om vervolgens de sluitertijd en diafragma zelf te regelen. Gewoon een lange sluitertijd gebruiken en de flits komt er mooi op
Ja, okquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat in combinatie met statief en afstandsbediening (al dan niet bekabeld) moet mooie plaatjes opleveren.
Zo ziet het er in Amersfoort uit, aardige ravage hier.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:03 schreef Burnie88 het volgende:
Symptonen van een downburst:
[ afbeelding ]
nou eerlijk gezegd..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:04 schreef Stephan1237 het volgende:
Moet het de volgende keer nog heftiger volgens jullie of niet?
Kan me best indenken dat voor liefhebbers van onweer het er nog wel heftiger aan toe mag gaan. Het is natuurlijk ook een sensationeel fenomeen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:04 schreef Stephan1237 het volgende:
Van mij mag het nog wel een tikkeltje erger ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:04 schreef Stephan1237 het volgende:
Achter ons huis, vlakbij het IJsselmeer, 4 kilometer ten Noorden van Urk.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:24 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zooo, waar is die genomen, zeker mooie foto
Jammer van die bijna zwarte palen op de voorgrond...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:07 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Achter ons huis, vlakbij het IJsselmeer, 4 kilometer ten Noorden van Urk.
Hier de grote versie, speciaal voor jullie
Denk dat ie met bewerking nog iets beter uitkomt zelfs.
http://i44.tinypic.com/2j5kpy9.jpg
Sowieso de horizon nog even rechtzetten.
Net zo heftig maar dan overdagquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:04 schreef Stephan1237 het volgende:
Nee, in een dorpje verderop. Maar het ging hier wel net zo hard.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |